تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ ترافیکی سرد چیست؟ + نحوه اجرا و مشخصات رنگ ترافیکی سرد

رنگ ترافیکی سرد چیست؟ + نحوه اجرا و مشخصات رنگ ترافیکی سرد

رنگ ترافیکی سرد چیست؟ + نحوه اجرا و مشخصات رنگ ترافیکی سرد

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید رنگهای ترافیکی کلیک کنید   فروشگاه

حتما شما هم تا به حال در جاده و خیابان‌ها خط کشی‌های مختلف را دیده‌اید که برای راهنمایی رانندگان و عابرین پیاده کشیده می‌شوند. این رنگ‌ها با نام رنگ ترافیکی شناخته می‌شوند که با توجه به نحوه اجرا و فرمولاسیون خاصی که دارند می‌توان آن‌ها را به دو دسته رنگ ترافیکی سرد و گرم تقسیم بندی کرد. رنگ ترافیکی سرد نوع خاصی از این رنگ‌ها است که به دلیل قیمت مناسب و همچنین کیفیت بالا توانسته محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند. این رنگ‌ها باید با دستورالعمل خاصی در محیط اجرا شوند که در ادامه مقاله در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

رنگ ترافیکی سرد چیست؟

رنگ ترافیکی که با هدف خط کشی خیابان، جاده و محیط‌های مختلف دیگر برای ایجاد راهنمای کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای دو نوع است که متداول‌ترین آن، رنگ ترافیکی سرد می‌باشد. این رنگ بدون نیاز به حرارت و در دمای ۱۰ الی ۴۰ درجه سانتی گراد در محیط قابل اجرا است. فرم رنگ ترافیکی سرد مایع بوده و می‌توان با اضافه کردن تینر به آن، آن را به غلظت مناسب برای اجرا رساند. انواع رنگ سرد ترافیکی را می‌توان به دو نوع تک جزئی و دو جزئی تقسیم بندی کرد که رنگ تک جزئی سرد ترافیکی متداول‌تر و پرکاربردتر است.

ویژگی‌های رنگ سرد ترافیکی

رنگ‌های سرد ترافیکی که برای خط کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید قدرت چسبندگی بالایی داشته باشند. رنگ‌های سرد ترافیکی به دلیل فرمولاسیون خاص خود قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند و می‌توانند روی انواع سطوح اجرا شوند. این رنگ‌ها به دلیل سرعت خشک شدن سریع، می‌توانند بدون ایجاد محدودیت در عبور و مرور مورد استفاده قرار گیرند. حتی امکان اجرای آن‌ها با ضخامت‌های حدود ۵ میلی متر نیز امکان پذیر است. برای ایجاد محیط مناسب جهت جلوگیری از لغزش، استفاده از این رنگ‌ها توصیه می‌شود.

رنگ سرد ترافیکی به دلیل آماده بودن، ساده‌تر از رنگ‌های ترافیکی گرم در محیط اجرا می‌شود. مقاومت بالای این رنگ‌ها در برابر فرسایش و نور خورشید باعث شده تا دوام آن‌ها در محیط‌های خارجی افزایش پیدا کند. عدم جرم پذیری از جمله ویژگی‌های دیگری است که برخی از رنگ‌های ترافیکی سرد تولید شده در بازار از آن برخوردار هستند. این رنگ‌ها می‌توانند در صورت اجرا به صورت صحیح تا حداقل ۱ سال عمر مفید داشته باشند. در طول این ۱ سال نیز زیبایی و جذابیت خود را حفظ می‌کنند و دچار تغییر رنگ نخواهند شد.

رنگ ترافیکی سرد چیست؟

اجرای رنگ ترافیکی سرد

برای اجرای رنگ ترافیکی از نوع سرد نیاز به استفاده از تینر ترافیکی و خود رنگ دارید. معمولا اضافه کردن ۵ درصد تینر به رنگ‌های ترافیکی سرد کافیست و شما را به غلظت مورد نظر می‌رساند. حتما سطح محیطی که قرار است رنگ را در آن اجرا کنید، به طور کامل پاکسازی نمایید. هر گونه آلودگی که در محیط وجود داشته باشد، باعث کاهش چسبندگی رنگ شده و زمان خشک شدن این رنگ‌ها را افزایش می‌دهد. رنگ‌های ترافیکی سرد می‌توانند در دمای ۱۰ الی ۴۰ درجه سانتی گراد و با رطوبت نسبی زیر ۸۰ درصد اجرا شوند.

بهتر است که از قالب‌های مخصوص یا چسب‌های ۵ سانتی برای ایجاد راهنما جهت اجرای این رنگ‌ها استفاده کرد. در این صورت رنگ در یک قالب مشخص زده می‌شود و زیبایی فوق العاده‌ای خواهد داشت. باید به ازای هر یک متر مربع از فضا، ۱ کیلوگرم رنگ ترافیکی سرد را مورد استفاده قرار دهید. از هر ابزاری که می‌خواهید می‌توانید برای پخش رنگ در محیط استفاده کنید، اما پس از اجرای رنگ باید منتظر بمانید تا رنگ خشک شود و سپس جاده را برای عبور و مرور ماشین‌ها و مردم باز کنید. نکته مهم دیگر برای اجرای این رنگ‌ها رعایت نکات ایمنی و در نظر گرفتن تهویه مناسب در محیط است.

وزن مخصوص رنگ سرد ترافیکی

با توجه به ترکیبات و فرمولاسیون تولید رنگ‌های سرد ترافیکی، وزن مخصوص این رنگ‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. با این حال اکثر رنگ‌های ترافیکی دارای وزن مخصوص حدود ۱٫۶ گرم بر متر مکعب هستند. برای اینکه بتوانید ضخامت مناسبی از این رنگ‌ها را در محیط اجرا کنید، به ازای هر متر مربع، نیاز به مصرف حدود ۱ کیلوگرم از این رنگ‌ها را خواهید داشت. از این رو می‌بایست با توجه به وزن مخصوص این نوع رنگ و مساحت سطح مورد نیاز برای اجرای رنگ‌های ترافیکی، میزان رنگ مناسب را خریداری کنید.

وزن مخصوص رنگ سرد ترافیکی

تفاوت رنگ ترافیکی گرم و سرد در چیست؟

حال که با نحوه اجرای رنگ ترافیکی سرد آشنا شدید و قصد خرید این محصول را دارید، شاید برای شما این سوال مطرح شود که تفاوت رنگ ترافیکی گرم و سرد در چیست و کدام یک نسبت به دیگری برتری دارند؟ رنگ ترافیکی گرم همانطور که از نامش مشخص است باید با حرارت در محیط اجرا شود. رنگ‌های گرم به شکل پودری هستند و حتما برای اجرای آن‌ها لازم است که در دمای بالا حرارت ببیند تا رنگ‌ها ذوب شوند. سپس می‌توان رنگ‌های ترافیکی گرم را در محیط اجرا کرد. رنگ‌های ترافیکی سرد، نیازی به حرارت ندارند و می‌توانند به صورت آماده روی زمین اجرا شوند.

به غیر از این موارد، ویژگی‌های رنگ‌های ترافیکی گرم و سرد نیز با هم متفاوت است. به طوری که رنگ‌های ترافیکی گرم می‌توانند نور خورشید را راحت‌تر از خودشان بازتاب دهند، ولی رنگ‌های سرد ظاهر مات‌تری دارند و جاذب نور خورشید هستند. علاوه بر این گفته شده که عمر مفید رنگ‌های ترافیکی گرم نسبت به رنگ‌های ترافیکی سرد بیشتر است.

فروش رنگ سرد ترافیکی در رانا کیمیا فام

رنگ ترافیکی سرد به عنوان یکی از رنگ‌های مقاوم و با سهولت اجرای زیاد شناخته می‌شود که توانسته به دلیل مزایای برتر خود نسبت به سایر رنگ‌های موجود در بازار، به یکی از بهترین رنگ‌های ترافیکی تبدیل شود. این رنگ در مجموعه رانا کیمیا فام به عنوان تولید کننده رنگ‌های ترافیکی تولید و به شما عرضه می‌شود. کلیه رنگ‌های ترافیکی سرد با بهترین کیفیت تولید شده‌اند و ماندگاری بسیار خوبی پس از اجرا دارند. با این حال اگر نیاز به مشاوره برای خرید رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک یا رنگ سرد آکریلیک را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما همراه باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.