تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ ترافیک دو جزئی آکریلیک

رنگ ترافیک دو جزئی آکریلیک

رنگ ترافیک دو جزئی آکریلیک

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ ترافیک دو جزئی آکریلیک بر پایه پلیمرهای آکریلات و متاکریلات می باشد. این رنگ ها یکی از مقاوم ترین و با کیفیت ترین پوشش های رنگی جهت خط کشی سطوح آسفالت در جاده ها محسوب می‌شوند. هاردنری که معمولاً برای این نوع ترکیبات رنگی استفاده می شود بنزوئیل پروکساید میباشد که این دو جزء باید قبل از شروع رنگ آمیزی با یکدیگر ترکیب شوند.

اصولاً ترکیبات رنگی دوجزئی فرایند پوشش دهی به نسبت پیچیده ای دارند چراکه شما باید در زمان میکس کردن آنها بیشترین دقت و ظرافت را داشته باشید تا بتوانید دقیقاً با همان نسبت تعیین شده این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کنید. در این مقاله به طور گسترده و کامل تمامی جوانب این نوع از رنگ ترافیک را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم تا بتوانید با آشنایی کامل به خرید آن بپردازید.

کاربرد های رنگ ترافیک دو جزئی اکریلیک

این نوع از رنگ ترافیک دو جزئی سازگاری بسیار خوبی با سطوح آسفالت و همچنین سطوح بتنی دارند. بنابراین اگر بستر کار از جنس و متریال مذکور می باشد می توانید بیشترین حد چسبندگی را از این رنگ ها انتظار داشته باشید. با توجه به چسبندگی بالا طبیعتاً مقاومت مکانیکی و همچنین شیمیایی بسیار خوبی را خواهند داشت. بنابراین میتوانید آنها را برای پوشش دهی سطوح جاده ای و همچنین کلیه علائم راهنمایی و رانندگی استفاده کنید.

از طرفی به جهت وضوح رنگ بالا بهترین عملکرد را در خط کشی سطوح عابر پیاده خواهند داشت. با توجه به آنکه این رنگ ها سرعت خشک شدن بالایی دارند در نتیجه در جاده های داخل شهر در کمترین زمان می توانید پروژه را به پایان ببرید و ترافیک روان و مناسبی را ایجاد کنید.

کاربرد های رنگ ترافیک دو جزئی اکریلیک

برخی از ویژگیها و مشخصات

  • درصد حجم ماده جامد این رنگ ها در حدود ۹۹ درصد می باشد.
  • پس از آن که این دو جزء رنگ را کاملاً مخلوط کردید، ماده میکس شده آن ها دارای دانسیته ۱/۹ گرم به ازای حجم یک سانتی متر مکعب هستند. البته این مقدار دانسیته در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد صدق می‌کند.
  • رنگ ترافیک دو جزئی آکریلیک دارای ویسکوزیته و گرانروی استانداردی می باشد. لذا به راحتی در سطح جاده ها پخش می‌شوند و کاربری سهل و آسانی دارند.
  • مکانیزم سخت شدن لایه های رنگ سریع اتفاق می‌افتد که این موضوع یکی از مشخصه های اصلی این رنگ های پر کاربرد می باشد.
  • مقاومت لغزندگی خوبی دارند. این ویژگی در زمانی که سطح جاده مرطوب و خیس می باشد نیز حفظ می شود.
  • این رنگ‌ها در طولانی مدت دچار ساییدگی در سطح خود نمی‌شوند.
  • نوسانات دمایی نیز نمی تواند باعث ایجاد ترک یا تخریب ساختاری در این رنگ‌ها شود.

نسبت اختلاط رنگ ترافیک دو جزئی آکریلیک

رنگ ترافیک دو جزئی برای آنکه آمادگی لازم را جهت اجرا داشته باشد، باید فرایند میکس کردن دو جزء رنگ را به طور دقیق و اصولی انجام دهیم. شما نمی توانید ماده هاردنر ترکیبات رنگی را بدون در نظر گیری استانداردهای تعریف شده به رزین اصلی رنگ اضافه کنید. چرا که در چنین شرایطی، رنگ شما کاملا از بین می رود و کارآیی لازم جهت اجرا را نخواهد داشت.

البته شرایط آب و هوایی و دمایی نیز می تواند بر نسبت اختلاط تاثیر بگذارد. لذا بهتر است شرایط دمایی را نیز در زمان اختلال در نظر بگیرید. اما در برخی از نمونه های رنگهای ترافیکی آکریلیک به ازای وزن ۲۳ کیلوگرم از جزء A می توانید به میزان ۰/۲۸ تا ۰/۳۶ کیلوگرم از جزء B را اضافه کنید.

نسبت اختلاط رنگ ترافیک دو جزئی آکریلیک

اهمیت آماده سازی سطح قبل از اجرای رنگ

هر نوع رنگی را که میخواهید بر روی سطح مورد نظر اعمال کنید در ابتدای کار باید مراحل آماده‌سازی را به طور کامل انجام دهید تا رنگ مورد نظر بتواند با شدت چسبندگی بالا بر روی سطح قرار بگیرد. در مورد رنگهای ترافیکی با توجه به عبور و مرور ماشین آلات سنگین، احتمال وجود آلاینده های روغنی و همچنین گرد و غبار زیاد در سطح کف وجود دارد. در نتیجه بهتر است با استفاده از برخی ماشین آلات صنعتی عملیات چربی زدایی را از سطح کار انجام دهید.

هرگونه تخریب ساختاری که در سطح آسفالت وجود دارد باید با مواد مخصوص پر شوند. در واقع شما نمی توانید روی آسفالت تخریب شده رنگ ترافیک دو جزئی را اعمال کنید. البته ممکن است در مواردی نیاز به شستشوی سطح داشته باشید لذا در صورت شستشو باید تا زمان خشک شدن کامل صبر کنید.

نکات مرتبط با اعمال رنگ

بهتر است فرایند مخلوط کردن دو جز رنگ را به مدت سه دقیقه ادامه دهید تا یک ماده همگن و یکدست به وجود آید. این کار باعث می شود رنگ باکیفیت ترین لایه یا فیلم رنگی را در سطح آسفالت ایجاد کند. در زمان اجرای رنگ ترافیکی دو جزئی حتماً به مقوله عمر مفید یا pot life رنگ توجه ویژه ای داشته باشید زیرا اگر پس از گذشت این زمان بخواهید فرآیند رنگ آمیزی را آغاز کنید عملاً رنگ شما قابلیت اجرا نخواهد داشت. به همین دلیل بهتر است پس از میکس کردن کامل فرآیند رنگ آمیزی را آغاز کنید.

ویژگی ها و امتیازات انواع رنگ ترافیک

رعایت برخی نکات امنیتی در استفاده از رنگ ترافیک دو جزئی

با توجه به ترکیبات این نوع از رنگ ترافیک دو جزئی، غالباً قابلیت اشتعال دارند. بنابراین شما باید عوامل احتراقی و اشتغال زا را از محیط دور کنید تا بتوانید با ایمنی و امنیت بالا مراحل پوشش دهی را آغاز کنید. به همین دلیل بهتر است که در محیط هایی بدون تهویه مطلوب عملیات رنگ آمیزی را انجام ندهید.

چرا که ممکن است بخارات این رنگ در محیط های ایزوله و بسته برای تکنسین های اجرایی نیز ضرر آفرین باشد. مراحل اجرای رنگ ترافیک دو جزئی را به عهده تکنسین های اجرایی با تجربه بسپارید. این کار هوشمندانه باعث می شود پروژه شما با امنیت و ایمنی بالا به پایان برسد و نتیجه کار نیز رضایت بخش باشد.

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگهای ترافیکی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند طیف وسیعی از انواع رنگهای ترافیکی از قبیل رنگ ترافیکی تک جزئی و همچنین دو جزئی را از این شرکت خریداری کنند. هرکدام از این ترکیبات رنگی از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت میباشند. شما میتوانید جهت دریافت جزئیات بیشتر در مورد قیمت و همچنین دریافت مشاوره تخصصی با رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.