تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی قیری مانند؛ مشخصات فنی و ۵ مزیت مهم آن

عایق رطوبتی قیری مانند؛ مشخصات فنی و ۵ مزیت مهم آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق رطوبتی قیری مانند از جمله محصولاتی می باشد که برای جلوگیری از نفوذ رطوبت در بافت سازه مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی عایق های رطوبتی از گذشته تا به اکنون در هر پروژه ای که مرتبط با ساخت و ساز ساختمان است روی سطوح مختلف اعمال می‌شوند.  نوع جدیدی از آنها که غالباً مشتقاتی از محصولات رنگی هستند عایق رطوبتی قیری مانند می باشد. در واقع اینها ترکیبات جدیدی هستند که فرمولاسیون منحصر به فرد و متفاوتی دارند.

این پوشش ها شرایطی را فراهم کرده اند که اکثر پیمانکاران به جای استفاده از عایق های قدیمی به سمت خرید این نوع عایق رطوبتی روی بیاورند. مزیت های بسیار زیادی را می توان برای این محصول مطرح کرد. لذا در این مقاله ضمن ذکر مشخصات فنی قصد داریم برخی از امتیازات عایق رطوبتی قیری را مطرح کنیم. با مطالعه این مقاله قطعا می توانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را در ارتباط با این نوع پوشش رنگی دریافت کنید.

مشخصات فنی عایق رطوبتی قیری مانند

  • فام ظاهری یا نوع رنگدانه ای که عایق رطوبتی قیری مانند دارد به جهت نوع ساختار خود به صورت مشکی مات می باشد. در واقع این رنگدانه به دلیل استفاده از مشتقات قیری در این محصول می باشد.
  • اگر میخواهید یک مساحت یک متر مربعی را با عایق رطوبتی قیری مانند پوشش دهی کنید لازم است که حدود ۱٫۶ کیلوگرم از این رنگ را مصرف کنید. این نکته را مد نظر قرار دهید که این مشخصات فقط برای ضخامت ۱ میلیمتر می باشد.
  • اگر میخواهید دو لایه از این محصول را همراه با پرایمر مورد استفاده قرار دهید برای پوشش دهی مساحت یک متر مربع تقریباً ۲٫۴ کیلوگرم از عایق رطوبتی مصرف خواهد شد.
  • ضریب الاستیسیته عایق رطوبتی قیری ۱۰۰ درصد می باشد. لذا می توانند سازگاری بالایی با سازه هایی که از مصالح ساختمانی ساخته شده‌اند داشته باشند.
  • با توجه به دمای محیط زمان کارایی این عایق ها تغییر میکند. در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد زمان کارایی این رنگ برابر ۱۲۰ دقیقه در دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد زمان کارایی آن به ۹۰ دقیقه کاهش پیدا میکند.
  • در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد این رنگ ها پس از گذشت ۷ روز به گیرایی نهایی یا خشکی می رسند. اما برای گیرش اولیه به ۷ ساعت زمان احتیاج دارند.
  • این نوع از عایق های رطوبتی به صورت تک جزئی عرضه می شوند و وزن بسته بندی آنها معمولاً ۲۰ کیلو گرمی میباشد .
  • برای نگهداری صحیح آنها حتما باید دمای محیط بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد باشد و دور از نور خورشید و در یک محیط کاملا خشک و بدون رطوبت نگهداری شوند. در چنین شرایطی می توانند تا یک سال قابل استفاده باقی بمانند.

کاربری های بسیار گسترده عایق رطوبتی قیری مانند

از مزیت های اصلی عایق رطوبتی قیری مانند این است که شما می‌توانید آنها را در حوزه های مختلف بدون محدودیت بالا مورد استفاده قرار دهید. برخی از کاربردهای رایج این عایق استفاده در سرویس های بهداشتی، سقف رمپ ها و همچنین مخازن سپتیک شهری می باشد. قدرت بازدارندگی بسیار بالایی که این عایق دارد قطعاً برای یک بازه زمانی بلند مدت ادامه خواهد داشت. لذا دیگر نیاز نیست که بعد از چند سال از اجرای اولیه این محصول، هزینه های بالایی را برای پوشش دهی مجدد و تعمیر و نگهداری سازه صرف کنید.

مشخصات فنی عایق رطوبتی قیری مانند

قابلیت استفاده بر روی دیوارهای دفن شده

در بسیاری از پروژه های ساخت سازه لازم است که گودبرداری اصولی و اجرای فونداسیون انجام شود. دیواره هایی که در این ساختمان ها به حالت مدفون زیر خاک قرار دارند عملا در برابر رطوبت آسیب پذیر خواهند بود. خصوصاً در محیط هایی که بارندگی بالایی وجود دارد. قطعاً دیوارهای فونداسیون سازه می توانند دچار خوردگی شوند. شما می توانید با استفاده از عایق رطوبتی قیری مانند این دیوارهای دفن شده را نیز پوشش دهی کنید. با این کار هوشمندانه ایمنی سازه را در بلند مدت افزایش خواهید داد.

اجرای عایق رطوبتی قیری مانند در دو لایه

مزیت و امتیاز ارزشمند دیگری که عایق رطوبتی قیری مانند دارد این است که شما می‌توانید آنها را در دو لایه اجرا کنید. نکته مهمی که در فرایندهای پوشش دهی چند لایه با استفاده از این ماده رنگی باید به آن توجه کنیم این است که در بین هر دو لایه رنگ باید از لایه مش کنفی یا فایبرگلاس استفاده کنیم. با این کار شما می‌توانید ضخامت پوشش دهی خود را به ۲ تا ۳ میلی متر افزایش دهید. البته ناحیه‌های قابل اجرا معمولاً سطوح افقی یا بام ساختمان می باشد. چرا که دیوارهای عمودی یا ایستا قابلیت پذیرش لایه های متعدد رنگی را ندارند و روی این گونه دیوارها پوشش دهی به صورت تک لایه خواهد بود.

  اجرای عایق رطوبتی قیری مانند در دو لایه

آماده سازی سهل و آسان این پوشش رنگی

همانطور که گفته شد عایق رطوبتی قیری مانند به صورت تک جزئی عرضه می شود. البته این خصوصیت در مورد دیگر پوشش های رنگی مانند انواع کفپوش اپوکسی یا کفپوش پلی اورتان صدق نمی کند. چرا که این گونه پوشش های رنگی به صورت دو جزئی عرضه می‌شوند. اما عایق های رطوبتی قیری فقط با سیالات آب آماده سازی می‌شوند. بنابراین شما روند آماده‌سازی به نسبت سهل و آسانی را در پیش خواهید داشت.

چسبندگی بسیار بالای رنگ

برای این که بتوانید یک حد چسبندگی بالایی را در استفاده از عایق رطوبتی قیری مانند داشته باشید حتماً لازم است که سطح کار آماده سازی شود. می توانید سطح را از هرگونه رطوبت یا گرد و غبار پاک کنید یا اینکه اگر خوردگی های سطحی وجود دارد ابتدا آنها را ترمیم سپس به اجرای عایق رطوبتی بپردازید. البته استفاده از انواع پرایمر ها نیز می‌تواند مصرف رنگ را تا حد بسیار بالایی کاهش دهد.

خرید عایق های رطوبتی و پوشش های رنگی صنعتی و ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

خرید عایق های رطوبتی و پوشش های رنگی صنعتی و ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به عنوان تولید کننده برتر انواع عایق رطوبتی، رنگ ساختمان، رنگ نما، پوششهای صنعتی مانند انواع پرایمر زینک ریچ اپوکسی می باشد. تمرکز اصلی این شرکت ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان می باشد. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات قیمتی و همچنین کسب مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.