تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک
RANA 110 PA

پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک
RANA 110 PA

  |   رنگهای اپوکسی کف   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

شرح محصول پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک :

پرایمر اپوکسی کف بعنوان پرایمــر آنتی استاتیک بر پایــه رزین اپوکسی بدون حــــلال و سخــت کننده پلــی آمیــن تولیـد و عرضه میگردد و همچنین بدلیل رسانا بودن سیستم آنتی استاتیک از پیگمنتهای مقــاوم و مناسب و رسانا استفاده می شود.

از مشخصات این رنگ سهولت اجــرا و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و مخرب و مقاومت در برابر نیروهای مکانیکی و چسبندگی فوق العاده به سطوح بتنی و اجرای یکنواخت و بــدون درز می باشد.

موارد استفاده پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک :

از این رنگ به عنوان پرایمر جهت کف بتنی کارخانجات و سالن تولید واحدهای نظامی که نیاز به پوشش کف آنتی استاتیک دارند استفاده می گردد.

مشخصات فنی پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک :

پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک

روش مصرف پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک :

ابتدا جز A را بوسیله همــزن مخلوط نموده تا بطور کامل یکنواخت گردد سپس جز B را به آن اضافه می نماییم و بار دیگر بوسیله همزن دو جز را مخلوط نموده و پس از آن  حدود ۲۰ دقیقه به مخلوط اجازه میدهیم تا واکنش لازم بین دو جز صورت پذیرد. هم اکنون رنگ آماده اجرا می باشد.

آماده سازی سطح :

سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه آلودگی از قبیل گرد و غبار‚ گریس ‚ روغـن و غیره باشد .

شرایط آب و هوایی هنگام رنگ آمیزی :

  • دمای محیط می بایست بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باشد.
  • دمای سطح می بایست ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد.
  • رطوبت نسبی می بایست کمتر از ۸۰% باشد.

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای پوشش پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک :

  • میکسر برقی یا بادی
  • غلطک
  • کاردک
  • تی لاستیکی

روش مصرف پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک :

اهمیت استفاده از پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک

پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک اولین لایه است که پس از آماده سازی روی سطوح بتنی اجرا می شود. به طور کلی برای اجرای این پوشش ها لازم است که کلیه نقایص ساختاری بتن از قبیل ترک های بسیار بزرگ، شکستگی های بتن و همچنین خوردگی های عمیق کاملاً اصلاح یا ترمیم شوند. بعد از آن حتماً باید گرد و غبار سطح کف را پاک کنید تا شرایط پذیرش اولین لایه رنگ را داشته باشد. استفاده از پرایمر بدان معنا نیست که شما مجاز هستید حتی روی سطوح تخریب شده نیز این پوشش های آغازین را اجرا کنید.

درواقع اینها زمانی می توانند چسبندگی بالای خود را حفظ کنند که سطح کف کاملاً ترمیم شده و آماده سازی شده باشد. در چنین شرایطی می توانید انتظار داشته باشید که پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک می تواند بهترین عملکرد را جهت پشتیبانی و حمایت از لایه های میانی و همچنین کفپوش اپوکسی رویه داشته باشد. استفاده از پرایمر ها به قدری اهمیت دارد که می تواند کیفیت پوشش های میانی و حتی لایه نهایی را افزایش دهد. این لایه ها می توانند یک سطح تراز و کاملاً مسطحی را ایجاد کنند که عملاً پوشش های بعدی نیز تحت الشعاع قرار خواهند گرفت.

کفپوش های آنتی استاتیک چه نوع عملکردی را ارائه می‌دهند؟

این سوال اساسی برای اغلب افرادی که به دنبال خرید پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک هستند به وجود آید که در مجموع چگونه این کفپوش ها می توانند مانع از تجمع بارهای الکتریکی در سطح کف شوند. روند اجرای کفپوش آنتی استاتیک به این صورت است که با استفاده از نوارهای فلزی که به صورت شبکه ای در سطح کف قرار می گیرند و سپس اجرای لایه های اپوکسی بر روی آن می توان روند هدایت و تخلیه بارهای الکتریکی تجمع یافته در سطح کف را به چاه ارت انتقال داد.

در واقع این توضیح تمام کاری است که کفپوش های آنتی استاتیک انجام میدهند. اصولاً تجمع الکتریسیته ساکن در کف آسیب های بسیار زیادی را به همراه دارد. خصوصاً در محیط های کاری پر ریسک مانند صنایع تولید مواد منفجره و بسیاری از کارخانجات فرآوری مواد سوختی که همگی با کوچکترین بروز تنش مانند تخلیه الکتریسیته ساکن در قالب جرقه باعث بروز آسیب های سنگین خواهند شد. پس اگر یک مجموعه صنعتی پر ریسک را اداره می کنید حتماً باید از پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک و به‌دنبال آن کفپوش های رویه مرتبط استفاده کنید تا عملاً امنیت کاری شما افزایش پیدا کند.

کفپوش های آنتی استاتیک چه نوع عملکردی را ارائه می‌دهند؟

تاثیر دمای محیط بر عمر مفید پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک

عمر مفید کفپوش اپوکسی مدت زمانی است که شما پس از اختلاط کامل پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک فرصت دارید تا این رنگ ها را مصرف کنید. هرگونه اتلاف وقت پس از میکس کردن اجزای های رنگ می تواند از کیفیت پوشش به مراتب بکاهد. به همین دلیل همواره ما توصیه می کنیم که به محض آنکه اجزای رنگ را با یکدیگر مخلوط کردید بدون معطلی فرایند پوشش دهی را آغاز کنید. همانطور که در بخش مشخصات فنی مشاهده میکنید عمر مفید این پرایمرها در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد برابر ۱۵۰ دقیقه میباشد.

اما سوال اصلی اینجاست که دمای محیط تا چه اندازه بر این مقدار زمان تاثیر می گذارد؟ آیا افزایش و کاهش دما می تواند باعث نوسان زمان عمر مفید پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک شود؟ پاسخ مثبت است. در واقع عمر مفید پرایمر رابطه مستقیمی با دمای محیط دارد.  هر چقدر دمای محیط بالا و رطوبت کم باشد می توانید انتظار داشته باشید که پرایمر زودتر خشک می شود. یعنی گرم  و خشک بودن هوا باعث می شود که پرایمر زودتر خشک شود. اما کاهش دما و همچنین افزایش رطوبت تا حدودی می تواند باعث افزایش زمان عمر مفید رنگ اپوکسی شود.

 سازگاری بسیار بالای این پرایمرها با سطوح بتنی و سیمانی

نوع سطح بستر یکی از المان های تاثیرگذار در فرایند پوشش دهی می باشد. اگرچه کفپوش های اپوکسی قابلیت استفاده بر روی سطوح مختلف از قبیل کفپوش های سنگی، سرامیک و یا حتی فلزی را دارد. اما ایده آل ترین سطح کفی که پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک سازگاری بالایی با آن دارد، سطوح بتنی می باشد.

در چنین سطوحی حد چسبندگی میان رنگ و کف در یک مقدار بسیار بیشینه و فزاینده‌ای می باشد. البته این بدان معنا نیست که شما فرایند های آماده سازی قبل از اجرای پرایمر را کنار بگذارید. چرا که حتماً باید سطح کار از هرگونه گرد و غبار و چربی یا آلاینده ها و ناخالصی های محیط پاک باشد. با این کار میزان هماهنگی و سازگاری این پرایمرها با سطح کف چندین برابر خواهد شد. می توان گفت علاوه بر خرید با کیفیت ترین کفپوش های اپوکسی بهتر است در روند اجرا نیز ضوابط و قواعد تعریف شده را رعایت کنیم. با این دو اصل می توانید بهترین نتیجه را از پروژه پوشش دهی کف در محیط های گوناگون داشته باشید.

 سازگاری بسیار بالای این پرایمرها با سطوح بتنی و سیمانی

ارزیابی محیط برای استفاده از کفپوش های آنتی استاتیک

به طور کلی استفاده از کفپوش های آنتی استاتیک موقعیت خاص خود را می طلبد. یعنی لزومی ندارد که شما در محیط هایی که هیچگونه ریسک کاری وجود ندارد بخواهید از پرایمر اپوکسی کف آنتی استاتیک و کفپوش های مربوطه استفاده کنید. چرا که در این صورت فقط هزینه های شما افزایش پیدا می کند. پس طبق ارزیابی های به عمل آمده تشخیص دهید که آیا حیطه کاری شما جزو فعالیت های پر ریسک محسوب می شود یا خیر؟ در چنین شرایطی میتوانید با استفاده از کفپوش های آنتی استاتیک با اطمینان خاطر بیشتر به ادامه کار بپردازید.

خرید با کیفیت ترین کفپوش های اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

طیف گسترده ای از انواع کفپوش های اپوکسی در حوزه های کاری مختلف مانند پارکینگ، بیمارستان، محیط های صنعتی و منازل در این شرکت تولید می شود. کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه از مزیت های اصلی و مهم این محصولات می باشد. روند تولید آنها به شکل کاملا استاندارد و مطابق با پروتکل های تعریف شده بین المللی می باشد. مشتریان گرامی جهت دریافت اطلاعات فنی و آگاهی از قیمت محصولات و همچنین کسب مشاوره تخصصی می توانند با کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام تماس داشته باشند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.