تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر
RANA 862 P

پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر
RANA 862 P

  |   رنگ مخصوص مخازن و لوله های آب آشامیدنی   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر جز ترکیبات رنگی بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد. شما می توانید با این ماده رنگی به پوشش دهی قطعات، تجهیزات و سازه های فلزی بپردازید. با توجه به آنکه این نوع از پرایمر زینک ریچ اپوکسی غنی از ترکیبات “روی” می باشد در نتیجه یک عامل اصلی جهت جلوگیری از خوردگی فلزات می باشد. همانطور که می دانید عناصر زینک یک بازدارنده مهم در فرایندهای خوردگی و اکسیداسیون و همچنین زنگ زدگی می باشد. با توجه به تنش های بسیار بالایی که در محیط های صنعتی خصوصاً در مجاورت تجهیزاتی که در معرض رطوبت قرار دارند وجود دارد غالبا زنگ زدگی فلزات امری اجتناب‌ناپذیر است.

بنابراین ما می توانیم با پوشش دهی سطحی این تجهیزات با مواد رنگی از قبیل انواع پرایمرها و همچنین اعمال پوشش رنگی نهایی، فلزات را برای مدت زمان طولانی بدون تغییر ساختار حفظ کنیم. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد این نوع از پرایمرها صحبت کنیم تا اگر قصد خرید آن ها را دارید با اطلاعات کامل وارد عمل شوید.

مشخصات فنی پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر

  • رنگدانه یا فام ظاهری پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر به صورت خاکستری یا gray می باشد.
  • در پایان رنگ آمیزی سطحی کاملا صاف و flat ایجاد می کنند که باعث می شود رنگ نهایی به خوبی بر روی پرایمر بنشیند.
  • نقطه اشتعال این پرایمرها برابر ۲۳ درجه سانتیگراد می باشد.
  • حجم ماده جامد پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر برابر ۵۶ درصد است. یعنی پس از اعمال اولیه و رسیدن به مرحله خشکی کامل ۴۴ درصد از حجم اولیه آنها کاهش می یابد.
  • ضخامتی که این پرایمرها بر روی سطح فلز دارند معمولاً بین ۶۰ تا ۷۰ میکرومتر می باشد. با توجه به اینکه این پوشش‌ها جزو مواد اولیه یا آغازین در فرایند رنگ آمیزی هستند این ضخامت کاملا استاندارد و مطلوب می باشد.
  • دارای وزن مخصوص ۱/۶۵ گرم به ازای حجم هر سانتی متر مکعب هستند.
  • این پرایمرها قادر هستند که به ازای حجم ۱ لیتر مساحتی بالغ بر ۹ متر مربع از سطوح فلزی را پوشش دهی کنند. البته این مقدار مساحت زمانی صحت دارد که شما پرایمر را در ضخامت ۶۰ میکرومتر اعمال کنید.
  • مدت زمان خشکی چندان طولانی ندارند به طوری که پس از اعمال اولیه تنها پس از یک ساعت سطح رویه آن ها خشک می شود. اما همچنان لایه های زیرین آن مرطوب است و برای آن که به مرحله خشکی کامل برسند لازم است که حدوداً ۴ روز کامل صبر کنید.
  • این رنگ ها به صورت تک جزئی عرضه می شوند در نتیجه فرآیند اعمال بسیار سهل و آسانی البته با تجهیزات اسپری کننده استاندارد دارند.

مشخصات فنی پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر

مدت زمان نگهداری پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر

اگر بتوانید یک شرایط مطلوبی برای پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر مهیا کنید، می توانید یک مدت زمان طولانی از آنها نگهداری کنید. دمای محیط در شرایط نگهداری باید بین ۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد باشد. محیط مورد نظر از هرگونه رطوبت و به طور کامل خشک باشد. همچنین لازم است این رنگ ها را در فصول سرد زمستان از یخ زدگی محافظت کنیم. در چنین شرایطی شما می توانید یک مدت زمان حدودا دوازده ماه به انبارداری این رنگها بپردازید.

کاربردهای پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر

عمده استفاده پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر بر روی فلزات می باشد. بنابراین هر سازه‌ای که در محیط های صنعتی وجود دارد که از جنس فلزات سخت مانند آلیاژ های فولادی هستند غالباً پذیرای این رنگ خواهند بود. به همین دلیل شما می توانید این رنگ ها را در اسکلت فلزی اکثر سازه های صنعتی، مخزن های فلزی، تجهیزاتی که در پالایشگاه مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین مانند رنگ زینک کرومات بر روی سازه های پل استفاده کنید.

همان طور که می دانید تجهیزاتی که برای استخراج نفت در مناطق ساحلی استفاده می شود اغلب از جنس فلز می باشد. بنابراین این موضوع فوق العاده اهمیت دارد که این تجهیزات فلزی همچنان در مجاورت رطوبت بالا و همچنین سیالات آب، سالم باقی بمانند.

تجهیزات مناسب جهت اعمال رنگهای زینک ریچ

مناسب ترین دستگاهی که می توانید جهت اعمال پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر استفاده کنید پیستوله ها یا تجهیزات اسپری کننده رنگ می باشد. این وسایل در دو گونه اسپری بدون هوا و اسپری های معمولی طبقه بندی می شوند که هر کدام تنظیمات خاصی را در نازل یا دهانه خود دارند. معمولاً برای اسپری های بدون هوا نسبت پمپ برابر۲۸:۱ و همچنین دهانه نازل نیز برابر۰٫۳۳ تا ۰٫۶۶ میلی متر می باشد.

اما در مورد اسپری های معمولی دهانه نازل لازم است که بین ۲ تا ۲/۲ میلیمتر باشد. با انجام این گونه تنظیمات اعمال رنگ قطعاً اصولی، استاندارد و از همه مهم تر با سرعت بالاتر خواهد بود.

تجهیزات مناسب جهت اعمال رنگهای زینک ریچ

رعایت برخی اقدامات احتیاطی در حین استفاده از پرایمر

  • در زمان استفاده از پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر همواره با دقت و ظرافت بالا عمل کنید.
  • مراقب باشید تا بخارات یا ذرات ریز این رنگ ها که در حین اسپری ممکن است به اطراف پراکنده شوند، استنشاق نکنید.
  • فراموش نکنید که محیط مورد نظر باید دارای تهویه مناسب باشد لذا اگر در یک محیط بسته رنگ آمیزی می کنید بهتر است از دستگاه تهویه کننده هوا استفاده کنید.
  • این رنگ ها در حین عملیات آماده سازی قابلیت اشتعال دارند بنابراین وسایل گرمایشی گازسوزی که در محیط قرار دارند را به طور کامل خاموش یا از محیط مورد نظر خارج کنید.
  • همیشه در اجرای هر نوع رنگ یا پرایمر صنعتی لباس مخصوص و دستگاه تنفسی مورد استفاده قرار دهید.
  • در زمان خرید پرایمر زینک ریچ اپوکسی استر حتماً از فروشنده بخواهید که تکنسین های اجرایی با تجربه و ماهری جهت اعمال این رنگها به شما معرفی کنند. این رنگ ها اگرچه کیفیت بالایی دارند اما اگر به صورت غیر استاندارد روی سطوح اعمال شوند نمی‌توانند آن نتیجه مطلوب و رضایت بخشی را داشته باشند.

مشاور قیمت و خرید انواع پرایمر از شرکت رانا کیمیا فام

در شرکت رانا کیمیا فام یک طیف گسترده ای از انواع پرایمر مانند پرایمر زینک کرومات اپوکسی و همچنین پرایمر زینک فسفات اپوکسی و محصولات مرتبط با بالاترین کیفیت تولید می شود. به همین دلیل شما می توانید متناسب با نوع پروژه خود و اینکه در چه مواردی قصد استفاده از این پرایمرها را دارید به خرید آنها بپردازید. البته کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام همواره سعی می کنند اطلاعاتی دقیق در مورد قیمت و جزئیات این محصول به مشتریان ارائه دهند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.