تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

بهترین رنگ درب و پنجره فلزی ؛ انتخاب نمونه مناسب

چگونگی انتخاب بهترین رنگ درب و پنجره فلزی

بهترین رنگ درب و پنجره فلزی ؛ انتخاب نمونه مناسب

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

امروزه در‌ها و پنجره های فلزی به وفور در پروژه‌های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. خصوصاً در فضای بیرون از ساختمان که می‌توان به درب ورودی و همچنین پنجره‌هایی که در نمای سازه نصب می‌شوند اشاره کرد. هر کدام از این‌ها به دلیل جنس فلزی که دارند در معرض آسیب هایی نظیر خوردگی، زنگ زدگی و تخریب ساختاری می‌باشند. به همین دلیل ما باید با استفاده از بهترین رنگ درب و پنجره باعث سالم نگه داشتن آنها در یک بازه زمانی بلند مدت شویم.

رنگ آمیزی در و پنجره ساختمان باید بر اساس اصول خود انجام شود به این صورت که ابتدا به انتخاب و خرید نمونه رنگ‌های مناسب می‌پردازید و پس از آن مراحل اجرا را آغاز می‌کنید. در این مقاله قصد داریم چندین رنگ کاربردی را که بر اساس موقعیت درها و پنجره‌ها هست معرفی کنیم.

همانطور که می‌دانید بسیاری از درب‌ها در بخش داخلی و تعداد دیگر نیز در خارج سازه یا در محوطه قرار دارند. بنابراین ما باید از رنگ‌های گوناگونی طبق شرایط محیط استفاده کنیم. لذا این مقاله می‌تواند راهنمایی باشد تا یک خرید موفقی داشته باشید.

انتخاب رنگ مناسب برای در و پنجره در فضای خارجی

اگر درب و پنجره فلزی در محیط بیرون و در فضایی است که تابش مستقیم نور خورشید وجود دارد. در چنین شرایطی ما باید از مقاوم‌ترین رنگ های ساختمانی استفاده کنیم. این پوشش‌ها می‌توانند شرایط سخت محیط را تحمل کنند و دچار تخریب ساختاری نشوند. اصولاً فضاهای خارجی در معرض تنش‌هایی همچون آفتاب مستقیم، گرد و غبار، برف و باران، هوای آلوده، نوسانات دمایی و غیره می‌باشند. فکر می‌کنید کدام رنگ برای سطوح فلزی درب‌ها در این وضعیت مناسب است. درست حدس زدید رنگ‌های روغنی می‌توانند انتخاب خوبی برای رنگ آمیزی درب و پنجره‌های خارجی ساختمان باشند.

این رنگ‌ها کاملاً بر پایه حلال‌های شیمیایی می‌باشند و پیش از شروع کار باید با نسبت معینی رقیق سازی شوند. شما می‌توانید با ابزارهای ساده همچون قلم موها و غلطک‌ها به اجرای این رنگ‌ها بپردازید. رنگ روغنی نیز تنوع رنگبندی بالایی دارد و می‌تواند به عنوان بهترین رنگ درب و پنجره استفاده شود. در صورت اجرای صحیح دچار حباب نمی‌شوند و همچنین زیبایی خود را نیز از دست نمی‌دهند.

بهترین رنگ درب و پنجره فلزی در نمونه‌های مختلف

بهترین رنگ درب و پنجره در فضای داخلی

اگر درب و پنجره فلزی در داخل سازه و تابش مستقیم نور خورشید و تنش‌هایی همچون گرد و غبار و دیگر المان‌ها روی لایه رنگ تاثیر نمی‌گذارند. در چنین شرایطی ما می‌توانیم با صرف یک بودجه کمتر به انتخاب دیگر رنگ‌ها بپردازیم. شما می‌توانید رنگ آکریلیک لاتکس را برای درب و پنجره‌های داخلی مورد استفاده قرار دهید.

این رنگ‌ها ساختار بسیار با کیفیتی دارند و می‌توانند یک سطح براق و تمیزی را ایجاد کنند. ماندگاری بسیار خوبی دارند و همچنین در دسته‌بندی‌های نیمه براق و براق طبقه بندی می‌شوند. درب‌های ساختمان هایی که در فضای بسته قرار دارند می‌توانند با این نوع رنگ پوشش دهی شوند. رنگ‌های آکریلیک سازگاری بسیار بالایی با سطوح فلزی دارند و می‌توانند یک خاصیت ضد خوردگی نیز ایجاد کنند.

سطح زبر فلزات با رنگ‌های آکریلیک کاملاً از بین می‌رود و می‌توان یک سطح کاملا صاف و صیقلی به وجود آورد. پنجره هایی که دارای ساختار ظریف و زاویه‌دار هستند با قلم موهای باریک قابل رنگ آمیزی می‌باشند. بنابراین انتخاب بهترین رنگ درب و پنجره مناسب همراه با ابزارهای ایده‌آل باعث می‌شود کیفیت کار خوبی داشته باشید.

پرایمر ضد زنگ بهترین رنگ برای درب و پنجره فلزی

استفاده از یک پرایمر ضد زنگ بر روی درب‌های فلزی در فضای خارج از خانه بسیار حائز اهمیت است. در واقع این پوشش‌های اولیه شرایطی را فراهم می‌کنند تا رطوبت نتواند بافت فلز را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین شما در فرایند رنگ آمیزی دو یا سه لایه را اجرا خواهید کرد.

به این صورت که لایه اول پرایمر ضد زنگ است که مانع نفوذ رطوبت به سطح فلز می‌شود و لایه دوم نیز رنگ‌های رویه هستند که علاوه بر ایجاد نمای زیبا در درب فلزی باعث افزایش مقاومت لایه اولیه نیز می‌شوند. در مجموع برای درب‌ها و پنجره‌های فلزی که در معرض آب و هوای محیط قرار دارند اجرای پرایمر ضد زنگ یک اقدام هوشمندانه خواهد بود.

بهترین رنگ درب و پنجره فلزی با کیفیت ساخت بالا

نحوه اجرای زیباترین رنگ درب و پنجره

برای اجرای بهترین رنگ درب و پنجره یکسری اقدامات اولیه باید انجام شود که جزو اصول رنگ آمیزی می‌باشد. از آنجایی که درب‌ها و پنجره‌های خارجی غالباً از جنس فلز هستند باید یک آماده‌سازی اولیه را انجام دهیم. اگر درب و پنجره مورد نظر قبلا رنگ آمیزی شده بودند باید یک لایه برداری مناسبی داشته باشیم. به این شکل که همه رنگ‌های پوسته شده و قدیمی باید جدا شوند و سطح فلز کاملاً نمایان شود.

معمولاً وجود زنگار و زنگ زدگی و همچنین خوردگی‌های جزئی در سطح فلز وجود دارد. پس ما باید یک مرحله سمباده زنی را نیز انجام دهیم. استفاده از سمباده‌های دستی باید در تمام سطح فلز بر روی درب‌ها و پنجره‌ها انجام شود تا یک سطح صیقلی و صافی به وجود آید. به دلیل آنکه سمباده زنی باعث ایجاد گرد و غبارهای پراکنده می‌شود می‌توانیم یک مرحله شستشو را در سطح مورد نظر انجام دهیم.

با انجام اینگونه آماده‌سازی‌های اولیه این امکان وجود دارد تا به اجرای پرایمر و لایه‌های رویه بپردازیم. بعد از آماده‌سازی‌های اولیه باید رنگ‌ها را رقیق سازی کنیم. بر اساس نوع رنگ اینکه از نوع روغنی باشد یا آکریلیک نوع حلال آن متفاوت است و باید با یک نسبت معینی به رنگ اصلی اضافه شود. در صورت ظرافت کاری بالا به همان نسبت کیفیت رنگ و نرخ پوشش دهی آن نیز بهتر خواهد بود.

قیمت رنگ ساختمانی

قیمت رنگ ساختمانی خصوصاً نمونه‌هایی که برای درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد بر اساس نوع آن متفاوت است. همانطور که ذکر شد رنگ‌های آکریلیک خصوصاً نمونه‌هایی که برای درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند بر اساس نوع آن متفاوت است.

رنگ‌های آکریلیک یا لاتکس و همچنین رنگ‌های روغنی پوشش‌هایی هستند که برای درب و پنجره فلزی استفاده می‌شوند. بنابراین به دلیل فرمولاسیون متفاوت قیمت یکسانی ندارند. در مجموع شرکت‌های تولید کننده برای حفظ تعادل بازار قیمت مقرون به صرفه‌ای را برای انواع رنگ ساختمانی لحاظ می‌کنند.

خرید بهترین رنگ درب و پنجره فلزی با قیمت مناسب

خرید متنوع‌ترین رنگ‌ها با بهترین کیفیت از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریانی که به دنبال انواع رنگ ساختمانی، رنگ صنعتی، پوشش‌های پرایمر و انواع کفپوش‌ها هستند شرکت رانا کیمیا فام بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود. چرا که ما به عنوان یک تولید کننده در سطح کشور فعالیت می‌کنیم و تا به امروز توانستیم پروژه‌های بسیار عظیم و جزئی را با بالاترین کیفیت همراهی کنیم. آنچه که برای ما اهمیت دارد ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب است. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.