تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ پلی اورتان دو جزئی ؛ پوشش دهنده عالی سطوح

رنگ اپوکسی پلی اورتان

رنگ پلی اورتان دو جزئی ؛ پوشش دهنده عالی سطوح

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ های پلی اورتان معمولا دو جزئی می باشند که بر پایه رزین پلی اورتان ساخته می شوند. رنگ پلی اورتان دو جزئی به سرعت قابلیت خشک شدن دارند. از این رو بسیاری از افراد برای سطوح مختلف از آن استفاده می کنند. این رنگ دارای مقاومت بالایی می باشد و در برابر نور خورشید و باران های اسیدی از بین نمی رود.

از آنجایی که این رنگ ها از مقاومت بالایی برخوردار می باشند، می توان آنها را در سطوحی که دارای رطوبت و چسبندگی هستند، به خوبی استفاده نمود. متناسب با هر گونه شرایط آب و هوایی می باشد، و می توان در هر استانی با هر شرایط آب و هوایی از آن استفاده نمود.

این رنگ ها دارای ظاهر و  چشم اندازی بی نهایت زیبا و درخشان برخوردار هستند، مشکلی که در تمامی رنگ های پودری می توان با ان رو به رو شد. می توانیم رنگ پلی اورتان دو جزئی را در دسته رنگ های گرم قرار دهیم.

لایه براق و صیقلی که این رنگ دارد، منجر می شود زیبایی ظاهری بیشتری داشته باشد و نسبت به رنگ های تک جزئی از ضخامت بیشتری نیز برخوردار است.

استفاده از رنگ ساختمان طرح‌ دار برای نوسازی فضای داخلی
مطالعه

رنگ اپوکسی پلی اورتان

ویژگی های خاص رنگ پلی اورتان دو جزئی

این رنگ منحصر به فرد در برابر سایش، اشعه آفتاب، فرسایش، و باران های اسیدی از مقاومت بالایی برخوردار است. به همین دلیل می توان از آن هم در محیط های بسته همچون پارکینگ ها، هم در محیط های باز همچون خیابان ها و پیاده رو ها استفاده نمود.

برخی مواقع از رنگ های پلی اورتان برای اجرای هشدار های ایمنی بر روی زمین نیز استفاده می شود. می دانیم که مقاومت بالای رنگ برای مکان هایی که زیاد در معرض سایش و اصطکاک هستند، اهمیت دارد. یکی دیگر از مزایای که می توانیم برای این دسته از رنگ ها بیان نماییم، قدرت و سرعت بالای خشک شدن آن ها است.

این رنگ ها حتی نسبت به گچی شدن هم از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. چسبندگی بالای رنگ های پلی اوتال بر روی سطوح فلزی، آنها را از محبوبیت بیشتری برخوردار نموده است.

شرایط استفاده از رنگ های پلی اورتان

بهتر است پیش از استفاده از رنگ های پلی اورتان، محل مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. سطح مورد نظر باید حتما عاری از هرگونه آلودگی نظیر روغن، یا گرد و غبار باشد. در این حالت رنگ بهتر بر روی سطح قرار گرفته و نمای زیباتری از خود به نمایش خواهد گذاشت.

رنگ صنعتی ترافیکی و مزایای آن
مطالعه

باید پیش از استفاده این رنگ ها، تمامی خوردگی ها، درزها و ترکهای محل مورد نظر پوشانده شود. آن هم با آستری مناسب. تا پس از استفاده رنگ پلی اورتان دو جزئی سطحی یک دست و زیبا داشته باشید. این رنگ تقریبا شبیه به رنگهای اپوکسی بوده و از نظر ضخامتی، در درجه بالایی قرار دارد.

نسبت به رنگ های اپوکسی زمان طولانی تری برای خشک شدن نیاز دارد ولی در برابر رنگ های دیگر از سرعت خشک شدن بالایی برخوردار می باشد. این کفپوش ها حالت چسبندگی بی نهایت عالی داشته و به راحتی می توان آنها را بر روی هر سطحی همچون فلزی، یا بتنی استفاده نمود.

رنگ اپوکسی پلی اورتان

آماده سازی رنگهای پلی اورتان

برای این که رنگ مورد نظر خود را آماده نمایید، باید ابتدا رنگ پلی اورتان را با هاردنر مخصوص به خود مخلوط کنید. پس از آن از تینر استفاده می کنید به میزانی که رنگ پلی اورتان دو جزئی به رقیق شدن مورد نظر برسد. باید تا مرحله ویسکوزیته شدن از تینر استفاده کرد.

رنگ استخری ضد جلبک؛ ۷ ویژگی برتر آنها
مطالعه

این نکته را به خاطر داشته باشید، که برای استفاده از این رنگ ها حتما باید قبل از مصرف خوب به هم بزنید. به دلیل این که pot life در این دسته از رنگ ها، تنها به میزانی که نیاز دارید رنگ را آماده کنید. زیرا این رنگ ها قدرت سفت شدگی بالایی دارند.

تنها زمان مفیدی که می توانید این رنگ ها را پس از آماده شدن نگه دارید، ۶ ساعت است. برای این که رنگ یک دستی بر روی سطح مورد نظرتان ایجاد شود، بهتر است از اسپری جهت رنگ آمیزی استفاده کنید. رنگ پلی اورتان دو جزئی قابلیت اشتعال داشته و باید در ظروف در بسته و پلمپ شده نگهداری شود. از طرف دیگر بهتر است این رنگ ها را دور از مواد محترقه، حرارت یا جریان برق نگه داری کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.