تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ ترافیک آکریلیک و انواع کاربردهای آن

رنگ ترافیک آکریلیک و انواع کاربردهای آن

  |   رنگهای سیلیکونی   |   بدون دیدگاه

رنگ ترافیک آکریلیک به واسطه کیفیت و ماندگاری بسیار بالای خود در سطوح جاده ای نقش بسیار مهمی در ایجاد امنیت و افزایش نظم و انضباط برای حجم گسترده ای از خودروهای عبوری دارد. این رنگ ها با هدف مدیریت ترافیک شهری مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر آن رنگ ترافیک آکریلیک به دلیل شفافیت بالای خود همواره در سطح جاده ها قابل رویت هستند.

چسبندگی بالا و پایداری طولانی مدت این رنگ ها از خصوصیات اصلی آن ها می باشد. در مقاله ی رنگ ترافیکی تک جزئی به طور مفصل در مورد ویژگی ها و مشخصات فنی این محصول پرکاربرد صحبت شد که می توانید جهت دریافت اطلاعات فنی به آن مراجعه کنید. اما در این مقاله قصد داریم در مورد کاربردها و اینکه در چه مناطق و نواحی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند مطالب مفیدی را ارائه دهیم.

رنگ ترافیک آکریلیک تک جزئی موارد استفاده بسیار زیادی دارند که به ترتیب اهمیت عبارتند از جاده های بین شهری، خیابان های داخل شهر، چهارراه ها، معابر، محوطه های کارخانه ها، پارکینگ های روباز، فرودگاه ها، پیست های دوچرخه سواری و دیگر مناطقی که دارای سطح آسفالت هستند کاربرد دارند. در ادامه در مورد گزیده ای از این کاربردها توضیحاتی را ارائه می دهیم.

رنگ ترافیک آکریلیک و انواع کاربردهای آن

رنگ ترافیک آکریلیک برای جاده های بین شهری

جاده های بین شهری همان طور که می دانید جزو مسافت های به نسبت طولانی محسوب می شود. در این گونه جاده ها که گاهاً بزرگراه ها نیز شامل آن می شود مسئله ی امنیت فوق‌العاده اهمیت دارد. خودروها در سه لاین در حرکت هستند که هرگونه انحراف ناخواسته از مسیرهای تعیین شده و خط کشی شده می تواند منجر به تصادف و سوانح جبران ناپذیر شود. رنگ ترافیک آکریلیک به صورت ممتد و معمولا زرد رنگ برای بخش کناری جاده های بین شهری و خطوط سفید بریده بریده برای بخش میانی جاده ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نوع خط کشی ها متناسب با مسیر و انحراف جاده ای به صورت منحنی و کاملا دقیق ادامه می یابند تا روند حرکت خودروها نیز در یک مسیر واحد ثابت باقی بماند. برای آنکه رنگ ترافیک آکریلیک بهترین عملکرد را در سطوح جاده ای بین شهری ارائه دهد لازم است که روی جاده ها دارای آسفالت سالم و بدون هرگونه ترک یا شکستگی آسفالت اعمال شوند. بنابراین خط کشی ها زمانی بهترین کیفیت را خواهند داشت که علاوه بر مرغوبیت نوع رنگ بر روی بسترهای سالم آسفالت نیز اعمال شوند.

 

رنگ ترافیک آکریلیک برای خیابان ها و چهارراه ها

خیابان ها و معابر داخل شهر جزو پر رفت‌و‌آمد ترین مسیرها هستند که همه‌روزه خودروهای سبک و سنگین در حال استفاده از آن ها می باشند. این حجم از ترافیک نه تنها روی ساختار سخت آسفالت اثر می گذارد بلکه روی خط کشی ها و رنگ های موجود در خیابان ها نیز تاثیر خود را خواهند گذاشت. به همین دلیل حدالامکان بنا به اهمیت مدیریت ترافیک شهری لازم است که از با کیفیت ترین رنگ های ترافیکی استفاده کنیم که ماندگاری بالایی داشته باشد.

رنگ ترافیک آکریلیک از جمله این رنگ ها می باشد که مناسب مسیرهای پر ترافیک داخل شهر، چهارراه ها و معابر عبوری می باشد. خط کشی های شطرنجی در وسط چهار راه ها که علامت عدم توقف خودروها می باشد و همچنين خط کشی های موازی که مختص عبور عابرین پیاده می باشد همگی از کاربردهایی این نوع از رنگ ها می باشد.

علاوه بر آن در ناحیه ی سرعت گیرها نیز می توان از رنگ ترافیک آکریلیک استفاده کرد تا این عناصر موجود در خیابان های داخل شهر در تاریکی شب نیز قابل رویت باشند.

رنگ ترافیک آکریلیک برای خیابان ها و چهارراه ها

رنگ ترافیک آکریلیک برای فرودگاه ها

در قسمت قبل اشاره ای به قابل رویت بودن این رنگ ها در تاریکی شب شد. این ویژگی در مورد رنگ ترافیک آکریلیک بسیار با اهمیت است. نه تنها در سطوح جاده ای و خیابان ها مهم هستند بلکه از آن بالاتر در فرودگاه ها نیز به مراتب مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که می دانید باند فرودگاه ها که محل نشست و برخاست هواپیماهای سنگین می باشد نیازمند خط کشی و علامت گذاری های ممتد هستند تا در زمان تیک آف و از همه مهمتر لندینگ هواپیما قابل رؤیت باشند.

اگرچه از یکسری چراغ های شب نما نیز در اینگونه باندها استفاده می شود اما موضوع خط کشی با استفاده از رنگ ترافیک آکریلیک بعد از ساخت و احداث باند حتما انجام می شود. این رنگ ها به قدری شفاف و واضح هستند که در ارتفاعات بالا نیز قابل رویت می باشند. طرح های خط کشی با رنگ ترافیک آکریلیک در طول باند فرودگاه می تواند متفاوت باشند که هر کدام مفهوم خاص خود را برای خلبان ها دارد.

 

رنگ ترافیک برای محوطه پارکینگ روباز

حتما به طور اتفاقی با پارکینگ های روباز در مجموعه های بزرگ مواجه شده اید که برای مراجعین یک محوطه به نسبت وسیعی را جهت پارک خودروها تدارک دیده اند. به دلیل حجم بالای خودروهای ورودی نمی توان به طور دلخواه خودروی خود را در هر موقعیتی از پارکینگ که می خواهیم و با هر زاویه ای پارک کنیم. چرا که در آن صورت مسئله ی ورود و خروج خودروها به دلیل ازدحام بالا دچار مشکل خواهد شد.

در چنين شرایطی رنگ ترافیک آکریلیک بسیار کاربردی خواهد بود. شما می توانید با خط کشی منظم محوطه ی پارکینگ خود این اعلان و علامت را به خودروهای ورودی بدهید که در کدام نقطه پارکینگ قرار بگیرند. معمولاً خط کشی ها با رنگ ترافیک آکریلیک می تواند به صورت مورب یا زاویه دار و یا به صورت موازی یا مستطیلی شکل باشد. علاوه بر آن شما می توانید با ایجاد یکسری علامت های خاص این هشدار را به مراجعین بدهید که دقیقا چگونه از محوطه پارکینگ استفاده کنند.

رنگ ترافیک آکریلیک برای محوطه پارکینگ روباز

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم که به طور جامع در مورد کاربردهای رنگ ترافیک از نوع آکریلیک مطالب مفیدی را ارائه دهیم. این موارد استفاده مذکور جامع آماری بسیاری دارد یعنی در سطوح جاده ای متعدد و در یک حجم گسترده از این نوع رنگ ها بکارگیری می کنند. امتیاز مثبت آن ها کیفیت و پایداری آنهاست که بزرگترین ویژگی محسوب می شود. مشتریان گرامی می توانند با تماس مستقیم با شرکت رانا کیمیا فام ضمن دریافت مشاوره در زمینه خرید، در ارتباط با انواع رنگ های موجود نیز اطلاعات کافی را دریافت کنند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.