تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

علت دون دون شدن رنگ با غلتک چیست؟

علت دون دون شدن رنگ با غلتک چیست؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

بافت پوست پرتقالی یا دون دون در رنگ آمیزی غلتکی یک مشکل رایج است که می تواند هنگام اعمال رنگ روی سطوح با استفاده از غلتک رخ دهد. این بافت شبیه سطح پوست پرتقال است که دارای سطحی ناهموار است. عوامل متعددی در ایجاد بافت پوست پرتقال نقش دارند و درک این دلایل برای دستیابی به یک رنگ آمیزی صاف و حرفه ای بسیار مهم است.

انتخاب اشتباه غلتک رنگ آمیزی

در انتخاب نوع غلتک نهایت دقت را داشته باشید. زیرا اگر این وسایل نقاشی ساختمان دارای ساختاری استاندارد و بافت مناسب نباشد عملاً روی کیفیت رنگ آمیزی تاثیر منفی خواهد گذاشت. معمولاً نباید روکش یا پوشش نرمه‌ای که روی غلتک قرار دارد ضخامت بسیار بالایی داشته باشد. این ضخامت بیش از حد می‌تواند سبب اعمال رنگ اضافی شود و در نتیجه یک لایه ضخیم تر روی سطح ایجاد شود و احتمال پوست پرتقال یا دون دون افزایش یابد. از سوی دیگر، استفاده از یک غلتک با نرمه ضخامت اندک باعث می‌شود تا رنگ به درستی روی سطح قرار نگیرد و همواره یک نمای لکه‌دار به وجود آید.

استفاده و بکارگیری نادرست غلتک

فشار ناکافی یا ناسازگار در طول استفاده از غلتک می تواند به توسعه بافت پوست پرتقال کمک کند. فشار ناهموار می تواند باعث تغییر در ضخامت لایه رنگ شود و منجر به ایجاد یک سطح ناصاف شود. برای اطمینان از اجرای یکنواخت، حفظ فشار ثابت و کمی همپوشانی و هماهنگ بودن حرکات غلتک زنی ضروری است. در نتیجه از حرکات نامنظم خودداری کنید و همواره دسته غلتک را از یک گوشه دیوار به شکلی منظم تا گوشه بعدی روی دیوار از بالا به پایین و برعکس بکشید. تفاوتی ندارد که به نقاشی ساختمان با رنگ روغنی می‌پردازید یا با آکریلیک در همه موارد باید از غلتک‌ها به شکل صحیح استفاده شود.

رنگ ترافیکی سرد چیست؟ + نحوه اجرا و مشخصات رنگ ترافیکی سرد
مطالعه

رقیق کردن نامناسب رنگ

رقیق سازی نادرست نیز یک علت دون دون شدن رنگ با غلتک می‌باشد. ویسکوزیته رنگ یک عامل مهم در دستیابی به یک سطح صاف است. اگر رنگ خیلی غلیظ باشد، ممکن است به طور یکنواخت پخش نشود و در نتیجه بافت پوست پرتقال ایجاد شود. از سوی دیگر، اگر رنگ بیش از حد رقیق باشد، ممکن است افتادگی یا چکه کند و منجر به یک سطح ناهموار شود. پیروی از توصیه های سازنده برای رقیق سازی رنگ برای دستیابی به قوام مطلوب بسیار مهم است.

معمولاً ‌ها با توجه به ساختاری که دارند به حلال‌های مختلفی احتیاج خواهند داشت. در مورد رنگ روغنی از مواد حلال شیمیایی بر پایه ترکیبات نفتی و الکلی استفاده می شود. حال آنکه در مورد رنگ‌های آکریلیک شما می‌توانید از سیالات آب استفاده کنید. این حلال‌ها باید با یک نسبت مشخصی در مقایسه با حجم رنگ اضافه شوند تا به آن غلظت مطلوب برسند.

انتخاب اشتباه غلتک رنگ آمیزی

فاکتورهای محیطی و نوسانات دما

سطح دما و رطوبت محیط می تواند بر زمان خشک شدن رنگ تأثیر بگذارد و به ایجاد دون دون و بافت پوست پرتقال کمک کند. دماهای بالا و رطوبت کم می تواند باعث خشک شدن بیش از حد و سریع رنگ شود و از تراز شدن مناسب آن و در نتیجه صاف بودن رنگ جلوگیری کند. برعکس، دماهای پایین و رطوبت بالا می‌توانند فرآیند خشک شدن را کندتر کنند و به رنگ اجازه دهند که آویزان شود و سطحی متخلخل ایجاد کنند. استفاده از یک تهویه مناسب شرایطی را فراهم می‌کند تا دمای بالای محیط‌های بسته کاملاً متعادل شوند. بنابراین با ارزیابی محیط حتماً یک دستگاه تهویه را نیز در صورت نیاز مورد استفاده قرار دهید.

رنگ اپوکسی صنعتی ؛ ضد زنگ صنایع مختلف
مطالعه

رنگ با کیفیت پایین

کیفیت رنگ می تواند به توسعه و افزایش بافت پوست پرتقالی یا دون دون کمک کند. استفاده از رنگ با کیفیت پایین یا تاریخ مصرف گذشته ممکن است منجر به خشک شدن ناهموار و چسبندگی ضعیف شود که دوام رنگ را از بین می‌برد. سرمایه گذاری روی رنگ با کیفیت بالا که برای سطح و کاربرد خاص مناسب باشد می تواند به طور قابل توجهی نتیجه کلی را بهبود بخشد. اگرچه این رنگ‌ها قیمت بالاتری دارند اما هزینه های تعمیر و نگهداری آنها در بلند مدت و حتی بعد از اتمام کار نیز کاملاً حذف خواهد شد. بنابراین برنامه‌ریزی دقیقی در جهت شناسایی و خرید رنگ‌ ساختمان با کیفیت از شرکت‌های معتبر کنید.

عدم آماده سازی سطح دیوار

اگر بستر دیوار آماده سازی یا ترمیم و اصلاح نشده است مطمئن باشید که علل دون دون شدن رنگ با غلتک می‌تواند همین موضوع باشد. سطوحی که به درستی تمیز، سنباده یا ترمیم نشده اند ممکن است پایه و اساس مطلوبی برای چسبندگی رنگ ایجاد نکنند. بافت ناهماهنگ سطح می‌تواند منجر به خشک شدن نابرابر رنگ شود و در نتیجه یک حالت دون دون ایجاد شود.

عایق نانو بهتر است یا ایزوگام؟
مطالعه

اهمیت آماده سازی سطح دیوار به قدری بالا است که حتی بعد از اصلاح بافت‌ها و تخریب‌های ساختاری دیوار شما باید به اعمال یک لایه پرایمر نیز بپردازید. پرایمرها مزیت‌های بسیار زیادی دارند و باعث می‌شوند رنگ علاوه بر افزایش چسبندگی کاملاً صاف باشد. انجام مراحل آماده سازی نه تنها در رنگ آمیزی دیوار بلکه در پروژه‌های اجرای کفپوش نیز رعایت می‌شود. در مورد استفاده از انواع رنگ صنعتی نیز به همین صورت عمل می‌شود.

انتخاب اشتباه غلتک رنگ آمیزی

عدم استفاده از تیم اجرایی با تجربه

اگر سابقه نقاشی ساختمان را ندارید پیشنهاد می‌کنیم هیچگاه مسئولیت اجرای این رنگ‌ها را بر عهده نگیرید. زیرا یکسری ریزه کاری‌ها وجود دارد که غالباً تیم های کاری ماهر از آن مطلع هستند. آن ها می‌دانند که چه نوع رنگی را برای دیوار انتخاب کنند و مراحل رقیق سازی و اجرای آنها به چه صورت باشد. در اغلب موارد عدم اجرای مناسب رنگ یک علت برای ناهمواری لایه‌های چسبیده رنگ می‌باشد.

شرکت رانا کیمیا فام پیشگام در تولید انواع رنگ ساختمان

اگر می‌خواهید یک نقاشی ساختمان با کیفیت و ایده‌آلی را متناسب با انتظارات خود داشته باشید حتما از تولید کننده‌های معتبر داخلی رنگ‌های ساختمانی خود را خریداری کنید. این شرکت‌ها با تضمین کیفیت محصولات خود این اطمینان را به شما می‌دهند که در صورت اجرای صحیح این رنگ‌ها در یک محیط مناسب یک سطح زیبا و کاملاً صافی را روی دیوار خواهید داشت. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره خرید با کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.