تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی؛ معرفی انواع و ویژگی های ساختاری

کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی؛ معرفی انواع و ویژگی های ساختاری

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

سرویس بهداشتی یکی از نواحی بسیار پرکاربرد در هر سازه ساختمانی محسوب می شود. تفاوتی ندارد که سازه مورد نظر از نوع مسکونی باشد و یا اینکه دارای کاربری تجاری باشد. در همه موارد سرویس بهداشتی عضو جدایی ناپذیری ساختمان است. اقدامات متعددی برای نوسازی این ناحیه از ساختمان انجام می شود که یکی از آنها استفاده از کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی برای سطوح کف می باشد.

این کفپوش ها شرایطی را برای سطح کف به وجود می آورد که از لحاظ نمای ظاهری و همچنین نفوذ ناپذیری کاملاً ارتقا پیدا می کند. بسیاری از شما ممکن است از کفپوش های رایج همچون سرامیک، کاشی و یا سنگ در سرویس بهداشتی خود استفاده کرده باشید. اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که رزین اپوکسی قابلیت اجرا بر روی این چنین کفپوش هایی را نیز دارد. در ادامه مقاله ضمن معرفی انواع کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی در مورد ویژگی ها و برخی از امتیازات آنها صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی

کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی از لحاظ نمای ظاهری و همچنین نوع ساختار به سه دسته کلی تقسیم بندی میشود. این پوشش های کف می تواند به صورت کفپوش اپوکسی سه بعدی، کفپوش اپوکسی طرح سنگ و یا به‌ صورت کفپوش اپوکسی کاملا ساده و یا تک رنگ باشند. در قسمت ذیل به صورت جداگانه هر یک از نمونه های مذکور را مفصل شرح می دهیم.

  • کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی همانطور که از نام آن مشخص است یک طرح و تصویر کاملا سه بعدی را در ناحیه کف ایجاد می کند. اینکه شما چه نوع تصویری را انتخاب کنید بستگی به ذوق و سلیقه شما دارد زیرا آلبوم انتخاب تصاویر بسیار گسترده و وسیع می باشد و شما دایره انتخابی بالایی دارید. برای اجرای این طرح کفپوش ابتدا لازم است که علاوه بر زیرسازی های اولیه و اجرای پرایمر یک تصویر به عنوان لایه میانی بر روی سطح کف قرار داده شود. سپس یک لایه براق از رزین های اپوکسی بر روی این تصویر اجرا می شود که باعث افزایش عمق تصویر و همچنین جلوه‌گری بهتر آن خواهد شد.

  • کفپوش اپوکسی طرح سنگ

یکی دیگر از انواع کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی نمونه هایی هستند که دارای یک نمای طرح سنگ میباشد. کفپوش اپوکسی طرح سنگ هم می‌تواند در نقاط مختلف خانه مانند بخش نشیمن و اتاق خواب ها و همین که در سرویس بهداشتی استفاده می شود. نمای ظاهری آن به این صورت است که کاملاً شبیه سنگ های تزیینی می باشد و می‌توانند اینگونه القا کنند که شما در سطح کف از انواع سنگ مرمر یا نمونه های مشابه استفاده کردید.

  • کفپوش اپوکسی ساده تک رنگ

این کفپوش ها برخلاف نمونه های دارای طرح سنگ و همچنین نمونه های سه بعدی هیچگونه طرح خاصی را ندارد. البته رنگبندی های متفاوتی دارند و شما میتوانید بر اساس علاقه ای که دارید یک رنگ مناسب را انتخاب کنید. رنگ های سفید معمولاً جزو پرفروش‌ترین رنگدانه هایی هستند که برای سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی

آیا رطوبت باعث آسیب به کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی می شود؟

همانطور که می‌دانید سرویس های بهداشتی جزو پر رطوبت ترین نواحی یک ساختمان محسوب می شوند. اصولاً رطوبت عاملی مخرب برای سطح کف و همچنین دیواره ها و دیگر اجزای موجود در سرویس بهداشتی می باشد. البته تکنیک ها و روش های مختلفی همچون استفاده از انواع عایق رطوبتی در زیر بستر سرویس بهداشتی در زمان ساخت سازه اجرا میشود. اما اگر شما بر روی کف سرویس بهداشتی یک لایه محافظ رنگی مضاعف قرار دهید عملاً تا چندین سال مانع نفوذ رطوبت از سطح کف به بافت زیرین خواهید شد.

کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی زمانی که کاملاً خشک و سخت میشود نفوذ ناپذیر خواهد بود و به راحتی می توانید عملیات شستشو و یا آب گرفتن سرویس بهداشتی را انجام دهید. نکته ای که وجود دارد این است که شما باید به صورت کاملا استاندارد و لایه ای این کفپوش ها را بر روی سطح کف اجرا کنید. زیرا هرگونه نقص عملیاتی در اجرای این کفپوش مانع عملکرد بهینه آن خواهد شد.

مقاومت ضربه ای کفپوش های اپوکسی

از جمله مزیت های بسیار ارزشمندی که کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی و همچنین دیگر کفپوش های اپوکسی که در مقاطع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد دارد این است که در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد. اعمال نیروی وزن و فشار بدون هیچگونه ضربه ای تفاوت بالایی با اعمال نیرو از طریق ضربه دارد. هر کفپوشی که دارای درجه سختی بسیار بالا می باشد می تواند در برابر ضربه آسیب پذیر باشد.

افتادن اجسام سنگین بر روی سطح کف و مواردی از این قبیل جزو موارد بروز ضربه در سطح کف می باشد. خوشبختانه کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی به صورت ریز ساختاری دارای یک خاصیت الاستیکی می باشد. این ویژگی کفپوش اپوکسی با لمس آن مشخص نمی شود. به همین دلیل در زمان بروز ضربه در سطح کفپوش یک المان خنثی کننده در بافت و لایه های رزین های اپوکسی وجود دارد که باعث می شود این ضربات هیچگونه تاثیر مخربی بر کفپوش نداشته باشد.

البته ذکر این اطلاعات بدان معنا نیست که شما بخواهید سنگین ترین ضربات را با اجسام بسیار سخت بر روی این کفپوش ها آزمایش کنید. چرا که محدوده مقاومت ضربه کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی مشخص است. به همین دلیل سقوط اجسام دارای وزن به نسبت پایین بر روی کفپوش اپوکسی باعث خرد شدن و یا ترک کردن کفپوش نمیشود. بنابراین اگر محدوده نیروی ضربه مورد نظر بسیار بالا باشد نه تنها کفپوش های اپوکسی بلکه هر کفپوش دیگری نیز آسیب پذیر خواهد بود.

مقاومت ضربه ای کفپوش های اپوکسی

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع کفپوش اپوکسی در کاربری های مختلف مانند ورزشی،بیمارستانی، پارکینگ، منازل، صنعتی، انبارها و غیره می باشد. این ترکیبات رنگی کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و در صورت اجرای صحیح می توانند تا چندین سال متوالی و بدون هیچ گونه هزینه های جانبی تعمیر نگهداری پایدار باقی بمانند. مشتریان گرامی می توانند جهت اطلاع از قیمت این محصولات و همچنین سایر جزئیات فنی آنها با کارشناسان و متخصصین شرکت در تماس باشند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.