تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

۴ راه برای رفع باد کردن کفپوش اپوکسی + بررسی دلایل این مشکل

۴ راه برای رفع باد کردن کفپوش اپوکسی + بررسی دلایل این مشکل

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی یکی از زیباترین کفپوش‌هایی است که می‌تواند در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار گیرد. اجرای کفپوش اپوکسی سالن پذیرایی می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد؛ اما اینکه در هنگام اجرا و یا پس از خشک شدن این کفپوش‌ها شاهد یک سری حباب‌ها و باد کردن کفپوش اپوکسی باشیم، اصلا خوشایند نیست. ولی این موضوع یکی از مشکلات متداول در هنگام اجرای کفپوش اپوکسی در ساختمان‌ها محسوب می‌شود که در ادامه مقاله قصد بررسی این موضوع و دلایل آن را داریم.

چرا کفپوش اپوکسی باد می‌کند؟

بسیاری از مجریان کفپوش‌های اپوکسی در حین اجرای این کفپوش‌ها با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند. باد کردن کفپوش اپوکسی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند. این مشکل معمولا گسترش پیدا می‌کند و می‌تواند معایب زیادی را به همراه داشته باشد. باد کردن کفپوش اپوکسی می‌تواند به دلیل خشک نشدن اصولی این کفپوش‌ها رخ بدهد. در واقع اگر دمای هوا پایین باشد، جریان هوای کافی درون کفپوش‌ها حرکت نمی‌کند و خشک شدن کفپوش‌ها به درستی اتفاق نمی‌افتد.

از طرفی اگر دمای هوا به شدت بالا باشد، ممکن است گرمای به وجود آمده باعث تبخیر رطوبت و گازهای مختلفی مانند دی اکسید کربن، آمونیاک و آب گردد که این گازها فشار زیادی را درون کفپوش‌ها ایجاد می‌کنند. چون جریان هوای کافی وجود ندارد، ممکن است این گازها به راحتی از زیر کفپوش اپوکسی خارج نشوند. در این صورت در زیر کفپوش‌های اپوکسی باد ایجاد خواهد شد.

به غیر از این موارد نصب نادرست و کنترل نکردن آلودگی کف زمین برای نصب کفپوش اپوکسی می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی شود. اگر در کف زمین آلودگی‌هایی وجود داشته باشند، احتمالا آسیب زیادی به کفپوش‌های اپوکسی وارد می‌شود که یکی از آن‌ها گسترش حباب‌های قارچ مانند است.

چرا کفپوش اپوکسی باد می‌کند؟

معایب باد کردن کفپوش‌های اپوکسی

باد کردن کفپوش اپوکسی فقط به وجود حباب‌های ریز در این کفپوش‌ها خاتمه پیدا نمی‌کند. بلکه ممکن است این مشکل کم کم گسترش پیدا کند و حباب‌ها به سمت لایه بیرونی و خارجی کفپوش‌های اپوکسی حرکت کنند. در چنین شرایطی حباب‌های ریز و درشت به شکل قارچ در لایه بیرونی کفپوش‌ها نیز دیده می‌شوند. با گسترش این حباب‌ها ممکن است شاهد تاول‌های بزرگی باشیم که روی سطح خارجی کفپوش نیز دیده می‌شوند.

این تاول‌های بزرگ سطح بیرونی کفپوش اپوکسی آشپزخانه و سایر بخش‌های منزل را تحت تاثیر قرار می‌دهند و باعث رفع یکدستی و زیبایی کفپوش‌های اپوکسی خواهند شد. از این رو توصیه می‌شود که به زیرسازی کفپوش اپوکسی دقت شده و در صورت نیاز از روش‌های رفع مشکل باد کردن کفپوش اپوکسی کمک گرفته شود.

جلوگیری از باد کردن کفپوش اپوکسی

برای اینکه از سلامت و زیبایی کفپوش اپوکسی بافت دار مطمئن باشید، لازم است که حتما به نحوه اجرا و کیفیت این کفپوش‌ها توجه کنید. کفپوش‌های اپوکسی زمانی عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند که با بهترین مواد اولیه و روش‌ها اجرا گردند. از این رو روش‌های جلوگیری از باد کردن کفپوش اپوکسی شامل انتخاب مواد اولیه مناسب و روش‌های اصولی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از مواد اولیه باکیفیت: برای پیشگیری از باد کردن کفپوش اپوکسی باید از مواد اولیه باکیفیت و مناسب استفاده کرد. این مواد اولیه باید استحکام و چسبندگی بالایی داشته باشند تا جذب حرارت و فشار آن‌ها خوب باشد.
  • در نظر گرفتن شرایط محیطی: دقت به شرایط محیطی برای جلوگیری از باد کردن کفپوش‌های اپوکسی بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی، دمای هوایی که کفپوش در آن اجرا می‌شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر دمای هوا پایین است، باید برای خشک شدن بهتر این کفپوش‌ها از تهویه مکانیکی یا ورق‌های تهویه استفاده کرد. همچنین تنظیم رطوبت محیط برای جلوگیری از باد کردن کفپوش‌های اپوکسی بسیار مهم است.
  • اجرای صحیح و اصولی: دستورالعمل‌های مختلفی برای نصب کفپوش‌های اپوکسی وجود دارند که حتما باید با دقت آن‌ها را بررسی و رعایت کنید. در این دستورالعمل‌ها شرایط محیطی، نحوه اجرای کفپوش‌های اپوکسی و بسیاری از این موارد به طور کامل توضیح داده شده‌اند.

جلوگیری از باد کردن کفپوش اپوکسی

رفع مشکل باد کردن کفپوش اپوکسی

باد کردن کفپوش اپوکسی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ بدهد. رفع این مشکل برای جلوگیری از شدت گرفتن تشکیل حباب‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این رو در ادامه به روش‌های مناسب برای رفع مشکل باد کردن کفپوش‌های اپوکسی اشاره می‌کنیم.

۱- استفاده از تهویه مکانیکی

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند برای رفع باد کردن کفپوش اپوکسی استفاده شود، استفاده از تهویه مکانیکی است. فن‌های تهویه می‌توانند به جریان هوای بهتر در کفپوش‌ها کمک کنند و باد کردن آن را به حداقل برسانند.

۲- استفاده از چسب اپوکسی

چسب‌های اپوکس می‌توانند باعث کاهش باد کردن و حباب در زیر پوسترها شوند. از این رو باید حتما پوستر زیر کفپوش‌های اپوکسی را با چسب‌های اپوکسی به صورت ایمن چسباند تا از باد کردن و برآمده شدن آن جلوگیری کرد.

۳- استفاده از ورق‌های تهویه

ورق‌های تهویه ورق‌هایی‌اند که می‌توانند به جریان هوای بهتر درون کفپوش‌ها کمک کنند و از باد کردن کفپوش جلوگیری کنند. این ورق‌ها بهتر است که در نقاطی که گرمای بیشتری در آن‌ها تولید می‌شود، مورد استفاده قرار گیرند.

۴- استفاده از حرارت و گرما

برای رفع مشکل باد کردن کفپوش اپوکسی سالن آرایشی لازم است که از روش‌های حرارتی مانند فن‌های گرمایی، اجاق گاز یا فر استفاده کرد. در این صورت ترکیبات موجود در کفپوش گرم و منقبض می‌شوند و احتمال باد کردن آن‌ها به حداقل می‌رسد.

فروش کفپوش اپوکسی بدون حباب با تیم رانا کیمیا فام

اجرای کفپوش اپوکسی بدون حباب باید به صورت تخصصی و اصولی انجام شود. تیم رانا کیمیا فام ضمن ارائه بهترین کفپوش‌های اپوکسی برای اجرا در مناطق صنعتی، مسکونی و تجاری امکان اجرای این کفپوش‌ها را با بهترین کیفیت و بدون باد کردن فراهم کرده‌اند. در صورت نیاز به دریافت مشاوره برای جلوگیری و رفع مشکل باد کردن کفپوش اپوکسی می‌توانید با کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.