تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی آنتی داست + ویژگی ها، کاربردها و مزایا

کفپوش اپوکسی آنتی داست + ویژگی ها، کاربردها و مزایا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی آنتی داست به جهت فرمولاسیون خاصی که در ساخت آن ها به کار رفته است به خوبی می توانند دافع گرد و غبار محیط باشند. همانطور که میدانید بستر کف از جمله سطوحی در یک سازه است که منشاء بسیاری از آلودگیهای محیط می باشد.

لذا زمانی که شما از کفپوش اپوکسی آنتی داست استفاده می کنید قطعاً قدم بزرگی را در حفظ پاکیزگی محیط برداشته اید. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد ویژگی ها، کاربردها و امتیازات این کفپوش ها صحبت کنیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ویژگی های ساختاری کفپوش اپوکسی آنتی داست

کفپوش اپوکسی آنتی داست از لحاظ ساختار تشکیل شده از دو نوع ماده جداگانه هاردنر اپوکسی و رزین اپوکسی می باشد. برای اعمال این کفپوش و همچنین کسب کیفیت بالاتر لازم است که آماده سازی اساسی را در سطح کف انجام دهید. یکی از ویژگی‌های کفپوشهای اپوکسی این است که معمولاً بر روی سطوح تمیز و آماده سازی شده بهترین عملکرد را ارائه می دهند.

اگرچه این کفپوش ها ضد گرد و غبار محیط هستند اما این بدان معنا نیست که شما نتوانید آنها را در محیط های با شدت تنش بالا استفاده کنید. این ترکیبات رنگی مانند انواع کفپوش صنعتی شدت مقاومت و استحکام فوق العاده بالایی دارند. در نتیجه در صورت اجرای اصولی تحت اعمال نیرو و فشار دچار خوردگی و یا ترک های سطحی نمی شوند.

نکته بسیار مهمی که در مورد این کفپوش ها باید مد نظر قرار دهید این است که عمر مفید رنگ پس از اختلاط کوتاه است. یعنی زمانی که شما دو جزء آن را با یکدیگر ترکیب می کنید نمی توانید چندین ساعت صبر کنید تا بعد به نصب کفپوش اپوکسی بپردازید. مدت زمان استانداردی که می توانید پس از اختلاط تا اجرای رنگ صبر کنید حداکثر ۳۰ دقیقه می باشد.

هر چقدر به انتهای این زمان نزدیکتر شوید به مراتب از کیفیت رنگ کاسته خواهد شد. این ویژگی را نمی توان از موارد منفی این رنگ ها قلمداد کرد چرا که تقریباً در تمامی کفپوشها نباید یک فاصله زمانی طولانی میان زمان اختلاط و استفاده به وجود آید.

ویژگی های ساختاری کفپوش اپوکسی آنتی داست

کاربردهای کفپوش اپوکسی آنتی داست

کفپوش اپوکسی آنتی داست عموماً در محیط هایی که بهداشت و پاکیزگی اهمیت بالایی پیدا می کند، کاربرد دارند. به همین دلیل شما می توانید این کفپوش ها را در محیط ها و مراکز درمانی مانند بیمارستان ها و دندانپزشکی ها استفاده کنید. البته این کفپوش ها را با عنوان کفپوش اپوکسی بیمارستانی نیز می شناسند.

علاوه بر این اتاق تمیز یا clean room به جهت آنکه نیاز اساسی به یک محیط عاری از گرد و غبار و ریزگردها دارند همواره ترجیح می دهند سطوح کف سازه خود را با استفاده از این نوع خاص از کفپوش اپوکسی پوشش دهی کنند.

اکثر کارخانجات تولید مواد دارویی و شیمیایی، صنایع غذایی و کارخانجات تولید انواع نوشیدنی، آزمایشگاه ها و سازه هایی که برای ادامه فعالیت و کار خود احتیاج به یک فضای کاملا تمیز دارند، همگی از این کفپوش های ضد گرد و غبار استفاده می کنند. فارغ از همه این ها یکی از کاربردهای اصل این کفپوش ها می تواند در محیط های تجاری نیز باشد.

بسیاری از سالن ها به جهت نوع کاربری خاصی که دارند باید همه روزه نظافت شوند. شما می توانید با به کارگیری هوشمندانه از این کفپوش ها به مراتب شدت عملیات نظافتی خود را کاهش دهید. سالن های ورزشی و مکانهای تفریحی سرپوشیده به دلیل ترافیک رفت و آمد بالایی که دارند به وفور از کفپوش اپوکسی آنتی داست استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: عایق بندی پشت بام؛ معرفی بهترین پوشش های رنگی

کاربردهای کفپوش اپوکسی آنتی داست

مزیت های کفپوش اپوکسی آنتی داست

  • عملیات اجرای چندان پیچیده ای ندارد و به همین دلیل شما می توانید با استفاده از تجهیزات بسیار ساده مانند کاردک ماله ها و همچنین غلتک ها کفپوش اپوکسی آنتی داست را روی سطح کف اعمال کنید.
  • سرعت اجرای بسیار بالایی دارد زیرا با توجه به ویسکوزیته یا گرانروی متعادلی که این رنگها دارند به خوبی در سطح کف پراکنده می شوند و در یک مدت کوتاه قابلیت پوشش‌دهی مساحت گسترده ای را دارند.
  • این کفپوش ها در برابر حرارت مقاومت خوبی دارند لذا در صورت بروز احتراق در هر ناحیه از سازه به هیچ عنوان مشتعل نمی شوند. البته این مزیت کفپوش ها بعد از خشکی کامل آنهاست.
  • پس از آنکه فیلم رنگ کفپوش به طور صد در صد خشک شدند هیچ‌گونه بوی زننده یا تندی را در اطراف متصاعد نمی کنند.
  • بر روی سطح بسترهای بتنی بهترین و بالاترین حد چسبندگی را دارند به همین دلیل اگر می خواهید کیفیت کفپوش شما ایده آل باشد پیشنهاد میشود که روی این گونه سطوح به اجرای کفپوش اپوکسی بپردازید.
  • سایر کفپوش های غیر رنگی به مراتب هزینه و انرژی بالایی را متحمل شما خواهند کرد. حال آنکه کفپوش های اپوکسی آنتی داست به خوبی می‌تواند هم در بودجه شما و هم در منابع انسانی و زمان شما منجر به صرفه جویی شود.
  • کفپوش اپوکسی آنتی داست به جهت داشتن خاصیت ضد گرد و غبار یک نوع دافعه را میان سطح کف و ریزگردهای پراکنده ایجاد می‌کند بنابراین سطح کف در دوره های زمانی طولانی مدت نیاز به نظافت خواهند داشت.

مزیت های کفپوش اپوکسی آنتی داست

قیمت انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی یکی از پر تقاضا ترین پوشش های کف در بازار می باشد به طوری که روزانه آمار فروش فوق العاده بالایی دارند. با توجه به استفاده بالای این کفپوش ها قطعاً مقوله قیمت آنها نیز اهمیت پیدا می کند.

خوشبختانه با توجه به برندهای معتبری که در سطح کشور وجود دارد تولیدات گسترده‌ای از این محصول ارزشمند در کارخانه های صنعتی داخلی در حال انجام است. در نتیجه شما می توانید این کفپوش ها را با قیمتهای بسیار مناسب و متعادل خریداری کنید. با خرید این کفپوش ها قطعاً یک صرفه جویی اساسی را در بودجه خود ایجاد کرده اید.

خرید کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به عنوان یک مجموعه تولیدی برجسته در سطح کشور، با کیفیت ترین انواع کفپوش اپوکسی را روانه بازار کرده است. مشتریان گرامی می توانند جهت دریافت اطلاعات لازم در مورد جزئیات محصول و همچنین قیمت آن ها با این شرکت تماس حاصل فرمایند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.