تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق کاری ساختمان یک راه پیشگیرانه برای محافظت از سازه

عایق کاری ساختمان یک راه پیشگیرانه برای محافظت از سازه

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق کاری ساختمان یک اقدام بسیار مهم و اساسی برای سالم نگه داشتن بافت سازه و جلوگیری از تخریب‌های ناشی از تماس با رطوبت می باشد. مواد و ترکیباتی که امروزه فرموله و تولید می‌شوند بسیار متفاوت از نمونه‌های قدیمی هستند. در نتیجه همواره ترجیح بر این است که از این مواد برای پروژه‌های عایق کاری ساختمان استفاده شود. اینکه این مواد چه ویژگی‌هایی دارند و در چه نقاطی اجرا می‌شوند در ادامه مقاله توضیح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

کدام قسمت ساختمان عایق کاری می‌شود؟

عایق رطوبتی اجزای حیاتی ساخت و ساز ساختمان هستند که یکپارچگی سازه، بهره وری انرژی و راحتی ساکنین را به همراه دارد. این عناصر معمولاً در بخش‌های مختلف ساختمان اجرا می‌شوند تا در برابر عناصر خارجی محافظت کنند و شرایط داخلی را پایدار نگه دارند. در بخش ذیل موقعیت های اجرایی آنها را مشخص می‌کنیم:

  • دیوارهای خارجی

عایق های رطوبتی اغلب در دیوارهای خارجی ساختمان ها اجرا می شوند. مواد عایق مانند تخته های فوم، پشم معدنی یا فایبرگلاس بین ناودانی های دیوار قرار می گیرند تا از انتقال حرارت جلوگیری کنند و فضای داخلی را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه دارند. غشاها، پوشش‌ها یا موانع ضد آب روی سطح بیرونی این دیوارها اعمال می‌شوند تا رطوبت را دفع کنند و از نفوذ آب که می‌تواند منجر به رشد قالب، پوسیدگی یا آسیب ساختاری شود، جلوگیری می‌کند. البته اینها بخشی از موادی هستند که برای عایق کاری ساختمان استفاده می‌شود

  • سقف

پشت بام منطقه حیاتی دیگری است که در آن اقدامات عایق کاری و ضد آب انجام می شود. برای تنظیم دما و کاهش مصرف انرژی، عایق بین تیرها یا داخل فضاهای سقف قرار می گیرد. در بالای عایق، یک لایه ضد آب، که اغلب از موادی مانند آسفالت، EPDM (اتیلن پروپیلن دی ان مونومر) یا PVC (پلی وینیل کلراید) تشکیل شده است، برای محافظت در برابر باران، برف و سایر عناصر آب و هوایی نصب شده است. درزها به درستی مهر و موم شده و مانعی ضد آب شکل دادند. عایق رطوبتی قیری پلیمری و عایق رطوبتی آکریلیک هر دو قابل اجرا بر روی سقف هستند.

  • زیرزمین و فونداسیون

عایق کاری ساختمان و ضد آب کردن زیرزمین و فونداسیون برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و حفظ فضای خشک و قابل سکونت ضروری است. تخته های عایق یا فوم اسپری معمولاً برای کنترل انتقال حرارت و کاهش خطر تراکم روی دیوارهای زیرزمین اعمال می شود. سپس غشاها یا پوشش‌های ضد آب بر روی سطح خارجی دیوارهای فونداسیون نصب می‌شوند تا در برابر نفوذ آب‌های زیرزمینی و فشار هیدرواستاتیک محافظت شوند. سیستم های زهکشی داخلی نیز ممکن است برای مدیریت هر آبی که به فونداسیون نفوذ می کند ادغام شود. پوشش های قیری یک نوع عایق رطوبتی دیوار خارجی برای این گونه پروژه‌ها است.

  • پنجره ها و درها

در حالی که اغلب نادیده گرفته می شود، پنجره ها و درها از ویژگی های عایق و ضد آب نیز بهره می برند. واحدهای شیشه ای عایق (IGU) در پنجره ها برای افزایش عملکرد حرارتی استفاده می شوند، در حالی که آب و هوا و درزبندی شکاف های اطراف قاب ها را برای جلوگیری از نشت هوا و آب می پوشانند. علاوه بر این، برای افزایش دوام و مقاومت در برابر رطوبت، می‌توان از روش‌های ضد آب تخصصی برای قاب پنجره‌ها و درها استفاده کرد.

  • سرویس‌های بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی به عنوان مهم‌ترین نقاط در یک ساختمان محسوب می‌شوند بنابراین اگر به درستی نتوانید به عایق‌کاری آن بپردازید عملاً در کوتاه مدت شاهد تخریب‌های ساختاری گسترده‌ای خواهید بود. بنابراین معمولاً از عایق‌ها در بافت داخلی حمام و دستشویی بخصوص در کف و دیواره‌ها استفاده می‌شود. عایق رطوبتی دو جزئی چنین ویژگی‌هایی را دارد و می تواند عملکرد بلند مدتی را ارائه دهد.

اگر به دنبال اجرای پروژه‌های رنگ آمیزی صنعتی هستید قطعاً به انواع رنگ زینک ریچ اپوکسی احتیاج خواهید داشت.

کدام قسمت ساختمان عایق کاری می‌شود؟

انواع جدیدترین عایق های رطوبتی برای پروژه‌های ساختمانی

برای عایق کاری ساختمان بهتر است از موادی استفاده کنید که دارای فرمولاسیون جدید و با کیفیت باشد. به همین دلیل ما همواره پیشنهاد می‌کنیم به دنبال عایق‌های قدیمی مانند انواع قیرهای سنتی و موارد مشابه نباشید. البته عایق‌های قیری در گذشته استفاده می‌شدند و طرفداران خاص خود را دارند. اما آنها برای اعمال و اجرا نیاز به حرارت‌های بالا دارند. یعنی شما باید قیرهای خشک و کاملاً سفت را در بشکه‌های بزرگ قرار دهید و سپس با اعمال حرارت از طریق دستگاه‌های گازی آنها را تبدیل به یک مایع مذاب پرحرارت کنید.

معمولا در پنجاه سال قبل و بعد از آن از این سیستم عایق کاری استفاده می‌شد. خصوصاً بر روی بام ساختمان که قیرها و الیاف های نخی جزو پایه ثابت پروژه‌های عایق کاری بودند. اما امروزه شرکت‌های تولید کننده به ترکیبات جدیدی دست پیدا کردند که بسیار کاربردی هستند. از جمله آنها می‌توان به عایق رطوبتی قیری پلیمری و همچنین عایق رطوبتی آکریلیک اشاره کرد. البته مدل‌های دیگر نیز عایق‌های دو جزئی هستند که در قسمت قبل توضیحات مختصری در مورد آنها ذکر شد. عایق قیری و آکریلیک را می‌توانید همراه با پوشش‌های فایبرگلاس، ضخامت مشخصی از عایق ها را ایجاد کنید.

ضخامت استاندارد چندین مزیت مهم برای شما دارد اول آنکه دارای مقاومت مکانیکی خوبی هستند و عوامل انسانی آسیبی به آنها وارد نمی‌کند. از طرفی می‌تواند در برابر عوامل آسیب‌زای محیط نظیر تابش مستقیم نور خورشید، نوسانات دمایی و دیگر المان‌ها نیز ساختار خود را حفظ کنند. محصولاتی که معرفی شدند همگی در گروه انواع جدیدترین عایق های رطوبتی هستند که در پروژه‌های عایق کاری ساختمان به وفور استفاده می‌شوند.

وسایل مورد نیاز برای عایق کاری ساختمان

پیش از آنکه بخواهید مراحل کار و اجرای عایق رطوبتی را آغاز کنید باید در وهله اول تجربه کافی در این زمینه داشته باشید. به همین دلیل ما همواره توصیه می‌کنیم از یک تیم تخصصی برای شروع پروژه استفاده کنید. در مورد انواع وسایل نقاشی ساختمان تا حدودی اطلاعات کافی دارید و می‌دانید که انواع قلم‌ موها و غلتک‌ها به وفور استفاده می‌شوند. اما در مورد عایق کاری ساختمان چه در مورد پشت بام و چه در مورد نمای سازه علاوه بر استفاده از غلتک‌ها شما می‌توانید از اسپری ها نیز استفاده کنید.

اگر شما بخواهید یک اسپری رنگ را برای اجرای عایق رطوبتی پشت بام و نما انتخاب کنید چندین مزیت مهم پیش روی شما خواهد بود. اولاً که کیفیت پروژه بالا خواهد رفت. در مرحله بعدی شما می‌توانید سرعت کار را بیشتر کنید. خصوصاً زمانی که مساحت بالایی را برای عایق کاری در اختیار دارید.

از همه مهمتر آنکه این عایق ها سرد اجرا هستند. این موضوع نیز می‌تواند روی سرعت اجرا اثر مثبت بگذارد. وسایل جانبی دیگر همچون سطل های اختلاط و ابزارهایی همچون میکسرهای برقی می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که شما یک ماده همگن و کاملاً یکدست را برای اجرا آماده سازی کنید. هر چقدر شما بتوانید از وسایل و تجهیزات استاندارد استفاده کنید علاوه بر افزایش طول عمر پوشش های اعمال شده بر زیبایی آنها نیز اثر می‌گذارد.

وسایل مورد نیاز برای عایق کاری ساختمان

متنوع‌ترین عایق‌های ساختمانی در شرکت رانا کیمیافام

شرکت رانا کیمیا فام با بهره‌مندی از یک تیم قوی و همچنین خط تولید پیشرفته توانسته است متنوع‌ترین و با کیفیت‌ترین محصولات عایق رطوبتی را فرموله و تولید کند. بنابراین شما هر پروژه‌ای را که برای مقاوم‌سازی سازه در برابر رطوبت می‌خواهید انجام دهید این شرکت پاسخگوی نیاز کاربران در جهت تامین مواد مورد نیاز خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.