تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا؛ برای نمای سیمانی و سنگی

رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا؛ برای نمای سیمانی و سنگی

رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا؛ برای نمای سیمانی و سنگی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

ساختمان های ویلایی همیشه نیاز به مراقبت و حفاظت دارند. همانطور که می‌دانید بخش بیرونی سازه در بلند مدت ممکن است در معرض آسیب و تخریب قرار بگیرد. دلیل آن کاملاً واضح است، آب و هوای نامساعد محیط، تابش مستقیم خورشید، شرایط جوی متغیر همگی عواملی هستند که باعث می‌شوند نمای سازه از آن حالت اولیه خارج شود. چاره این کار استفاده از رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا است.

این رنگها تمام منافذ ریز سطح را مسدود می‌کنند در نتیجه رطوبت و سیالات و حتی اتمسفر محیط نیز قادر به نفوذ به بافت داخلی سازه نیست. تفاوتی ندارد که جنس نمای بیرونی از سیمان است یا سنگ یا آجر همه اینها باید با ترکیبات رنگی مخصوص پوشش دهی شوند. البته عایق هایی که برای بافت سیمانی استفاده می‌شوند با عایق هایی که برای سنگ نما و آجر به کار گرفته می‌شوند با یکدیگر تفاوت دارند.

لذا ترجیح بر این است رنگ نمای بیرونی ساختمان سیمانی روی نمای سنگی اجرا نشود. چراکه جنس این دو با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه باید نهایت دقت را در انتخاب رنگ مناسب داشته باشیم. در این مقاله می‌خواهیم دو نمونه از پوشش های پرکاربرد که به طور جداگانه برای بافت سیمانی و همچنین سطوح سنگی استفاده می‌شوند معرفی کنیم. با ویژگی‌ها و ساختار فنی آن‌ها آشنا می‌شویم و در مجموع می‌توانیم برنامه ریزی دقیقی برای خرید آن‌ها تدارک ببینیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا با طول عمر بلند مدت

رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا به صورت سفید و بی رنگ

نمای ساختمانهای ویلایی را می‌توان به دو دسته نماهای سیمانی و همچنین آجری و سنگی طبقه بندی کرد. خارج از این دو گونه معمولا نمی‌توان مورد دیگری را نام برد. چرا که در حال حاضر این سطوح در معماری های ساختمان به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نماهای سیمانی یک نوع پوشش رنگی وجود دارد و همچنین برای نمای سنگ و آجر نیز یک پوشش دیگر. قطعا کنجکاو هستید که بدانید این‌ها چگونه هستند و چه شباهت‌ها و تفاوت هایی دارند؟

نوع رنگ برای نمای بیرونی ساختمان ویلا که در بافت سیمانی استفاده می‌شود از نوع عایق اکریلیک است. غالباً ظاهر سفید مایل به شیری دارند. البته در ده رنگ دیگر نیز عرضه می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس المان های زیبایی شناختی به انتخاب هرکدام بپردازید. پوشش هایی که برای سطوح آجری و سنگی انتخاب می‌شوند غالباً به صورت شفاف یا به عبارت دقیق تر بی رنگ هستند. زیرا هیچ فردی دوست ندارد نمای سنگی سازه زیر پوشش های رنگی پنهان شود.

با اجرای یک لایه بی رنگ و شفاف هم نمای سنگی شما قابل رویت است و هم اینکه می‌توانید سطح آن را از هرگونه تخلخل و آسیب محافظت کنید. بنابراین به عنوان نکته طلایی رنگ آکریلیک پایه آب سفید برای بافت سیمانی و رنگ نمای بی رنگ و شفاف برای رنگ آمیزی نمای بیرون ساختمان از جنس سنگی و آجری استفاده می‌شوند.

چگونگی آماده سازی رنگ های آکریلیک برای اجرا در نمای سازه

مهمترین مرحله ای که پس از خرید رنگ های آکریلیک باید به آن توجه ویژه داشته باشیم بخش آماده سازی رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا است. هر چقدر که یک پوشش رنگی کیفیت ساخت بالایی داشته باشد اما نتوان نسبت ترکیب آن با سیالات آب را مشخص کرد عملاً کیفیت رنگ آماده سازی شده آن چیزی نخواهد بود که در استاندارد رنگ آمیزی تعریف شده است.

بنابراین تا می‌توانیم دقت و ظرافت بالایی را در ترکیب رنگ آکریلیک نما با سیالات آب داشته باشیم. اینکه شما چه مقدار آب را به این عایق‌ها اضافه کنید بستگی به المان های مختلف مانند جنس سطح، زبری آن و میزان دمای محیط دارد. در مجموع تکنسین های اجرایی کاملاً به نسبت ترکیب این رنگ‌ها با آب آگاه هستند و می‌دانند در چه شرایطی این نوع از رنگ نمای خارجی ساختمان را آماده سازی کنند.

رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا قابل ترکیب با سیالات آب

زیبایی خیره کننده رنگ نمای خارجی ساختمان

مهمترین هدفی که در فرایند پوشش دهی نمای سازه خصوصاً ویلاها دنبال می‌شود در وهله اول زیباسازی سطح سازه و در وهله دوم افزایش مقاومت و استحکام آن است. خوشبختانه رنگ آکریلیک ساختمانی از نوع سفید مایل به شیری و نمونه بی رنگ همگی می‌توانند یک سطح کاملاً زیبا و بسیار خیره کننده ای را ایجاد کنند. مدل های شفاف و بی رنگ این عایق‌ها به صورت یک پوشش جلادهنده عمل می‌کند.

به این صورت که شما بهتر می‌توانید بافت سنگی سازه را ببینید. از طرفی عایق های اکریلیک سفید نیز تا چندین سال پس از اجرا آلودگی های محیط را به خود جذب نمی کنند. از طرفی اگر نیاز به پاکسازی داشته باشند این نکته را باید در جریان باشید که این رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا قابل شستشو است. ویلاهایی که ارتفاع کمی دارند با پذیرش عایق های آکریلیک شرایطی را فراهم می‌کنند تا به صورت دوره‌ای بتوان سطح سازه را پاکسازی یا شستشو داد. این موضوع منجر به آن خواهد شد تا بافت زیبای سازه همیشه حفظ شود.

رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان همراه با بخش پشت بام

آیا تا به حال فکر کرده اید که عایق های آکریلیک هم قابل استفاده در بخش نما هستند و هم اینکه می‌تواند در قسمت بام ساختمان نیز استفاده شود. قطعاً این چند منظوره بودن عایق باعث می‌شود تا شما با خرید یک پوشش بتوانید پروژه های مختلفی را اجرایی کنید. برای نمای ساختمان این عایق‌ها به صورت تک لایه اجرا می‌شوند. حال آنکه برای پوشش دهی سطح بام ساختمان لازم است از پوشش های لایه فایبرگلاس در بین دو لایه از عایق رطوبتی استفاده کنید.

در چنین شرایطی ما سه لایه را روی بام ساختمان اجرا کرده‌ایم که دولایه آن عایق رطوبتی و یک لایه نیز پوشش فایبرگلاس است. این نوع اجرا سبب می‌شود تا مقاومت مکانیکی سطح بام ساختمان حفظ شود. پس اگر به فکر خرید عایق های اکریلیک که به عنوان بهترین رنگ برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌شوند، هستید. می‌توانید یک پروژه پوشش دهی بام ساختمان را نیز با همان رنگ آغاز کنید.

رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا با بهترین قیمت و کیفیت

تولید رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا در شرکت رانا کیمیا فام

در شرکت رانا کیمیا فام با کیفیت ترین نمونه های رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا و همچنین رنگ های دیوار داخلی فرموله و تولید می‌شود. این رنگ‌ها طبق استانداردهای بین المللی می‌باشند. بنابراین بهترین نتیجه را پس از اتمام پروژه خود شاهد خواهید بود. مشتریان گرامی می‌توانند جهت خرید انواع رنگ ساختمان برای بخش داخلی و خارجی سازه با کارشناسان ما در تماس باشند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.