تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی

کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی

کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

بسیاری از کارخانجات صنایع دارویی به منظور بازسازی محیط سعی می‌کنند برنامه ریزی های دقیقی جهت ترمیم و اصلاح ناحیه کف در پیش بگیرند. همانطور که می‌دانید اگر در محیط های کاری و صنعتی سطح کف دچار آسیب، خوردگی و ناهمواری باشد مستقیما روی پرسنل و روند تولید تاثیر می‌گذارد. در نتیجه باید ناحیه کف بدون نقص و آسیب باشد. در چنین شرایطی می‌توان از انواع کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی استفاده کرد.

این رزین‌ها زمانی که به مرحله خشکی کامل می‌رسند علاوه بر ایجاد فیلم رنگ بسیار با کیفیت و سخت از لحاظ نمای ظاهری نیز باعث ارتقاء محیط می‌شوند. مزیت های بسیار زیادی را می‌توان برای این نوع کفپوش اپوکسی ذکر کرد. در ادامه مقاله سعی می‌کنیم چند مزیت مهم برای این کفپوش‌ها را ذکر کنیم تا با اطلاعات کامل نسبت به خرید اقدام کنید.

آنتی باکتریال بودن کفپوش اپوکسی

همه ما با کفپوش اپوکسی بیمارستانی آشنایی داریم و می‌دانیم که این کفپوش تا چه حد می‌تواند باعث افزایش سطح بهداشت محیط شود. در محیط های صنعتی و کارخانجات که غالباً با مواد دارویی سروکار دارند وجود هرگونه گرد و غبار و آلاینده‌های برخاسته از سطح کف کاملاً روند تولید را مختل می‌کند. کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال زمانی که بر روی سطوح بتنی اجرا می‌شوند مانع پخش شدن گرد و غبار در محیط خواهند شد. این ویژگی ارزشمند در وهله اول عوامل بیماری زای محیط را کاملاً حذف می‌کند.

اصولاً باکتری‌ها، کپک‌ها که در منافذ مرطوب رشد می‌کنند به راحتی می‌توانند در سطوح بتنی گسترش یابند. اما زمانی که اقدام به اجرای کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی می‌کنیم غالباً این نوع رشد و تکثیر باکتری‌ها را از بین می‌بریم. اپوکسی کف کارخانه زمانی می‌تواند چنین ویژگی ارزشمند را داشته باشد که طبق قواعد و ضوابط تعیین شده خود اجرا شود. به همین دلیل این کفپوش‌ها اگرچه کیفیت بالایی دارند اما زمانی بهترین عملکرد را خواهند داشت که به صورت لایه ای همراه با پرایمر بر روی یک سطح کاملا بازسازی شده اجرا شوند.

آنتی باکتریال بودن کفپوش اپوکسی

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی

در قسمت قبل اشاره کوتاهی به اجرای پرایمر اپوکسی شد. اگر بخواهیم یک سطح مقاوم و مسطحی را داشته باشیم باید در روند اجرا اصول را رعایت کنیم. معمولاً بر روی سطوح بتنی که دارای منافذ ریز هستند یک لایه پرایمر اپوکسی اجرا می‌شود. این پرایمرها منافذ کوچک، ترکهای ریز و سایر نقایص سطح را کاملا پر و اصلاح می‌کنند. بنابراین زمانی که شما به اجرای کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی می‌پردازید نه تنها مصرف رنگ‌ها کاهش پیدا می‌کند بلکه چسبندگی آن نیز ارتقا خواهد یافت.

معمولاً سه لایه رنگ اجرا می‌شود که شامل پرایمر، لایه میانی و لایه نهایی است. با این رویکرد مهم بالاترین حد مقاومت را در سطح کف ایجاد کردیم. به این صورت که رفت و آمدهای مکرر نیروی انسانی و همچنین ماشین آلات باعث ایجاد ترک خوردگی در کفپوش های اپوکسی نمی شود. علاوه بر این نکته مهمی که باید همواره مد نظر قرار دهیم این است که پس از اجرای پرایمر لازم است یک مدت زمان خاصی را صبر کنید تا سطح رنگ به خشکی نسبی برسد تا بتوانیم لایه بعدی را اجرا کنیم.

بنابراین نمی توان در فرایند پوشش دهی لایه رنگ‌ها را بلافاصله یکی پس از دیگری روی هم اجرا کرد. به همین دلیل موضوع خشکی لایه قبل جزو اولویت‌های کار محسوب می‌شود.

آنتی استاتیک بودن کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی

همه ما تا حدودی با فرایند تخلیه الکتریسیته ساکن از ناحیه کف آشنایی داریم و می‌دانیم که در محیط های صنعتی تا چه حد خطرناک هستند. به عنوان مثال زمانی که این تخلیه الکتریسیته از ناحیه کف به صورت جرقه به محیط پیرامون تخلیه می‌شود، اگر آلاینده های اشتعال زا به صورت پراکنده در محیط باشند قطعاً باعث بروز انفجار و آتش‌سوزی خواهند شد. به همین دلیل از انواع نوارهای مسی در زیر لایه کفپوش اپوکسی استفاده می‌شود تا از این طریق بارهای الکتریسیته ساکن را به زمین منتقل کند.

در واقع صنایع تولید و ساخت داروها نیز جزو مشاغل پر ریسک تلقی می‌شود و مواد اولیه این عناصر غالباً الکل‌ها و دیگر عناصر اشتغال زا هستند. پس نصب کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در این گونه محیط‌ها فوق العاده با اهمیت و ضروری است. درواقع تکنسین های اجرایی کاملاً با نوع اجرای این کفپوش‌ها آشنایی دارند. پس نباید از کفپوش اپوکسی صنعتی معمولی در اینگونه محیط‌ها استفاده کنیم.

آنتی استاتیک بودن کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی

نظافت سریع و ایده آل سطح کف

پاکسازی سطوح کف بتنی، سنگی، کاشی یا سرامیک زمانبر است. چرا که ناخالصی‌ها می‌توانند بر روی منافذ و درز های سطح قرار بگیرند که پاکسازی آن بسیار سخت است. از طرفی عناصر چسبنده محیط می‌توانند کاملاً بر روی این سطوح سخت شوند که در مراحل بعدی پاکسازی آنها انرژی و ابزارهای زیادی را می‌طلبد.

شما می‌توانید با این اقدام هوشمندانه و اجرای کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی شرایطی را فراهم کنید که در مراحل بعد روند سهل و آسانی را برای نظافت محیط داشته باشید. از طرفی نیروهای خدماتی نیز به سرعت می‌توانند سطح کف را کاملاً برق بیندازند .با این کار شفافیت کفپوش های اپوکسی افزایش پیدا می‌کند و از طرفی میزان بازدهی کاری شما نیز ارتقا خواهد یافت.

مراقبت صحیح از کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی

برخی از افراد در زمان خرید کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی به دنبال امتیازات منفی آن هستند. اما در این مورد باید بگویم که نمی توان المان های خاصی را تحت عنوان معایب کفپوش اپوکسی مطرح کرد. چرا که اگر به صورت اصولی اجرا شوند و در معرض ضربه سنگین قرار نگیرند با بهترین عملکرد بر روی سطح کف باقی می‌مانند. از طرفی قیمت کفپوش اپوکسی در قیاس با سایر پوشش های کف بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. لذا مدیران مجموعه های صنعتی با انتخاب این کفپوش می‌توانند مدیریت خوبی در بودجه کلی خود داشته باشند.

خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

کفپوش های اپوکسی تولید شده در شرکت رانا کیمیا فام برای کاربری های متعددی از قبیل پوشش دهی سطوح کف پارکینگ، محیط های صنعتی، انبارها، کارگاه‌ها، سالن های ورزشی، منازل و غیره می‌باشد. کاربری گسترده این محصولات به قدری بالا است که نمی توان محدودیت خاصی را برای آنها برشمرد. شما می‌توانید به منظور خرید کفپوش اپوکسی با کارشناسان این شرکت در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.