تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ میانی اپوکسی پلی آمین
RANA 843 I

رنگ میانی اپوکسی پلی آمین
RANA 843 I

  |   رنگهای اپوکسی پلی آمین   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

این نوع از رنگهای اپوکسی به عنوان پوشش میانی قابلیت پشتیبانی و ایجاد یک حفاظت فیزیکی از سازه های فلزی را دارد. اصولا اجرای رنگ های میانی می تواند فرایند زنگ زدگی و خوردگی فلز را کاملا از بین ببرد و یا اینکه از سرعت آن بکاهد. در بسیاری از محیط های پر تنش اجرای رنگ میانی اپوکسی پلی آمین اصولی ترین اقدامات برای سالم نگه داشتن تجهیزات فلزی می باشد. در ادامه مقاله ضمن معرفی ویژگی ها و مشخصات فنی محصول در ارتباط با شرایط مناسب برای اعمال این رنگ ها صحبت می کنیم.

مشخصات فنی رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

  • فام ظاهری: بدون محدودیت
  • نقطه اشتعال رزین، ماده پخت کننده و حلال : ۳۴ ، ۳۶ ، ۲۸ درجه سانتیگراد
  • درصد حجمی ماده جامد: ۹۲ درصد
  • جرم حجمی در حالت  میکس شده: ۱٫۵۱ گرم بر سانتی متر مکعب
  • مقدار ضخامت: ۴۰ تا ۶۰ میکرومتر
  • نرخ پوشش تئوری در ضخامت ۴۰ میکرومتر : ۱۵٫۵ متر مربع به ازای هر لیتر
  • زمان خشک شدن در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد در سه حالت سطحی، متوسط و کامل: ۶ ساعت، ۲۴ ساعت، ۷ روز
  • تعداد اجزای رنگ میانی اپوکسی پلی آمین : دو جزئی
  • زمان عمر مفید رنگ در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد: ۴ ساعت
  • فواصل زمانی برای پوشش دهی مجدد در سه دمای ۱۰، ۲۵ و ۴۰ درجه سانتیگراد : ۲۰ ساعت، ۹ ساعت، ۴ ساعت
  • مدت زمان ماندگاری و انبار کردن رنگ : ۱۲ ماه در محیط کاملا خشک و سرپوشیده

رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

مزیت های رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

  • رنگ میانی اپوکسی پلی آمین مقاومت بسیار بالایی در برابر عناصر شیمیایی و حلال ها دارد. لذا می تواند بهترین عملکرد را در محیط های بسته صنعتی و کاری داشته باشد.
  • این رنگها تا یک محدوده مشخصی می توانند در محیط های با شدت خوردگی متوسط تا بسیار بالا ساختار خود را حفظ کنند.
  • در برابر عناصر و آلودگی های محیط و همچنین سیالات روغن نفوذ ناپذیر هستند و میتوانند سطح فلز را از هرگونه آسیب حفظ کنند.
  • با توجه به اینکه این رنگ ها به عنوان یک لایه میانی مورد استفاده قرار می‌گیرند در نتیجه حتماً باید سطح فلز به صورت پرایم شده باشد.
  • علاوه بر فلزات می توانید رنگ میانی اپوکسی پلی آمین را بر روی سطوح بتنی که کاملا آماده سازی شده اند اجرا کنید.

ضوابط مرتبط با استفاده از رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

این نوع از رنگها همانطور که گفته شد به عنوان یک پوشش میانی استفاده میشوند. عمده مصرف این رنگ ها پروژه های صنعتی و دریایی می باشد. برای اینکه کیفیت بالایی در فرایند پوشش دهی و همچنین اتمام کار داشته باشید حتماً لازم است که به دستورالعمل ها، برنامه ها و همچنین شرایط و محدودیت ها توجه ویژه ای داشته باشید. در کنار اینها رعایت احتیاط و برخی المان های امنیتی همواره جزو اولویت‌های شروع فرایند رنگ آمیزی می باشد. این ضوابط در مورد دیگر پوشش مانند پرایمر زینک فسفات اپوکسی، زینک اتیل سیلیکات و همچنین انواع رنگ زینک ریچ اپوکسی نیز صدق می کند.

ضوابط مرتبط با استفاده از رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

استفاده از اسپری ایرلس در فرایند اجرا

یکی از دستگاه های ایده آلی که معمولاً در فرآیند اجرای رنگ میانی اپوکسی پلی آمین مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه اسپری ایرلس می باشد. این تجهیزات مزیت های بسیار زیادی دارد که مهمترین آن افزایش سرعت رنگ آمیزی و همچنین اعمال رنگ با حداقل مصرف می باشد. رنگ ها از طریق اسپری با یک فشار کنترل شده روی سطوح اعمال می شوند. در چنین شرایطی ذرات رنگ می توانند حداکثر چسبندگی خود را روی سطوح فلزی و فولادی داشته باشد.

نکته بسیار مهمی که همواره باید به آن توجه کنیم انجام تنظیمات مناسب و استاندارد بر روی دستگاه اسپری ایرلس یا بدون هوا می باشد. نازل اسپری باید در محدوده ابعادی بین ۰٫۳۸۱ و ۰٫۴۵۷ میلی متر باشد. در چنین ابعادی می توانید اطمینان داشته باشید که ذرات رنگ با سرعت مناسبی از نازل دستگاه خارج می شوند. همچنین نسبت پمپ اسپری نیز باید به صورت ۲۸:۱ باشد. البته علاوه بر  اسپری های بدون هوا می توانید از نمونه های معمولی نیز استفاده کنید. اسپری های معمولی باید دارای نازل ۱٫۶ تا ۱٫۸ میلیمتر باشند.

شرایط سطح برای اجرای رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

رنگ میانی زمانی عملکرد ایده آلی را ارائه می‌دهد که بر روی سطوح پرایم شده اجرا شوند. درواقع پرایمرها اولین لایه ای هستند که روی فلزات اعمال می شوند و می توانند بستر لازم برای پذیرش لایه بعدی را ایجاد کنند. استفاده از پرایمر به عنوان لایه اولیه می تواند تا یک محدوده خاصی نقایص و روزنه های ریز سطح را پوشش دهد. طبیعتاً اجرای این لایه منجر به آن خواهد شد تا رنگ میانی اپوکسی پلی آمین از لحاظ حجم مصرف در سطح پایینی قرار بگیرد و مهمترین مزیت آن مدیریت بودجه شما برای خرید این رنگ ها خواهد بود. به عنوان یک قاعده کلی هر چقدر بتوانیم از طریق آماده سازی های اولیه مانند اجرای پرایمر سطح کاملا صاف و بدون نقصی را ایجاد کنیم قطعا پوشش های بعدی مصرف کمی خواهند داشت.

شرایط سطح برای اجرای رنگ میانی اپوکسی پلی آمین

میزان دما و رطوبت محیط

دما و سطح رطوبت در محیط رنگ آمیزی همواره باید مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرد. اگر بخواهید در یک محیط بسیار گرم یا بسیار سرد عملیات پوشش دهی را با رنگ میانی اپوکسی پلی آمین آغاز کنید عملا نمی توانید کیفیت خوبی در پایان کار داشته باشید. در این خصوص یک محدوده دمایی تعریف شده است که حتماً باید در همین محدوده پروژه رنگ آمیزی خود را آغاز کنید. این دما بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد میباشد. در برخی از فصول سال و همچنین موقعیت های کاری ممکن است دما از حالت معتدل فاصله داشته باشد. اما در محدوده مذکور می توانید بدون مشکل به رنگ آمیزی سطوح فلزی بپردازید. علاوه بر این رطوبت نیز نباید بیش از حد باشد. چرا که در چنین شرایطی چسبندگی رنگ به خوبی ایجاد نمی شود. در زیر رطوبت ۸۰ درصد می توانید کیفیت قابل قبولی را از فیلم رنگ اجرا شده داشته باشید.

خرید انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده طیف گسترده ای از انواع رنگ ساختمان، پرایمر ها و انواع رنگ صنعتی می باشد. این رنگ‌ها با بالاترین کیفیت و استاندارد های جهانی فرموله و تولید می شوند. شما می‌توانید برای انتخاب هر کدام از آنها با متخصصین و مشاورین شرکت تماس داشته باشید تا علاوه بر دریافت رهنمودهای لازم از قیمت محصولات نیز مطلع شوید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.