تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ های اپوکسی پلی آمید

رنگ های اپوکسی پلی آمید

  |   رنگ های صنعتی   |   1 دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

رنگ های اپوکسی پلی آمید

رنگ های اپوکسی پلی آمید به عنوان یک پوشش محافظ بر روی سازه های فلزی، تجهیزات و تاسیسات در صنایع مختلف خصوصاً محیط های دریایی مورد استفاده قرار می گیرند. محیط هایی که دارای شدت خوردگی بسیار بالای هستند می توانند بیشترین تاثیر فیزیکی را روی فلزات مختلف از جمله فولاد و مشتقات آهن داشته باشند. اما با استفاده از انواع رنگ های اپوکسی پلی آمید که غالباً به صورت پرایمر و یا رنگ های رویه هستند می‌توانید یک سیستم حفاظتی ایده آل و کاملا پایداری را برای قطعات فلزی به وجود آورید.

با توجه به تنوع بالایی که این نوع از رنگ های اپوکسی دارند شما می توانید در همین صفحه تعدد این رنگ ها را مشاهده کنید. این رنگها اگرچه یکسری تفاوت های ساختاری را با یکدیگر دارند اما دارای ویژگی ها و المان های مشترکی هستند که در این مقاله قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم. علاوه بر این شما می توانید با کلیک بر روی هر نمونه از این رنگها که به دنبال خرید آن هستید با مطالعه فایل pdf مربوطه از اطلاعات فنی عمیق‌تر آن ها مطلع شوید.

نرخ پوشش دهی مناسب رنگ های اپوکسی پلی آمید

نرخ پوشش دهی استاندارد در رنگ های اپوکسی پلی آمید فوق العاده اهمیت دارد. بسیاری از مدیران مجموعه های صنعتی که به دنبال اجرای پروژه های رنگ آمیزی وسیعی هستند همواره می خواهند کیفیت ساختاری رنگ در یک رده بسیار بالایی قرار داشته باشد. اصولا هر چقدر نرخ پوشش دهی یک رنگ صنعتی، انواع پرایمر زینک ریچ اپوکسی، زینک کرومات اپوکسی و همچنین سایر محصولات مرتبط بالا باشد عملا معرف آن است که این قابلیت را دارند تا در یک حجم کم مساحت به نسبت گسترده ای از سطوح را پوشش دهی کنند.

اگر دقت کرده باشید برخی از این رنگ ها به عنوان مثال دارای نرخ پوشش تئوری ۱۰ متر مربع به ازای حجم ۱ لیتر و ضخامت ۷۰ میکرومتر می باشند. البته همانطور که گفته شد این نرخ پوشش دهی به عنوان نمونه مثال می باشد. حال آنکه برخی از رنگ های اپوکسی پلی آمید دارای نرخ پوشش دهی متفاوتی هستند. در مثال مذکور هر چقدر مساحت پوشش دهی بیشتر از سطح ۱۰ متر مربع و حجم مصرفی نیز کمتر از یک لیتر باشد مزیت نرخ پوشش دهی بالا را برای این رنگ مطرح می‌کنند. پس تا به اینجا دقیقا با نرخ یا میزان پوشش رنگهای اپوکسی پلی آمید آشنا شدید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما بخواهید پروژه های سنگین صنعتی را شروع کنید. چرا که در پایان کار تاثیر مستقیمی روی بودجه شرکت برای خرید این رنگ ها می گذارد.

نرخ پوشش دهی مناسب رنگ های اپوکسی پلی آمید

قابل استفاده بر روی تجهیزات مغروق در آب

برخی از نمونه های رنگ های اپوکسی پلی آمید بگونه ای فرموله شده اند که می توانند حتی در پرتنش ترین محیط های صنعتی نیز مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر تجهیزات فلزی که به صورت مغروق یا غوطه ور در آب هستند در شرایط محیطی بسیار سخت قرار دارند. لذا بروز خوردگی و آسیب به فلز در مدت زمان کمتری و همچنین با سرعت بیشتری رخ می دهد. اما زمانی که از رنگ های اپوکسی پلی آمید مناسب بر روی قطعات و تجهیزات استفاده می‌کنید می توانید در بسیاری از پروژه های ساحلی و دریایی از آنها استفاده کنید.

عمده کاربرد این قطعات معمولاً در سکو های دریایی و پالایشگاه های نفتی می باشد. همانطور که می‌دانید بسیاری از ستون های فلزی مغروق در آب هستند و اگر دچار زنگ زدگی و خوردگی شوند امنیت سازه شما کاهش پیدا می کند. خوشبختانه رنگ های اپوکسی پلی آمید با توجه به آنکه به صورت چند لایه ای از پرایمر، پوشش میانی و همچنین پوشش رویه استفاده می شوند منجر به آن خواهند شد تا یک سیستم حفاظتی قدرتمند بر روی فلزات ایجاد شود.

استفاده از رنگ های اپوکسی پلی آمید در مخازن آب شرب

برخی از خطوط لوله و شبکه های لوله کشی و از همه مهمتر مخازن مسئولیت ذخیره‌سازی و همچنین هدایت آب آشامیدنی را بر عهده دارند. لوله ها و همچنین مخازن با توجه به آنکه تماما از جنس فلز هستند از داخل مستعد خوردگی و زنگ زدگی می باشند. لذا در چنین مواردی می توان از رنگ های اپوکسی پلی آمید به عنوان یک پوشش برای این قطعات و تجهیزات فلزی استفاده کرد. این نوع از رنگ مخازن آب در تماس مستقیم با سیالات دچار پوسته شدن یا سستی در ساختار نخواهد شد. علاوه بر این طول عمر فلز افزایش پیدا میکند و از این طریق می توانید هزینه های تعمیر و نگهداری و همچنین جایگزین کردن قطعات لوله‌ای را به مراتب کاهش دهید.

استفاده از رنگ های اپوکسی پلی آمید در مخازن آب شرب

طول عمر بالای رنگ های اپوکسی پلی آمید

اگرچه رنگ های اپوکسی پلی آمید معمولا بر روی سازه های فلزی که در معرض تنش های محیطی قرار دارند استفاده می شود. اما این بدان معنا نیست که شما بخواهید به صورت مکرر این رنگ ها را اجرا کنید. در واقع با هر پروژه پوشش دهی که با استفاده از این رنگ ها انجام می دهید می توانید این انتظار را داشته باشید که رنگ های اپوکسی پلی آمید حتی در سخت ترین شرایط نیز می توانند طول عمر بالایی داشته باشند.

قیمت مناسب این رنگ ها

موضوع قیمت همواره از اولویت های مدیران شرکت های صنعتی و پیمانکاران پروژه های عظیم می باشد. این رنگ ها با بالاترین کیفیت ساخت در شرکت های تولید کننده داخلی ساخته می شوند. بنابراین به منظور حفظ فضای رقابتی در بازار این رنگ ها با یک قیمت مقرون به صرفه عرضه می شوند. مزیت مهمی که دارند این خواهد بود که شما می‌توانید با یک مدیریت بودجه ای مناسب پروژه پوشش دهی خود را به اتمام برسانید.

خرید انواع رنگ های صنعتی از شرکت رانا کیمیا فام

خرید انواع رنگ های صنعتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به عنوان تولید کننده برتر در سطح کشور طیف گسترده ای از انواع رنگهای صنعتی، رنگ ساختمانی و دیگر محصولات مرتبط را با بالاترین کیفیت تولید می کند. این رنگ ها طبق استانداردهای بین المللی فرموله شده اند و پایداری بسیار بالایی در سازه های مختلف دارند. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات فنی و همچنین آشنایی با مراحل خرید با کارشناسان شرکت در تماس باشید.

1دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.