تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی دیوار بتنی؛ ویژگی های ساختاری + اعمال رنگ

عایق رطوبتی دیوار بتنی؛ ویژگی های ساختاری + اعمال رنگ

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

یکی از ترکیبات رنگی بسیار رایج که می تواند به عنوان عایق رطوبتی دیوار بتنی مورد استفاده قرار گیرد عایق های آکریلیک پایه آب هستند. این محصول رنگی از مشتقات قیری استفاده نمی کند و ساختار آن بر اساس یکسری پلیمرهای اصلاح شده می باشد. عایق های آکریلیک پس از آماده سازی دارای انعطاف بالایی هستند و می توانند کاربری بسیار سهل و آسانی برای شما داشته باشند.

غالبا به شکل تک جزئی ساخته و تولید می شود که همین ویژگی منحصر به فرد مراحل اجرا را ساده تر می کند. عایق رطوبتی دیوار بتنی قابلیت اجرا روی انواع دیوارهای سیمانی را دارد و با چسبندگی بالای خود یک لایه بسیار مقاوم آب بند را بر روی سطح ایجاد می کند. این ماده ی رنگی در برابر مواد روغنی، و ترکیبات شیمیایی ضعیف و همچنين مواد قلیایی بالاتری سطح مقاومت را از خود نشان می دهند.

یکی از بهترین انواع عایق رطوبتی که قابلیت استفاده روی سطوح بتنی به عنوان رنگ نما را دارند عایق های آکریلیک می باشد. پس از اجرا در نمای ساختمان سطحی بسیار صاف و یکدست و همچنين بدون هیچگونه درز را دریافت خواهید کرد. عایق رطوبتی دیوار بتنی از لحاظ رنگ ظاهری در چندین نوع عرضه می شوند که البته نوع ساختار متفاوتی نیز دارند.

ویژگی های ساختاری عایق رطوبتی دیوار بتنی

  • همان طور که گفته شده عایق رطوبتی دیوار بتنی از نوع آکریلیک پایه آب در رنگ های متعددی قابل عرضه هستند. اما معمولاً رنگ پایه آن ها سفید مایل به شیری می باشد.
  • مهمتر عامل تاثیر گذار روی رنگ ها اشعه uv خورشید می باشد. اما در عایق های آکریلیک می توان گفت مقاومت خوبی در مقابل این اثرات نور خورشید دارند.
  • هیچ تفاوتی میان سطوح افقی و عمودی وجود ندارد بنابراین شما می توانید عایق رطوبتی دیوار بتنی را علاوه بر سطوح عمودی بر روی سطوح افقی نیز اعمال کنید.
  • هیچ نوع ماده ی اشتعال زا و شیمیایی سمی در آن وجود ندارد. این ویژگی باعث می شود تا شرایط کاملاً ایمن و خوبی برای تکنسین های اعمال فراهم شود.
  • فیلم رنگی اعمالی بدون هیچگونه درز است که تاثیر خوبی بر زیبایی سطح رنگ می گذارد.
  • تا حد مناسبی می توانند ترک های دیوار را پوشش دهی کنند. لذا ترک اایی که دارای حداکثر عرض یک میلیمتر هستند قابل اصلاح با عایق رطوبتی دیوار بتنی می باشند.
ویژگی های خاص زینک ریچ اپوکسی پلی آمید
مطالعه

ویژگی های ساختاری عایق رطوبتی دیوار بتنی

مشخصات فنی عایق رطوبتی دیوار بتنی

  • عایق رطوبتی دیوار بتنی دارای چگالی ۱٫۳ هستند. یعنی به ازای حجم رنگ یک سانتی متر مکعب دارای جرم ۱٫۳ گرم می باشند.
  • این رنگ ها به ازای ضخامت یک میلیمتر فیلم رنگ توانایی پوشش دهی یک متر مربع از مساحت سطح را با جرم رنگ ۱٫۵ کیلوگرم دارند.
  • مقدار دمای مناسبی که برای ایجاد یک کیفیت مطلوب احتیاج دارند در بازه ی دمایی ۱تا ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد. یعنی دمای استاندار محیط کار نیز بهتر است در همین رنج باشد.
  • برای آنکه عایق رطوبتی دیوار کیفیت خوبی را در پایان کار ارائه دهد و بخوبی روی سطح بچسبد بهتر است رطوبت محیط کار کمتر از ۸۰ درصد باشد.
  • فیلم رنگ با ضخامت یک میلیمتر برای آنکه به خشکی سطحی برسد به زمان حداقل ۸ ساعت احتیاج دارد.
  • فیلم رنگ برای رسیدن به مرحله خشکی میانی و متوسط به ۳روز کامل زمان نیاز دارد.
  • جهت رسیدن به مرحله خشکی کامل یا full cure زمان ۵ روز کامل احتیاج دارند.
  • عایق رطوبتی دیوار پس از خشکی کامل قابلیت تحمل دمای حداقل ۳۰ درجه زیر صفر و حداکثر ۶۵ درجه سانتیگراد بالای صفر را دارند..
رنگ نهایی اپوکسی چیست؟ + انواع، مزایای مصرف و نحوه اجرا
مطالعه

مشخصات فنی عایق رطوبتی دیوار بتنی

طریقه آماده سازی و اعمال عایق رطوبتی دیوار

برای آماده سازی عایق رطوبتی آکریلیک این نکته را یادآور می شویم که اولیل مرحله اصلاح ساختار سطح دیوار است. یعنی پیش از آنکه درب رنگ را باز کنیم باید نقایص سطح دیوار را کاملا برطرف کنیم.

با داشتن سطحی صاف و یکدست چسبندگی رنگ به مراتب افزایش خواهد يافت. استفاده از پرایمر رنگ را حتما در دستور کار قرار دهید. با اعمال پرایمر میزان مصرف عایق رطوبتی دیوار بتنی به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. بعد از اعمال پرایمر باید یک وقفه زمانی ایجاد کنیم و منتظر باشیم تا لایه ی اول یا همان پرایمر به درجه سختی بالایی برسد. برای شروع کار لازم است که عایق رطوبتی دیوار بتنی آکریلیک را کاملا با میکسر مخلوط کنیم تا ماده یکدستی ایجاد شود.

در مراحل اولیه اجرای رنگ بهتر است با یک بار اعمال ضخامت مناسب را ایجاد کنیم. شما می توانید این رنگ را از ضخامت ۶۰۰ میکرون تا ۲ میلیمتر نیز روی سطح ایجاد کنید. البته می توانید مراحل اعمال را به صورت لایه ای و با فاصله زمانی ۸ ساعت تا حداکثر دو روز نیز انجام دهید.

رنگ براق آلکیدی
مطالعه

از طرفی می توانید جهت افزایش مقاومت رنگ یک لایه مش از جنس پلی اتیلن یا فایبر گلاس بین هر دولایه رنگ استفاده کنید. البته استفاده از مش بیشتر در سطح مقطع های افقی و تخت استفاده می شود که براحتی روی سطح می نشینند.

طریقه آماده سازی و اعمال عایق رطوبتی دیوار

شرایط نگهداری عایق رطوبتی دیوار

عایق رطوبتی دیوار بتنی از نوع آکریلیک پایه آب می توانند مدت زیادی البته به نسبت دیگر رنگ ها انبارداری یا نگهداری شوند. تنها کافی است یکسری اقدامات اولیه را در مورد انبارداری رنگ رعایت کنیم. رنگ ها باید کاملا از تابش مستقیم نور خورشید بدور باشند. فشار به محفظه رنگ نباید ایجاد شود. رطوبت محیط حدالامکان باید کاهش یابد و اگر دمای محیط بسیار سرد است نباید اجازه دهیم رنگ ها یخ بزنند. به طور کلی دمای استاندارد بهتر است در بازه ی ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد باشد. با رعایت این موارد می تدانید تا یک سال کامل این رنگ ها را نگهداری کنید.

جمع بندی

عایق رطوبتی دیوار بتنی در صورت رعایت کلیه موارد مرتبط با اجرا می تواند در بالاترین سطح کیفیت از سطح بسترهای بتنی دیوار محافظت کنند. با استفاده از این رنگ ها هزینه های مرتبط با تعمیر و نگهداری سطح بتن به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. اگر محیط کار شما و شرایط موجود می تواند به دیوارهای بتنی آسیب برساند حتما از عایق رطوبتی دیوار بتنی استفاده کنید. لذا مشتریان گرامی می توانند جهت خرید محصولات رنگی خود با شرکت رانا کیمیا فام در تماس باشند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.