تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ ترافیک ترموپلاست + اجزای تشکیل دهنده و مزایا

رنگ ترافیک ترموپلاست+اجزای تشکیل دهنده و مزایا

رنگ ترافیک ترموپلاست + اجزای تشکیل دهنده و مزایا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ ترافیک ترموپلاست یکی از پرکاربردترین پوشش های رنگی موجود جهت خط کشی سطوح جاده‌ای می باشد. این رنگ‌ها را معمولاً به عنوان رنگ ترافیک گرم نیز می‌شناسند. البته شما میتوانید با مطالعه مقاله رنگ ترافیک گرم و سرد جزئیات بیشتری را از این گونه رنگ ها دریافت کنید. از لحاظ ساختاری تفاوت بسیار زیادی با دیگر رنگ های رایج دارند که از جمله آن می توان به پودری بودن آنها اشاره کرد.

برای اینکه بتوان این رنگ ها را برای اجرا روی سطوح آسفالت آماده کرد آنها را در یک دمای حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد که معادل آن در فارنهایت برابر ۳۹۲ درجه می باشد گرم میکنند. این حرارت به نسبت بالا باعث می‌شود تا پودرهای رنگی ذوب شده و برای اسپری کردن آماده شوند. بعد از پایان اسپری در مدتی کوتاه این ترکیبات پلیمری یک فیلم رنگ بسیار سخت و محکم را ایجاد می‌کنند که به راحتی قابلیت جدا شدن از سطح را ندارند.

رنگ ترافیک یک پوشش به نسبت ضخیمی را ایجاد می کنند که با حداکثر چسبندگی روی سطح قرار میگیرند. در ادامه این مقاله به توضیح اجزای تشکیل دهنده این رنگ و همچنین مزایای آن خواهیم پرداخت.

اجزای تشکیل دهنده رنگ ترافیک ترموپلاست

  1. رزین مصنوعی که دارای خاصیت ترموپلاستیسیته می باشد و باعث می شود پوشش مذاب داغ سریعتر خشک شوند و شدت چسبندگی بالایی در سطح داشته باشند.
  2. برخی افزودنی های صنعتی که باعث انعطاف پذیری بیشتر رنگ می شوند و آن را در برابر جذب آلودگی و محو شدن رنگدانه ها محافظت می کند.
  3. پیگمنت ها یا رنگدانه های رنگ ترافیک ترموپلاست که غالباً به صورت زرد یا سفید می باشند. رنگدانه های سفید تشکیل شده ازاکسید زینک، دی اکسید تیتانیوم و لیتوفن میباشند.
  4. ترکیبات سخت کننده که باعث می‌شوند لایه های رنگ استحکام بیشتری در برابر تنش های مکانیکی، سایش و موارد مشابه داشته باشند.
  5. ریزدانه های شیشه‌ای که باعث می‌شوند لایه های رنگ در نور کم نیز دارای شفافیت بالایی باشند. یکی از دلایلی که رنگ های ترافیکی دارای خاصیت بازتابش نور هستند به جهت وجود همین ذرات ریز می باشد.

اجزای تشکیل دهنده رنگ ترافیک ترموپلاست

مقاومت بالای رنگ ترافیک ترموپلاست در برابر سایش

همانطور که میدانید سطوح جاده‌ای از جمله بسترهایی است که به طور مداوم در تماس با تنش های مختلف محیطی قرار دارد. عبور و مرور خودروهای سنگین , همچنین شرایط نامساعد آب و هوایی همگی عواملی هستند که روی سطح جاده ها اثر می‌گذارند. اگر رنگی که انتخاب می‌کنیم دارای مقاومت و استحکام لازم در برابر این تنش‌ها نباشد قطعاً در کوتاه ترین زمان یا محو می شود و یا اینکه دچار تخریب ساختاری می‌شوند.

رنگ ترافیک ترموپلاست به جهت فرمولاسیون ویژه ای که دارد به خوبی می تواند در برابر این تنش های محیطی حداکثر مقاومت را داشته باشد. تماس فیزیکی لایه های رنگ با تایرهای خودروها منجر به ایجاد سایش و خوردگی در فیلم رنگ نمیشود. همچنین نیروهای برشی که به صورت سطحی بر روی لایه های رنگ از طرف تایرهای خودرو وارد می شود باعث شکستگی یا ترک در رنگ نمی شود. زمانی که رنگ ترافیک ترموپلاست دچار سایش نشود همواره براق و شفاف باقی خواهند ماند و این ویژگی منجر آن خواهد شد تا هزینه های تعمیر و نگهداری آنها به مراتب کاهش یابد.

مقاله پیشنهادی: رنگ اپوکسی ضد حریق محافظی عالی در برابر آتش

خاصیت بازتابنده نور در رنگ ترافیک ترموپلاست

خاصیت بازتابش نور یکی از مهمترین مزیت های یک رنگ ترافیک محسوب می شود. بدون این ویژگی عملاً به کار بردن رنگ در سطح جاده ها صحیح نیست. رنگ ترافیک ترموپلاست با داشتن خاصیت بازتابش نور شرایطی را برای رانندگان فراهم می کند تا به راحتی بتوانند حتی در پایین ترین سطح روشنایی محیط، تفکیک جاده ها و خط کشی ها را در سطح آسفالت مشاهده کنند.

در نتیجه با دیدن این علائم راهنمایی و رانندگی در سطح جاده ها حوادثی مانند تصادفات جاده‌ای به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. درواقع مزیت بازتابش نور رنگ ترافیک ترموپلاست باعث خواهد شد تا ایمنی جاده ها و هم چنین شرایط رانندگی با امنیت بالا فراهم شود. بازتابش نور در رنگ ترافیک معمولاً در کمترین مقدار نور محیط رخ خواهد داد یعنی اگر سیستم روشنایی در یک جاده دچار اشکال شود باز هم این خطوط توسط نور چراغ خودرو ها قابل دید می باشند.

مقاله پیشنهادی: انواع مختلف رنگ جدول خیابان

خاصیت بازتابنده نور در رنگ ترافیک ترموپلاست

زیباسازی سطح جاده ها با رنگ ترافیک ترموپلاست

رنگ ترافیک ترموپلاست اگرچه به صورت خط کشی شده روی سطوح اعمال می شوند اما باز هم تاثیر زیادی بر جلوه های بصری سطوح جاده ای دارند. خط کشی های منظم در سطح بستر جاده ها باعث زیباتر شدن آنها می شود. این زیبایی در جاده های داخلی فوق العاده در زیباسازی شهر موثر می باشد.  اعمال آنها بر روی آسفالت جاده ها باعث ایجاد یک نوع مدیریت ترافیک نظام مند میباشد که نشان می دهد تا چه حد نظم در رفت و آمد خودروها اهمیت دارد.

ضد لغزش بودن رنگهای ترافیکی

در چهارراه ها که معمولا خط کشی های عابر پیاده با طول و عرض بالا اعمال می‌شوند. در صورت بارش برف و باران ممکن است در زمان ترمز گیری، خودروها دچار لغزش شوند. خوشبختانه رنگ ترافیک ترموپلاست دارای یک نوع ساختار ضد لغزش میباشد که در اینگونه مکان‌ها با وجود آنکه سرعت خودروها به صورت نوسانی می باشد هیچ گونه لغزشی اتفاق نمی افتد. در واقع ساختار آن ها دارای یک اصطکاک کنترل شده می باشد که در کاهش تصادفات نیز موثر است.

ضد لغزش بودن رنگهای ترافیکی

دوام و ماندگاری بالای رنگ

رنگ هایی که دارای ماندگاری بالایی هستند باعث می شوند تا نیازی به پوشش مجدد نداشته باشند. زمانی که فرآیند هایی مانند تعمیر نگهداری و اعمال پوشش مجدد کاملاً از بین می رود، باعث می شود تا هزینه‌های احتمالی حذف و یا کاهش یابد.  دوام و ماندگاری بالای رنگ ترافیک ترموپلاست از جمله مزیت هایی است که باعث صرفه جویی در بودجه، وقت و انرژی می شود. در واقع پایداری و ماندگاری رنگ بستگی به درجه سختی آن دارد. هر چقدر لایه های رنگ سخت تر و با شدت چسبندگی بیشتر باشند قطعاً دوام بالاتری خواهند داشت.

مقاله پیشنهادی: وسایل و ماشین آلات موردنیاز برای ساخت رنگ در کارخانه رنگ سازی

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگهای ترافیکی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام از جمله تولیدکنندگان برتر در حوزه رنگهای ترافیکی، انواع رنگ ساختمان و رنگ صنعتی می باشد که کلیه محصولات آن همگی از بالاترین سطح کیفیت برخوردار می باشند. لذا مشتریان گرامی می توانند جهت دریافت مشاوره تخصصی و دریافت اطلاعات مرتبط با خرید با این شرکت در تماس باشند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.