تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

معرفی انواع رنگ دیوار؛ فرمولاسیون جدید با بهترین قیمت

انواع رنگ دیوار؛ با کیفیت بالا و بهترین قیمت بازار

معرفی انواع رنگ دیوار؛ فرمولاسیون جدید با بهترین قیمت

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

سطوح دیواری در سازه های مختلف در معرض آسیب‌های فراوانی قرار دارند. رطوبت، اشعه ماوراء بنفش خورشید و دیگر آلاینده های محیطی می‌توانند باعث تخریب ساختاری بافت دیوار شوند. برای جلوگیری از این رویداد می‌توانیم از انواع رنگ دیوار استفاده کنیم. پوشش هایی که مقاومت و طول عمر دیواره‌ها را افزایش می‌دهند و از این طریق هزینه های تعمیر و نگهداری و اصلاح ساختاری آنها کاهش یا حذف می‌شود.

رنگ های مختلفی فرموله و تولید شده اند که هر کدام بر اساس موقعیت سطح انتخاب می‌شوند. اینکه این رنگها چه نوع طبقه بندی دارند در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت. پیشنهاد می‌کنیم مطالب ارائه شده را تا انتها مطالعه فرمایید. قطعا راهنمای خوبی برای افرادی که قصد خرید رنگ ساختمان خواهد بود.

طبقه بندی انواع رنگ دیوار بر اساس نوع کاربرد

همانطور که در قسمت مقدمه ذکر شد بر اساس موقعیت سطوح دیواری نوع رنگ تعیین می‌شو. به عنوان قاعده کلی دیوارها را می‌توان به دو بخش تقسیم بندی کرد. یک بخش داخلی سازه و دیگری بخش خارجی یا نمای ساختمان است. دیوارهای داخلی همان قسمت های مختلف منزل یا نمای درونی است.

بخش بیرونی نیز در برگیرنده سطوحی هستند که مستقیماً با عوامل محیطی در تماس می‌باشند. ما نمی توانیم یک نوع رنگ را برای پوشش دهی این دو سطح انتخاب کنیم. چرا که هر کدام در موقعیت های متفاوتی قرار دارند. معمولاً رنگ های نما ساختمان مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند و می‌توانند سطح کار را از هر نوع آسیبی حفظ کنند.

دیوارهایی که از جنس بتن یا سیمانی هستند قطعاً نیاز به پوشش های رنگی دارند. از طرفی دیوارهای داخلی نیز غالا از جنس گچ یا سیمان سفید هستند که هر کدام با پذیرش رنگ های مختلف هم زیباتر می‌شوند و هم اینکه دیگر شاهد نقایص کوچک نخواهیم بود.

نرخ گسترش بالای انواع رنگ دیوار

کلیه رنگ‌ها و پوشش های ساختمانی که امروزه فرموله و ساخته می‌شوند اکثرا نرخ گسترش یا میزان پوشش دهی بالایی در یک حجم مشخص دارند. اصولا ما زمانی به یک رنگ ساختمانی می‌توانیم بگوییم که قدرت پوشش دهی ایده آلی دارد که در یک حجم کم مصرفی بتواند مساحت به نسبت بیشتری را رنگ آمیزی کند. این موضوع امتیازات بسیار زیادی را در نقاشی ساختمان مدرن برای شما و خریدارانی که حجم بالایی از این رنگ‌ها را برای پروژه های گسترده خریداری می‌کنند، دارد. در وهله اول آنکه در بودجه شما صرفه جویی خواهد شد. لذا می‌توان اقدامات وسیعی برای بازسازی ساختمان خود انجام دهید.

در کنار آن مراحل اجرا نیز سهل آسان می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که رنگ های ساختمانی جدید و مدرن طبق آخرین تکنولوژی های حوزه شیمی ساختمان تولید می‌شوند. پس تفاوت ساختاری بسیار زیادی با نمونه های قدیمی دارند. این ویژگی برای انواع رنگ دیوار صدق می‌کند و نمی توان آنها را برای مجموعه ای خاص از رنگ‌ها محدود کرد.

البته برای افزایش نرخ پوشش دهی و کاهش حجم مصرف علاوه بر باکیفیت بودن رنگ‌ها اقدامات دیگری نیز مدنظر قرار می‌گیرد. هرچقدر مراحل آماده سازی و برطرف کردن نقایص سطح دیوار با کیفیت بالایی انجام شود می‌توان انتظار داشت که رنگ های رویه نرخ گسترش بالایی خواهند داشت و میزان هدر رفت آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

می‌توان با اجرای پرایمر تا حد بسیار زیادی از هدر رفت رنگ جلوگیری کرد, اما انجام زیرسازی مهمترین اقدامی است که برای اجرای انواع رنگ دیوار باید انجام شود. بعد از زیرسازی‌ها می‌توانید لایه پرایمر را اجرا کنیم تا در نهایت پوشش های رویه اجرا شوند. همه این‌ها مستقیما روی مصرف رنگ اثر مثبت می‌گذارند.

ابزارهای مورد نیاز برای اجرای انواع رنگ دیوار

ابزارهایی که برای اجرای انواع رنگ دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد چندان پیچیده و خاص نیستند. شما می‌توانید از انواع قلم موها و غلتک‌ها برای پوشش دهی بخش داخلی حتی نمای سازه نیز استفاده کنید. در نمای داخلی به جهت آنکه مساحت سطوح به نسبت کم است غلتک‌ها و قلم مو‌ها می‌توانند کافی باشند. الیاف بسیار نرم و مناسبی که این ابزارها دارند یک پوشش دهی بسیار یکنواخت و همواری را ایجاد می‌کنند.

از آنجایی که رنگ های پایه حلال و همچنین نمونه های پایه آب پس از خشکی کامل یک غشای بسیار سختی به وجود می‌آورند تمامی ابزارها پس از اتمام پوشش دهی باید با مواد مخصوص یا تینرها پاکسازی شوند. این کار باعث می‌شود تا شما در مراحل بعدی مشکلی برای استفاده مجدد از ابزارها نداشته باشید.

برای بخش نمای ساختمان به دلیل افزایش مساحت، اسپری های رنگی گزینه های ایده آلی محسوب می‌شوند. دستگاه هایی که با استفاده از فشار هوا ذرات رنگی را روی سطح به شکل افشانه اعمال می‌کنند. شناخت ابزارهای رنگ آمیزی برای افرادی که تجربه کار با رنگ‌ها ندارند بسیار حائز اهمیت است.

انواع رنگ دیوار با فرمولاسیون منحصر به فرد و جدید

انواع رنگ دیوار بر اساس نوع فرمولاسیون و ترکیبات ساختاری

در توضیحات قبل، انواع رنگ دیوار بر اساس نوع کاربرد به دو گونه رنگ های داخلی دیوار و خارجی یا نمای ساختمان طبقه بندی شدند. اما بسیاری از خریداران می‌خواهند نوع فرمولاسیون رنگ را نیز بدانند. پس رنگهای ساختمانی ترکیبات ساختاری و مواد اولیه متفاوتی دارند. در ذیل طبقه بندی کاملی از انواع رنگ برای دیوار معرفی می‌کنیم :

  • رنگ اکریلیک دیوار

رنگ اکریلیک جزو پرکاربردترین انواع رنگ دیوار گچی می‌باشد که برخی از نمونه های آن برای بخش نمای ساختمان نیز کاربرد دارد. شما می‌توانید از این نوع رنگ پایه آب در فام های ظاهری مختلف برای نمای داخلی منزل یا هر سازه دیگری استفاده کنید. مزیت ارزشمند آن بدون بو و آماده سازی سریع و آسان است. ماندگاری خوبی دارند و قابل شستشو نیز می‌باشند.

  • رنگ روغنی

برخلاف رنگ های آکریلیک که کاملاً بر پایه سیالات آب هستند اما انواع رنگ روغنی برای دیوار با ترکیبات و حلال های شیمیایی رقیق سازی می‌شوند. مقاومت و استحکام فوق العاده بالایی دارند و می‌توانند یک فضای داخلی بسیار زیبا و چشم نوازی را ایجاد کنند. در نمونه های براق، نیمه براق و مات طبقه بندی می‌شوند و در صورت اجرای صحیح باعث تغییر دکوراسیون محیط و جذابیت آن‌ها می‌شود. مشکل مهم این رنگ‌ها ایجاد بو در فضای بسته است. اما با نصب تهویه مناسب مراحل رنگ آمیزی راحت تر خواهد شد.

  • رنگ های پلاستیکی

رنگ های پلاستیکی نیز کاربرد بسیار بالایی در پروژه های پوشش دهی دیواره های داخلی ساختمان دارند و غالبا بر اساس حلال های آب می‌باشند. لذا دوستدار محیط زیست هستند و مواد سمی را به پیرامون متصاعد نمی کنند. همانند رنگ های روغنی بوی شدید ندارند. سرعت اجرای بالایی دارند. می‌توان مهمترین مزیت رنگ های پلاستیکی را سرعت خشکی بالا ذکر کرد. شما می‌توانید این رنگ‌ها را علاوه بر دیوارها در سقف نیز اجرا کنید.

  • رنگهای مولتی کالر

رنگ های مولتی کالر جزو پوشش های جدید تلقی می‌شوند. همان طور که از نام آن مشخص است شما می‌توانید چند نوع رنگ را همزمان روی دیوار اجرا کنید. رگه های با فام ظاهری متفاوت می‌تواند جذابیت سطوح دیواری را چندین برابر کند. رنگهای مولتی کالر در گروه انواع رنگ دیوار خانه قرار دارند و برای ایجاد دکوراسیون های هنری و جدید گزینه ایده آل محسوب می‌شوند.

انواع رنگ دیوار با طول عمر بسیار بالا

انتخاب بهترین رنگ ساختمان

برای انتخاب و خرید انواع رنگ دیوار سفید خصوصا برای بخش داخلی المان های متعددی را باید در نظر بگیریم. اصولاً این رنگ‌ها می‌توانند در نمونه های مات تا براق طبقه بندی شوند. به همین دلیل لازم است میزان نورگیر بودن فضای بسته محیط را مد نظر قرار دهیم. برای اتاق هایی که نور مناسبی ندارند استفاده از رنگ روغنی براق گزینه ایده آل محسوب می‌شود.

حال آنکه شما می‌توانید برای اتاق های کاملا نورگیر از نمونه های مات این رنگ‌ها استفاده کنید. با این کار یک تعادلی از لحاظ پخش نور در محیط فراهم می‌کنید. برای نمای ساختمان نیز می‌توانید از انواع عایق رطوبتی یا رنگ آکریلیک پایه آب استفاده کنید.

نکته مهمی که در زمان خرید باید به آن توجه ویژه داشته باشید قابل شستشو بودن رنگ است. قطعا این رنگ‌ها قیمت متفاوتی نسبت به سایر پوشش هایی که در برابر رطوبت و سیالات مقاوم نیستند دارند. به همین دلیل در محیط های پرتنش می‌توان از رنگ هایی که در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر هستند استفاده کرد.

 قیمت رنگ ساختمان

با توجه به آنکه انواع رنگ دیوار و پوشش های ساختمانی نمونه‌ها و مدل های متفاوتی دارند لذا هر کدام دارای فرمولاسیون و ساختار مختلفی نیز هستند. به همین دلیل هر یک بر اساس میزان مقاومت و ماندگاری تعیین قیمت می‌شوند. تمامی رنگ هایی که در این مقاله معرفی شدند همگی در شرکت های تولید کننده رنگ ساختمان فرموله و تولید می‌شوند.

لذا محدودیتی برای عرضه به بازار برای این محصولات وجود ندارد. خوشبختانه شرکت های داخلی برای کسب رضایت مشتریان قیمت مقرون به صرفه ای را برای این محصولات در نظر می‌گیرند. از طرفی آنچه که باعث تغییر هزینه نهایی می‌شود مساحت پروژه و وسعت کار است.

انواع رنگ دیوار در فام های ظاهری متفاوت

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده با کیفیت ترین رنگ های ساختمانی

در شرکت رانا کیمیا فام طیف گسترده ای از انواع رنگهای ساختمانی در نمونه های مختلف با کیفیت بسیار بالا فرموله و تولید می‌شود. شما می‌توانید فام های ظاهری و رنگ بندی های مختلفی از این پوشش‌ها را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. قیمت این محصولات در نازل ترین حد خود است. بنابراین می‌توانید با یک مدیریت بودجه صحیح به خرید آنها بپردازید. جهت دریافت مشاوره و آگاهی دقیق از قیمت با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات رایج

  1. چگونه رنگ مناسب برای دیوار خانه انتخاب کنم؟

انتخاب رنگ مناسب بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله سلیقه شخصی، سبک دکوراسیون، اندازه اتاق و میزان نور طبیعی. رنگ‌های روشن می‌توانند فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهند، در حالی که رنگ‌های تیره‌تر فضایی گرم‌تر و صمیمی‌تر ایجاد می‌کنند.

  1. چه نوع رنگی برای دیوارها مناسب‌تر است؟

انواع مختلفی از رنگ‌ها برای دیوارها وجود دارد مانند رنگ‌های اکریلیک، رنگ‌های روغنی، و رنگ‌های لاتکس. رنگ‌های لاتکس محبوب‌ترند زیرا سریع‌تر خشک می‌شوند، بوی کمتری دارند و تمیز کردن آنها آسان‌تر است.

  1. چگونه دیوارها را برای رنگ‌آمیزی آماده کنم؟

آماده‌سازی دیوارها بسیار مهم است و شامل تمیز کردن سطح، پر کردن حفره‌ها و ترک‌ها، و استفاده از آستر مناسب است. این کار باعث می‌شود رنگ به‌خوبی روی دیوار بنشیند و نتیجه نهایی بهتر و دوام بیشتری داشته باشد.

  1. چگونه رنگ را به طور یکنواخت روی دیوار بزنم؟

برای به دست آوردن پوشش یکنواخت، از ابزارهای مناسب مانند غلطک و قلم‌مو با کیفیت استفاده کنید. همچنین، اعمال رنگ در چندین لایه نازک به جای یک لایه ضخیم و خشک کردن هر لایه قبل از اعمال لایه بعدی توصیه می‌شود.

  1. چگونه لکه‌ها و عیوب روی دیوارهای رنگ‌شده را برطرف کنم؟

برای تمیز کردن لکه‌ها از محلول‌های شوینده ملایم و یک پارچه نرم استفاده کنید. در صورتی که لکه‌ها مقاوم باشند، می‌توانید از رنگ اضافی برای لمس کردن نقاط آسیب‌دیده استفاده کنید. در صورتی که دیوار آسیب جدی‌تری دیده باشد، ممکن است نیاز به سمباده‌کشی و رنگ‌آمیزی مجدد آن قسمت باشد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.