تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی سرد چیست؟ انواع و ویژگی های آن ها

عایق رطوبتی سرد چیست؟ انواع و ویژگی های آن ها

عایق رطوبتی سرد چیست؟ انواع و ویژگی های آن ها

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق رطوبتی سرد و یا عایق های سرد اجرا پوشش هایی هستند که به منظور حفاظت از سطوح مختلف در برابر رطوبت مورد استفاده قرار می گیرند. آنچه که در مورد این نوع از عایق رطوبتی فوق العاده اهمیت دارد و می توان آن را به عنوان یک مزیت ارزشمند در نظر گرفت اجرای آنها بدون اعمال حرارت می باشد. سرد اجرا بودن یک عایق رطوبتی در قیاس با پوشش هایی که در گذشته همراه با حرارت اعمال می شدند از لحاظ زمان و هزینه  کاملا به صرفه هستند. عایق های رطوبتی که در قدیم به کار گرفته می شدند شامل پوششهای قیری همراه با اعمال حرارت بالا بودند.

بعد از این ها نمونه های دیگری تحت عنوان ایزوگام وارد بازار شدند که این محصول نیز همراه با اعمال حرارت های بالا قابلیت آماده سازی و اجرا روی سطوح را دارند.  اما با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوین نمونه های دیگری تحت عنوان عایق رطوبتی قیری پلیمری و همچنین عایق های آکریلیک وارد بازار شدند. با توجه به اینکه این نوع از عایق های جدید بدون استفاده از هیچ نوع حرارتی  آماده اجرا می شوند. در نتیجه آنها را به عنوان یک عایق رطوبتی سرد در نظر می گیرند. در این مقاله قصد داریم جزئیات بیشتری را از این پوشش ها، مطرح کنیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

انواع عایق رطوبتی سرد

می توان عایق رطوبتی سرد را به دو نمونه عایق های رطوبتی بر پایه قیر و پلیمر و همچنین عایق های رطوبتی منعطف آکریلیک پایه آب طبقه بندی کرد. هر کدام از این ها از لحاظ جزئیات فنی و همچنین ویژگی های ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند که به طور جداگانه در مورد هر یک اطلاعات کاملی را ارائه خواهیم داد.

  • عایق های رطوبتی بر پایه قیر و پلیمر

این نوع از عایق رطوبتی به صورت تک جزئی و اصلاح شده با برخی پلیمرهای پایه آب می باشد. شما می‌توانید آنها را در کاربری های مختلف از جمله سرویس های بهداشتی، بام ساختمان و به طورکلی کف سازه هایی که در معرض رطوبت قرار دارند استفاده کنید. البته عایق های قیری قابلیت اجرا در سطوح مدفون را نیز دارند. برای دریافت ضخامت های بیشتر شما می توانید بین دو غشای رنگ از یک لایه کنفی یا فایبرگلاس استفاده کنید تا مقاومت و استحکام عایق رطوبتی چندین برابر شود. اعمال آنها به صورت چند لایه تنها در شرایطی است که شما می خواهید یک ضخامت بیشتر از یک میلیمتر را داشته باشید.

  • عایق های رطوبتی اکریلیک پایه آب

عایق رطوبتی سرد اجرای آکریلیک بدون هیچ یک از مواد یا مشتقات قیری می باشد. این محصول انعطاف پذیری بالایی دارد و بر پایه رزین های آکریلیک فرموله و آماده سازی شده است. این عایق ها نیز کاملاً تک جزئی هستند و این ویژگی می تواند شرایط اجرای آنها را سهل و آسان کند. شما می توانید این عایق رطوبتی مایع را برای سطوح مختلف از جمله سطوح گچی، سیمانی، بتنی و همچنین فلزات اجرا کنید.

این پوشش ها در برابر عوامل میکروبی مانند کپک ها، باکتری ها و دیگر عناصر بیماری زا ایمن هستند و از رشد آنها جلوگیری می کنند. در برابر مواد شیمیایی مختلف از قبیل روغن های شیمیایی و مواد قلیایی مقاومت خوبی دارند. اگر این پوشش های آکریلیک به صورت اصولی اجرا شوند هیچ نوع درزی را در سطح نخواهند داشت و می تواند یک سطح نفوذ ناپذیر ایجاد کند.

انواع عایق رطوبتی سرد

ویژگی ها و مشخصات ساختاری عایق رطوبتی سرد

  • عایق های قیری

عایق های قیری همانطور که از نام آن مشخص است دارای رنگ مشکی مات می باشد. مقدار مصرف آنها چندان بالا نیست به طوری که شما می توانید برای پوشش دهی هر متر مربع از مساحت محیط وزن حدوداً ۱۶۰۰ گرم از رنگ را مصرف کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که شما باید برای رسیدن به این میزان مصرف ضخامت ۱ میلیمتر را اعمال کنید.  برای پوشش های چند لایه شما مجبور خواهید شد که برای پوشش دهی مساحت هر متر مربع  حدود ۲۴۰۰  گرم از عایقی را مصرف کنید.

مدت زمانی که این عایق رطوبتی سرد پس از آماده سازی قابلیت اجرا دارد در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد حدود دو ساعت می باشد. حال آنکه اگر دما تا ۴۰ درجه افزایش یابد شما باید این رنگها را تا ۱٫۵  ساعت بعد از آماده سازی مصرف کنید. زمان گیرش اولیه رنگ ها پس از حدود ۷ ساعت اتفاق می‌افتد اما برای گیرش نهایی شما به ۷ روز زمان نیاز دارید.

  • عایق های اکریلیک

نوع رنگ عایق رطوبتی سرد آکریلیک سفید می باشد. اما رنگ بندی های مختلف دیگری نیز دارند. دوستدار محیط زیست هستند و تکنسین های اجرایی نباید نگران مشتعل شدن و همچنین سمی بودن آنها باشند. چرا که مواد نه اشتعال زا هستند و نه دارای ترکیبات سمی آسیب زننده به محیط میباشند. این عایق ها انعطاف بسیار خوبی دارند. به طوری که در برابر اعمال نیرو و حتی پس از خشک شدن نیز می توانند فشرده شوند و مجدداً به حالت اولیه بازگردند.

میزان مصرف آنها برای هر متر مربع مساحت ۱۵۰۰ گرم می باشد.  باز هم در اینجا ضخامت اعمال یک میلیمتر است. در ارتباط با محیط ایده آل کار با این رنگ ها باید بگوییم که قابلیت اجرا در بازه دمایی ۱ تا ۴۰  درجه سانتیگراد را دارند. لذا بالاتر یا پایین تر از این دما نباید مراحل رنگ آمیزی را آغاز کنید. برای رسیدن به مرحله اولیه خشکی و همچنین نهایی نیاز به زمان ۸ ساعت و همچنین ۵ روز دارند.

ویژگی ها و مشخصات ساختاری عایق رطوبتی سرد

کاربردهای عایق رطوبتی رنگی سرد اجرا

عایق رطوبتی سرد اجرا کاربردهای بسیار گسترده ای دارد. علاوه بر سرویس های بهداشتی در منازل و همچنین پشت بام ساختمان های مختلف شما می توانید آنها را در سقف رمپ ها و همچنین مخازن سپتیک شهری استفاده کنید. از همه مهمتر در حوضچه های آبی که به عنوان یک منبع ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرند این عایق ها بهترین عملکرد را خواهند داشت و در طولانی مدت دچار پوسته شدن نخواهد شد.

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق های رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام حجم گسترده ای از انواع عایق رطوبتی سرد قیری و همچنین عایق های رطوبتی آکریلیک را تولید می کند. این ترکیبات رنگی از لحاظ کیفیت در درجه بسیار بالایی قرار دارد. لذا شما از ماندگاری آنها اطمینان خاطر داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات مرتبط با قیمت و همچنین خرید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا اطلاعات کامل تری به شما ارائه دهند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.