تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی مایع چیست؟ چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد؟

کفپوش اپوکسی مایع چیست؟ چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد؟

کفپوش اپوکسی مایع چیست؟ چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی مایع تشکیل شده از ترکیبات رزین و هاردنرها است. با میکس کردن این اجزا می‌توان به یک مخلوط مایع با ویسکوزیته مناسب رسید. این ماده زمانی که با یک ضخامت استاندارد در کف سازه اجرا می‌شود یک لایه کاملا مسطح و یکدستی ایجاد می‌کند. پس از رسیدن به مرحله خشکی صددرصدی شاهد یک غشای بسیار سخت و مقاوم خواهیم بود. مقاومت مکانیکی کفپوش اپوکسی مایع فوق العاده بالا است. بنابراین آن درجه سختی و استحکام که از این کفپوش‌ها انتظار دارید فراهم خواهد شد.

عدم محدودیت رنگ بندی در کفپوش اپوکسی مایع

کفپوش اپوکسی مایع رنگ بندی های متنوعی دارد. بنابراین شما در زمان خرید فام های ظاهری زیادی را از این ماده رنگی می‌بینید. این رنگ بندی‌ها در محیط های صنعتی، فضای پارکینگ، زمین های ورزشی و سالن‌ها بسیار کاربردی هستند. از طرفی در کنار انتخاب رنگ های مختلف مانند قرمز، سبز و غیره طرح های مختلفی نیز دارند.

به عنوان مثال می‌توانید از کفپوش اپوکسی طرح سنگ در منازل خود و محیط هایی که نیاز به دکوراسیون زیبا دارند استفاده کنید. همچنین نمونه های گرانیتی نیز از این محصول وجود دارند که پس از پایان اجرا جلوه گری فوق العاده خیره‌کننده‌ای دارند. بنابراین شما نباید نگران محدودیت رنگبندی و طرح این کفپوش‌ها باشید.

مقدار وزن مخصوص یا دانسیته کفپوش اپوکسی مایع

کفپوش اپوکسی مایع ویسکوزیته یا گرانروی بالایی دارد. اگر بخواهید یک مقایسه اساسی میان دیگر سیالات با ترکیب رزین اپوکسی داشته باشید به این نتیجه خواهید رسید که کفپوش اپوکسی غلظت بیشتری دارد. این موضوع نیز کاملاً طبیعی است. چرا که رزین‌ها از لحاظ مولکولی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و تراکم اتمی و مولکولی یا به عبارت دقیق تر ذرات ریز بالایی دارند. به همین دلیل پس از آماده سازی کاملا غلیظ می‌باشند.

مقدار وزن مخصوص یا دانسیته ای که در بررسی های آزمایشگاهی انجام شده است به ازای حجم یک سانتی متر مکعب ۱٫۴۷ گرم وزن دارند. در مورد دیگر سیالات شاهد حجم بالا و وزن کم هستیم. اما در مورد کفپوش های اپوکسی می‌بینیم که حجم کمتر و میزان وزن بالاتر است. در زمان ترکیب اجزای رنگ باید مراقب باشید دانسیته از مقدار استاندارد خود خارج نشود. در قسمت بعد در مورد ترکیب رزین اپوکسی و هاردنرها اطلاعات دقیقی ارائه می‌دهیم.

کفپوش اپوکسی مایع در رنگ بندی های مختلف

میزان ترکیب رزین و هاردنر در کفپوش اپوکسی مایع

رزین اپوکسی به عنوان ماده پایه در نظر گرفته می‌شود. بنابراین مقدار و حجم آن در مقایسه با مواد هاردنر بسیار بیشتر است. به عنوان یک قاعده کلی و بر اساس معیارهای استاندارد به ازای هر ۱۰۰ واحد رزین اپوکسی باید ۲۰ واحد هاردنر اضافه شود. البته این ترکیب می‌تواند بنابر عوامل مختلفی مانند دمای محیط، نوع سطح کار و مواردی از این قبیل تا حدودی تغییر کند.

اما درصد آن کاملاً مشخص است. مواد هاردنر مزیت های بسیار زیادی دارند که می‌توانند باعث افزایش مقاومت رزین و همچنین طول عمر آن پس از خشکی کامل شوند. لذا در مرحله ترکیب اجزای کفپوش اپوکسی مایع سعی کنید دقت بالایی داشته باشید.

مدت زمان میکس کردن اجزای کفپوش اپوکسی مایع

زمانی که اجزای رنگ مانند رزین اپوکسی و هاردنر را به یکدیگر اضافه کنیم لازم است که یک مدت زمان به نسبت طولانی را صرف میکس کردن آن کنیم. دستگاه های مکانیکی همزن گزینه بسیار ایده آلی هستند. مدت ترکیب باید حداقل سه دقیقه باشد. اما زمانی که حجم کفپوش رزین اپوکسی بیشتر می‌شود بهتر است تا پنج دقیقه نیز زمان میکس کردن را ادامه دهیم.

طبیعتا این کار مزیت های بسیار زیادی دارد که مهمترین آن یکدست کردن و ایجاد یک ماده رنگی بسیار باکیفیت خواهد بود. در مورد سایر رنگ‌ها مانند انواع رنگ ساختمانی، رنگ روغنی نیز که به حلال شیمیایی نیاز دارند این قاعده صدق می‌کند. اما زمان ترکیب ممکن است کمتر باشد. پس با حوصله بالا اجزای کفپوش اپوکسی مایع و دیگر رنگ‌ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

استفاده از رزین اپوکسی به عنوان کفپوش انبار دارویی و بهداشتی

کفپوش اپوکسی مایع در محیط های مختلفی قابل استفاده است. یکی از آنها استفاده به عنوان کفپوش انبار دارویی و بهداشتی می‌باشد. این محیط‌ها نیاز به سطح بهداشت بالایی دارند. خوشبختانه رزین های اپوکسی نفوذ ناپذیر هستند و در فضاهای مرطوب و بسته هیچ گونه رشد باکتریایی در کف سازه ایجاد نمی کنند. علاوه بر آن به راحتی قابلیت نظافت دارند و شما حتی می‌توانید با مواد شوینده مختلف و همچنین ماشین آلات نظافتی سطح کار را پاکسازی کنید.

کفپوش اپوکسی مایع قابل استفاده در محیط های صنعتی

کفپوش اپوکسی برای ادارات و منازل

کفپوش اپوکسی مایع در محیط های اداری و همچنین منازل نیز اجرا می‌شوند. برخی از مدل های آن به عنوان کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک شناخته می‌شوند که مانع تخلیه بارهای الکتریکی از سطح کف به محیط پیرامون خواهد شد. کفپوش اپوکسی برای ادارات و آفیس‌ها بسیار ایده آل هستند. زیرا نمای داخلی را بهبود می‌بخشند و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی نیز دارند. شما حتی می‌توانید از کفپوش اپوکسی سه بعدی نیز در محیط تجاری و منزل خود استفاده کنید.

کفپوش انبار صنعتی

کفپوش انبار صنعتی در واقع همان رزین های اپوکسی هستند که به عنوان دیگر کاربرد این محصول تلقی می‌شود. این کفپوش اپوکسی به صورت لایه ای اجرا می‌شود و از پرایمر آغاز و سپس لایه میانی و در نهایت لایه اپوکسی رویه یا نهایی روی کار می‌آید. کفپوش های انبار صنعتی در محیط های پر تنش می‌توانند ساختار خود را حفظ کنند. در نتیجه عبور و مرور ماشین آلات و تجهیزات سنگین باعث آسیب ساختاری آنها نمی شود. پس به جای اجرای کفپوش های پرهزینه سنگی، موزاییک و غیره رزین های اپوکسی را انتخاب کنید.

قیمت کفپوش مایع اپوکسی

کفپوش اپوکسی مایع همانطور که در این مقاله مطالعه فرمودید کاربردهای بسیار گسترده ای دارند. شرکت های تولید کننده داخلی قیمت های مقرون به صرفه را برای آن در نظر گرفتند و این تصور که رزین های اپوکسی هزینه بالایی دارند به هیچ عنوان صحیح نیست. حتی در قیاس با دیگر پروژه های کفپوش نیز قیمت متعادل تری دارند. آنچه که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود نوع پروژه، مساحت آن و تعداد گالن های خرید رنگ می‌باشد.

کفپوش اپوکسی مایع با قیمت بسیار مقرون به صرفه

خرید انواع رنگ و کفپوش از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام علاوه بر تولید کفپوش‌ها، دیگر رنگ های ساختمانی و پوشش های رنگ صنعتی را نیز در خط تولید خود دارد. بنابراین هر نوع پروژه ای که قصد اجرای آن را دارید می‌توانید ترکیبات رنگی مورد نیاز را از ما خریداری کنید. کارشناسان ما در حوزه فروش اطلاعات فنی و دقیقی ارائه می‌دهند تا با آگاهی کامل نسبت به خرید اقدام کنید. جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.