تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اپوکسی دو جزئی بهترین رنگ صنعتی

رنگ اپوکسی دو جزئی

رنگ اپوکسی دو جزئی بهترین رنگ صنعتی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

از جمله رنگ هایی که در دسته رنگ های صنعتی قرار می گیرند، رنگ اپوکسی دو جزئی می باشد. این رنگ ها را بیشتر برای محیط های صنعتی همچون صنایع پتروشیمی و .. استفاده می کنند.
رنگ های دو جزئی خود از دو جز پایه تشکیل می شوند، که از این دو جز می توانیم به رزین، مواد رنگزا و افزودنی های دیگر اشاره کنیم. در کنار این دو جزء مهم در رنگ اپوکسی دو جزئی باید به سخت کننده ها یا هاردنر ها نیز اشاره نماییم.
این رنگ ها را چرا دو جزئی می نامند؟ زیرا هر یک از جزء های رنگ اپوکسی دو جزئی درون یک ظرف جداگانه تولید شده و وارد بازار می شوند. این دو جزء تنها زمانی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و با هم ترکیب می شوند، که قصد استفاده کردن از آنها را داشته باشیم.
پس در زمان استفاده توسط کاربر هر دو جز مخلوط شده، پس از این که همگن سازی به درستی بر روی این دو جزء انجام شد، می توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد.

رنگ اپوکسی دو جزئی چگونه آماده سازی می شود؟

همانطور که از نام این کفپوش اپوکسی مشخص است ساخته شده از دو ترکیب مجزا شامل رزین و هاردنر می باشد. قبل از آنکه بخواهید این پوشش های کف را اعمال کنید باید این دو جزء را با یک نسبت مشخص با یکدیگر ترکیب کنید تا بتوانید آنها را روی سطوح کف قرار دهید. نسبت میکس کردن این دو ماده با یکدیگر باید طبق اصول تعیین شده انجام شود. به طوری که شما اجازه ندارید هاردنر یا سخت کننده پوشش های اپوکسی را به صورت دلخواه به رزین ها اضافه کنید چرا که در آن صورت غلظت رنگ می‌تواند به شدت افزایش یا کاهش یابد.

لذا در این صورت دیگر قابل استفاده نخواهند بود. میزان اضافه کردن هاردنر و رزین های اپوکسی به عوامل مختلفی از جمله نوع سطح و همچنین دمای محیط دارد. اما به طور کلی نسبت اختلاط دو ماده برابر ۴ به ۱ از لحاظ حجمی می باشد. یعنی اگر یک حجم مشخصی از رنگ اپوکسی دو جزئی را ۵ قسمت کنیم یک قسمت آن دربرگیرنده مواد هاردنر می باشد. البته ترکیبات هاردنر می تواند فرمولاسیون متفاوتی در شرکت های تولید کننده داشته باشد که در آن صورت نسبت اختلاط تغییر خواهد کرد.

وسایل مناسب پوشش دهی کفپوش اپوکسی

وسایلی که جهت پروژه اجرای رنگ اپوکسی دو جزئی مورد استفاده قرار می گیرد در وهله اول میکسر برقی میباشد. همانطور که گفته شد اختلاط این دو ماده بسیار اهمیت دارد و باید بعد از اضافه کردن دو جزء به خوبی و به اندازه حدوداً  ۲ الی ۳ دقیقه  آنها را با یکدیگر میکس کنیم. میکسرهای برقی می تواند بهترین تجهیزات برای ترکیب کردن رنگ باشد.

در مرحله بعدی استفاده از تجهیزاتی همچون غلتک ها و همچنین کاردک ماله ها بسیار ضروری می باشد. شما باید رنگ اپوکسی دو جزئی را به طور کامل در سطح کف پخش کنید تا در پایان بتوانید یک ضخامت یکسان و مناسبی را در کفپوش خود به وجود آورید.

مهمترین رنگ اپوکسی دو جزئی کدام است؟

از میان رنگ های دوجزئی که تولید شده و وارد بازار می شوند، باید به رنگ هایی بر پایه رزین اپوکسی و رزین پلی یورتان اشاره کنیم. این رنگ ها از جمله مهمترین دسته از رنگ های دو جزئی به شمار می روند. زمانی که شما از رنگ اپوکسی  استفاده می کنید، قسمت های پایه این رنگ، دارای واحد کوچکی از اولیگومر است.
اولیگومرها دارای گروه های فعالی از اپوکسید می باشند، که وقتی با هاردنرها در رنگ اپوکسی دو جزئی ترکیب میشوند، یک شبکه پیوسته و مستحکم تشکیل می دهند. عموما هاردنر ها دارای آمید ها و آمین ها یا ترکیبی از هر دوی این پایه ها هستند.
ترکیب هر کدام از این پایه ها، یا گروه فعالی از اپوکسید، پوشش نهایی فوق العاده مستحکم و پیوسته را به دنبال خواهد داشت.

رنگ اپوکسی دو جزئی

شرایط محیطی استفاده از رنگ های دو جزئی

بهترین درجه حرارتی محیط که می توانید در زمان استفاده از رنگ اپوکسی دو جزئی در نظر داشته باشید، بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باید باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر به دنبال کسب نتیجه مطلوب تر برای استفاده از این رنگ ها هستید، بهتر است حتی الامکان آنها را در محیط های سرپوشیده رنگ آمیزی نمایید.
دمای محیط در زمان استفاده از رنگ اپوکسی  برای رنگ آمیزی می تواند حداقل ۳ درجه سانتیگراد باشد. یعنی درجه ای بالاتر از نقطه شبنم در محیط، تا از تشکیل هر نوع قطره آبی بر روی سطوح مورد نظر جهت رنگ آمیزی جلوگیری به عمل آید.

می توانید برای رنگ آمیزی از قلم مو و غلطک استفاده کنید، یا این که از اسپری های بدون هوا و اسپری های هوا نیز بهره مند شوید.

ویژگی رنگ های صنعتی دو جزئی چه می باشد؟

بدون شک رنگ اپوکسیکه در دسته رنگ های صنعتی قرار دارد، ویژگی های منحصر به فردی نیز خواهد داشت. این رنگ ها دارای استحکام بالایی بوده، در برابر عوامل خورنده دارای مقاومت بالایی می باشند. چسبندگی قوی که با سطح کار دارند باعث شده است تا از رنگ های دو جزئی برای سطوح مختلف استفاده شود.

رنگ اپوکسی دو جزئی

رنگ های اپوکسی دو جزئی به حلال بسیار مقاوم بوده و می توان با ضخامت بسیار بالایی ان را در سطوح خاص مورد استفاده قرار داد. از سوی دیگر این رنگ ها به هیچ عنوان برگشت پذیر نیستند. به دلیل همین ویژگی های خاص، حتی از رنگ های اپوکسی در مخازن آب شرب نیز استفاده می شود.

زیرا رنگ اپوکسی دو جزئی بدون حلال بوده و تنها پس از مخلوط کردن دو جزء مایع تشکیل می شود و به یک پوشش سخت تبدیل می گردد. پس می توان با اطمینان خاطر اقدام به استفاده از این پوشش ها برای محیط های خاص نمود.

دیگر نیازی نیست برای رقیق نمودن این دسته از رنگ ها، از تینر یا حلال های سمی استفاده نمود. پس از این که رنگ بر روی محل مورد نظر استفاده می شود، مواد سمی از آن متصاعد نشده و همین مسئله سلامت استفاده از رنگ های صنعتی اپوکسی را افزایش می دهد.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و خرید رنگ اپوکسی دو جزئی از بخش تماس با ما با شرکت رانا کیمیا فام در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.