تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ سوله؛ مشاوره قیمت و خرید از تولیدکننده با مشاوره حرفه ای رایگان

رنگ سوله

رنگ سوله؛ مشاوره قیمت و خرید از تولیدکننده با مشاوره حرفه ای رایگان

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ صنعتی سوله یکی دیگر از انواع رنگ های پرفروش و پر کاربرد است در این بخش از مقاله نیز به طور اختصاصی در مورد انواع رنگ صنعتی سوله و البته کاربرد آن ها مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

رنگ ها ترکیبات مختلفی هستند که برخی از آن ها صرفا به عنوان تزیین کننده و برخی از آن ها به عنوان عامل نگهدارنده در نظر گرفته می شود . لازم به ذکر است که این عامل سبب شده است میزان مصرف آنها متغیر باشد.

اگر رنگی به عنوان پوشش در برابر زنگ زدگی در لوله های بزرگ استفاده می شود باید برخی از ویژگی های منحصر به فرد را داشته باشد. رنگ صنعتی سوله به طور کامل در سازه های موجود در سوله ها استفاده می شود کاربرد اصلی آن به عنوان یک پوشش مقاوم است.

لازم به ذکر است بهترین نوع رنگ صنعتی سوله باید قابلیت چسبندگی بالایی داشته باشد. در ادامه به برخی از مهمترین انواع آن ها اشاره شده است . ناگفته نماند رنگ صنعتی سوله باید در برابر تغییرات جوی مقاومت بالا از خود نشان دهد.

جهت مشاهده رنگ های صنعتی رانا کیمیا فام کلیک کنید.

نقش موثر رنگ سوله بر سازه های فولادی

رنگ سوله به واسطه ی داشتن خاصیت ضدخوردگی معمولا اولین انتخاب برای پوشش دهی بافت فلزی ساختمان های صنعتی هستند. در طول سالیان گذشته پروژه های رنگ آمیزی سازه های فولادی همواره متناسب با پروتکلهای تنظیم شده در حیطه ی حفاظت از محیط زیست بوده است و علاوه بر عدم تاثیر سوء و به نوعی سازگاری با فضای اطراف بهترین عملکرد را برای افزایش دوام و پایداری سازه های فولادی ارائه می دهند.

سیستم های اولیه اغلب اعمال پنج و شش لایه رنگ سوله را ترجیح می دهند که قطعاً به دلیل ضعف در فرمولارنگ پلی اورتان سیون محلول بود اما اکنون با توسعه ی ماشین آلات و دستگاه های فرآوری پیشرفته تنها اعمال سه لایه از رنگ که شامل پرایمرها هم می شود، کفایت می کند.

با این حال تحقیقات گسترده برای استفاده از لایه های کمتر رنگ های سوله اما با ضخامت بیشتر همچنان ادامه دارد تا از این طریق هم انرژی نیروی انسانی و هم بودجه ی خریداران حفظ شود. به عنوان نمونه می توان به پوشش های براق رنگ اپوکسی و پلی استر ها اشاره کرد که غالباً برای ارائه ی یک ضخامت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

در مواردی هم می توان با بکارگيری رنگ پلی اورتان تک لایه به ضخامت فیلم (film) تا ۱۰۰۰ میکرومتر هم رسید. امروزه استفاده از رنگ سوله روی ساختار و اسکلت فلزی سازه به گونه ای برنامه ریزی می شود که چند لایه ی متوالی را در بر بگیرند که در این حالت به آن ها پوشش های دوبلکس نیز می گویند.

همان طور که می دانید عناصر فولادی علاوه بر مقاومت ذاتی خود که به جهت تحمل بار و وزن سازه طراحی شده اند نیازمند یک پوشش رنگی ثانویه هستند که این ماهیت قدرتمند و بسیار مستحکم فولاد ها را برای یک مدت طولانی حفظ و تداوم بخشد لذا نقش کلیدی و موثری که این محلول ها در قبال این سازه ها دارند.

درواقع جداسازی سطوحی خارجی آن ها و قطع تماس با عوامل محیطی آسیب زننده است. به طور کلی رنگ سوله تشکیل شده از پرایمر، پوشش زیرین و پوشش پایانی است. هر کدام از لایه ها با توجه به مکانیزم دفاعی خود عملکرد بخصوصی را در پیش می گیرند که در ادامه بیشتر با نقش هر یک آشنا خواهیم شد.

نقش موثر رنگ سوله بر سازه های فولادی

ساختار و اجزای تشکیل دهنده ی رنگ سوله

به طور کلی نه تنها رنگ سوله، بلکه بسیاری از انواع رنگ ساختمانی نیز همین ساختار را دارند که شامل اجزای ذیل هستند :

رنگدانه ها یکسری ترکیبات پودری آلی یا معدنی می باشند که منجر به تغییر رنگ یا نمای ظاهری ، کدر شدن آن ، حفظ انسجام لایه یا فیلم های رنگ سوله می شوند و همچنین در مواردی جلوگیری از خوردگی را به همراه دارند.

  • مواد چسبنده یا بایندرها (binder)

این ترکیبات غالباً برگرفته از رزین های مصنوعی و یا روغن های طبیعی می باشند از طرفی می توان به جای آن ها از ترکیبات معدنی از قبیل سیلیکات های حلال نیز استفاده کرد. به طور کلی بایندرها از اساسی ترین اجزای تشکیل دهنده ی رنگ سوله می باشند.

  • حلال (solvent)

عموماً از مواد حلال جهت حل کردن بایندرها و همچنین افزایش روان سازی رنگ و سهولت در کاربرد رنگ استفاده می شود. این ترکیبات می توانند تشکیل شده از مواد شیمیایی و یا حتی عناصر ارگانیک یا آب باشند.

رنگ سوله روی سطوح فولادی به روشهای متعددی اعمال می شوند و در همه ی موارد یک “فیلم مرطوب” (wet film) را ایجاد می کند که قبل از خشک شدن کامل دارای یک ضخامت بیشینه هستند و پیش از تبخیر شدن کامل حلال می توان ابعاد آن را با بکارگيری comb-gauge اندازه گیری کرد.

پس از تبخیر حلال، بایندرها و رنگدانه ها به عنوان لایه های نهایی سخت شده روی سطح باقی می مانند که ترکیبات اصلی رنگ سوله را تشکیل می‌دهند. ضخامت لایه ی خشک را می توان با یک دستگاه الکترومغناطیسی القایی مورد سنجش قرار داد.

میان ضخامت لایه مرطوب و ضخامت لایه خشک یک ارتباط ریاضی وجود دارد که اغلب با درصد حجم ماده ی جامد موجود در رنگ تعیین می شوند. بنابراین ضخامت نهایی از طریق ضخامت لایه ی مرطوب ضربدر درصد ماده ی جامد بدست می آید و این مقدار رابطه ی مستقیمی با مقاومت ماده در برابر خوردگی و فرسایش دارد.

ساختار و اجزای تشکیل دهنده ی رنگ سوله

طبقه بندی لایه های مختلف رنگ سوله

اعمال رنگ سوله روی سطوح چند بخش را در بر می گیرد و لازم است که پیش از اعمال پوشش نهایی از یکسری پرایمرهای اساسی روی سازه های فولادی استفاده کنیم تا مقاومت لایه های بالاتر بیشتر شود. با توجه به آنکه یک رنگ سوله در بر گیرنده رنگدانه هایی است که در ترکیبات بایندر پراکنده شده اند و مجموع اینها همگی در یک حلال بخصوص حل شده اند. لذا فرمولاسیون های موجود فراتر از این نخواهند بود.

رایج ترین متدهای دسته بندی رنگهای صنعتی غالباً از طریق بایندرها و یا رنگدانه های آن ها صورت می گیرد. پرایمرهای فولادی اغلب بنا به نوع رنگدانه های اصلی که به جهاتی در برابر خوردگی یک مانع یا سد ایجاد می کنند طبقه بندی می شوند.

به طور مثال پرایمرهای زینک فسفات اپوکسی و زینک کرومات اپوکسی و دیگر پرایمرهای زینک ریچ، به جهت وجود ترکیبات زینک قابلیت مقاومت در برابر عوامل بیرونی را دارند. از طرفی می توان هر کدام از این مواد محافظت کننده را در دیگر رزین های رنگی نیز بکار برد که هدف آن ها پوشش دهی سطوح فلزی در درجه اول و از سوی دیگر فراهم کردن یک بستر مناسب برای پذیرش لایه ی پایانی رنگ خواهد بود.

دیگر پوشش های رنگ سوله شامل لایه های میانی و نهایی خواهد بود که آن ها هم در دسته های متعدد تقسیم بندی می شوند و شامل رنگ اپوکسی، وینیل ها ، و رنگ پلی اورتان خواهند بود.

تاثیر پرایمرها در افزایش مقاومت رنگ سوله

پرایمرها به طور مستقیم بر روی سطوح فولادی از پیش آماده سازی شده و یا در مواردی به جهت وجود نقایص ترمیم شده، اعمال می شوند. هدف از قرار دادن آن ها زیر پوشش اصلی رنگ سوله مرطوب سازی بستر و برقراری یک سطح چسبندگی عالی برای پوشش های بالاتر خواهد بود.

برای پرایمرهایی که اینگونه روی سطح مورد استفاده قرار می گیرند قطعاً درصد بسیار بالایی از فرآیندهای خوردگی را به تأخیر می اندازند. به طور کلی دو نوع اصلی پرایمر رنگ سوله وجود دارد که عبارتند از :

  • پرایمرهای اصلاح شده با ترکیبات فلزی آنودیک

این پرایمرها غالباً به گونه ای طراحی شده اند که هنگام قرار گیری روی سطح و خشک شدن کامل عملاً به صورت لایه های فداشونده عمل می کنند و تا زمانی که توان مقاومت در برابر رطوبت را داشته باشند سطح فولاد را از محیط خارج جدا می کنند، به بیان دیگر تا تمام شدن فلز آندی این عملیات حفاظتی را ادامه می دهند.

  • پرایمرهای متکی بر چسبندگی بالا و بکارگیری از بایندرهای شیمیایی

با بکارگيری از این پرایمرهای رنگ سوله در پایان چسبندگی فوق‌العاده بالایی به شرطی که سطح کاملاً تمیز شده باشد، ایجاد خواهد کرد و با این نوع عملکرد از هر نوع زنگ زدگی می توان جلوگیری کرد. پرایمرهای اپوکسی دو جزئی معمولی یکی از بهترین ها در پوشش دهی رنگ سوله هستند.

در ماهیت آن ها عناصری وجود دارد که می توانند پروسه ی خوردگی را به طور کامل مختل کنند. به طور مثال زینک فسفات اپوکسی ها جزو این مواد مهار کننده هستند که در دنیای محلول های پیش رنگ مدرن استفاده می شوند.

تاثیر پرایمرها در افزایش مقاومت رنگ سوله

پوشش های میانی و پایانی رنگ سوله

از پوشش های میانی یا intermediate coat جهت شکل دهی کل ضخامت فیلم مجموعه بکار گرفته می شود. به عنوان یک قاعده ی کلی ، هرچقدر لایه ها در یک مقدار استاندارد و ضخیم باقی بمانند، طول عمر و پایداری بیشتری نیز خواهند داشت.

لایه های میانی به این دلیل اعمال می شوند که مقاومت و محافظت کلی پوشش های رنگ سوله را افزایش دهند و عملاً نفوذپذیری در برابر رطوبت و اکسیژن را به کل از بین ببرند. وجود عناصری مانند اکسید آهن در ترکیبات این نوع پوشش ها مانع نفوذ رطوبت موجود در جو می شوند و از جهاتی نیز استحکام کششی رنگ سوله را ارتقاء می دهند.

بنابراین آنچه که باید همواره مورد توجه قرار دهید ترتیب قرار گیری پوشش ها می باشد که پرایمرها و پوشش میانی از اولویت های کار اعمال رنگ سوله است. اعمال پوشش نهایی رنگ سوله استحکام سطحی لایه های زیرین را فراهم می کند. با توجه به شرایط محیط و اینکه در کدام ناحیه قرار گرفتند به عنوان اولین لایه های در تماس با محیط هستند و از این جهت مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند چرا که آن ها باید نور خورشید و همچنین آب و هوای پر تنش را تحمل کنند و دچار تغییر ساختار نشوند.

انواع اصلی رنگ سوله و خواص آن ها

  • رنگ های آلکیدی

این نوع از رنگ سوله عموماً جزو رنگ های خشک شونده توسط جریان هوا هستند به این صورت که با طی یک فرآیند اکسیداتیو که اغلب با جذب مولکول های اکسیژن هوا همراه است یک لایه ی رنگی نسبتاً نازکی را ایجاد می کنند.

غالباً این نوع رنگ ها مقاومت قابل قبولی را از خود ارائه می دهند و می توانند در یک بازه ی زمانی تقریباً طولانی رویه ی محافظی را برای سطح فلز فرآهم آورند اما دیگر انواع رنگ سوله که در ادامه ذکر می کنیم نسبتاً دارای مقاومت بیشتری هستند.

  • رنگ های اکریلیزه شده لاستیکی و وینیل ها

این نوع از رنگ سوله مقاومت بالایی در برابر واکنش های شیمیایی دارند. و برای تشکیل فیلم هیچگونه فرآیند اکسیداسیونی رخ نمی دهد و تنها از طریق تبخیر حلال، لایه های رنگ خشک می شوند. در مجموع ضخامت خوبی از لحاظ لایه های تشکیل دهنده دارند و لازم است شرایط محیطی مساعدی را برای خشک شدن کامل آن ها فراهم کنیم. پوشش های شکل گرفته تقریبا نرم هستند اما نسبت به سایش و خوردگی فوق‌العاده با دوام می باشند. رنگ های قیری که به نوعی جزو عایق رطوبتی می باشند زیر مجموعه ی این ترکیبات تک جزئی هستند.

  • رنگ اپوکسی و رنگ پلی اورتان

ترکیبات رنگ سوله اپوکسی و پلی اورتان اغلب جزو مواد دو جزئی محسوب می شوند که لازم است یک اختلاط صحیح نسبت به آن ها انجام دهیم. با این کار منجر به شکلی گیری یک واکنش شیمیایی در محلول خواهیم شد که لازم است در مدت زمان کوتاهی آن ها را روی سطح اعمال کنیم.

پس از آنکه تبخیر حلال اتفاق افتاد از طریق بروز یک واکنش پلیمریزاسیون لایه های پوششی رنگ سوله سخت تر خواهند شد. از طرفی می توان با بکارگيري رزین های مایع با ویسکوزیته پایین عملاً از استفاده ی هرگونه حلال جلوگیری کرد که اغلب به آن ها ترکیبات با حلال کم و یا بدون حلال نیز گفته می شود که ضخامت بالایی دارند.

انواع اصلی رنگ سوله و خواص آن ها

انواع پرایمر سازه های فولادی

  • پرایمر زینک سیلیکات

این پرایمرهای رنگ سوله مانند دیگر انواع پوشش های غنی از زینک حفاظت بسیار بالایی را برای سطح فلز بستر فراهم می کنند که از جهاتی قابل مقایسه با زینک ریچ اپوکسی ها نیز هستند. از طرفی یکسری محدودیت های جزئی دارند که قابل چشم پوشی است. به عنوان مثال در حین جوشکاری فلزات پوشیده شده از این پرایمر ممکن است نمک های زینک یا بخارات اکسید زینک ایجاد شود.

با این حال تا به امروز ترکیبات خاصی از این مواد ساخته شده اند که دارای مقادیر کنترل شده یا کمی از زینک هستند که قابلیت جوش پذیری فلزات را افزایش می دهد اما ممکن است قدری از مقاومت آن ها کاسته شود. پرایمرهای زینک سیلیکات بنا به تجربه ی کاربری خوبی که دارند به عنوان یکی از بهترین ترکیبات پیش رنگ سوله قلمداد می شوند.

  • پرایمر رنگ سوله زینک ریچ اپوکسی

این پرایمرها می توانند از ترکیبات زینک کاهش یافته نیز استفاده کنند. نوع غنی آن ها اغلب تا ۸۵ درصد پودر زینک را در محلول خود دارند و نوع کاهش یافته ی آن نیز تا ۵۵ درصد کل ماده را پودر زینک تشکیل می دهد.

بعد از اعمال آن ها برای رسیدن به یک نتیجه ی مطلوب و فوق‌العاده ایده آل بهتر است رنگ رویه ی دیگری نیز در سریع ترین زمان اعمال شود چرا که این پرایمرها در محیط های پر تنش مستعد تشکیل لایه های خورنده ی زینک سفید هستند که لازم است قبل از اعمال رنگ سوله جدید برداشته شوند.

  • پرایمرهای اپوکسی

این مواد تشکیل شده از رزین های اپوکسی و ترکیبات پلی آمید هستند که از انواع رنگدانه های بازدارنده تشکیل شده اند. پرایمر رنگ سوله زینک فسفات اپوکسی از رایج ترین این ترکیبات هستند که بالاترین دوام را در گروه خود دارند.

تجهیزات مورد استفاده در بکارگيری انواع رنگ صنعتی

تجهیزات مختلفی که در رنگ آمیزی قطعات صنعتی و سازه های فولادی استفاده می شوند به سه گروه اصلی اسپری های هوا و بدون هوا، غلتک ها و همچنين قلم موها تقسیم بندی می شوند. قاعدتاً پروژه های صنعتی اهمیت بسیار زیادی به زمان و اتمام کار می دهند و لازم است قطعاتی را در اعمال رنگ سوله بکار بگیرند که سریعترین پوشش دهی را داشته باشد.

قطعاً اسکلت های فلزی سازه های عظیم را نمی توان با یک قلم مو حتی با سایز بزرگ هم پوشش دهی کرد زیرا مکانیزم عملکردی آن علاوه بر انرژی بالا اتلاف وقت بیشتری را در پی دارد. از طرفی غلتک ها پس از اسپری ها از لحاظ درجه ی اهمیت در بکارگیری در درجه ی دوم اولویت قرار دارند.

دستگاه های اسپری رنگ سوله به جهت آنکه ذرات ریز معلق را با فشار بالا روی سطوح اعمال می کنند ممکن است در اثر جریان هوا قدری از این ذرات به اطراف پراکنده و یا به سمت اپراتور برگردد که در چنین حالتی استفاده از ماسک و لباس مخصوص این اثرات سوء را به کل از بین می برد.

در مقابل غلتک ها تنها مواد نیمه جامد رنگ سوله را بدون پراکندگی روی سطوح قرار می دهند و فقط تاثیر منفی رنگ در این وضعیت بو و استنشاق مواد محلول رنگ سوله است که باز هم استفاده از ماسک تنفسی ضروری خواهد بود.

انواع پرایمر سازه های فولادی

اهمیت استفاده از اسپری در اعمال رنگ سوله

پوشش های رنگ سوله برای سازه های فولادی اغلب با اسپری هوا انجام می شود. در این روش محلول های رنگی به ذرات ریزی تبدیل می شوند و سپس با یک ضخامت مشخص روی سطوح قرار می گیرند. این ذرات با پاشش پی در پی یک پیوند بسیار قوی را میان یکدیگر ایجاد می کنند که منجر به تولید یک فیلم یا لایه ی ضخیم می شوند.

در اسپری هوا رنگ با جریان هوای فشرده مخلوط می شود و از این طریق فرآیند اتمیزه ایجاد می شود که در پاشش ذرات رنگی با کیفیت عالی بسیار موثر است. این نکته را همواره به یاد داشته باشید برای آنکه یک نتیجه ی قابل قبولی از اسپری رنگ سوله حاصل شود لازم است که توسط یک اپراتور ماهر کلیه تنظیمات دقیق و ریز مرتبط با فشار هوای دستگاه و همچنين دهانه ی نازل به منظور رسیدن به ضخامت مد نظر رنگ صورت گیرد.

از آنجایی که اسپری رنگ سوله مراحل رنگ آمیزی را آسان تر می کند اما نسبت به غلتک ها و قلم موها هدر رفت بیشتری دارند. به طور کلی در بخش صنعتی اسپری ها جایگاه ویژه ای دارند چرا که در ساخت و ساز اغلب اوقات ترجیح بر این است که برای اعمال رنگ نما از غلتک ها استفاده شود.

در اسپری های بدون هوا، رنگ سوله از طریق برخی عملیات های هیدرولیک فشرده می شود و با رها کردن محلول از یک دهانه ی کوچک و اتمیزه کردن آن، به صورت ذرات ریز روی سطوح قرار می گیرند. شما می توانید با تغییر سایز و ابعاد دهانه اسپری و همچنين اعمال تغییرات جزئی در هیدرولیک اسپری بدون هوا، فرآیند اتمیزاسیون را برای ایجاد ضخامت های کوچک و بزرگ و مقدار رسوب رنگ سوله انجام داد.

البته ممکن است این دستگاه ها و تجهیزات مرتبط با آن قدری گران تر از اسپری های هوا باشند چرا که فشار اعمال شده در آن ها به مراتب بیشتر است. با این حال اسپری هوا از لحاظ آماری کاربرد بیشتری برای عملیات های رنگ آمیزی دارند چرا که آن ها سرعت پیشروی کار را افزایش می دهند.

برای دستگاه های اسپری بدون هوا فشار هیدرولیکی به شدت بالا است و در برخی مواقع تا ۴۰۰۰ psi یا ۲۸۰ بار نیز خواهند رسید اما برای اسپری های هوا حداکثر از ۱۰۰ psi یا ۶٫۹ بار بیشتر نمی شود.

رنگ سوله

شرایط بکارگیری رنگ سوله

دما و رطوبت دو المان اساسی در بکارگیری هر نوع پوشش رنگی می باشد که می تواند تاثیر مستقیمی بر کیفیت رنگ سوله بگذارد به طور کلی ایده آل ترین شرایط شروع کار در دمای معتدل ۲۵ درجه ی سانتیگراد و رطوبت نسبی ۱۰ تا ۱۵ درصد است. دمای هوا و دمای سطح فولاد هر دو بر مدت زمان تبخیر حلال رنگ سوله تأثیر می گذارند، به همین دلیل است که در موقعیت های مختلف تایم و زمان خشک شدن کامل متفاوت خواهد بود.

اگر پدیده ی چگالش روی سطح فولاد رخ داده است و رطوبت نسبی اتمسفر از حد طبیعی بالاتر است، پیشنهاد می شود تا رسیدن به یک رطوبت مناسب هوا صبر کنید چرا که در صورت استفاده از رنگ سوله ممکن است آن حد چسبندگی عالی رخ ندهد.

البته ممکن است بنا به مقتضیات زمان و مکان چنین شرایط خوبی مهیا نباشد که این دامنه ی تغییرات یا حداقل و حداکثر شرایط مطلوب همگی در کاتالوگ محصولات آورده شده اند که لازم است دقت بالایی نسبت به آن ها داشته باشید. با این اوصاف ، رنگ سوله با ویژگی های خاص مانند داشتن مقاومت لازم در برابر رطوبت نیز در دسترس هستند.

این رنگها به نوعی برای شرایط سخت رطوبتی ساخته شده اند که می توانند از توقف پروژه تا رسیدن به اوضاع مطلوب و خنثی آب و هوایی جلوگیری کنند.

کاربرد رنگ صنعتی سوله

رنگ صنعتی سوله کاربرد وسیعی دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است ولی در مورد نحوه و شرایط استفاده از آن ها نیز اصول خاصی را به طور جدی باید در نظر گرفت . هنگامی که نور خورشید به طور مستقیم می تابد و شدت آن بیشتر است توصیه می شود از رنگ صنعتی سوله استفاده نشود و البته در مکانی که از آن استفاده می کنیم باید تهویه ی مناسبی فراهم باشد و در هنگام خشک شدن آن نیز باید تهویه ی آن برقرار باشد.

در نظر گرفتن نکات یاد شده می تواند به رنگ آمیزی مطلوب تری منجر شود به همین دلیل همواره تاکید می شود اصول های ذکر شده در نظر گرفته شود . رعایت اصول ایمنی برای استفاده از این رنگ بسیار اهمیت دارد و همچنین بهتر است بدانید این رنگ به شدت اشتعال پذیر بوده به همین دلیل باید به طور جدی از حضور آن ها در کنار آتش جلوگیری شود.

کاربرد رنگ صنعتی سوله

از مهمترین کاربرد رنگ صنعتی سوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از آن بر روی انواع سازه های فلزی مانند انواع سوله ها
  • استفاده از آن در تاسیسات و اسکلت های فلزی
  • استفاده بر روی سطوح فلزی ، چوبی و گچی

این رنگ ها برای مصارف ساختمانی بسیار مناسب می باشد. این رنگ به وسیله قلم مو ، غلطک و اسپری هوا اعمال می گردد. رنگ الکیدی قابل استفاده در محیط های مختلف صنعتی و نیمه صنعتی می باشد و البته می توان از آن جهت پوشش ماشین آلات ، انواع تاسیسات فولادی ، اسکلت های فلزی و همچنین لوازم خانگی و اداری استفاده کرد. معمولا در محیط های معمولی و نیمه صنعتی اطمینان بیشتری برای استفاده از آن ها فراهم است.

رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

تولید محصولات با کیفیت رنگ سوله و در کنار آن توزیع آن ها طبق یک برنامه ریزی مشخص، تنها بخشی از امتیازات این شرکت می باشد. تهیه ی مواد اولیه، نخستین مرحله برای شروع هر نوع پروژه ی رنگ آمیزی می باشد اما نحوه ی اعمال آن ها نیز نیازمند رعایت یکسری تکنیک های راهبردی می باشد تا از این طریق بتوانید طبق یک چارچوب از پیش تعیین شده به نتیجه ی موفقیت آمیزی دست پیدا کنید. همه ی این موارد توسط متخصصان شرکت رانا کیمیا فام در قالب مشاوره به مشتریان گرامی ارائه می شود تا از این طریق یک روند صحیح و اصولی را از ابتدا تا پایان کار در پیش بگیرید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.