تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ رویه اپوکسی

رنگ رویه اپوکسی

رنگ رویه اپوکسی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

محصول رنگ رویه اپوکسی یك رنگ رویه دوجزیی اپوكسی سخت شونده با پلی آمید می باشد . رنگ رویه اپوكسی بعنوان یك پوشش حفاظتی برای استفاده بر روی سطوح فلزی و سایر سطوح بصورت سیستم پوششی و یا اعمال مستقیم بر روی سطح كاربری می شود .

این رنگ خواص فیزیكی-مكانیكی و مقاومت های شیمیایی خوب داشته و برای نگهداری مناسب سطح در برخورد غیرمداوم با رنج وسیعی از مواد شیمیایی از قبیل اسید ها، مواد قلیایی، حلال ها و محلول های نمكی پیشنهاد می شود.

پوشش رویه اپوكسی یك فیلم رنگ سخت، سفت و مقاوم سایشی با ظاهری براق ایجاد كرده و از آن بعنوان بخشی از سیستم كامل پوششی با كیفیت و كارایی بالا استفاده می كنند .

ویژگی های رنگ رویه اپوکسی :

چسبندگی عالی – مقاومت آبی و رطوبتی بسیار خوب – راحتی كاربرد با اسپری – مقاومت مناسب به ریزش و پاشش غیرمداوم مواد شیمیایی – دوام عالی – تدارك فیلم رنگ مقاوم سایشی، سخت و سفت

رنگ اپوکسی

کاربرد رنگ رویه اپوکسی :

از این محصول در رنگ آمیزی سطوح فلزی و غیر فلزی بعنوان رنگ رویه در یك سیستم پوششی كامل و یا پوشش تك لایه استفاده می شود.

مصرف گسترده آن در بخش سازه های جدید، موارد تعمیراتی و نیز اعمال مستقیم بر روی سطح فلزات می باشد.

با توجه به خواص شیمیایی و ساختاری این محصول، از آن در صنایع نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و پالایشگاه، كارخانجات شیمیایی، پست های برق، صنایع خمیر و كاغذ، نیروگاه، صنایع غذایی و دارویی، آب و فاضلاب، صنایع دریایی و … استفاده می شود.

محدودیت ها :

بطور عمومی رنگهای اپوكسی و از جمله رنگ رویه اپوكسی پلی آمید در محیط بیرونی گچی شده و یا رنگ پریده میشوند كه این پدیده ها بر روی عملكرد حفاظتی رنگ تاثیر ندارند.

اطلاعات فیزیکی رنگ رویه اپوکسی

  • این رنگ ها از لحاظ فام ظاهری بدون محدودیت هستند. یعنی شما می توانید هر نوع رنگدانه ای را از این محصولات مشاهده و در نهایت یک نمونه که متناسب با نیاز محیط و همچنین سلیقه شماست انتخاب کنید.
  • رنگ رویه اپوکسی که غالباً به عنوان کفپوش اپوکسی مورد استفاده قرار می گیرد دارای حجم ماده جامد حدود ۹۵ تا ۱۰۰ درصد می باشد. یعنی تفاوت چندان بالایی میان ضخامت لایه رنگ مرطوب و همچنین لایه رنگ خشک وجود ندارد.
  • همانطور که می‌دانید لایه میانی کفپوش اپوکسی ضخامت به نسبت بالاتری در قیاس با دیگر لایه های کفپوش دارند. اما با توجه به ارزیابی های مهندسی معمولاً ضخامتی که برای رنگ رویه اپوکسی در نظر می گیرند ۵۰۰ میکرون تا نهایت ۲۰۰۰ میکرومتر می باشد.
  • وزن مخصوص یا نسبت جرم به حجم ماده رنگی یکی از اطلاعاتی است که باید در کاتالوگ محصول ذکر شود. برای رنگ رویه اپوکسی وزن مخصوص برابر ۱/۵ گرم به ازای حجم یک سانتی متر مکعب میباشد.
  • این محصول رنگی اگر به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار گیرد این توانایی را دارد که به ازای حجم ۱ لیتر مساحتی حدوداً ۱/۹ متر مربع را رنگ آمیزی کند. البته برای این کار ضخامتی که در نظر گرفته می شود برابر ۵۰۰ میکرون میباشد. اما اگر شما بتوانید با یک مدیریت صحیح ضخامت را تا یک حد استانداردی کاهش دهید قطعاً می توانید مساحت بیشتری را پوشش دهی کنید.
  • در دمای حدود ۲۵ درجه سانتی گراد این رنگ ها تنها با گذشت حدوداً ۱۸ ساعت در قسمت خارجی خود سخت خواهند شد. اما عمق رنگ ها زمان خشک می شوند که شما شرایط مناسب محیطی را فراهم کرده باشید و همچنین ۷ روز کامل نیز از پروژه رنگ آمیزی گذشته باشد.
  • این رنگ ها بلافاصله پس از اختلاط دو جزء باید سریعاً مورد استفاده قرار گیرند. متغیری با نام عمر مفید کفپوش اپوکسی در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد برای این رنگ ها حداکثر ۳۰ دقیقه می باشد.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و فروش رنگ رویه اپوكسی با شرکت رانا کیمیا فام به شماره تلفن (۳۰ خط) ۸۷۷۰۰۶۲۷ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.