تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

آب بندی استخر با عایق دو جزیی سیمانی و پلیمری

آب بندی استخر با عایق رطوبتی دو جزیی سیمانی و پلیمری

آب بندی استخر با عایق دو جزیی سیمانی و پلیمری

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

استخرها در معرض تنش های بسیار زیادی قرار دارند. نفوذ آب و تخریب ساختاری داخلی از جمله مواردی است که می‌توان برای اینگونه محفظه‌ها اشاره کرد. برای جلوگیری از این رویداد آب بندی استخر با عایق رطوبتی استاندارد بهترین اقدامی است که می‌توان انجام داد. این عایق‌ها ساختار پلیمری ایده آلی دارند و می‌توانند یک عایق کاری بسیار قوی و غیرقابل نفوذی را بوجود آورند.

آنچه که اهمیت دارد این است که بتوان یک پوشش رنگی مقاوم را روی کف و دیواره های استخر اجرا کرد تا در بازه های زمانی بلندمدت نیازی به تکرار فرایند مقاوم سازی نباشد. در این مقاله می‌خواهیم یک عایق رطوبتی دو جزیی پرکاربرد را معرفی کنیم که دقیقا برای آب بندی استخرها می‌باشد. سعی می‌کنیم تمام جزئیات فنی محصول را ذکر کنیم تا دقیقا با مشخصات آن آشنا شوید.

عایق دو جزئی برای آب بندی استخر چه ساختاری دارد؟

عایق رطوبتی دو جزئی از لحاظ ساختار تشکیل شده از دو بخش می‌باشد. بخش اول پودر بر پایه سیمان و سیلیس است و بخش دوم پلیمر استایرن آکریلیک می‌باشد. این دو ماده باید با یکدیگر ترکیب شوند تا یک عایق با کیفیت و ایده آلی را برای اجرا تحویل دهند. شما می‌توانید پس از زیرسازی های اولیه و بعد از آنکه ساختار بتن استخرها آماده سازی و تکمیل شد منتظر باشید تا بافت بتن کاملا خشک شود.

بعد از آن می‌توانید پروژه رنگ آمیزی و عایق کاری را شروع کنید. در صورت اجرای صحیح تمام مخازن بتنی، حوضچه‌ها، استخرها و حتی دیواره های عمودی بتنی نیز با این عایق آب بندی می‌شوند. از آنجایی که آب بندی استخر در محیط های تفریحی و کاری نیز انجام می‌شود این عایق‌ها جزو انتخاب اول محسوب می‌شوند. تنها کافی است نحوه استفاده از آنها را به درستی دنبال کنیم.

عایق دو جزئی برای آب بندی استخر چه ساختاری دارد؟

آب بندی استخر بتنی بر اساس فشار ستون آب

همانطور که می‌دانید هر چقدر عمق یا ارتفاع استخرها افزایش پیدا کند در بخش کف فشار آب بیشتر می‌شود. یعنی مقدار نیرویی که در واحد سطح مقطع به کف استخر و دیوارها وارد می‌شود چندین برابر خواهد شد. این فشار می‌تواند از طریق یک فرمول محاسباتی فیزیکی بر اساس چگالی و ارتفاع آب محاسبه شود.

در مجموع آنچه که می‌خواهیم ذکر کنیم این است که ما باید ضخامت رنگ برای آب بندی استخر را بر اساس فشار ستون آب تنظیم کنیم تا در کوتاه مدت شاهد تخریب ساختاری رنگ استخر و جدا شدن یا پوسته شدن آن نباشید. تکنسین های اجرایی به خوبی این المان های مهندسی و فنی را در نظر می‌گیرند تا یک پوشش دهی استاندارد و رضایت بخشی را تکمیل کنند.

عدم انتشار یون سمی با عایق دو جزئی در آب بندی درز استخر

از آنجایی که بخش داخلی استخرها مستقیما با عایق رطوبتی در تماس هستند اگر هرگونه ماده شیمیایی از فیلم رنگ به داخل آب انتشار یابد قطعا باعث سمی شدن آن می‌شوند. بنابراین ما باید از عایق هایی استفاده کنیم که هیچ گونه ماده سمی را به داخل آب وارد نکند. عایق رطوبتی دو جزئی که بر پایه سیمان و پلیمر هستند انتخاب ایده آلی برای چنین پروژه هایی می‌باشد.

بنابراین شما از سلامت آب اطمینان خواهید داشت و می‌توانید به خوبی از استخر مورد نظر استفاده کنید. این نکته را باید در نظر داشته باشیم که حتما باید عایق مورد نظر کاملا خشک شود تا بتوان استخرها را از آب پر کرد.

عدم انتشار یون سمی با عایق دو جزئی در آب بندی درز استخر

نحوه آب بندی استخر آب با عایق رطوبتی دو جزئی

برای استفاده صحیح از عایق رطوبتی دو جزئی جهت آب بندی استخر باید یکسری قواعد و اصول را رعایت کنیم. در مرحله اول باید سازه بتنی استخر بررسی شود. اگر قبلا عملیات بتن ریزی انجام شده است ترک‌ها و بافت های آسیب دیده ترمیم شود. بعد از آن باید تمام گرد و غبارها و چربی‌ها و مواد چسبیده روی استخر پاکسازی شود.

معمولا یک پرایمر آماده مصرف اجرا می‌شود تا حدود نیم ساعت بعد بتوان ملات که از ترکیب دو جزء مذکور آماده شده است را روی سطح اجرا کرد. معمولا با لیسه یا قلم مو یک ضخامت ۱ میلی متری از عایق رطوبتی دو جزئی اجرا می‌شود. لازم است که حرکات لیسه یا قلم مو کاملا منظم باشد تا بتوان یک ضخامت یکسانی را در تمام سطح کف استخر همچنین دیوارها بوجود آورد.

آب بندی استخر با یک عایق کم مصرف

مقدار مصرف رنگ یا عایق رطوبتی در فرایند آب بندی استخر بسیار حائز اهمیت است. برای عایق رطوبتی دو جزیی سیمانی و پلیمری هر دو بخش یک مصرف جداگانه ای دارند. اما ماده اولیه که پودر بر پایه سیمان و سیلیس است برای هر متر مربع حدود ۵ کیلوگرم مصرف دارد. در مورد بخش دوم ک همان پلیمر استایرن آکریلیک می‌باشد در مساحت مذکور حدود ۱ کیلوگرم استفاده می‌شود. از آنجایی که ضخامت کار نیز روی مصرف تاثیر دارد مقادیر ذکر شده برای ضخامت دو میلی متر می‌باشد.

نوع رنگدانه عایق رطوبتی دو جزئی

نوع رنگدانه ای که برای این عایق‌ها وجود دارد رنگ طوسی یا خاکستری می‌باشد. این عایق‌ها معمولا برای سیستم های زیرسازی انجام می‌شوند. میتوان از آنها حتی برای استخرهای کشاورزی و محفظه های بتنی ذخیره ساز آب نیز استفاده کرد. البته عایق های دیگری نیز هستند که به رنگ سفید و آبی روشن می‌باشند و می‌تواند باعث زیباسازی فضای داخلی استخر شوند. فیلم رنگ خشک شده در آب حل نمی شود. پس شما نباید نگران آسیب دیدگی لایه عایق باشید. تنها تمرکز اصلی این است که آنها را با استاندارد و اصول تعریف شده خود در قسمت دیوارها و کف استخر اجرا کنید. در چنین شرایطی تا سالیان طولانی دوام و کیفیت خود را حفظ خواهند کرد.

نوع رنگدانه عایق رطوبتی دو جزئی

فروش عایق رطوبتی دو جزئی در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام علاوه بر تولید انواع عایق رطوبتی تک جزئی که شامل عایق قیری و همچنین عایق آکریلیک پایه آب می‌شود نمونه های دو جزئی محصولات را با بهترین کیفیت و طبق استانداردهای بین المللی فرموله و تولید می‌کنند. در کنار آن طیف گسترده ای از انواع رنگ های ساختمانی، رنگ روغنی ،رنگ های صنعتی و پرایمرها آه نیز برای فروش آماده سازی شدند. شما می‌توانید هر نوع پروژه رنگ آمیزی که دارید متریال اولیه خود را از این مرکز با بهترین قیمت خریداری کنید. پس جهت دریافت مشاوره حتما با ما تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.