تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

زینک فسفات اپوکسی: خرید با قیمت ارزان. حفاظتی بی‌نظیر

زینک فسفات اپوکسی

زینک فسفات اپوکسی: خرید با قیمت ارزان. حفاظتی بی‌نظیر

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه
پرایمر زینک فسفات اپوکسی

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آامین
RANA 847 P

رنگ رویه اپوکسی

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت
RANA 857 P

پرایمر اخرایی زینک فسفات اپوکسی

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمید
RANA 817 P

پرایمر زینک فسفات اپوکسی یک ماده ی رنگی دو جزئی تشکیل شده از رزین های اپوکسی و همچنین سخت کننده های محلول به همراه ترکیبات ضد خوردگی زینک فسفات می باشند. در مجموع با اختلاط آن ها به نسبت مشخص می توان یک پرایمر فوق‌العاده قوی و بسیار کارآمدی را ایجاد کرد که اغلب به عنوان یک ماده ی آغازین یا آستری رنگ برای محافظت از سطوح فلزی استفاده می شوند.

پرایمرهای زینک فسفات اپوکسی را می توان بر روی بسیاری از تجهیزاتی که در مجاورت مستقیم اتمسفر هوا و یا در حالت غوطه‌ور در سیالات هستند اعمال کرد. در این مقاله به طور مفصل پارامترهای مختلفی از این پرایمر را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم تا با آگاهی و اطلاعات کافی نسبت به خرید زینک فسفات اپوکسی اقدام کنید. پس با ما همراه باشید.

آستر زينک فسفات اپوكسی یك آستر اپوكسی دوجزیی با پیگمنت ضد خوردگی از نوع زینك فسفات می باشد و برای محافظت از زیرآیندهای مختلف با مصارف صنعتی و تجاری فرموله شده است. هنگامیكه آماده سازی سطح مناسب بوده و از رویه های با كیفیت بالا در سیستم رنگ آمیزی استفاده شود، آستر زینك فسفات  مقاومت شیمیایی و رطوبتی خیلی خوب ارائه می نماید.

با توجه به وجود پیگمنت ضد خوردگی در تركیب رنگ، بازدارندگی طولانی مدت از زنگ زدگی و خوردگی توسط این محصول در محیط های صنعتی مهیا میگردد. این آستر محصولی با كیفیت و كارایی بالا بوده و فیلم رنگ سخت و بادوام ایجاد می كند.

زینک فسفات اپوکسی ؛ جزو بادوام ترین پرایمرهای صنعتی

ویژگی های پرایمر زینک فسفات اپوکسی

  • پرایمرهای زینک فسفات اپوکسی غالباً به رنگ سفید هستند و سطح بسیار هموار و صافی را پس از خشکی کامل ارائه می دهند.
  • از آنجایی که حاوی ترکیبات زینک در محلول خود هستند براحتی می توانند سطوح فلزی را از هرگونه عامل محیطی حفظ کنند.
  • ضخامت استاندارد و مناسبی که در آن بهترین عملکرد را دارند در دامنه ی ۶۰ تا ۷۰ میکرون می باشد. لذا در صورت وجود خوردگی های عمیق می توان لایه ی دوم را نیز با رعایت فاصله ی زمانی مناسب انجام داد.
  • دارای وزن مخصوص بسیار متعادلی هستند بدین صورت که مقدار حجم و جرم زینک فسفات اپوکسی تا حدودی با یکدیگر هم خوانی دارد. در حالت مخلوط و میکس شده به ازای ۱ سانتی متر مکعب حجم دارای ۱٫۴۸ گرم جرم می باشند.
  • پوشش دهی تئوری و محاسبه شده ی زینک فسفات اپوکسی برابر ۱۰٫۸۳ مترمربع به ازای هر لیتر با ضخامت لایه ی حداکثر ۶۰ میکرون است. البته در ادامه تفاوت میان سطح پوشش تئوری و عملی ذکر خواهد شد.
  • در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد دارای سه حالت خشکی قابل لمس، خشکی کامل و خشکی تا مرحله سخت شونده هستند که هر یک دارای زمان به ترتیب ۶ و ۲۴ ساعت و مورد آخر نیز ۷ روز است.
  • تشکیل شده از دو جزء منفصل و جدا از یکدیگر هستند که شامل یک بخش بهبود دهنده یا cure و یک بخش رزین می باشند و هر کدام با یک درصد مشخص جهت آمادسازی نهایی با یکدیگر مخلوط می شوند.
  • طول عمر زینک فسفات اپوکسی پس از اختلاط کامل یا pot life در دمای ۲۵ درجه ی سانتیگراد برابر ۴ ساعت می باشد. مقوله ی طول عمر برای تمامی رنگ ها بالاخص کفپوش اپوکسی نیز صدق می کند.
  • برای بکارگیری نیازمند تجهیزات خاصی نیستند و تنها با اسپری های معمولی و یا بدون هوا و حتی رولر یا غلتک ها روی سطوح قابل اعمال هستند.
  • قابلیت اجرای پوشش دهی مجدد را دارند و با توجه به درجه ی کیفی سطح می توانید حداقل ۲ لایه زینک فسفات اپوکسی را با فاصله ی زمانی مشخص روی یکدیگر سوار کنید.

ویژگی های پرایمر زینک فسفات اپوکسی

تفاوت میان پوشش دهی تئوری و عملی پرایمرها

پوشش دهی تئوری پرایمر زینک فسفات اپوکسی برگرفته از یکسری محاسبات ریاضی و همچنین برقراری یک رابطه میان ضخامت، غلظت رنگ، حجم و جرم آن می باشد که در نهایت یک عدد را به ما می دهد. از آنجایی که قدرت پوشش دهی پرایمر زینک فسفات اپوکسی برابر ۱۰٫۸۳ متر مربع به ازای ۱ لیتر تعیین شد، باید این نکته را در نظر بگیریم که این مقدار در ضخامت یکسان ۶۰ میکرون قابل اجرا خواهد بود اما آیا می توان یک ضخامت دقیق از لایه ی رنگ را در طول سطح فلز ایجاد کرد؟

قطعاً در حالت عملی بنا به نوع عملکرد تکنسین که ممکن است از اسپری یا غلتک های رنگ استفاده کند، اعمال دقیق ۶۰ میکرون قدری مشکل خواهد بود و این احتمال وجود دارد که در یک ناحیه بنا به حرکت رفت و برگشتی اسپری یا غلتک ضخامت ۶۵ میکرون اعمال شود که این موضوع کاملاً اجتناب ناپذیر است.

همه ی این عوامل با همپوشانی یکدیگر باعث می شوند تا مقدار پوشش دهی سطح به ازای یک لیتر کاهش یا افزایش یابد. بنابراین همواره یک ضریب خطا در مقادیر مذکور وجود دارند که مستقیما روی درصد پوشش دهی زینک فسفات اپوکسی تاثیر می گذارند. نوسانات ضخامتی، البته در برخی نقاط و نه در همه ی سطوح، بیشتر در کفپوش ها رخ می دهد. به عنوان مثال اگر این نوع اتفاق در فرآیند اعمال کفپوش پلی اورتان رخ داد کاملاً طبیعی است.

شرایط پوشش دهی مجدد زینک فسفات اپوکسی

در برخی مواقع بنا به ملاحظات ساختاری و شرایط بستر فلز لازم است که حداقل دو پوشش را با پرایمر زینک فسفات اپوکسی اعمال کنیم. اینکه علت این کار در چیست به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله ی آن می توان به میزان ناهمواری سطوح، وجود خوردگی های عمیق و همچنين درجه ی اهمیت فلز اشاره کرد.

از طرفی برای آنکه ضخامت لایه یا فیلم زینک فسفات اپوکسی را افزایش دهیم بهتر است پس از رنگ آمیزی لایه ی اول صبر کنیم تا قدری از حالت مرطوب خارج شود و مجددا لایه بعدی را با اسپری یا غلتک، روی لایه ی قدیمی اعمال کنیم. ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا در همان مرتبه ی اول به ضخامت ایده آل یا فزاینده ی خود دست پیدا نمی کنیم و باید چندین لایه را به طور متوالی روی سطح قرار دهیم تا به ضخامت مد نظر برسیم؟

سعی می کنیم با یک مثال واضح و شفاف به سوال پاسخ بدهیم به این صورت که یک ساختمان چندین طبقه زمانی دارای حداکثر پایداری و دوام است که هر یک از طبقات به طور جداگانه دارای چارچوب قوی و مستحکمی باشند درواقع این طبقات یکدیگر را مورد حمایت قرار می دهند.

در مورد پرایمر زینک فسفات اپوکسی نیز همین موضوع صدق می کند و لایه های رنگ نیز یکی پس از دیگری همدیگر را پشتیبانی و به نوعی منجر به افزایش دوام کلی زینک فسفات اپوکسی می شوند. اما یکسری شرایط ویژه وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنیم.

به عنوان یک قاعده ی کلی هرچقدر دمای بالاتری در محیط حاکم باشد لایه ی رنگ نیز زودتر خشک می شود لذا برای رنگ آمیزی مجدد فرض کنید سه دمای ۱۰، ۲۵ و ۴۰ درجه سانتیگراد در محیط حاکم است، زمان ایده آل برای اینکه بتوان لایه دوم را قرار داد به ترتیب برابر ۲۰، ۹ و ۴ ساعت است. با این نوع عملکرد در اجرای پوشش مجدد یا recoat عملاً مقاوم ترین لایه ها را ایجاد کرده اید.

شرایط پوشش دهی مجدد زینک فسفات اپوکسی

شرایط نگهداری از زینک فسفات اپوکسی

نگهداری و به اصطلاح انبار کردن پرایمر زینک فسفات اپوکسی نیز مانند دیگر پرایمرها از قبیل زینک اتیل سیلیکات نیازمند شرایط خاصی است که لازم است همگی رعایت شوند. قبل از هر چیز باید این نکته را یادآور شویم که مدت ماندگاری آن ها با حفظ ساختار اولیه تا ۱۲ ماه می باشد که این شرایط تنها در محیط های داخلی و به غیر از فضای آزاد می باشد.

البته اگر محفظه ی رنگ باز شود با عبور اولین جریان هوا و برخورد با زینک فسفات اپوکسی قطعاً از این زمان مذکور کمتر خواهد بود. لذا متغیر اساسی که بیش از همه روی ماندگاری این محلول ها تأثیر می گذارد دما است، هرچقدر دمای مساعدتری را اطراف محلول برقرار کنیم طبیعتاً مدت نگهداری آن ها بیشتر خواهد شد.

بهتر است در ظروف اصلی خود نگهداری شوند تا اینکه بخواهید هر دو جزء را در ظرف دیگر خالی کنید. اما اگر نمی توانید یک دمای مطلوب ۲۰ تا ۲۵ درجه ی سانتیگراد را برای زینک فسفات اپوکسی فراهم کنید باز هم آن ها خود را تا حدی با شرایط محیط وفق می دهند و می توانند در دامنه ی دمایی ۵ تا ۴۰ درجه ی سانتیگراد نیز به صورت پایدار و بدون تغییر ماهیت باقی بمانند.

کاربردهای پرایمر زینک فسفات اپوکسی

زینک فسفات اپوکسی یک نوع پرایمر همراه با ترکیبات پلی آمین است که در بسیاری از مصارف دریایی و صنعتی بکار گرفته می شوند. فرمولاسیون آن به گونه ای است تا حداکثر کارایی را در مناطق پر تنش مذکور داشته باشند لذا همواره باید کلیه دستورالعمل ها، اقدامات احتیاطی، برنامه ها و همچنين شرایط و محدودیت ها را لحاظ کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در پایان کسب کنیم.

زینک فسفات اپوکسی ها کاربردهای فراوانی بالاخص روی فلزات دارند زیرا در ماهیت آن ها از زینک که تنها عامل ضد خوردگی و زنگ زدگی می باشد استفاده شده است و می توانند یک دافعه ی کلی میان سطح بستر فلز و عوامل محیطی خارجی ایجاد کنند.

البته اگر شرایط محیط بسیار پر تنش و به نوعی از کنترل خارج باشند فقط پوشش های زینک به مرور خورده می شوند که پس از پایان لازم است که سطوح را مجدداً رنگ آمیزی کنیم. سازه های فولادی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، سطح خارجی و داخلی مخازن فلزی همگی از کاندیداهای رایج برای اعمال زینک فسفات اپوکسی هستند.

سکوهای دریایی که بخشی از آن ها داخل آب و بخشی خارج از آب است همگی در شرایط فوق‌العاده پر ریسکی قرار دارند که نباید اجازه ی زنگ زدگی بدنه آن ها را در طولانی مدت بدهیم، که تنها عامل بازدارنده پرایمرهای زینک فسفات اپوکسی می باشند. عرشه ی کشتی ها که غالباً از جنس ورق های فلزی هستند و همچنين بخشی از بدنه ی قایق های تندرو و دیگر ساختارهای مرتبط همگی توسط این نوع پرایمر رنگ آمیزی می شوند.

از آستر زینک فسفات اپوكسی بعنوان بخشی از سیستم پوششی در رنگ آمیزی سطوح فلزی در صنایع مختلف كاربری می شود . از آن برای پوشش سازه های فلزی،اسكله، سازه های دریایی، سطوح بیرونی تانكر های ذخیره، وسایل حمل و نقل، تجهیزات و سازه های صنعتی، ماشین آلات صنعتی، پلها، پمپ و اتصالات، خطوط لوله های انتقال، سوله و … اسفاده می شود كه در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه، صنایع غذایی و دارویی، صنایع شیمیایی، آب و فاضلاب، صنایع دریایی و … قابل كاربرد می باشد. همچنین بعنوان یك آستر و یا پوشش میانی ضد خوردگی برای حفاظت از سطوح آهنی و فولادی موقعی كه پوشش مجدد و یا زمان های حمل و نقل طولانی مدت مورد درخواست می باشد، استفاده می شود.

کاربردهای پرایمر زینک فسفات اپوکسی

تجهیزات مورد نیاز برای اعمال زینک فسفات اپوکسی

تجهیزاتی که در ادامه معرفی می شوند شامل نوع قطعه و تنظیمات مرتبط با آن است، به همین منظور در صورت بکارگیری از آن ها طبق المان هایی که ذکر خواهند شد، می توانید بهترین و ایده آل ترین پوشش دهی زینک فسفات اپوکسی را داشته باشید. در مورد اسپری های بدون هوا لازم است که فشار دستگاه و ابعاد نوک و دهانه ی آن را روی مقادیر استاندارد تنظیم کنید.

در این دستگاه نسبت پمپ بهتر است روی ۱:۲۸ و یا بالاتر و همچنین دهانه ی آن نیز روی دامنه ی ۰٫۴۵۷ تا ۰٫۶۶۰ میلیمتر تنظیم شوند. اما در مورد اسپری های معمولی این مقادیر قدری متفاوت است بطوریکه ابعاد نازل یا دهانه در این دستگاه ها اغلب برابر ۱٫۸ تا ۲ میلیمتر می باشد.

فارغ از اینها برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب و همچنين کارکرد آسان با اسپری بهتر است فشار ۳ تا ۴ اتمسفر را برای اعمال زینک فسفات اپوکسی در نظر بگیریم. اگر استفاده از رولرها یا غلتک ها را ترجیح می دهید شاید هدر رفت کمتری را شاهد باشید اما نکته ی قابل تأمل سرعت کار است که برای اسپری ها بسیار بالا و در مقابل برای غلتک ها قدری پایین تر است. با این اوصاف این نوع پروژه است که تجهیزات مورد استفاده را برای اعمال زینک فسفات اپوکسی انتخاب می کند.

اقدامات ایمنی مرتبط با زینک فسفات اپوکسی

پرایمر زینک فسفات اپوکسی از نظر میزان دقت در نگهداری و همچنين بکارگیری مانند هر ترکیب رنگی دیگر از جمله انواع رنگ روغنی که غالباً از عناصر آلی تشکیل شده اند، نیازمند رعايت یکسری مسائل امنیتی می باشند. همواره احتیاط در انجام کار را مد نظر قرار دهید و با عجله فرآیند پوشش دهی زینک فسفات اپوکسی را انجام ندهید.

اگر از دستگاه اسپری استفاده می کنید مراقب غبارات رنگی باشید که تحت هیچ شرایطی آن ها را استنشاق نکنید. علاوه بر آن مراقب تماس آن ها با پوست و از همه مهمتر چشم باشید. تنها استفاده از این پرایمر را در مناطق دارای تهویه ی مناسب محدود کنید و حتی الامکان فراهم کردن دستگاه های تهویه ی اضافی را نیز در صورت بکارگیری در محیط های ایزوله را در برنامه خود لحاظ کنید.

در نواحی صنعتی حتماً جریان هوای آزاد را برقرار کنید و اجازه ندهید که هوا به صورت راکد باقی بماند. سعی کنید قبل از آنکه بخواهید از زینک فسفات اپوکسی استفاده کنید به منظور احتیاط بیشتر تعدادی کپسول ضد حریق را در نزدیک این محفظه ها، بالاخص مکان انبار شدن آنها داشته باشید. البته بروز آتش سوزی چندان محتمل نیست اما داشتن آمادگی لازم می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند.

بدون ماسک تنفسی نه تنها از این پرایمر بلکه از هیچ نوع رنگ دیگری استفاده نکنید. اما اگر بلع ناخواسته از این ماده برای شما اتفاق افتاد حتما در سریع ترین زمان به پزشک مراجعه کنید. همه این نکات نشان از پر قدرت بودن پرایمر زینک فسفات اپوکسی می باشد که فرمولاسیون پیشرفته آن ها تنها بر روی سطوح بستر فلزی نمود پیدا می کند.

اقدامات ایمنی مرتبط با زینک فسفات اپوکسی

نحوه‌ی استفاده از پرایمر زینک فسفات اپوکسی

پرایمرها ترکیباتی هستند که به عنوان اولین پوشش روی سطوح قرار می گیرند و باید نهایت دقت را در نحوه ی بکارگیری از آن ها داشته باشیم. اولین مرحله پاکسازی تجهیزاتی می باشد که قرار است در تماس با زینک فسفات اپوکسی قرار بگیرند، که این تجهیزات می تواند شامل دستگاه های اسپری و حتی رولرها و غلتک های رنگی باشد.

درب محفظه ی مربوط به رزین را باز کرده و نسبت به نیاز یک مساحت از قبل تعیین شده، آن را درون یک محفظه ی بزرگتر می ریزیم تا فضای کافی برای مخلوط کردن آن را داشته باشیم. ترجیحاً استفاده از مخلوط کن های برقی به جهت سرعت بالا و یکنواختی بی نظیری که در زینک فسفات اپوکسی ایجاد می کنند پیشنهاد می شود.

بعد از آن نوبت به اضافه کردن ماده ی cure یا بهبود دهنده می رسد که مهمترین بخش اختلاط است. ترکیب این دو جزء را به مدت حداقل ۵ دقیقه با همان دستگاه میکسر ادامه دهید. این نکته را همواره مد نظر قرار دهید که با توجه به کوتاه بودن عمر محلول پس از اختلاط، بهتر است هر چه زودتر زینک فسفات اپوکسی های مخلوط شده را مصرف کنید.

در اغلب موارد ممکن است به علت افزایش دما عمر مفید آن ها کاهش یابد بنابراین درست و دقیق به اندازه ی نیاز خود آن ها را مخلوط کنید. بنا بر تست های انجام شده در دمای ۲۵ درجه ی سانتیگراد حداکثر عمر مفید در حالت مرطوب بودن پرایمر زینک فسفات اپوکسی برابر ۴ ساعت می باشد.

از طرفی این مدت در بهترین حالت و زمانی که شما به طور منظم و طی دوره های زمانی کوتاه آن ها را در حین کار نیز مخلوط کرده باشید، برقرار است. جهت دریافت نتیجه ی بهتر می توانید پس از حرکت افقی رنگ آمیزی زینک فسفات اپوکسی بعد از ۲۰ دقیقه یک لایه ی مرطوب دیگر به صورت حرکت عمودی روی سطح اعمال کنید. بعد از پایان کار رنگ آمیزی حتما تجهیزات مورد استفاده را با محلول های آلی یا رقیق کننده ها و تینرهای شیمیایی به طور کامل بشویید تا امکان استفاده مجدد را داشته باشند.

نحوه‌ی استفاده از پرایمر زینک فسفات اپوکسی

شرایط محیطی جهت بکارگیری زینک فسفات اپوکسی

هر نوع رنگ و یا پرایمر صنعتی برای آنکه بتواند حداکثر قابلیت های خود را جهت پوشش دهی سطوح بکار بگیرد، لازم است که تحت یک شرایط محیطی مساعد روی سطوح قرار گیرند. اولین المان اصلی که تاثیر بسیار زیادی بر روی پرایمر زینک فسفات اپوکسی می گذارد موضوع دما یا سطح حرارت محیط و همچنين بستر کار است.

شما نمی توانید در هر دمایی، خصوصاً در مراکز صنعتی که بیشتر تجهیزات فلزی به دلیل نوع کارکرد خود دارای دمای سطح بستر بالایی هستند، فرآیند رنگ آمیزی خود را آغاز کنید. علاوه بر دمای بیش از حد بالا، این امکان نیز وجود ندارد که در نقطه ی انجماد یا بسیار سرد نیز از پرایمر زینک فسفات اپوکسی استفاده کنید.

البته این شرایط محیطی برای اکثر ترکیبات مانند پرایمر زینک کرومات اپوکسی نیز صادق می باشد. بنابراین آنچه که باید همواره مد نظر قرار دهید این است که دمای مناسب محیط باید بین ۱۰ تا ۴۰ درجه ی سانتیگراد بالای صفر باشد. از طرفی علاوه بر محیط، باید دمای سطح فلز را نیز در شرایط مطلوبی نگه داریم که ایده آل ترین آن حداقل برابر ۳ درجه سانتیگراد می باشد که پایین تر از این به هیچ عنوان توصیه نمی شود لذا در صورت رعايت  آن چسبندگی بالای پرایمر زینک فسفات اپوکسی اتفاق خواهد افتاد.

رطوبت نسبی نیز مانند متغیرهای قبلی در نوع خود مؤثر می باشند و در صورت افزایش می توانند اثرات سوء داشته باشند. طبق آزمایشات تجربی حداکثر تا ۸۰% رطوبت نسبی چندان مشکل جدی را برای زینک فسفات اپوکسی ایجاد نمی کند اما تا حد ممکن باید از این مقدار کمتر باشد.

شرایط محیطی جهت بکارگیری زینک فسفات اپوکسی

نوع فرآیند آماده سازی سطح

برای آنکه پرایمر زینک فسفات اپوکسی با حداکثر چسبندگی روی سطوح فلزی قرار گیرد لازم است که تحت یک عملیات معین کلیه ی سطوح برای پذیرش زینک فسفات اپوکسی آماده سازی شوند. تکنیک منحصر به فردی که در این نوع عملیات استفاده می شود فرآیند سندبلاست می باشد.

در این روش یکسری ذرات ساینده با حداکثر فشار هوا روی سطوح فلزی پاشیده می شوند که اغلب آن را با عنوان ساب پاشی یا abrasive blasting می شناسند. نوع دیگری از سندبلاست وجود دارد که قبل از اعمال پرایمر زینک فسفات اپوکسی انجام می شود و در آن ماسه ها یا شن های ریز به همراه فشار هوا با سرعت بسیار بالا روی بستر فلزی اعمال می شوند که سبب زدودن و پاکسازی هر نوع ناخالصی ها می شوند که به آن شن زنی نیز می گویند.

درواقع عملیات شن زنی بدین شکل است که شن های ساینده که غالباً از متریال اکسید فلز و سیلیس ساخته می شوند از طریق فشار باد فوق‌العاده بالای دستگاه کمپرسور دچار افزایش شتاب شده و روی قطعات مانند یک سنباده ی زبر و خشن عمل می کنند. با این کار شما می توانید کلیه ی رنگ های قدیمی پوسته شده و همچنین پودر زنگ را به طور کامل پاکسازی کنید.

نتیجه ی کار یک سطح بسیار صیقلی را تحویل می دهد که باعث می شود پرایمر زینک فسفات اپوکسی دوام و پایداری بیشتری روی سطوح داشته باشند و مراحل رنگ آمیزی مجدد در طولانی مدت به مراتب کاهش یابند.

خواص و جنبه های ویژه

خواص بازدارندگی بسیار خوب در اتمسفرهای متفاوت – چسبندگی خیلی خوب به سطوح فلزی – خواص مكانیكی خوب – قابل پوشش با رنگ های رویه دوجزیی مرسوم مانند اپوكسی، پلی یورتان و … – سازگار با اغلب آماده سازی های سطح – راحتی كاربرد – مناسب برای محیط های دریایی و صنعتی – مقاومت شیمیایی و حلالی مناسب.

شرکت رانا کیمیا فام؛ برترین تولید کننده محصولات رنگی | زینک فسفات اپوکسی

محدودیت ها

بطور عمومی رنگهای اپوكسی و از جمله آستر زینك فسفات اپوكسی در محیط بیرونی گچی شده و یا رنگ پریده میشوند كه این پدیده ها بر روی عملكرد ضد خوردگی تاثیر ندارند. این محصول برای غوطه وری پیوسته در آب طراحی نشده است.

شرکت رانا کیمیا فام؛ برترین تولید کننده محصولات رنگی

در عصر حاضر بسیاری از شرکت های صنعتی و پروژه های مبتنی بر سازه های فلزی و همچنين ساخت و ساز بنا، تداوم و پایداری خود را منوط به استفاده از پوشش های رنگی بالاخص پرایمر زینک فسفات اپوکسی می دانند. درواقع با این نوع عملکرد منجر به افزایش استحکام و مقاومت آن ها در برابر هر گونه عامل محیطی آسیب زننده شده ایم.

با توجه به طیف وسیعی که در استفاده از این محصولات وجود دارد، شرکت رانا کیمیا فام به عنوان یک مرکز مرجع برنامه های ویژه ای را برای افزایش تولیدات خود تدوین کرده اند. از طرفی کلیه محصولات این شرکت از لحاظ کیفیت و فرمولاسیون و همچنين نوع ساختار مشابه و حتی بالاتر از مجموعه های بین المللی می باشد. لذا مشتریان گرامی می توانند ضمن تماس با این مرکز از مشاوره و رهنمودهای مرتبط با مواد رنگی مختلف بهره مند شوند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.