تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری ممکن است؟ + مراحل و انواع رنگ

رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری ممکن است؟ + مراحل و انواع رنگ

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

زمانی که اقدام به خرید کاغذ دیواری می‌کنید، احتمالا تبلیغات زیادی در مورد اینکه این کاغذ دیواری‌ها خیلی ساده از روی دیوار کنده می‌شوند و می‌توانید هر زمانی که خواستید آن‌ها را عوض کنید، شنیده باشید؛ اما معمولا واقعیت متفاوت است! کاغذ دیواری‌هایی که با چسب مخصوص روی دیوار چسبانده شده‌اند، به این راحتی که تصور می‌کنید از روی دیوار جدا نمی‌شوند. همین موضوع باعث شده تا برخی از افراد به دنبال رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری باشند. خوشبختانه، رنگ کردن کاغذ دیواری کار پیچیده و سختی نیست و به راحتی امکان پذیر است. فقط کافیست که طبق مراحل توضیح داده شده در این مقاله پیش بروید و کاغذ دیواری‌های قدیمی خود را رنگ کنید.

آیا می‌توان روی کاغذ دیواری رنگ زد؟

کاغذ دیواری یکی از انواع دیوارپوش‌های ساختمانی است که می‌تواند پوشش زیبایی روی دیوار ایجاد کند. حتی اگر بهترین نوع کاغذ دیواری را هم سفارش داده باشید، به هر حال ممکن است به مرور زمان همین کاغذ دیواری‌ها کیفیت خود را از دست بدهند و دیگر مانند گذشته ظاهر زیبا و جذابی نداشته باشند. در چنین شرایطی دو راه بیشتر پیش روی شما نیست. اول اینکه کاغذ دیواری را از روی دیوار بکنید و یک کاغذ دیواری دیگر را جایگزین کنید، دومین راه هم رنگ کردن کاغذ دیواری است.

رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری امکان پذیر است. به شرطی که حتما سطح کاغذ دیواری را آماده سازی کنید و از رنگ‌های مناسب نیز برای کاغذ دیواری‌ها استفاده نمایید. علاوه بر این، معمولا رنگ کردن کاغذ دیواری‌های چند لایه امکان پذیر نیست و فقط باید یک لایه نازک از کاغذ دیواری باقی مانده باشد تا بتوانید آن را رنگ کنید.

انواع رنگ برای کاغذ دیواری

انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری یکی از نکات مهم است. هر یک از رنگ‌های ساختمانی می‌توانند انتخاب خوبی برای رنگ آمیزی کاغذ دیواری باشند. می‌توانید از رنگ روغنی یا رنگ بر پایه آب مانند رنگ اکریلیک استفاده کنید و مراحل رنگ کردن کاغذ دیواری را آغاز کنید.

آیا می‌توان روی کاغذ دیواری رنگ زد؟

مراحل رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری

رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری با مراحل متفاوتی از رنگ کردن دیوار انجام می‌شود. آماده سازی کاغذ دیواری برای رنگ کردن آن در اولویت است و باید حتما تلاش کنید که یک رنگ مناسب و جذاب را برای رنگ آمیزی کاغذ دیواری استفاده کنید. کاغذ دیواری‌های خراب و پوسیده شده، انتخاب خوبی برای رنگ کردن نیستند و حتما باید سطح آن‌ها به طور کامل آماده سازی شود. بنابراین، می‌توان مراحل رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری را به شرح زیر بیان کرد:

مرحله ۱: آماده سازی کاغذ دیواری

در اولین قدم باید سلامت کاغذ دیواری را بررسی کرد. بخش‌هایی از کاغذ دیواری که از روی دیوار بلند شده‌اند باید حتما به طور کامل برداشته شوند. می‌توانید از کاردک و تجهیزات برنده استفاده کنید و کاغذ دیواری‌های خراب را از روی سطح جدا کنید. سپس می‌توانید یک دور روی کاغذ دیواری‌ها را بتونه بزنید تا مقاومت رنگ در برابر رطوبت افزایش پیدا کند. حتما در حین بتونه زنی دقت کنید که سطح کاغذ دیواری صاف باشد و هیچ گونه پستی و بلندی روی آن وجود نداشته باشد.

در مرحله بعدی می‌توانید درزهای روی کاغذ دیواری را سمباده بزنید تا در هنگام رنگ کردن آن‌ها، سطح درز روی کاغذ دیواری نمایان نباشد. اگر هم روی سطح کاغذ دیواری بافت و طرح وجود دارد، می‌توانید با سمباده زنی کل سطح را صاف کنید. با این کارها، سطح کاغذ دیواری شما برای رنگ آمیزی آماده خواهد شد.

مرحله ۲: استفاده از پرایمر

مرحله بعدی که باید برای رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری به آن توجه کنید، استفاده ار پرایمر است. برای اینکه رنگ کیفیت بهتری داشته باشد، بهتر است که از پرایمر استفاده کنید. پرایمر استحکام رنگ را افزایش می‌دهد و لایه مقاوم تری از آن را روی دیوار ایجاد خواهد کرد. پرایمر باید با توجه به رنگ ساختمانی استفاده شده، انتخاب شود. به طور مثال، یک رنگ بر پایه آب مانند رنگ اپوکسی نیاز به پرایمر بر پایه آب دارد و در عوض رنگ‌های روغنی نیاز به پرایمر روغنی نیز خواهند داشت.

برای اینکه پرایمر روی سطح به درستی قرار بگیرد، می‌توانید از غلطک یا قلم مو استفاده کنید. یک لایه پرایمر را با ضخامت مناسب روی کاغذ دیواری بزنید و با غلطک پخش کنید. اجازه دهید تا پرایمر کاملا خشک شود. بسته به نوع پرایمر، مدت زمان خشک شدن آن نیز متفاوت است.

مرحله ۳: سمباده کشی روی پرایمر

مرحله سوم از رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری، سمباده کشی است. سمباده کشی روی پرایمر می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی دیوارها داشته باشد و یک سطح صاف و جذاب را برای رنگ آمیزی به وجود آورد. پس حتما از سمباده‌های مناسب استفاده کنید و آن را به صورت عمودی روی دیوار بکشید.

مرحله ۴: رنگ آمیزی

مرحله آخر رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری، زدن رنگ روی آن است. این مرحله پس از آماده سازی کامل کاغذ دیواری و سطح انجام می‌شود. بهترین رنگ برای کاغذ دیواری، رنگ روغنی است؛ چون بر پایه آب نبوده و اجازه نمی‌دهد که چسب کاغذ دیواری از روی آن جدا شود. اگر از رنگ‌های بر پایه آب استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که عایق کاری را به درستی انجام داده‌اید تا رنگ باعث شل شدن چسب کاغذ دیواری نشود.

ابتدا یک لایه رنگ را با دقت روی کاغذ دیواری بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. ممکن است پس از زدن یک لایه رنگ متوجه یک سری برآمدگی‌ها و غیر یکنواختی‌ها روی سطح رنگ باشید. به همین خاطر، باید یک لایه دیگر رنگ را روی کاغذ دیواری بزنید. می‌توانید از رنگ‌های طرح دار نیز برای کاغذ دیواری استفاده کنید تا زیبایی دکوراسیون شما به بهترین شکل تامین شود.

مراحل رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری

خرید بهترین رنگ برای کاغذ دیواری از رانا کیمیا فام

در این مقاله شما را با  ۴ مرحله برای رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری آشنا کردیم. می‌توانید از رنگ‌های جذاب و خاص برای رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری استفاده کنید و یک کاغذ دیواری جذاب و بدون نقص داشته باشید. بهترین رنگ برای کاغذ دیواری در شرکت رانا کیمیا فام تولید و به بازار عرضه می‌شود. می‌توانید هر یک از رنگ‌های روغنی را از طریق این سایت سفارش دهید و با توجه به توضیحات این مقاله، مراحل رنگ آمیزی را آغاز کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.