تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ روغنی براق و مزایای آن: نحوه اجرای این رنگ چگونه است؟

رنگ روغنی براق و مزایای آن: نحوه اجرای این رنگ چگونه است؟

رنگ روغنی براق و مزایای آن: نحوه اجرای این رنگ چگونه است؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید رنگ نما کلیک کنید   فروشگاه

احتمالا شما هم تا به حال نام رنگ روغنی را شنیده‌اید. این رنگ‌ها با بوی تند و خاصیت دیر خشک شوندگی، هنوز هم به عنوان یکی از بهترین رنگ‌ها برای اجرا در ساختمان‌ها و محیط‌های صنعتی شناخته می‌شوند. از نظر ظاهری می‌توان رنگ‌های روغنی را به دو دسته رنگ روغنی براق و مات تقسیم بندی کرد. هر کدام از این رنگ‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت هستند، اما ساختار نهایی آن‌ها روی سطح متفاوت است. برای آشنایی با رنگ روغنی براق آلکیدی، مزایا و نحوه اجرای آن این مقاله را بخوانید.

رنگ روغنی براق آلکیدی چیست؟

همانطور که از نام رنگ روغنی مشخص است، این نوع رنگ بر پایه روغن تولید می‌شود. روش‌های مختلفی برای بدست آوردن روغن مورد نیاز برای رنگ‌های براق وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به جوشاندن بذر کتان و گرفتن روغن آن اشاره کرد. سپس رنگدانه‌های مختلف با روغن ترکیب می‌شوند و یک رنگ زیبا و روغنی را بدست خواهند آورد. رنگ‌های روغنی از نظر ظاهر به دو دسته مات و براق تقسیم بندی می‌شوند که رنگ روغنی براق آلکیدی توانسته محبوبیت بیشتری در میان مردم پیدا کند.

رنگ روغنی براق آلکیدی یک نوع رنگ بر پایه روغن بوده که به دلیل ترکیبات خاصی که دارد، پس از اجرا در ساختمان به صورت براق خواهد ماند. این رنگ در کنار جذابیت فوق العاده، بسیار ماندگاری بالایی دارد. همچنین می‌تواند در هر فضایی از ساختمان و محیط‌های صنعتی استفاده شود. کاربرد رنگ روغنی آلکیدی براق در صنایع مختلف برای عایق کاری و افزایش مقاومت تجهیزات فلزی است، اما در ساختمان سازی بیشتر کاربرد تزئینی دارد.

رنگ روغنی براق آلکیدی چیست؟

مزایای استفاده از رنگ روغنی براق

هر یک از رنگ‌های ساختمانی دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند. رنگ روغنی براق نیز از جمله این رنگ‌ها است که دارای ویژگی‌های بسیار خوبی است. همین موضوع باعث شده تا اجرای رنگ‌های روغنی براق در محیط‌های ساختمانی تقاضای بیشتری پیدا کند. در ادامه شما را با مزایای استفاده از این رنگ‌ها آشنا می‌کنیم.

مقاومت بالا در برابر رطوبت

رنگ براق روغنی مقاومت بالایی در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهد. از این رو اجرای آن در محیط‌هایی که در معرض رطوبت هستند، می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

قابل شستشو بودن

از دیگر ویژگی‌های رنگ روغنی براق می‌توان به قابل شستشو بودن آن اشاره کرد. این رنگ‌ها به دلیل ماهیت ضد آبی که دارند، به راحتی با یک اسفنج و وسیله مناسب تمیز می‌شوند.

ایجاد انعکاس نور در فضا

انعکاس نور در فضا یکی دیگر از ویژگی‌های رنگ روغنی آلکیدی براق است. این رنگ‌ها می‌توانند نور خورشید و یا نورهای مصنوعی را در فضا را منعکس کنند و فضا را پرنورتر نشان دهند.

روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه دادن فضاهای تاریک

انعکاس نور ایجاد شده در اثر استفاده از رنگ براق روغنی در فضاهای تاریک می‌تواند فضا را روشن‌تر کند. علاوه بر این، با انعکاس نور و ایجاد خطای دید، تاثیر زیادی روی بزرگ‌تر نشان دادن فضا خواهد داشت.

پوشش دادن نقص‌ها و ایرادهای کوچک در فضا

رنگ براق بر پایه روغن می‌تواند نقص‌ها و ایرادهای کوچک در فضا را پوشش دهد. در واقع این رنگ به دلیل اینکه به راحتی روی سطوح مختلف قابلیت اجرا دارد، می‌تواند برای پوشش دادن نقص‌ها و ایرادات کوچک گزینه بسیار خوبی محسوب شود.

نحوه اجرای رنگ روغنی براق

رنگ‌های آلکیدی روغنی از جمله رنگ‌هایی‌اند که برای اجرای آن‌ها می‌توان از تجهیزات مختلف استفاده کرد. معمولا قلمو بهترین وسیله‌ای است که برای اجرای رنگ‌های روغنی براق مورد استفاده قرار می‌گیرد. دقت کنید که برخی از رنگ‌های روغنی نیازی به رقیق شدن ندارند، ولی بعضی از آن‌ها باید با حلال مناسب رقیق شوند. حتما در مورد حلالی که باید برای رنگ روغنی استفاده شود تحقیق کنید. سپس حلال را به اندازه مناسب به رنگ روغنی اضافه کرده و آن را حل کنید.

حتما از تمیز بودن سطح برای اجرای رنگ مطمئن شوید. این موضوع هم برای اجرای رنگ‌های آکریلیک بر پایه آب و هم رنگ‌های روغنی اهمیت دارد. سپس می‌توانید به آرامی رنگ را با ابزار مناسب اجرا کنید. در صورت نیاز به اجرای رنگ در چند لایه، لازم است که منتظر خشک شدن لایه اول بمانید و سپس لایه دوم را اجرا کنید.

فرق رنگ روغنی مات با براق

فرق رنگ روغنی مات با براق

اگرچه رنگ بر پایه روغن براق به یکی از پرکاربردترین رنگ‌های روغنی موجود در بازار تبدیل شده است، اما این بدین معنا نیست که رنگ‌های روغنی مات انتخاب خوبی نیستند. هر دوی این رنگ‌ها به دلیل ساختار روغنی خود می‌توانند برای اجرا در خانه یا محیط‌های صنعتی مناسب باشند؛ اما طبیعتا زمانی قادر به انتخاب آن‌ها خواهید بود که با تفاوت‌های رنگ‌های روغنی مات و براق آشنایی داشته باشید. در ادامه مقاله به تفاوت‌های این دو رنگ اشاره می‌کنیم.

رنگ روغنی براق پوشش دهی بهتری نسبت به رنگ روغنی مات از خود نشان می‌دهد. علاوه بر این ماندگاری رنگ‌های روغنی براق نسبت به رنگ‌های مات بیشتر است. نفوذپذیری رنگ مات نسبت به رنگ براق بیشتر بوده و این موضوع نیاز به مصرف آن را افزایش می‌دهد. رنگ‌های روغنی براق قابلیت شستشو بهتری نسبت به رنگ روغنی مات دارند. با این حال باید بدانید که رنگ براق بیشتر از سایر رنگ‌ها در معرض آلودگی بوده و لکه پذیری بیشتری دارد. سرعت خشک شدن رنگ براق بیشتر است، اما رنگ مات زودتر خشک می‌شود. رنگ‌های روغنی براق نور را انعکاس می‌دهند، اما رنگ‌های روغنی مات این ویژگی را ندارند.

رانا کیمیا فام و امکان خرید رنگ های  روغنی براق باکیفیت

رنگ‌های روغنی براق به دلیل داشتن خصوصیات مناسب و امکان اجرا به صورت یک سطح صاف و یکدست، می‌توانند نقش مهمی را در دکوراسیون داخلی ایفا کنند. کارخانه رانا کیمیا فام، تولید کننده انواع رنگ روغنی براق است که محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. تولیدات این کارخانه بسیار متنوع‌اند و می‌توان از آن‌ها برای اجرا در نما (رنگ آکریلیک پایه آب نما)، اجرا در صنعت (رنگ‌های اپوکسی و پلی اورتان) و ساختمان (رنگ‌های روغنی و ضد رنگ روغنی) استفاده کرد.

 

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.