تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

جذابیت و درخشندگی پوشش اپوکسی کف پارکینگ

پوشش اپوکسی کف پارکینگ

جذابیت و درخشندگی پوشش اپوکسی کف پارکینگ

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

پارکینگ هایی که از کفپوش های فوق العاده زیبایی برخوردار هستند، همیشه مورد توجه مردم واقع شده اند. تصور کنید به مرکز خریدی مراجعه می کنید، که پوشش اپوکسی کف پارکینگ ان بسیار لوکس و زیبا است. متوجه میشوید، که این مرکز خرید به همان اندازه در خرید اجناس نیز می تواند حساسیت و ظرافت به خرج دهد.

پس به صورت کلی زیبایی پارکینگ ها، نوعی جذب کننده مردم به سمت آن منطقه خواهند بود. رنگ اپوکسی از جمله رنگ هایی است که بسیار زیبا و لوکس می باشد. به همین دلیل بیشتر مهندسین از این رنگ برای ساختمان های مسکونی لوکس و تجاری استفاده می کنند.

به راحتی می توان پوشش اپوکسی کف پارکینگ را بر روی بتن های سخت رنگی، یا سنگی استفاده کرد. شاید توجه کرده باشید که افرادی که در زمینه ساختمان سازی فعالیت می کنند، کمتر به این مسئله توجه نشان می دهند که کف سازی پارکینگ نیز باید زیبا باشد.

یا این حال برخی به دلیل این که سطح پارکینگ آنها مسطح نیست، و نیاز دارد تا برای استفاده از پوشش اپوکسی کف پارکینگ از هزینه بالایی استفاده کنند، از این عمل منصرف می شوند. پس ترجیح می دهند از یک بتن غیر صاف برای کف پارکینگ های خود استفاده کنند. که این مسئله زیبایی پارکینگ ساختمان را از بین می برد.

پوشش اپوکسی کف پارکینگ

آیا رطوبت می تواند باعث آسیب به پوشش اپوکسی کف پارکینگ شود؟

یکی از عوامل فوق العاده تخریب کننده که می تواند هر سطحی را به مرور زمان نابود کند رطوبت می باشد. این عناصر حتی می‌توانند بر روی سطوح فلزی نیز تاثیر منفی بگذارد. از طرفی می توانند باعث آسیب به سطح بستر های با جنس بتنی نیز شوند. اما ما برای مقابله با عوامل رطوبت زا چه باید بکنیم. در چنین  شرایطی شما میتوانید از کفپوش اپوکسی به عنوان یک ماده ضد رطوبتی و بسیار مقاوم استفاده کنید.

تفاوتی ندارد که شما این کفپوش ها را در چه ناحیه ای مورد استفاده قرار می دهید. ممکن است بخواهید آنها را به عنوان پوشش اپوکسی کف پارکینگ استفاده کنید و یا اینکه تمایل داشته باشید آنها را در محیط های صنعتی بیمارستانی، ورزشی یا حتی اداری استفاده کنید. در همه این موارد این کفپوش ها به بهترین شکل ممکن می‌توانند رطوبت را از خود دفع کنند و عملاً هیچ نوع جذبی را میان لایه های خشک شده اپوکسی و سیالات ایجاد نکنند. بنابراین پوشش اپوکسی کف پارکینگ می تواند به عنوان یک کفپوش مقاوم و قابل شستشو نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دلیل انتخاب کفپوش اپوکسی برای محیط های پارکینگ چیست؟

پوشش اپوکسی کف پارکینگ علیرغم آنکه دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالایی می باشند، یک خاصیت ضد احتراقی نیز دارند. این موضوع می تواند به مراتب امنیت استفاده از این کفپوش ها را چندین برابر کند. در محیط های پارکینگ با توجه به آن یک فضای بسته وجود دارد حتماً باید از کفپوش های غیر قابل اشتعال استفاده کنید.

زمانی که کفپوش اپوکسی کاملا خشک می شود حتی اگر حرارت یا شعله های آتش به طور مستقیم با آن تماس داشته باشند عمل سوختن به هیچ عنوان اتفاق نخواهد افتاد. از طرفی این کفپوش ها تا حدی می توانند در مقابل حرارت بالا نیز مقاومت کنند. در نتیجه نه تنها در پارکینگ ها حتی در محیط های صنعتی که ضریب خطر بسیار بالایی وجود دارد نیز این کفپوش ها بهترین انتخاب خواهند بود.

اجرای پوشش اپوکسی کف پارکینگ به چه صورتی است؟

سطح هایی که از بتن ناصافی برخوردار هستند، مناسب برای اجرای کفپوش های اپوکسی نمی باشند. زیرا هزینه های فوق العاده بالایی را دربر می گیرند. برای این که بتوانید کف پارکینگ را به خوبی زیباسازی نمایید، باید از یک سطح صاف و یکدست برخوردار باشید.

بتن هایی که از پستی و بلندی کمی برخوردار هستند، محلی مناسب برای استفاده از پوشش های اپوکسی می باشند. اما اگر کف پارکینگ به صورت دستی ماله کشی شده باشد، بدون شک نیاز به مواد مصرفی بیشتری خواهد داشت. که این مسئله برابر است با هزینه بیشتر.

در این حالت بهتر است پیش از استفاده از پوشش اپوکسی کف پارکینگ سطح را موزاییک نمایید. با این کار تا حدود زیادی پستی ها و بلندی های کف پارکینگ گرفته می شود. دیگر نیازی نخواهید داشت از مواد مصرفی زیادی بهره مند شوید.

در اولین مرحله اجرای کفپوش اپوکسی، باید سطح مورد نظر را از هرگونه آلودگی و چربی پاک کرده و تمیز نمایید. سپس تمامی درزهایی که باز هستند را با گروت پر کنید، و روی بتن را ساب بزنید تا کمی زبر شود. این عمل کمک میکند تا چسبندگی پوشش اپوکسی بر روی سطح افزایش یابد.

در انتها نیز می توانید از لایه های پرایمر، میانی و نهایی استفاده کنید. در سه مرحله پوشش اپوکسی کف پارکینگ را بر روی سطح بزنید تا زیبایی و یک دستی ان را شاهد باشید.

پوشش اپوکسی کف پارکینگ

انواع کفپوش های اپوکسی برای کف پارکینگ

کفپوش های متعددی را می توان برای کف پارکینگ استفاده نمود. از این میان به برخی از آنها اشاره می کنیم تا علاوه بر شناخت، نحوه اجرای آنها را نیز بدانیم.

کفپوش های پارکینگ سیلیس پاش

این نوع از کفپوش ها اصولا در زمانی که لایه میانی استفاده می شود، بر روی سطح پاشیده خواهد شد. پس از این که سطح خشک شد، سیلیس های اضافه از روی سطح جارو می شوند. تا کفپوش نهایی را با غلطک یا ماله به راحتی بر روی کف پارکینگ اجرا کنند.

پوشش اپوکسی کف پارکینگ که با سیلیس ترکیب می شود، حداکثر اصطلاک را در برابر مواجهه با لاستیک های خودرو خواهد داشت. از این روش اصولا بیشتر برای کاهش لغزندگی در سطح استفاده می کنند. به همین دلیل تمیز کردن آن نیز کمی دشوارتر از روش های دیگر است.

کفپوش های خود یکنواخت شونده 

این نوع کفپوش پارکینگ ، در اصل تنها بر روی سطوح صاف و یکنواخت استفاده می شوند. از سوی دیگر از براقیت و انعکاس بالایی نیز برخوردار بوده و همین مسئله منجر شده است تا طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

اما با تمام این زیبایی ها، سطح پارکینگ را به شدت لغزنده می کند که ممکن است باعث لیز خوردن خودرو شود. پس بهتر است برای استفاده از این پوشش اپوکسی کف پارکینگ از حالت ترکیبی با دیگر کفپوش ها بهره مند شد.

تا علاوه بر این که از لغزندگی کف پارکینگ جلوگیری می شود، سطح پارکینگ نیز از درخشندگی و زیبایی بیشتر برخوردار شود.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و خرید پوشش اپوکسی کف پارکینگ از بخش تماس با ما با شرکت رانا کیمیا فام در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.