تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت، ویژگی‌ها و نحوه استفاده

رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت، ویژگی‌ها و نحوه استفاده

رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت، ویژگی‌ها و نحوه استفاده

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

انجین موتورسیکلت یکی از بخش های اساسی برای این وسیله نقلیه محسوب می‌شود که محافظت از آن لازم و ضروری است. برای اینکار شما میتوانید از رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت استفاده کنید. از آنجایی که این قسمت دچار افزایش دما خواهد شد در نتیجه رنگ مورد نظر باید کاملا در برابر حرارت و دمای بالا مقاوم باشد. رنگ های نسوز هم به شکل اسپری و هم بصورت رنگ های مایع قابل عرضه هستند و هر کدام یک لایه رنگ بسیار باکیفیت را بوجود می‌آورند.

بخش فلزی انجین موتورسیکلت نه تنها در مقابل رطوبت بلکه حتی در تماس با اتمسفر محیط نیز در بلندمدت ممکن است دچار زنگ زدگی شود. بنابراین یک رنگ نسوز علاوه بر آن که فرایندهای شیمیایی نظیر اکسیداسیون را کاملا متوقف میکند بلکه ظاهر آن را نیز بهبود میبخشد. در ادامه مقاله جزئیات زیادی در مورد این محصول و نکات استفاده آن ارائه میدهیم.

همخوانی فام ظاهری رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت

یک رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت که دارای ساختار استاندارد می‌باشد بهتر است با رنگ فابریک انجین موتورسیکلت یکسان و همخوانی داشته باشد. به عبارتی اگر رنگ انجین نقره ای است رنگ نسوز نیز باید چنین ویژگی هایی را داشته باشد. این کار علاوه بر محافظت از سطح فلزی انجین باعث زیباتر شدن و جذابیت بهتر آن نیز می‌شود. از آنجایی که افراد در کنار مقاوم سازی بخش فلزی موتور سیکلت به دنبال زیباتر کردن آن نیز هستند پس یک رنگ فابریک انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. از طرفی فام ظاهری نقره ای تنها یک نوع رنگدانه محصول است چرا که رنگ نسوز مشکی نیز فرموله شده است.

نکات مهم در استفاده از رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت

نکات مهم در استفاده از رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت

برای استفاده از رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت اولویت های زیادی را باید مدنظر قرار دهیم. در وهله اول شما میتوانید انجین موتور سیکلت را در همان حالتی که سوار بر محل خود است رنگ آمیزی کنید. از طرف دیگر این امکان وجود دارد که شما انجین را کاملا باز کنید و قطعات آن را جدا و سپس به رنگ آمیزی بپردازید. اگر تبحر بالایی برای باز کردن انجین موتورسیکلت ندارید، میتوانید در همان حالت نصب نیز این رنگ‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

نکته مهم این است که باید نقاطی که نمیخواهیم رنگ روی آنها ریخته شود مشخص شود. میتوانید با یک کاغذ یا روزنامه این قسمت‌ها را پوشش دهی کنید تا رنگ‌ها روی آنها ریخته نشود. در مجموع انجام اصول رنگ آمیزی یک کار تمیز و ایده آلی را ایجاد خواهد کرد.

اسپری رنگ نسوز یا حالت مایع آن

رنگ های نسوز از لحاظ نوع ساختار و کاربری هم می‌توانند به شکل اسپری فرموله و تولید شوند و هم اینکه به شکل مایع آماده سازی شوند. هر دو آنها قابل استفاده است. اما شما میتوانید برای راحتی کار از اسپری های رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت استفاده کنید. این رنگ‌ها کاربری بهتری دارند و سرعت رنگ آمیزی شما را نیز افزایش میدهند. از طرفی یک رنگ کاملا آماده هستند و بر خلاف پوشش های رنگی مایع یا چند جزئی نیازی به آماده سازی و اختلاط ندارند.

تنها کافی است اسپری را قدری تکان دهید تا آماده رنگ آمیزی شوند از آنجایی که این رنگ‌ها به عنوان ماده شیمیایی تلقی می‌شوند و به صورت اسپری نیز هستند باید مراقب ریزگردها نیز باشیم. استفاده از یک ماسک در فرآیند رنگ آمیزی فوق العاده حیاتی است. رنگ نسوز برای چدن گاز و همچنین رنگ نسوز برای شومینه‌ها نیز به شکل اسپری و مایع تولید شدند.

اسپری رنگ نسوز یا حالت مایع آن

نحوه استفاده از رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت

برای استفاده از رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت لازم است یکسری آماده سازی‌ها و پاکسازی های اولیه را انجام دهیم. معمولا انجین موتور سیکلت آلودگی های زیادی را به خود جذب می‌کند. ممکن است روغن، گرد و غبار با یکدیگر ترکیب شده باشند و به صورت یک ماده چسبنده در نقاط مختلف انجین مانند درزها و دیگر بخش های آن نفوذ کنند.

در چنین حالتی شما نمی توانید رنگ را اجرا کنید. زیرا ابتدا باید یک مرحله شستشو را روی انجین انجام دهید تا تمام آلودگی‌ها و گرد و غبارها پاک شوند و سپس به اجرای رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت بپردازید. هرچقدر پاکسازی بهتر صورت گیرد, میزان چسبندگی رنگ افزایش پیدا میکند و کیفیت نهایی آن نیز رضایت بخش خواهد بود.

هوا خشک بودن رنگ نسوز

رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت پس از آنکه کاملا اجرا و روی سطح کار قرار گرفت باید آن را در مجاورت جریان هوای محیط قرار دهیم تا خشک شود. مزیت آنها این است که به صورت هوا خشک هستند و نیازی نیست اقدام خاصی را برای سخت شدن لایه رنگ انجام دهیم. فقط موضوع مهم این است که پس از اتمام کار باید در یک محیط با دمای ملایم و به دور از گرد و غبار باشد. زیرا رنگ‌ها همچنان مرطوب هستند و درصورت وجود گرد و غبار ممکن است آنها را به خود جذب کنند. بنابراین توجه به پروسه خشکی رنگ نیز بسیار اهمیت دارد.

مقاومت رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت در مقابل بنزین

انجین موتورسیکلت می‌تواند در تماس با مواد روغنی، بنزین و دیگر عناصر شیمیایی قرار بگیرد. بنابراین رنگ مورد نظر باید مقاومت لازم در چنین شرایطی را داشته باشد. البته این رنگ‌ها زمانی که در مرحله اولیه اجرا هستند به راحتی میتوانند آسیب پذیر باشند. لذا ملاک ما خشک بودن کامل لایه رنگ است. پس اگر بعد از تکمیل مراحل اجرا, لایه رنگ کاملا خشک شد انتظار داشته باشیم که عناصر شیمیایی محیط آسیبی را به آنها وارد نمیکند.

هوا خشک بودن رنگ نسوز

تحمل دماهای مختلف برای رنگ نسوز

رنگ نسوز و مقاوم به حرارت برای دماهای مختلف طراحی و ساخته شده است. بنابراین برای این رنگ‌ها یک نوع محصول برای یک دما وجود ندارد. چرا که سطوح مختلف در معرض دماهای گوناگون قرار می‌گیرند. پس باید رنگ مختص به آن استفاده شود. به عنوان مثال برخی از این رنگ‌ها آستانه تحمل دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد را دارند. حال آنکه برخی دیگر ۴۰۰ درجه و ۵۰۰ درجه را نیز به راحتی تحمل می‌کنند و هیچ گونه آسیب ساختاری به آنها وارد نمی‌شود.

برای خرید رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت چه نکاتی اولویت دارد؟

از آنجایی که میزان دمایی که برای بدنه انجین موتورسیکلت وجود دارد تا حدودی یکسان است. مگر برای موتورهای پرقدرت تر این دما متفاوت خواهد بود. لذا برای خرید رنگ نسوز در هر پروژه ابتدا طیف دمایی آن را مورد بررسی قرار دهید. در قسمت قبل در مورد دماهای که این رنگها میتوانند مقاومت خوبی در برابر آن داشته باشند ذکر شد.

توجه به این طیف نما باعث می‌شود تا یک رنگ آمیزی با کیفیت و بدون تخریب ساختاری را داشته باشید. اولویت بعدی نوع ساختار رنگ است. همانطور که گفته شد این رنگ‌ها هم به شکل اسپری و هم به صورت رنگ های مایع هستند. البته تا حدودی ویژگی های ساختاری متفاوتی دارند. اما یک هدف را دنبال میکنند و آن جلوگیری از خوردگی فلز در زمانی که دمای سطح کار بالاتر از حد معمول است. بعد از آن برند محصول نیز اهمیت دارد. بسیاری از اسپری های رنگ نسوز به شکل وارداتی از کشورهای اروپایی و همسایه هستند. اما شرکت های داخلی نیز می‌توانند این محصولات را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهند.

برای خرید رنگ نسوز برای انجین موتورسیکلت چه نکاتی اولویت دارد؟

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ نسوز با بهترین قیمت

شرکت رانا کیمیا فام نمونه های مختلفی از رنگ های نسوز از قبیل رنگ نسوز و مقاوم به حرارت در دمای ۲۰۰ درجه، رنگ نسوز ۴۰۰ درجه و رنگ نسوز ۶۰۰ درجه را تولید میکنند. این رنگها کاربری صنعتی زیادی دارند و بر روی سطوح مختلف که در معرض دمای بالا قرار دارند بهترین کارآیی را ارائه میدهند. این شرکت علاوه بر رنگ های مذکور یک خط تولید پیشرفته برای انواع رنگ های ساختمانی و دیگر پوشش های صنعتی و همچنین پرایمرها دارد. بنابراین شما هر نوع پروژه رنگ آمیزی که دارید این شرکت پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. جهت دریافت مشاوره خرید با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.