تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت
RANA 857 P

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت
RANA 857 P

  |   رنگهای اپوکسی پلی آمین آداکت   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت

این نوع از پرایمرهای صنعتی غنی از زینک به عنوان یک پوشش ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی قوی روی سطوح فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. اصولا رنگ هایی که با مواد زینک غنی سازی شده اند می توانند شدت تنش های محیطی را برای آسیب به سطح فلز کاملاً خنثی کنند. سطوح فلزی خصوصاً آلیاژهای فولاد و مشتقات آهن با توجه به آن که در مجاورت آب و هوای محیط و رطوبت بالا مستعد زنگ‌ زدگی هستند حتماً باید با استفاده از پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت و همچنین سایر پرایمر های صنعتی که دارای زینک هستند پوشش دهی شوند.

این کار هوشمندانه باعث می‌شود تا سازه های فلزی در بلند مدت بدون آنکه دچار آسیب ساختاری شوند پایدار باقی بمانند. سایر محصولات مشابه این رنگ که در مواردی کاربری یکسانی دارند انواع پرایمر زینک ریچ اپوکسی و زینک کرومات اپوکسی میباشد.

اطلاعات ساختاری پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت

  • فام ظاهری : سفید
  • نقطه اشتعال رزین، ماده سخت کننده و حلال : به ترتیب برابر ۳۴ , ۳۶ , ۲۸ درجه سانتی گراد می باشد.
  • درصد حجمی ماده جامد : ۶۲ درصد
  • محدوده ضخامت : ۶۰ تا ۷۰ میکرون
  • جرم حجمی : ۱٫۴۵ گرم بر سانتی متر مکعب
  • نرخ پوشش تئوری : ۱۰٫۳ متر مربع در لیتر ( ضخامت فیلم رنگ ۶۰ میکرون)
  • مدت زمان خشک شدن در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد در سه حالت سطحی، متوسط و نهایی : به ترتیب برابر ۵ ساعت ,۱۶ ساعت, ۴ روز
  • تعداد اجزای پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت : ۲ جزئی
  • زمان عمر مفید رنگ پس از اختلاط کامل : ۳ الی ۴ ساعت در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد
  • بازه زمانی برای پوشش دهی مجدد در سه دمای ۱۰ , ۲۵, ۴۰ سانتیگراد : به ترتیب برابر ۱۵ ساعت, ۶ ساعت, ۳ ساعت
  • مدت زمان ماندگاری رنگ جهت انبار کردن : ۱۲ ماه در دمای بین ۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد در یک محیط عاری از رطوبت و کاملا خشک

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت

کاربردهای پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت

همانطور که گفته شد کاربرد اصلی پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت بر روی سطوح فلزی یا آلیاژهای فولادی می باشد. لذا کلیه سازه هایی که عموماً از این جنس ساخته شده‌اند می‌توانند با این نوع پرایمر پوشش دهی شوند اما به طور کلی شما می‌توانید آنها را بر روی لوله های فولادی و همچنین نمای بیرونی مخازنی که از داخل در تماس مستقیم با سیالات مختلف هستند مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این عرشه های کشتی و بدنه آن، قسمت پایین و ساختار های فوقانی تجهیزات دریایی قابلیت پوشش دهی با این پرایمر را دارند.

برای دیگر وسایل حمل و نقل کوچک دریایی مانند قایق ها نیز می‌توان از این پرایمر برای حفاظت فیزیکی بیشتر استفاده کرد. در پروژه های وسیع تر دیگر می توان پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت را در پالایشگاه های نفتی و سکو های فولادی آن استفاده کرد. در نتیجه کاربری این پرایمرها گستره بسیار بالایی دارد و می تواند ایمنی تجهیزات فولادی را برای کارکرد صحیح آنها در بلند مدت افزایش دهد.

از چه ابزارهایی می توان برای اعمال این پرایمر استفاده کرد؟

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت قابلیت اجرا با ابزارها و تجهیزات به نسبت ساده مانند رولر ها، انواع براش ها و قلم مو ها را دارد. اما مهمترین ابزاری که غالباً برای اعمال این نوع از پوشش های آغازین استفاده می‌شود دستگاه اسپری بدون هوا و همچنین دستگاه اسپری معمولی می باشد. برای استفاده از این تجهیزات به نسبت پیشرفته لازم است که تنظیمات پایه ای را روی آنها انجام دهید تا بهترین عملکرد را بتوانید از آنها دریافت کنید.

اولین نکته در ارتباط با نسبت پمپ اسپری بدون هوا می باشد که غالباً برابر ۲۸:۱  و بالاتر از آن می باشد. همچنین نازل خروجی سیال نیز باید در ابعاد بین ۰٫۴۵۷ تا ۰٫۶۶۰ متر باشد. با این تنظیمات می‌توانید کیفیت پوشش دهی خود را چندین برابر کنید. علاوه بر همه اینها با توجه به آنکه پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت به صورت دو جزئی می باشد شما باید حتما از یکسری میکسر های مخصوص مکانیکی برای اختلاط آرام و ایمن رنگ ها استفاده کنید. طبیعتا این میکسرها روند کار شما را برای پوشش دهی راحت تر می کند. اگر میخواهید از دستگاه اسپری معمولی استفاده کنید لازم است که نازل خروجی سیال یا دهانه دستگاه در ابعاد ۱٫۸ تا ۲  میلی متر باشد.

از چه ابزارهایی می توان برای اعمال این پرایمر استفاده کرد؟

چرا باید قبل از اجرای پرایمر روی فلزات از سندبلاست استفاده کنیم؟

سند بلاست یکی از استاندارد ترین فرایند هایی است که با استفاده از آن می توان سطوح فلزی را کاملاً صاف و صیقلی کرد. در واقع این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که  یکسری ذرات ریز خشن و ساینده توسط فشار هوای بسیار زیاد روی سطوح فلزی اعمال می شود. طبیعتاً با این شدت اثر ریزترین ناخالصی های چسبیده روی سطوح فلزی براحتی پاک می شوند. اهدافی که در استفاده از فرآیند سندبلاست قبل از اجرای پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمین آداکت دنبال می‌شود این است که بتوانیم پرایمر ها را با کیفیت بسیار بالایی اجرا کنیم.

اگر سطح کار ناهموار و دارای ناخالصی باشد اگرچه می‌توان به اجرای پرایمر پرداخت اما کیفیت کار کاهش می یابد. علاوه بر این سطح ناهمواری را مشاهده خواهید کرد که عملاً اجرای پوشش های بعدی یا رنگهای رویه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین ما با استفاده از فرایند سندبلاست سعی می کنیم بهترین بستر را برای سیستم های پوشش دهی لایه ای رنگ به وجود آوریم. با این رویکرد هوشمندانه هم مقدار مصرف رنگ شما کاهش پیدا می کند و هم اینکه میتوانید انتظار یک دوام طولانی مدت را از رنگ خود داشته باشید.

خرید پرایمر های غنی از زینک از شرکت رانا کیمیا فام

خرید پرایمر های غنی از زینک از شرکت رانا کیمیا فام

اگر پروژه های سنگین صنعتی را در دستور کار دارید و می خواهید برای سازه های فلزی خود مجموعه ای از پرایمرهای زینک ریچ را تهیه کنید به شما پیشنهاد می کنیم انواع این پرایمر ها را با بالاترین کیفیت ساخت و قیمت مقرون به صرفه از شرکت رانا کیمیا فام سفارش دهید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان این شرکت در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.