تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ میانی اپوکسی پلی آمین ؛ رنگ صنعتی عالی

رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

رنگ میانی اپوکسی پلی آمین ؛ رنگ صنعتی عالی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

رنگ میانی اپوکسی پلی آمین در اصل بر پایه رزین های اپوکسی و سخت کننده های پلی آمین ساخته می شوند. از این رنگ ها به دلیل داشتن مقاومت بالا، در لایه میانی، به عنوان آستر استفاده می شود. تا با ضخامت بالایی که دارد، سطح را در مقابل هر گونه خوردگی مقاوم نماید.

رنگ های اپوکسی همگی دارای ویژگی های خاصی می باشند. این رنگ را می توانیم به دلیل داشتن خواص عمومی، به عنوان لایه پوشش مناسب، بر روی محیط های مختلف استفاده نماییم. پس از این که رنگ های پلی آمین خشک می شوند، از ضخامت بالایی برخوردار بوده، و منجر به مقاومت بیشتر سطح مورد نظر می گردند.

اصولا تابش نور خورشید بر روی محیط های متعدد منجر می شود تا پوشش های اپوکسی آسیب جدی ببینید. از این رو بیشتر رنگ میانی اپوکسی پلی آمین را برای لایه های میانی استفاده می کنند، تا در برابر نور مستقیم خورشید، اسیبی به ان وارد نشود.

خواص شیمیایی و فیزیکی رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

این رنگ ها خاصیت چسبندگی نداشته، و برای استفاده لایه های رویی بعد از انها مناسب به شمار می روند. بیشترین لایه های رویی که برای رنگ های اپوکسی استفاده می شود، لایه های اکریلیک، پلی یورتان، آلکید و.. هستند. اگر زمان طولانی بعد از استفاده رنگ های میانی اپوکسی، برای استفاده از رنگ ها رویه بگذرد، باید به روش های معمول ابتدا محل را مورد پاکسازی قرار دهید، سپس از آنها استفاده نمایید.

از میام خواص فیزیکی و شیمیایی رنگ میانی اپوکسی پلی آمین می توانیم به رزین های اپوکسی و سخت کننده های پلی آمین اشاره کنیم. هر دوی این مواد قادر هستند مقاومت شیمیایی به رنگ دهند. از ظرف دیگر این رنگهای اپوکسی قابلیت تقویت کنندگی پوشش های ضد خوردگی را دارند.

زیرا در آن ها از رزین ها و سخت کننده های مناسب استفاده شده است. از سوی دیگری نیز به همین دلیل، این رنگ ها چسبندگی بسیار بالایی دارند و به راحتی قادر هستند بر روی دیگر لایه های به کار رفته بر سطح محیط مورد نظر، بچسبند.

رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

کاربرد های رنگ میانی اپوکسی

از مهمترین کاربردی که می توانیم برای رنگ میانی اپوکسی پلی آمین بیان نماییم، پوشش کامل سطح، در لایه میانی است. بیشترین موارد و کاربرد استفاده از این رنگ برای محافظت از تجهیزات، و تاسیسات پالایشگاهی از قبیل پالایشگاه های گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و … می باشد.

از طرف دیگر از رنگ های اپوکسی برای محیط های خورنده دیگری نظیر خطوط لوله ها، تانکرها، مخازن، برج های خنک کننده، سازه های فلزی و … می توان اشاره نمود. از طرف دیگر این رنگ ها به دلیل داشتن قیمت مناسب، مورد توجه بسیاری از رنگ امیزی های صنعتی قرار گرفته است.

بهترین لایه های سازگار با رنگ میانی اپوکسی

بسیاری از افراد که از رنگ میانی اپوکسی پلی آمین استفاده می کنند، به این دلیل است، که این رنگ قابلیت فوق العاده ای در اعمال بر روی انواع آستری ها، انواع پوشش های میانی پلی امینی، و پوشش های میانی اپوکسی پلی آمیدی دارند.

از طرف دیگر با استفاده از رنگ های میانی اپوکسی، می توان از لایه ها و رنگ های متعددی دیگری بر روی آنها استفاده نمود. رنگ هایی از قبیل، پلی یورتان، فوری، وینیلی، کلروکائوچو، انواع رنگ ها اپوکسی پلی آمید، یا پلی امینی و … . بهترین انتخاب برای لایه رویی بعد از لایه های اپوکسی میانی، استفاده از لایه هایی می باشد، که از یک سازنده هستند.

البته این که محیط مورد استفاده شما کجا می باشد، می تواند در نوع انتخاب رنگ تاثیر گذار باشد. از این رو بهتر است رنگ میانی اپوکسی پلی آمین را بر حسب شرایط و روش های اعمال آن انتخاب کنید. از این رو نیاز است برای انتخاب یک رنگ مناسب، با کارشناسان فروش متخصص کسب مشورت نمایید.

رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

آماده سازی سطح پیش از استفاده از رنگ

پیش از این که از رنگ های اپوکسی استفاده نمایید، بهتر است ابتدا محل مورد نظر را تمیز نموده و هر گونه آلودگی نظیر گرد و غبار، رطوبت، روغن یا چربی را از تن بزدایید. زیرا وجود هر یک از این آلودگی ها در سطح مورد نظر، منجر می شود تا رنگ میانی اپوکسی پلی آمین چسبندگی بالای خود را از دست دهند.

بلافاصله پس از این که سطح مورد نظر خود را آماده نمودید، پیش از زنگ زدگی فولاد یا آلوده شدن مجدد آن، بهتر است از رنگ های اپوکسی استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.