تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش آنتی باکتریال رزین اپوکسی؛ ویژگی‌ها و کاربردها

کفپوش آنتی باکتریال رزین اپوکسی؛ ویژگی‌ها و کاربردها

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

سطوح کف یکی از نواحی آلوده در یک سازه می باشند. در واقع این سطوح بیشترین تماس را با عوامل محیطی دارند و این کاملاً طبیعی است که کف یک سازه بستر تجمع آلودگی های محیط باشد. برای آنکه بتوانیم یک محیط کاملا پاکیزه و بهداشتی را داشته باشیم بهتر است که عملیات بازسازی و اصلاح را از سطح کف آغاز کنیم.  یکسری پوششهای رنگی با نام کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال وجود دارد که طی فرآیندهای کاملاً علمی و مکانیزه تولید شده اند.

این کفپوش ها به واسطه نوع فرمولاسیون خاصی که در ساختار آنها استفاده شده است همواره می‌توانند سطح کف را از آلاینده های میکروبی دور کنند. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد کاربردها و مزایای این نوع از کفپوش اپوکسی صحبت کنیم تا با شناخت کافی بتوانید به خرید آن ها بپردازید.

کاربردهای کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال کاربردهای بسیار گسترده ای در صنایع تولیدی و همچنین ارگان های عمومی دارند. از این کفپوش ها معمولاً در محیط های بیمارستانی به وفور استفاده می شود. همانطور که میدانید مراکز درمانی از چندین بخش تشکیل شده اند. کفپوش های آنتی باکتریال قابلیت استفاده در اتاق عمل، بخش مراقبت های ویژه و همچنین راهروهای بیمارستان را دارند. شما میتوانید از کفپوش اپوکسی بیمارستانی در مراکز فروش دارو یا داروخانه‌ها استفاده کنید.

همچنین در صنایع داروسازی نیز به واسطه اهمیت بهداشتی بودن محیط به طور قطع از کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال استفاده می شود. در اکثر کارخانجات تولید مواد غذایی و همچنین صنایع تولید انواع مواد نوشیدنی به دلیل توجه ویژه‌ای که به پاکیزه بودن محیط میشود همواره از این نوع کفپوش ها استفاده می کنند. در واقع حوزه کاری این ارگانها تاثیر مستقیم بر سلامت عموم جامعه دارد به همین دلیل نمی توان به مقوله بهداشت محیط بی توجه بود.

در بسیاری از منازل و محیط های مسکونی ترجیح بر این است که از کفپوش های اپوکسی آنتی باکتریال برای پوشش دهی نقاط مختلف خانه مانند اتاق ها، آشپزخانه و یا بخش پذیرایی و از همه مهمتر سرویسهای بهداشتی استفاده شود. البته بسیاری از افراد تمایل دارند که از کفپوش اپوکسی سه بعدی در منازل خود استفاده کنند اما این کفپوش ها نیز همگی خاصیت ضد میکروبی دارند لذا بهترین انتخاب برای منازل می باشند.

ویژگی‌های کفپوش آنتی باکتریال رزین اپوکسی

  • کفپوش آنتی باکتریال رزین اپوکسی معمولاً به صورت دو جزئی عرضه می‌شوند. بنابراین برای آماده‌سازی آن لازم است که این رنگ‌ها با یک نسبت معینی با یکدیگر ترکیب شوند تا آماده اجرا باشند.
  • رزین‌های اپوکسی در صورت اختلاط صحیح و رسیدن به یک غلظت استاندارد می‌توانند یک سطح کاملاً تراز، یکنواخت و هموار ایجاد کنند. بنابراین پرسنل و کارکنان محیط‌های درمانی یک عبور و مرور راحتی خواهند داشت.
  • برای اجرای صحیح کفپوش آنتی باکتریال رزین اپوکسی بعد از انجام مراحل زیرسازی اولیه لازم است که یک لایه پرایمر اپوکسی روی کار آورده شود. این پرایمرها شرایطی را فراهم می‌کنند تا پوشش‌های بعدی با کمترین حجم مصرف اجرا شوند و مقاومت بالایی نیز داشته باشند.
  • پوشش میانی کفپوش آنتی باکتریال با یک ضخامت کنترل شده روی پرایمرها اجرا می‌شود. ویژگی مهم لایه میانی این است که می‌توانند به عنوان یک پوشش پشتیبان هم برای پرایمر و هم برای پوشش های رویه باشند.
  • لایه نهایی رزین اپوکسی آخرین پوششی است که بعد از خشکی نسبی لایه میانی اجرا می‌شود. ویژگی مهم پوشش پایانی این است که بخش زیادی از نیروها و فشارهای محیطی را تحمل می‌کند. بنابراین بافت داخلی همواره سالم و پایدار باقی می‌ماند. این سیستم پوشش دهی برای کفپوش انبار دارویی و بهداشتی نیز صدق می‌کند.
  • کفپوش آنتی باکتریال رزین اپوکسی در رنگ بندی‌های مختلف عرضه می‌شود. بنابراین فضاهای بیمارستانی و درمانی می‌توانند علامت‌های زیادی را در بخش کف سازه جهت راهنمای پرسنل و مراجعین داشته باشند.
  • کفپوش اپوکسی کاملاً غیر لغزنده است. اگرچه فرموله شده از پلیمرهای خاصی می‌باشند. اما در صورت رسیدن به خشکی کامل اصطکاک سطحی خود را حفظ می‌کنند. بنابراین کارکنان با امنیت بالا می‌توانند به کار خود ادامه دهند.
  • وسایل و تجهیزاتی که در محیط‌های بیمارستانی وجود دارند و غالباً از وزن بالایی برخوردار هستند. در صورت قرارگیری بر روی سطوحی که با کفپوش‌های اپوکسی پوشش دهی شده‌اند باعث تخریب ساختاری آنها نمی‌شوند.
  • مهمترین ویژگی کفپوش آنتی باکتریال رزین پوکسی این است که در صورت آسیب دیدگی و شکستگی جزئی به راحتی قابلیت ترمیم و اصلاح دارد. این کار با کمترین هزینه قابل انجام است. دقیقاً همان بخشی که آسیب دیده است بدون نیاز به پوشش دهی مجدد و کلی ترمیم می‌شود.
  • به جهت ظاهر شفاف و براقی که دارند باعث زیباسازی فضاهای بسته بیمارستان و محیط‌های درمانی می‌شوند. از طرفی این کفپوش‌ها برای دیگر کلینیک‌ها نیز بسیار کاربردی هستند و می‌توانند یک فضای دلنشین و خوبی را برای مراجعین به وجود آورند.
  • کفپوش‌های اپوکسی در مقایسه با دیگر پوشش‌های کف رایج از پایین‌ترین قیمت برخوردار هستند. به همین دلیل فضاهای درمانی که مساحت بسیار زیادی دارند می‌توانند با کمترین بودجه یک پروژه بازسازی کف کاملاً استاندارد و ایده‌آلی داشته باشند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های کفپوش‌های اپوکسی در کنار آنتی باکتریال بودن این است که کاملاً ضد الکتریسیته ساکن هستند. لذا در بیمارستان‌ها می‌توان از این کفپوش‌ها برای آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های تصویربرداری و همچنین اتاق عمل و بخش مراقبت‌های ویژه استفاده کرد. به جهت وجود تجهیزات برقی مختلف این کفپوش‌ها بهترین انتخاب برای چنین فضاهایی هستند.

کاربردهای کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

مزیت های کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال علیرغم آن که می‌تواند یک محیط بسیار تمیز و پاکیزه را ایجاد کنند، از لحاظ مقاومت ساختاری نیز در یک سطح بسیار بالایی قرار دارد. این کفپوش ها توانایی تحمل نیروها و فشارهای بسیار گسترده‌ای را در محیط‌های پر تنش دارند. اما اهداف اصلی به کارگیری این کفپوش بیشتر مرتبط با جنبه های بهداشتی آن است. همانطور که میدانید وجود روزنه های ریز در سطح کف سبب نفوذ آلودگی به این منافذ کوچک می شود.

زمانی که شما از کفپوشهای اپوکسی استفاده میکنید این منافذ و روزنه های کوچک به طور کامل مسدود می شوند. در نتیجه یک سطح بسیار صاف و یکدست ایجاد می شود که در صورت تماس با آلاینده های میکروبی محیط به راحتی قابلیت پاک سازی و نظافت را دارند. طول عمر بالا و دوام لایه‌های کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال در صورت اجرای استاندارد تا چندین سال متمادی خواهد بود.

لذا شما با استفاده از کفپوش های اپوکسی هزینه های تعمیر و نگهداری سطح کف را کاملاً حذف کرده اید. اگرچه ممکن است برای اعمال آن ها یک بودجه مشخصی را در نظر بگیرید اما نتیجه پوشش دهی سطح کف در بلند مدت به واسطه مزیت های فراوانی که دارند نمایان خواهد شد.

مزیت های کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

انجام فرآیندهای پاکسازی در کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال دارای یک خاصیت ضد رطوبتی هستند. در نتیجه شما می توانید در صورت مشاهده هر گونه آلودگی، آنها را به صورت دوره ای با استفاده از تجهیزات پاک کننده ساده شستشو دهید. مواد روغنی و ترکیبات چسبنده نمی توانند به لایه های زیرین کفپوش نفوذ کنند لذا همواره در سطح کفپوش باقی می‌مانند تا زمانی که شما آنها را از روی کفپوش پاک کنید.

این یک مزیت بسیار ارزشمند محسوب می‌شود چرا که دیگر لازم نیست وقت و انرژی بسیار بالایی را برای پاکسازی بستر کف یک سازه صرف کنید. موضوع پاکسازی سهل و آسان کفپوشهای اپوکسی در آشپزخانه ها اهمیت پیدا می کند. محیط های آشپزخانه معمولاً به دلیل وجود مواد غذایی و روغنی، این احتمال وجود دارد که سطوح کف با این گونه ترکیبات تماس داشته باشند.

حتی ممکن است یک حجم بالایی از مواد غذایی روی سطح کف به صورت ناخواسته ریخته شوند. در چنین شرایطی اگر سطح کف اینگونه مناطق از جنس بتن و بدون پوشش اپوکسی باشد قطعاً نمی توان عملیات پاکسازی را به طور کامل انجام داد.

علاوه بر این به مرور زمان بستر های بتنی دچار تخریب ساختاری می شوند چرا که سیالات و مواد روغنی به راحتی به لایه‌های زیرین کف نفوذ خواهند کرد. کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال به دلیل آبگریز بودن و نفوذ ناپذیری، مانند یک سطح شیشه‌ای در برابر سیالات عمل میکنند.

انجام فرآیندهای پاکسازی در کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

توجه به اعمال صحیح کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

اگرچه کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال از لحاظ نوع فرمولاسیون و کیفیت ساخت در درجه بسیار بالایی قرار دارند اما ما نمی توانیم به همین ویژگی اکتفا کنیم. موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد که می تواند کیفیت این کفپوش ها را تحت شعاع قرار دهد. آن موضوع مرتبط با نصب و اجرای کفپوش اپوکسی می باشد. مراحل اعمال کفپوش اپوکسی باید به طور دقیق انجام شود.

کلی مراحل آماده سازی سطح، اجرای سیلر اپوکسی، ترکیب کردن دو جزء رنگ و همچنین اجرای آنها با استفاده از تجهیزات مخصوص همگی لازم است که به طور صحیح و توسط افراد مجرب و کارآزموده انجام شود. به طور کلی زمانی میتوان یک نتیجه رضایت بخش را در پروژه های مرتبط با پوشش دهی کف به دست آورد که دو مقوله استفاده از ترکیبات رنگی مرغوب و همچنین اجرای صحیح و استاندارد در کنار یکدیگر قرار گیرد.

نتیجه گیری

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال به جهت خاصیت منحصر به فرد خود همواره یکی از پرفروش‌ترین کفپوش های موجود در بازار می باشند. اگر اهمیت بالایی به بهداشت محیط می دهید حتماً پیشنهاد می شود که از این کفپوش ها در محیط مورد نظر خود استفاده کنید. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات جزئی تر در ارتباط با قیمت و همچنین مشخصات فنی محصول با شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.