تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عمر مفید کفپوش اپوکسی چقدر است؟ + ۷ عامل موثر عمر اپوکسی کف

عمر مفید کفپوش اپوکسی چقدر است؟ + ۷ عامل موثر عمر اپوکسی کف

عمر مفید کفپوش اپوکسی چقدر است؟ + ۷ عامل موثر عمر اپوکسی کف

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی چندین سال است که به عنوان یکی از بهترین کفپوش‌های موجود در بازار شناخته می‌شود. این نوع کفپوش به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، ضربه، فشار و خط و خش می‌تواند انتخاب بسیار عالی برای اجرا در کف ساختمان‌های مختلف باشد. فارغ از مزایای متنوع کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی و صنعتی، عمر مفید این کفپوش‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عمر مفید کفپوش اپوکسی بسته به نحوه استفاده و معیارهای مختلفی متفاوت است. به همین خاطر نمی‌توان یک عمر مشخص را برای همه کفپوش‌های اپوکسی تعیین کرد. با درک عوامل موثر روی عمر کفپوش اپوکسی می‌توانید راحت‌تر عمر مفید این کفپوش‌ها را افزایش دهید.

عمر مفید کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی یکی از کفپوش‌های دو جزئی موجود در بازار است که از ترکیب هاردنر به اضافه رزین ساخته می‌شود. این کفپوش به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت، ضربه و خط و خش دارد، می‌تواند برای محیط‌های صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار گیرد. عمر مفید کفپوش اپوکسی یکی از سوالاتی است که از سوی افراد تامین کننده این کفپوش‌ها پرسیده می‌شود. به طور کلی، عمر مفید این کفپوش‌ها بستگی به نوع کفپوش اپوکسی و نحوه استفاده از آن دارد. به طور مثال، دوام یک کفپوش اپوکسی برای منزل ممکن است با عمر مفید یک کفپوش اپوکسی صنعتی متفاوت باشد.

در محیط‌های پر رفت و آمد، احتمال اینکه عمر مفید کفپوش اپوکسی به ۲ الی ۳ سال برسد وجود دارد. اما در محیط‌های کم رفت و آمد مانند آشپزخانه، سالن پذیرایی و … عمر مفید کفپوش‌های اپوکسی می‌تواند تا ۱۰ سال نیز افزایش پیدا کند. بنابراین، نحوه نگهداری و محیطی که در از کفپوش استفاده شده است، می‌تواند روی عمر مفید این کفپوش‌ها تاثیرگذار باشد.

عوامل موثر روی عمر کفپوش اپوکسی

زمانی که صحبت از عمر مفید کفپوش اپوکسی می‌شود، باید به عوامل موثر روی این موضوع هم اشاره کرد. به طور کلی، عمر مفید هر کفپوشی وابسته به نحوه نگهداری و مراقبت از آن است و این موضوع برای اپوکسی کف نیز صدق می‌کند. عوامل زیر می‌توانند باعث تغییر در عمر مفید و دوام کفپوش اپوکسی شوند که با در نظر گرفتن نکات مراقبتی، می‌توانید دوام این کفپوش‌ها را افزایش دهید.

عوامل موثر روی عمر کفپوش اپوکسی

۱- رطوبت در هنگام اجرا

اگر در هنگام اجرای کفپوش اپوکسی، رطوبت زیادی در محیط وجود داشته باشد؛ احتمال آسیب به کفپوش وجود دارد. در واقع اگر در یکی از لایه‌های اجرای این نوع کفپوش، رطوبت باقی مانده باشد؛ پس از قرار دادن لایه‌های بعدی روی آن این رطوبت امکان خروج ندارد. این موضوع می‌تواند عمر مفید کفپوش‌های اپوکسی را به حداقل برساند.

۲- خراشیده شدن سطح روی کفپوش

خراشیده شدن کفپوش‌های اپوکسی باعث کاهش عمر مفید آن‌ها می‌شود. اگرچه این نوع کفپوش تا حد زیادی در برابر خراشیدگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد، اما اگر به هر دلیلی خراشیدگی‌های عمیق روی کفپوش ایجاد شود، استحکام آن نیز پایین‌تر می‌آید و ممکن است این ترک‌ها و خراشیدگی‌ها عمقی‌تر گردند. بنابراین در هنگام جابجایی اجسام نوک تیز، مراقب کفپوش باشید و سعی کنید که با احتیاط بیشتری اجسام مختلف را روی سطح کفپوش تکان دهید.

۳- در معرض مواد شیمیایی بودن

اگرچه کفپوش اپوکسی مقاومت بالایی در برابر اسیدها و مواد قلیایی دارد، اما این بدین معنی نیست که به راحتی می‌توانید این مواد شیمیایی را روی سطح بریزید و نگران آسیب دیدن کفپوش‌های اپوکسی نباشید. در معرض مواد شیمیایی بودن می‌تواند باعث کاهش عمر مفید کفپوش اپوکسی شود. از این رو برای حفظ ظاهر و زیبایی کفپوش‌های اپوکسی هم که شده، بهتر است که اجازه ندهید مواد شیمیایی روی کفپوش شما تاثیر منفی بگذارند.

۴- آسیب خورشید

کفپوش اپوکسی آنتی UV نیست و می‌تواند در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید دچار تغییر رنگ شود. این موضوع علاوه بر اینکه روی زیبایی کفپوش‌های اپوکسی تاثیرگذار است، می‌تواند باعث کاهش عمر مفید آن‌ها نیز شود. برای افزایش عمر مفید کفپوش اپوکسی بهتر است که آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و یا در صورت نیاز از یک لایه آنتی UV روی سطح استفاده کنید.

۵- تمیزکاری مرتب کفپوش اپوکسی

فرقی نمی‌کند که کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی دارید یا کفپوش آشپزخانه. در هر صورت باید تمیزکاری مرتب کفپوش اپوکسی را جدی بگیرید. کفپوش‌های اپوکسی آلودگی‌ها را به خود جذب نمی‌کنند، ولی این بدین معنا نیست که نباید آن‌ها را تمیزکاری کنید. به صورت منظم هر بار با جارو و یک تی نم دار روی کفپوش را تمیز کنید تا اگر آلودگی روی آن باقی مانده، از بین برود.

عوامل موثر روی عمر کفپوش اپوکسی

۶- استفاده از مواد شوینده مناسب

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر روی عمر مفید کفپوش اپوکسی، مواد شوینده‌ای است که برای تمیز کردن این کفپوش مورد استفاده قرار می‌دهید. سعی کنید که از مواد شوینده ملایم استفاده کنید، چون کفپوش‌های اپوکسی به راحتی تمیز می‌شوند و نیازی به نگرانی از بابت تمیز کردن آن‌ها نیست. شوینده‌های قوی می‌توانند به این کفپوش‌ها صدمه بسیار زیادی وارد کنند.

۷- تخصص تیم مجری کفپوش اپوکسی

همانطور که کیفیت اولیه کفپوش اپوکسی می‌تواند روی دوام آن تاثیر مثبتی داشته باشد، تخصص تیم مجری کفپوش اپوکسی نیز بسیار مهم است. عمر مفید کفپوش اپوکسی می‌تواند وابسته به تخصص مجریان این کفپوش‌ها باشد. هر چقدر این کفپوش بدون مشکل اجرا شود، عمر این کفپوش‌ها نیز بالاتر خواهد رفت. در صورتی که ترک یا ناهنجاری‌هایی را روی سطح کفپوش اپوکسی مشاهده می‌کنید، بهتر است که به موقع آن‌ها را برطرف نمایید تا باعث کاهش عمر مفید کفپوش‌ها نشوند.

رانا کیمیا فام؛ عرضه کننده بهترین کفپوش‌های اپوکسی

اگر عمر مفید کفپوش اپوکسی برای شما مهم است، باید حتما این کفپوش‌ها را از یک مجموعه تخصصی تولید کننده تهیه کنید. رانا کیمیا فام، یکی از مجموعه‌هایی است که در زمینه تولید کفپوش‌های اپوکسی فعالیت می‌کند و از بهترین مواد اولیه برای اجرای این کفپوش‌ها استفاده خواهد کرد. در صورت نیاز به اجرای این نوع کفپوش و خرید اینترنتی مواد اولیه آن، کافیست که با تیم تخصصی رانا کیمیا فام در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.