تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

از بین بردن بوی رنگ و تینر در منزل با ۹ روش ساده و کاربردی

از بین بردن بوی رنگ و تینر در منزل با ۹ روش ساده و کاربردی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

اگر به تازگی منزل خود را رنگ کرده‌اید و بوی رنگ شما را کلافه کرده‌اید، این مقاله مخصوص شما است. نه تنها رنگ‌های ساختمانی، بلکه برخی از رنگ‌های صنعتی نیز دارای بوی تند و زننده‌ای هستند که برای همه شما آزاردهنده و ناراحت کننده خواهند بود. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای از بین بردن بوی رنگ و تینر در منزل و محیط‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید از هر یک از آن‌ها کمک بگیرید. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با بهترین روش‌های رفع بوی رنگ و تینر آشنا کنیم.

روش‌های از بین بردن بوی رنگ و تینر

قبل از اینکه شروع به رنگ آمیزی دیوار و بخش‌های مختلف محیط بکنید، لازم است که شرایط آب و هوایی را چک کنید. هر چقدر شرایط آب و هوایی خشک‌تر و کم رطوبت‌تر باشد، رنگ‌ها به ویژه رنگ روغنی سریع‌تر خشک می‌شوند و بوی آن‌ها نیز سریع‌تر از بین خواهد رفت. با این حال هر چقدر هم که هوا شرایط خوبی داشته باشد، باز هم ممکن است بوی رنگ و تینر استفاده شده برای شما آزاردهنده باشد. از این رو شما باید با روش‌های از بین بردن بوی رنگ و تینر آشنا باشید و از آن‌ها برای رفع بوی بد رنگ کمک بگیرید.

۱- استفاده از سرکه و آب سرد

یکی از بهترین روش‌های از بین بردن بوی رنگ و تینر، استفاده از سرکه و آب سرد است. سرکه را با مقداری آب سرد مخلوط کنید و در گوشه‌های مختلف منزل و محیط رنگ شده قرار دهید. معمولا سرکه می‌تواند شدت بوی رنگ و تینر را از بین ببرد. با این حال باز هم بهتر است که درب و پنجره‌ها را باز بگذارید تا بو سریع‌تر از بین برود.

۲- استفاده از فن و تهویه مناسب

یکی دیگر از بهترین روش‌های از بین بردن بوی رنگ و تینر، استفاده از فن و تهویه مناسب است. از هر نوع رنگی که استفاده می‌کنید، باید به تهویه محیط توجه داشته باشید. فرقی نمی‌کند رنگ اپوکسی استفاده می‌شود یا رنگ‌های روغنی. باز نگه داشتن درب و پنجره‌ها و روشن کردن پنکه‌های سقفی می‌تواند باعث شود تا بوی رنگ و تینر کم کم کاهش پیدا کند.

از بین بردن بوی رنگ و تینر در منزل با ۹ روش ساده و کاربردی

۳- استفاده از پیاز و سرکه

پیاز یکی از بهترین موادی است که می‌تواند برای رفع بوی رنگ و تینر استفاده شود. مقداری پیاز خرد شده می‌تواند بخش زیادی از بوی تینر و رنگ را از بین ببرد. شما فقط به چند تکه پیاز نیاز دارید. کافیست که پیاز را به ۴ عدد تقسیم بندی کنید و در بخش‌های مختلف محیط قرار دهید تا بوی رنگ را جذب کند. می‌توانید برای اثربخشی بهتر پیاز، در کاسه‌ای که پیاز قرار دارد نیز مقداری سرکه بریزید.

۴- روشن کردن شمع

شمع‌ها فقط برای رویایی کردن منزل شما مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. بلکه می‌توانند برای از بین بردن بوی رنگ و تینر هم مورد استفاده قرار گیرند. می‌توانید چند عدد شمع را برای از بین بردن بوی بد رنگ روشن کنید و از رایحه دلپذیر آن‌ها لذت ببرید. البته به شرطی که شمع‌های معطر استفاده کنید. شمع‌ها می‌توانند بوی تند رنگ را از بین ببرند و باعث کاهش بوی تینر شوند.

۵- استفاده از زغال

به عنوان راه آخر از بین بردن بوی رنگ و تینر، به شما استفاده از زغال را توصیه می‌کنیم. زغال فعال یک ماده جاذب است که می‌تواند برای از بین بردن بوی تینر و رنگ استفاده شود. می‌توانید یک ظرف بزرگ را پر از زغال فعال کنید و در وسط اتاق قرار دهید. در زمان کوتاهی بوی رنگ کاهش پیدا می‌کند.

از بین بردن بوی رنگ و تینر در منزل با ۹ روش ساده و کاربردی

۶- ترکیب آب و لیمو

برای از بین بردن بوی رنگ و تینر، می‌توانید از آب و لیمو استفاده کنید. برای این کار کافیست که مقداری آب سرد را درون ظرف‌های مختلف بریزید و در بخش‌های مختلف منزل قرار دهید. می‌توانید یک یا چند عدد لیمو را تکه کنید و درون آب بیندازید تا اثربخشی آن برای کاهش بوی رنگ و تینر بهتر شود.

۷- استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین محصولاتی است که می‌تواند برای خوشبو کردن هوا استفاده شود. جوش شیرین سازگاری زیادی با محیط زیست دارد و به دلیل ایمنی و ارزان بودن، می‌تواند برای تمیز کردن خانه و رعایت نظافت مورد استفاده قرار گیرد. می‌توانید در بخش‌های مختلف منزل مانند مبل، فرش و … جوش شیرین بپاشید. جوش شیرین می‌تواند به مرور زمان بوی رنگ را جذب خود کند. سپس می‌توانید با جارو برقی، جوش شیرین‌ها را جمع کنید.

۸- استفاده از روغن طبیعی

برای از بین بردن بوی رنگ و تینر، می‌توانید از روغن‌های طبیعی استفاده کنید. روغن‌های طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث کاهش بوی رنگ در خانه شوند. می‌توانید چند قطره روغن نارگیل، زیتون و … را روی پنبه بریزید و در اطراف اتاق قرار دهید. بعد از چند ساعت متوجه کاهش بوی رنگ خواهید شد.

از بین بردن بوی رنگ و تینر در منزل با ۹ روش ساده و کاربردی

۹- پودر یا دانه قهوه

دانه قهوه یکی از ترکیبات طبیعی است که می‌تواند برای از بین بردن بوی رنگ استفاده شود. می‌توانید چند دانه قهوه را بخش‌های مختلف منزل قرار دهید. دانه‌های قهوه ضمن اینکه بوی بد رنگ را جذب می‌کنند، بوی خوبی را در منزل و محیط پخش می‌کنند. اگر می‌خواهید بوی رنگ در زمان کوتاهی از بین برود، چند کاسه را پر از دانه یا پودر قهوه کنید و در بخش‌های مختلف قرار دهید.

راناکیمیا فام؛ ارائه دهنده رنگ‌های بدون بو برای ساختمان

در صورتی که نیاز به خرید رنگ‌های ساختمانی و صنعتی با بهترین کیفیت و حداقل بو را دارید، می‌توانید از محصولات موجود در شرکت راناکیمیا فام کمک بگیرید. این شرکت به دلیل تجربه و تخصص چندین ساله‌ای که در حوزه تولید رنگ‌های مختلف دارد، در تلاش است که رنگ‌های متفاوت را از جمله رنگ آکریلیک بر پایه آب و سایر رنگ‌های موجود در بازار را با کمترین اثرات سمی به بازار عرضه کند. از این رو می‌توانید ضمن اعتماد به کیفیت و مقاومت این رنگ‌ها، از بوی ملایم آن‌ها نیز بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.