تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ میانی اپوکسی پلی آمید RANA 823 I

رنگ میانی اپوکسی پلی آمید RANA 823 I

  |   رنگهای اپوکسی پلی آمید   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

شرح محصول رنگ میانی اپوکسی پلی آمید :

رنگ میانی اپوکسی پلی آمید بعنوان یک رنگ میانی بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده پلی آمید به همراه رنگدانه دی اکسید تیتان و دیگر انواع رنگدانه ها تولید و عرضه میگردد.

این رنگ مقاومت مناسبــــــی در برابر رطوبت ، آب محیطهای قلیایی و اسیدی داشته و لیکن جهت محافظت کامل نیاز به پوشش رویه متناسب با شرایـــط محیطی دارد.

موارد استفاده رنگ میانی اپوکسی پلی آمید :

از این رنگ به عنوان یک رنگ میانی بسیار مناسب جهت سازه های فلـــــــزی نظیر پلـهــا ، سولـــه های صنعتـــی، خطوط لوله و انتقال، مخازن ، تجهیزات مغروق در آب شیرین و همچنین کلیه سازه های فلزی در مناطق ساحلــی و OFF SHORE استفاده میگردد.

مشخصات فنی رنگ میانی اپوکسی پلی آمید :

رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

روش مصرف رنگ میانی اپوکسی پلی آمید :

ابتدا جز A را بوسیله همزن مخلوط نموده تا بطور کامل یکنواخت گردد سپس جز B را به آن اضافه می نماییم و بار دیگر بوسیله همزن دو جز را مخلوط نموده و پس از آن  حدود ۲۰ دقیقه به مخلوط اجازه میدهیم تا واکنش لازم بین دو جز صورت پذیرد.

هم اکنون رنگ آماده اجرا می باشد. با توجه به عمـر مفید رنگ بعد از اختـــــلاط ‚ رنگ آماده شده را در دمای ۲۵۰c حداکثر تا ۸ ساعت مصرف نمایید.

آماده سازی سطح :

سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه آلودگی از قبیل گرد و غبار‚ گریس ‚ روغن و غیـــره باشــــــد. در صورتیکه از زمان اجرای پرایمر مدت زمانی بیش از ۷۲ ساعت گذشته باشد میبایست سطح مورد نظر را بعد از تمیزی زبر نمایید.

شرایط آب و هوایی هنگام رنگ آمیزی رنگ میانی اپوکسی پلی آمید :

  • دمای محیط می بایست بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باشد.
  • دمای سطح می بایست ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد.
  • رطوبت نسبی می بایست کمتر از ۸۰% باشد.

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای پوشش رنگ میانی اپوکسی پلی آمید :

  • دستگاه AIR LESS SPRAY (اسپری بدون هوا)
  • دستگاه CONVENTIONAL SPRAY (اسپری هوا )
  • میکسر برقی یا بادی
  • قلم مو و غلطک
رنگ میانی اپوکسی (M.I.O (HB پلی آمید
RANA 829 IHB
مطالعه

در هنگام استفاده از AIRLESS SPRAY از نازل ۰٫۰۱۹ یا ۰٫۰۲۱ اینچ می بایست استفاده گردد.

در هنگام استفاده از CONVENTIONAL SPRAY از نازل ۲ یا ۲٫۲ میلی متر می بایست استفاده گردد.

ویژگی‌های رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

ویژگی‌های رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

رنگ میانی اپوکسی پلی آمید یک رنگ بسیار باکیفیت و با مقاومت بالا در برابر عوامل خورنده است که می‌تواند در برابر فشارهای مکانیکی نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد. این رنگ که به عنوان رنگ میانی شناخته می‌شود، می‌تواند در صنایع مختلف با اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد. اما به دلیل مقاومت بالای رنگ در برابر آتش سوزی، تخریب و بسیاری از عوامل دیگر، می‌توان با ایمنی بالا از آن استفاده کرد. از جمله مهم‌ترین مشخصه‌ها و مزایای استفاده از این رنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاومت بسیار بالا: یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این رنگ باکیفیت، مقاومت بسیار بالای آن است. به دلیل به کار رفتن رزین اپوکسی و سخت کننده‌ای با کیفیت به نام پلی آمید، این رنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل خورنده و محیط‌های صنعتی دارد و می‌تواند در برابر شرایط جوی نیز بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.
  • ضد رطوبت: هر نوع رنگ میانی رزینی با سخت کننده پلی آمید مانند رنگ میانی اپوکسی پلی آمید RANA 829 I M.I.O، می‌تواند مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت داشته باشد. این نوع رنگ پوشش بسیار مقاومی را به وجود می‌آورد که در برابر نفوذ رطوبت مقاوم بوده و از آسیب به سایر تجهیزات رنگ شده جلوگیری می‌کند.
  • مقاوم در برابر ضربه مکانیکی: رنگ‌های میانی اپوکسی پلی آمید دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه‌های مکانیکی هستند. از این رو در صنایعی که پوشش رنگ در برابر فشارهای مکانیکی قرار می‌گیرد، می‌توان با اطمینان خاطر از این نوع رنگ استفاده کرد. علاوه بر این، این رنگ به دلیل داشتن بهترین مواد اولیه در برابر عوامل سایشی مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد.
  • قابلیت اجرا در ضخامت‌های متناسب: رنگ میانی اپوکسی پلی آمید قابلیت اجرا در ضخامت‌های مختلف را دارد. از این جهت در صورتی که نیاز به اجرای این نوع رنگ با ضخامت‌های بالا باشد، می‌توان تا زمان رسیدن به ضخامت ایده آل از آن استفاده نمود.
  • چسبندگی بسیار بالا: از جمله مهم‌ترین مشخصه‌های رنگ رزین اپوکسی پلی آمید، چسبندگی بسیار بالا به سطوح زیرین و رویی است. از این جهت حتی اگر از رنگ رویه اپوکسی HB پلی آمید RANA 833 THB استفاده شود می‌توان رنگ میانی را نیز مورد استفاده قرار داد.
رنگ رویه اپوکسی پلی آمید
RANA 833 T
مطالعه

احتیاط مصرف رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

اگرچه این رنگ پوششی دارای ایمنی بالایی است و از کمترین مواد سمی و شیمیایی در آن استفاده شده است، اما همچنان برای جلوگیری از هر گونه عارضه باید به نکات مهم برای مصرف این محصول توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • این رنگ باید در فضایی با تهویه مناسب استفاده شود. از استفاده از این رنگ در فضاهای درب بسته و بدون تهویه مناسب جدا خودداری کنید.
  • حتما برای اجرای این رنگ از دستکش، ماسک و تجهیزات محافظتی صورت استفاده کنید.
  • در صورتی که رنگ در تماس با چشم و پوست شما قرار گرفت، فورا آن را بشویید.
  • از تجهیزات ضد انفجار در هنگام استفاده از این محصول استفاده نمایید.
  • در صورت بلع و خوردن این محصول حتما با پزشک مشورت کنید.
  • حتما قبل از اجرای این رنگ شرایط آب و هوایی را بررسی کنید.
  • اگر جریان هوا در اتاق وجود ندارد، از تجهیزات تهویه کننده مناسب استفاده نمایید.

مدت زمان خشک شدن رنگ اپوکسی پلی آمید میانی

مدت زمان خشک شدن این محصول با توجه به دمای محیطی و شرایط آب و هوایی می‌تواند متفاوت باشد. در حالت کلی اگر دمای هوا ۲۵ درجه سانتی گراد باشد، رنگ پس از گذشت ۳ ساعت به صورت سطحی خشک می‌شود. ولی باید ۶ تا ۸ ساعت منتظر بمانید تا رنگ به طور کامل خشک گردد. زمان پخت نهایی این چسب نیز ۷ روز است.

دقت شود که با افزایش دما، سرعت خشک شدن این رنگ بالاتر می‌رود و هر چقدر دما کاهش پیدا کند، رنگ دیرتر خشک می‌شود. علاوه بر این، رطوبت هوا نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی زمان خشک شدن رنگ روی سطح داشته باشد. به طوری که در صورت بالا بودن رطوبت هوا، این رنگ دیرتر خشک شده و باید مدت زمان بیشتری را برای پخت نهایی منتظر بمانید.

کولتار اپوکسی پلی آمید
RANA 834 T
مطالعه

نحوه نگهداری از رنگ پوششی میانی اپوکسی پلی آمید

نحوه نگهداری از رنگ پوششی میانی اپوکسی پلی آمید

این رنگ در صورت استفاده صحیح و ایمن می‌تواند تا یک سال ماندگاری مفید داشته باشد. حتما این محصول را در ظروف اختصاصی خودشان نگهداری کنید. در صورتی که درب محصول را باز کردید، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از آن استفاده نمایید. چرا که مدت زمان نگهداری از این رنگ در صورت باز شدن درب آن می‌تواند کوتاه‌تر شود.

دمای نگهداری از این رنگ اهمیت بسیار زیادی روی دوام آن دارد. بهتر است که آن را در دمای متعادل اتاق نگهداری کنید و هرگز بسته بندی رنگ را در تماس با نور خورشید قرار ندهید. درب محصول را پس از استفاده به صورت محکم ببندید و حتما از تجهیزات تمیز برای برداشتن مقدار مناسبی از رنگ استفاده نمایید. با در نظر گرفتن این نکات، این رنگ پوششی تا چندین ماه برای شما کارایی مفید خواهد داشت.

مکان مناسب برای نگهداری از رنگ

  • رنگ پوششی اپوکسی پلی آمید یک رنگ قابل اشتعال است و باید از هر گونه خطر آتش سوزی محافظت شود.
  • این رنگ را در نزدیکی وسایل اشتعال زا قرار ندهید.
  • همچنین باید آن را در فضایی با دمای معتدل نگهداری کنید.
  • از قرار دادن این رنگ در مقابل نور مستقیم آفتاب و یا سرمای بیش از حد هوا جلوگیری کنید.

مشاوره ثبت سفارش رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

در صورتی که نیاز به استفاده از رنگ میانی اپوکسی در صنایع مورد نظر خود دارید، باید این رنگ‌ها را از مجموعه‌های معتبری همچون رانا کیمیا فام سفارش دهید. چرا که کیفیت این رنگ‌ها و دوام و عملکرد آن‌ها تاثیر بسیار زیادی روی پوشش دهی آن‌ها دارد. برای ثبت سفارش رنگ اپوکسی پلی امید و دریافت مشاوره جهت خرید این محصولات می‌توانید با کارشناسان ما در رانا کیمیا فام در ارتباط باشید. قیمت این رنگ‌ها با توجه به اینکه خود شرکت تولید کننده اصلی آن‌ها بسیار مناسب‌تر از بازار می‌باشد. از این رو اگر برای حجم‌های بالا نیاز به خرید رنگ دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.