تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی، تولید، فروش و اجرا توسط شرکت تولید کننده

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی، تولید، فروش و اجرا توسط شرکت تولید کننده

  |   مقالات   |   20 دیدگاه ها

سیستم های کفپوش های اپوکسی

کفپوش اپوکسی سالن تولیدوانبار

رنگ اپوکسی صنعتی
رنگ اپوکسی صنعتی

کفپوش اپوکسی بیمارستانی

رنگ اپوکسی
رنگ اپوکسی

کفپوش اپوکسی پارکینگ

اپوکسی کف پارکینگ

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی یکی از محصولات فوق العاده محبوب و در عین حال پرفروش میباشد که برای پوشش دهی سطوح کف در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید این کفپوش ها را در سازه های گوناگون با بالاترین درجه مقاومت و زیبایی اجرا کنید. رضایت بسیار بالا از نتیجه کار و همچنین مزیت های فراوانی که کفپوش اپوکسی دارد شرایطی را فراهم کرده است تا حجم گسترده‌ای از آنها تولید و به بازار عرضه شود. کفپوش های اپوکسی طبقه بندی های متعددی دارند که در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به شرح آن ها بپردازیم. مطالعه این مقاله می تواند شما را به طور کامل با این ترکیبات رنگی آشنا کند. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

مشخصات فنی کفپوش اپوکسی از نوع پرایمر، میانی و رویه

کفپوش های اپوکسی نمونه های مختلفی دارند که هر کدام در یک پروژه پوشش دهی کف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر دو نوع پوشش کف وجود دارد که می‌توان به کفپوش پلی اورتان و اپوکسی اشاره کرد. این دو محصول به وفور برای مقاوم سازی و ارتقای نمای سطح کف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به جهت آمار فروش بالای رزین های اپوکسی در ادامه بیشتر در مورد المان های فنی این محصولات اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهیم.

۱- پرایمر اپوکسی

  • پرایمر اپوکسی غالبا دارای فام ظاهری شفاف است.
  • نقطه اشتعال رزین و همچنین ماده سخت کننده برای پرایمر‌ها برابر ۲۴ درجه سانتی گراد است.
  • مقدار جامد حجمی پرایمر اپوکسی برابر ۳۰ درصد است یعنی پس از رسیدن به مرحله خشکی کامل نسبت به حجم اولیه ۷۰ درصد دچار کاهش حجم می‌شوند.
  • ضخامت اجرای پرایمرها معمولا اندک است و به اندازه ۴۰ تا ۷۰ میکرومتر می‌باشد.
  • جرم حجمی این رنگ‌ها برابر ۰٫۹۸ گرم بر سانتی متر مکعب است.
  • در ضخامت ۴۰ میکرومتر و همچنین حجم ۱ لیتر می‌توانند مساحتی بالغ بر ۲۵ متر مربع از سطح کف سازه را پوشش دهی کنند.
  • زمان خشکی اولیه این رنگ‌ها پس از حدود ۴ تا ۶ ساعت اتفاق می‌افتد.
  • برای خشکی کامل به ۷ روز زمان احتیاج داریم.
  • تعداد اجزای این رنگ‌ها ۲ جزء است.
  • عمر مفید پوشش های پرایمر کفپوش اپوکسی بعد از اختلاط بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دقیقه است.

۲- پوشش میانی اپوکسی

  • نوع رنگ بندی و فام ظاهری پوشش میانی اپوکسی تنوع به نسبت بالایی دارد.
  • می‌توانند یک سطح کاملا صاف و نیمه براق را بوجود آورند.
  • ماده رزین و همچنین سخت کننده هر دو دارای نقطه اشتعال ۶۰ درجه سانتیگراد می‌باشد.
  • جامد حجمی این ماده برابر ۹۴ درصد است.
  • حداقل و حداکثر ضخامتی که می‌توان برای پوشش میانی اپوکسی ذکر کرد برابر ۱۵۰۰ میکرومتر تا نهایت ۵۰۰۰ میکرومتر است.
  • جرم حجمی این رنگ برابر ۱٫۵۵ گرم بر سانتی متر مکعب می‌باشد.
  • در مقدار ضخامت حدود ۱۵۰۰ میکرومتر و همچنین حجم ۱ لیتر نرخ پوشش دهی این رنگ برابر ۰٫۶۲ متر مربع است.
  • خشکی اولیه این رنگ پس از ۱۲ ساعت اتفاق می‌افتد.
  • همانند پرایمرها برای خشکی کامل به ۷ روز زمان احتیاج دارند.
  • پس از آنکه مراحل اختلاط کفپوش اپوکسی میانی به پایان رسید حدود ۳۰ دقیقه عمر مفید آن می‌باشد.

۳- پوشش رویه اپوکسی

  • نوع رنگدانه این محلول نیز محدودیت چندانی ندارد.
  • همانند پوشش های میانی نقطه اشتعال رزین و مواد سخت کننده برابر ۶۰ درجه سانتیگراد است.
  • جامد حجمی این پوشش همانند لایه میانی حدود ۹۵ درصد می‌باشد.
  • جرم حجمی پوشش رویه کفپوش اپوکسی معادله ۱٫۴۵ گرم بر سانتی متر مکعب است.
  • در ضخامت ۵۰۰ میکرومتر و حجم ۱ لیتر قدرت پوشش دهی رنگ برابر ۱٫۹ متر مربع است.
  • خشکی اولیه رنگ پس از مدت زمان ۱۸ ساعت اتفاق می‌افتد. اما برای خشکی کامل باید ۷ روز زمان طی شود.
  • این ماده نیز به صورت دو جزئی تهیه می‌شود و حداکثر ۳۰ دقیقه زمان عمر مفید آن است.
  • برای دریافت کیفیت مطلوب از کفپوش اپوکسی رویه حتما باید اختلاط صحیحی انجام شود. در مورد پوشش های میانی و پرایمر نیز نسبت اختلاط باید رعایت شود.

اصلی ترین مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

اصلی ترین مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

برای اجرای صحیح کفپوش اپوکسی یکسری مراحل از پیش تعریف شده وجود دارد که همه تکنسین های اجرایی و افرادی که تجربه لازم در این زمینه را دارند باید آن را در نظر بگیرند. قطعا با زیرسازی های اولیه آشنایی دارید و میدانید که برای تمام پروژه های رنگ آمیزی حتی استفاده از یک رنگ ساختمان، رنگ روغنی، رنگ آکریلیک و دیگر پوشش‌ها باید عیوب ساختاری سطح برطرف شوند.

در مورد بخش کف سازه نیز این عیوب صدق میکند. یعنی شما باید ببینید که اگر سطح کف سازه دچار تخریب شده است آن را پر کنید و در مجموع یک کف هموار بوجود آورید. بعد از این کار مراحل اسید شویی آغاز می‌شود. این اسیدها به واسطه دوز خورندگی کنترل شده ای که دارند تمام آلاینده های چسبیده به کف را پاکسازی میکنند. اگر مواد روغنی و چربی به کف چسبیده است همه اینها توسط اسیدها پاک خواهند شد. هر نوع ماده چربی که در کف سازه وجود دارد مانع چسبندگی رزین های اپوکسی و حتی پرایمرها می‌شوند. این اسیدها دقیقا این مواد را از بین می‌برند.

بعد از این زیرسازی های اولیه نوبت به اجرای پرایمرها میرسد. این مواد منافذ ریز بتن را پوشش دهی می‌کنند و باعث هموار شدن رزین های اپوکسی میانی و رویه خواهند شد. زمانی که پرایمرها به مرحله خشکی نسبی میرسند لایه های دوم و سوم نیز اجرا می‌شوند. در محیط های صنعتی ترجیح بر این است که یک پوشش میانی نیز بین پرایمر و پوشش رویه اجرا شود تا هم مقاومت کار افزایش یابد و هم تجهیزات ماشینی آسیبی را به آن وارد نکنند.

کفپوش اپوکسی جایگزین چه پوشش هایی می‌شود؟

کفپوش های اپوکسی جایگزین بسیاری از پروژه های مقاوم سازی سطح کف در مجموعه های صنعتی می‌شود. ممکن است به دنبال اجرای سرامیک، موزاییک، سنگ و دیگر موارد مشابه باشید. خوشبختانه کفپوش های اپوکسی به دلیل استحکام بسیار بالا میتوانند جایگزین همه موارد شوند. حتی اگر شما سطح کار را با سرامیک پوشش دهی کرده باشید میتوانید با اجرای سنباده زنی و برداشتن لعاب سرامیک‌ها یک سطح زبر و خشکی را بوجود آورید.

درنتیجه کفپوش اپوکسی به راحتی قابلیت اجرا روی چنین سطوحی را دارند. این پروژه‌ها حتی در محیط های خانگی نیز که بیشتر با سرامیک‌ها پوشش داده شده اند اجرا می‌شود. در نتیجه یک سطح براق با کیفیت و زیبایی را خواهید داشت.

کفپوش اپوکسی یک پوشش همه کاره در سازه های مختلف

کفپوش اپوکسی قابلیت اجرا در اکثر سازه های ساختمانی را دارد. یعنی به آن صورت نمی‌توان محدودیتی را برای آنها قائل شد مگر در یک شمار بسیار اندک که مرتبط با ویژگی‌های خاص سازه و موقعیت احداث آن می‌باشد. اما به غیر از این‌ها رزین‌های اپوکسی یک ماده همه کاره برای پوشش دهی سطح کف می‌باشند.

اگر مدیریت یک مجموعه کاری کارگاهی یا صنعتی را بر عهده دارید می‌توانید از این کفپوش‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال در اکثر کارخانجات تولید مواد غذایی به جهت افزایش بهداشت این کفپوش‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند. در محیط‌های پر تنش‌تر و فضاهایی که نیرو و فشار بسیار زیادی به سطح کف وارد می‌شود نیز قابل استفاده هستند.

برخی از موارد استفاده این کفپوش‌ها شامل منازل ، فضاهای آموزشی و هنری، نمایشگاه‌ها ، محیط‌های کاری صنعتی ، ورزشگاه‌ها، کلینیک‌ها ، موزه‌ها ، سالن های تفریحی و عمومی ، پارکینگ‌ها و بسیاری از نقاط دیگر که همگی پذیرای کفپوش‌های اپوکسی هستند. در مورد المان های مذکور به طور جداگانه توضیحاتی ذکر خواهد شد.

اغلب افراد برای انتخاب این محصول یک سوال منطقی دارند و آن این است که چرا باید این محصول را به عنوان کفپوش محیط خود استفاده کنیم. مگر چه مزیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که آنها را برتر می‌کند. اگرچه در این مقاله به طور مفصل در مورد این سوال صحبت شده است اما در همین ابتدا می‌توانیم بگوییم که اگر به دنبال یک کفپوش مقاوم با طول عمر بالا، زیبا و از همه مهمتر با قیمت مقرون به صرفه هستید راه دوری نروید و بلافاصله به خرید کفپوش اپوکسی بپردازید.

یک کفپوش مقاوم؛ در عین حال زیبا و با ماندگاری بالا

کفپوش اپوکسی در حال حاضر به عنوان زیباترین و مقاوم‌ترین و در عین حال ماندگارترین پوشش کف شناخته شده است. بنا به همین دلیل محکم تا به امروز حجم فروش بسیار بالایی داشته است. مواد و ترکیبات پلیمری ساختار یافته ای در ساخت رزین‌های اپوکسی استفاده شده است. زمانی که به مرحله خشکی کامل می‌رسند یک لایه بسیار سخت و محکمی را ایجاد می‌کنند که حتی وزن بالای ماشین آلات صنعتی مختلف در زمان رفت و آمد نمی‌تواند آسیبی به آنها وارد کند.

البته این مقاومت و استحکام زمانی پابرجا خواهد بود که شما یک فرایند اجرای لایه‌ای را در پیش بگیرید. یعنی اجرای پرایمر، پوششی میانی و پوشش نهایی که هر سه لایه باید با یک فاصله زمانی خاصی نسبت به یکدیگر اجرا شوند. در این شرایط قطعاً مقاومت کفپوش بیشینه و در حد نهایی خواهد بود.

با توجه به رنگ بندی‌ها و فام‌های ظاهری متنوعی که برای کفپوش رزینی اپوکسی وجود دارد شما می‌توانید از زیبایی آنها لذت ببرید. حتی این امکان وجود دارد که در یک سطح کف از چندین رنگ بندی برای پوشش دهی استفاده کنید. در این شرایط باید از تکنسین‌های اجرایی بسیار با تجربه استفاده کنید تا کاملا با اصول کار آشنایی داشته باشند. لذا کفپوش‌های اپوکسی یک ماده رنگی همه کاره و همه چیز تمام هستند که در موقعیت‌های مختلف قطعاً می‌توانند رضایت شما را جلب کنند.

نقش گروت ها در فرایند اجرای کفپوش اپوکسی

وجود هرگونه ترک یا شکستگی های عمقی در سطح بتن یا سطوح سیمانی یک موضوع بسیار رایج می باشد. در چنین شرایطی شما نمی توانید کفپوش اپوکسی را اجرا کنید چرا که اولین مرحله، بازسازی و یا آماده سازی سطوح می باشد. گروت اپوکسی با توجه به نوع ساختاری که دارد می تواند کلیه ترکهای عمیق و خوردگی های وسیع را ترمیم کند. این ماده ارزشمند یکی از ترکیبات حیاتی در مرحله آماده سازی سطح می باشد. درواقع شما نمیتوانید روی بتن هایی که دارای شکستگی های عمیق هستند حتی یک پرایمر اجرا کنید. به همین دلیل استفاده از گروت ها در مواقع ضروری در اولویت کاری قرار دارد.

گروت سیمان بهتر است یا گروت اپوکسی؟

با توجه به دلایل زیر می توان گفت که گروت اپوکسی نسبت به گروت های سیمانی مزیت و امتیازات بسیار بیشتری دارد. بنابراین شما می‌توانید در پروژه‌های مختلف از این ماده ارزشمند جهت بازسازی و اصلاح سطوح استفاده کنید.

  • گروت اپوکسی کاملاً ضد آب است در حالی که گروت های سیمانی در برابر رطوبت مقاوم نیستند.
  • گروت های اپوکسی در برابر هرگونه لکه و آلودگی مقاوم می باشند حال آنکه گروت های سیمانی تمایل بیشتری برای جذب آلودگی، لکه و چربی دارند.
  • گروت های بر پایه رزین های اپوکسی قدرت پر کنندگی بیشتری دارند. همچنین در بلند مدت نیز می توانند ساختار خود را حفظ کنند.
  • مواد شیمیایی مختلف نمی تواند ساختار گروت های اپوکسی را تحت تاثیر قرار دهد.
  • گروت های اپوکسی ظاهر براقی نسبت به نمونه های سیمانی دارند.

آیا اجرای کفپوش اپوکسی گران قیمت است؟

آیا اجرای کفپوش اپوکسی گران قیمت است؟

هزینه، قیمت و بودجه اولیه برای اجرای یک کفپوش مقاوم و با کیفیت برای همه کاربران اهمیت دارد. هر چقدر که متراژ سازه بیشتر می‌شود به همان نسبت مساحت سطح کف نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه نیاز به گالن‌های رزینی بیشتری خواهیم داشت. در این شرایط است که هزینه‌های خرید کفپوش اپوکسی افزایش پیدا می‌کند.

اما ما باید ببینیم که بر اساس یک حجم مشخصی از رزین کفپوش اپوکسی در مقایسه با سایر کفپوش‌های غیر رنگی باید بودجه بیشتری در نظر بگیریم یا خیر؟ زمانی که فرایند تولید، فراوری و فرموله کردن رزین کفپوشی اپوکسی برای اولین بار آغاز شد برنامه‌ریزی‌ها در این راستا قرار داشت که کاربران بتوانند مقاوم‌ترین کفپوش را که طول عمر بالایی دارد و از زیبایی ایده‌آلی نیز برخوردار هستند با یک هزینه نسبی پایین در محیط اجرا کنند.

پس می‌توانیم به این نتیجه برسیم که امتیاز ویژه همان قیمت کفپوش اپوکسی است که بر اساس یک حجم مشخص مناسب است. خصوصا زمانی که این رنگ‌ها در شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند و مشکلی از لحاظ تامین مواد اولیه، عرضه و فروش آن در حجم‌های گسترده وجود ندارد.

طول عمر و پایداری کفپوش اپوکسی به چه عواملی بستگی دارد؟

زمانی که می‌گوییم یک کفپوش اپوکسی می‌تواند بین ۱۰ تا ۲۰ سال پایداری و عمر داشته باشد بدان معنا نیست که در همه سازه‌ها این ویژگی یکسان است. عواملی می‌تواند باعث نوسان این زمان و کاهش یا افزایش آن شود. به عنوان مثال سطح پایداری که رزین اپوکسی در یک کارخانه صنعتی دارد با سطح پایداری رزین اپوکسی در یک فروشگاه یا محیط تجاری تفاوت دارد.

زیرا تعداد لایه‌هایی که استفاده می‌شود، محل مورد نظر، تنش‌هایی که وجود دارد، رفت و آمد، نیروی وارد به کف، بروز ضربه همگی باعث تغییر طول عمر این کفپوش‌ها می‌شوند. پس در حالت معمول زمان مذکور صحت دارد. اما با مراقبت‌های کاربران می‌توان به طول عمر آنها افزود.

محدودیت مهم کفپوش اپوکسی چیست؟

زمانی که در مورد یک محصولی صحبت می‌کنیم در کنار مزیت‌های آن باید محدودیت‌های آنها را نیز ذکر کنیم تا کاربران با اطلاعات کامل نسبت به خرید آن اقدام کنند. در مورد کفپوش اپوکسی اگر بخواهیم آن را یک محصول کامل و همه چیز تمام معرفی کنیم ممکن است کاربران پس از استفاده متوجه یکسری مسائل شوند. در این بخش از توضیح نیز ما به طور شفاف این محدودیت را شرح می‌دهیم.

بزرگترین محدودیتی که کفپوش اپوکسی دارد زمان خشکی بالای آن است. به طور مثال اگر در یک مجموعه کاری صنعتی و دیگر محیط‌ها که در زمینه تولید فعالیت می‌کنند به اجرای کفپوش اپوکسی بپردازید باید حداقل یک هفته زمان را به منظور خشک شدن سطح و ایجاد یک لایه ضخیم، مقاوم و کاملاً سخت در نظر بگیرید. طبیعتاً اگر یک مجموعه تولیدی به دلیل بازسازی سطح کف از کار باز بماند ضررهایی را متحمل خواهد شد. اما وقتی که این لایه‌ها کاملاً سخت می‌شوند دیگر می‌توانید با سرعت بالا و بازدهی بیشتر فرایند کاری خود را دنبال کنید. بنابراین به ناچار باید این زمان را برای تکمیل پروژه لحاظ کنیم.

اما یک خبر خوب دیگر این است که شما زمانی لازم است به مدت ۷ روز منتظر باشید که می‌خواهید استفاده سنگینی از سطح کف داشته باشید. اصولاً وقتی که یک زمان حدوداً ۱۲ ساعت یا بیشتر برای اجرای کامل کفپوش اپوکسی می‌گذرد می‌توانید تا حدودی روی آن راه بروید. اما باید مراقب باشید هیچ وسیله سنگینی روی لایه کفپوش قرار نگیرد. بعد از آنکه یک روز کامل می‌گذرد برای استفاده‌های به نسبت سبک و با تنش بسیار کم قرار گرفتن روی کفپوش‌ها مانعی ندارد. پس با سپری شدن دو الی سه روز راه رفتن‌های معمول مشکلی را ایجاد نمی‌کند. اما پاسخ اصلی، سپری شدن همان هفت شبانه روز است.

پرایمرها و تاثیر آن ها بر مقاومت کفپوش

بعد از گروت اپوکسی پرایمرها نقش فوق العاده مهمی در افزایش چسبندگی لایه میانی کفپوش اپوکسی دارند. به همین دلیل این ترکیبات، برای اینکه یک نتیجه مطلوب و رضایت بخشی حاصل شود معمولاً بر روی سطح بتن اجرا می شوند. پرایمر همانطور که از نام آن مشخص است یک لایه آغازین می باشد. این لایه اگر به صورت اصولی اجرا شود می تواند باعث افزایش مقاومت لایه میانی و همچنین لایه رویه شود.

بنابراین پرایمرها به عنوان یک فیلم رنگ پشتیبان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین مزیت پرایمر مخصوص کفپوش های اپوکسی این است که شما می‌توانید آنها را به همراه ابزارها و تجهیزات مختلفی از قبیل دستگاه های اسپری، غلتک و قلمو ها اجرا کنید. از طرفی قدرت پوشش دهی بالایی دارند و می توانند مصرف خود را در یک مساحت بسیار بالا کنترل کنند.

اهمیت اجرای لایه میانی کفپوش اپوکسی

اهمیت اجرای لایه میانی کفپوش اپوکسی

فرایند اجرای کفپوش اپوکسی کاملا به صورت لایه ای می باشد. در واقع اصول مهندسی این پروژه ها ایجاب می کند که شما به صورت لایه ای از پرایمر شروع کنید و با استفاده از اعمال لایه میانی و لایه رویه مراحل پوشش دهی را به پایان برسانید. این کار هوشمندانه مزیت های بسیار زیادی دارد که مهمترین آن افزایش مقاومت کفپوش در برابر نیروها و فشارهای سنگین محیط می باشد.

در حوزه های صنعتی به جهت رفت و آمد ماشین آلات سنگین شاهد آسیب به ساختار کفپوش های اپوکسی خود نخواهید بود. کفپوش های اپوکسی میانی به صورت دو جزئی می باشند و شما باید این اجزا را با یک نسبت صحیح با یکدیگر مخلوط کنید. ضخامتی که لایه میانی کفپوش های اپوکسی دارند معمولاً از ۱۵۰۰ میکرومتر تا حداکثر ۵۰۰۰ میکرومتر می باشد.

پوشش نهایی اپوکسی؛ آخرین لایه در فرآیند اجرا

آخرین لایه ای که در پروژه پوشش دهی کف با استفاده از کفپوش های اپوکسی مورد استفاده قرار می گیرد رنگ رویه یا لایه نهایی می باشد. دامنه ضخامتی کفپوش اپوکسی رویه از حداقل ۵۰۰ میکرومتر تا نهایت ۲۰۰۰ میکرومتر می باشد. با اعمال پوشش نهایی می توانید یک کفپوش تکمیل شده و با دوام داشته باشید.

جامد حجمی این رنگ‌ها نیز حدوداً برابر ۹۵ درصد می باشد. همانطور که می بینید با این مقدار جامد حجمی تفاوت زیادی میان ضخامت لایه مرطوب و لایه خشک شده این پوشش وجود ندارد. به طوری که تنها ۵ درصد از ضخامت لایه مرطوب پس از خشکی کامل کاهش پیدا می کند. این کمیت نشان می‌دهد که چگالی لایه کفپوش های اپوکسی تا چه حد بالا می باشد. درواقع مولکول های رزین ها به قدری به هم نزدیک هستند که می توانند سنگین ترین تنش های محیطی را تحمل کنند.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک قابلیت جذب بارهای ساکن از سطح خود را دارد. اصولاً تجمع بار الکتریکی در سطح کف و سپس تخلیه ناگهانی آن به محیط می‌تواند آسیب های بسیار زیاد و خطرناکی را به وجود آورد. معمولاً در صنایع با ضریب ریسک بالا و محیط هایی که با تولید و فرآوری مواد اشتعال زا سروکار دارند هر گونه تخلیه الکتریکی از ناحیه کف که غالباً به صورت جرقه همراه می باشد می تواند باعث بروز انفجارهای مهیب شود.

در واقع ما از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک استفاده می‌کنیم تا بتوانیم امنیت صنایع پر ریسک را افزایش دهیم. روند اجرای اینگونه کفپوش ها به این صورت است که پس از اعمال پرایمر مجموعه ای از نوارهای مسی و آلومینیومی به صورت شبکه‌ ای بر روی سطح کار اجرا می‌شود. این نوارهای آلیاژی منجر به آن خواهد شد تا بارهای تجمع یافته در سطح کف جذب شده و به چاه ارت منتقل شود.

بعد از اجرای این شبکه ها می توانید لایه های بعدی کفپوش را نیز به ترتیب اجرا کنید. علاوه بر محیط های با ریسک بالا معمولاً در بیمارستانها و مراکزی که دارای تجهیزات الکترونیکی حساس هستند نیز این کفپوش ها کاربرد فراوانی دارند. اینکه شما در محل خود از کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک یا نمونه های معمولی استفاده کنید بستگی به محیط و شرایط کاری شما دارد.

پوشش های اپوکسی چه ویژگی های دارند؟

  • کفپوش اپوکسی استحکام مکانیکی فوق العاده عالی دارد. به همین دلیل اعمال نیرو و ضربه در یک محدوده خاصی باعث آسیب به آن ها نمی شود.
  • اعمال نیروهای سایشی باعث بروز خط و خش بر روی کفپوش های اپوکسی نخواهد شد. در نتیجه زیبایی آن ها در یک بازه زمانی بلند مدت حفظ می شود.
  • مواد شیمیایی مختلف از قبیل ترکیبات قلیایی و اسیدی نمی تواند باعث خوردگی این پوشش های کف شوند.
  • کفپوش های اپوکسی اگر طبق استاندارد های تعریف شده اجرا شوند ماندگاری بسیار طولانی مدتی دارد.
  • قیمت نهایی آن ها در پروژه های وسیع چندان بالا نخواهد بود. بنابراین با خرید آنها می توانید در بودجه خود مدیریت داشته باشید.

چرا کفپوش اپوکسی گزینه ایده آلی برای پارکینگ ها محسوب می شود؟

پارکینگ ها را می توان جزوه پرتنش ترین محیط‌های قلمداد کرد که روزانه تعداد بالایی از خودروهای سنگین در آن رفت آمد می کنند. در اینگونه محیط ها شما باید از کفپوش‌های استفاده کنید که بتواند این حجم از تنش های فزاینده را تحمل کند. بتن ریزی در پارکینگ و یا حتی سنگ فرش کردن آنها نیز چاره کار نخواهد بود. چرا که  هم بتن در برابر اعمال نیروی مستمر آسیب پذیر خواهد بود و هم اینکه سطوح سنگی در بلند مدت دچار تخریب های ساختاری به صورت سوراخ های ریز خواهند شد.

اما کفپوش اپوکسی پارکینگ می تواند نیرو های ناشی از وزن خودروها را تحمل کند و به این ترتیب دچار ترک، شکستگی یا خوردگی های جزئی و کلی نمی شود. از طرفی هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز بالا نیست. شما می توانید کفپوش اپوکسی پارکینگ را در رنگ بندی های مختلف اجرا کنید. همچنین این قابلیت وجود دارد تا یکسری علائم راهنمایی و رانندگی را نیز در ناحیه کف اجرا کنید تا رانندگان در محیط پارکینگ مطابق با آن علائم رفتار کنند.

چرا باید از کفپوش اپوکسی بیمارستانی استفاده کنیم؟

بهداشتی ترین کفپوش برای محیط های بیمارستانی

آنچه که در یک محیط درمانی و بیمارستانی اهمیت دارد این است که بهداشت محیط به طور کامل حفظ شود. با توجه به این که منبع آلودگی از ناحیه کف آغاز می شود به همین دلیل لازم است که این گونه سطوح با کفپوش هایی کاملا بهداشتی پوشش دهی شوند. کفپوش اپوکسی بیمارستانی با توجه به آن که جذب کننده آلودگی های محیط نیست به راحتی میتوانید عملیات نظافتی و شستشو را بر روی آن اجرا کنید. در نتیجه مناسب ترین کفپوش برای محیط های بیمارستانی در نقاط مختلف از قبیل اتاق عمل، بخش مراقبت های ویژه و غیره می باشد.

استحکام بالای کفپوش اپوکسی در انبارها و گاراژها

در انبارهای صنعتی و همچنین  گاراژ ها به جهت وجود تجهیزات سنگین و همچنین آلاینده های روغنی، اولین نقطه ای که در معرض آسیب قرار دارد بخش کف می باشد.  به همین دلیل شما باید از کفپوش هایی استفاده کنید که سیالات روغنی را به خود جذب نکند. این ترکیبات به راحتی می توانند در بافت بتن نفوذ کنند و در دراز مدت یک تخریب ساختاری و خوردگی را به صورت موضعی در سطح کف ایجاد کنند. کفپوش اپوکسی انبارها و گاراژها با توجه به آن که جذب کننده سیالات نیست، شما می توانید در این محیط ها از آن استفاده کنید. هر نوع سیالی که بر روی کفپوش قرار می گیرد اعم از آب یا سیالات روغنی در بافت کفپوش نفوذ نمی کند و تا زمانی که شما آن ها را از سطح کف پاک نکنید به همان صورت باقی می مانند.

عدم لغزندگی این کفپوش ها در محیط های ورزشی

با توجه به فعالیت بسیار بالایی که در سالن های ورزشی وجود دارد عدم لغزندگی کفپوش اپوکسی امنیت بالایی را ایجاد خواهد کرد. خوشبختانه کفپوش اپوکسی ورزشی دارای یک اصطکاک کنترل شده ایده آلی می باشد. در نتیجه تحرک و هر گونه دویدن بر روی آن خطراتی از قبیل لغزش یا لیز خوردن را به همراه ندارد. علاوه بر این در مجموعه های ورزشی زیبا سازی محیط فوق العاده اهمیت دارد. شما می توانید رنگ بندی های مختلفی از کفپوش های اپوکسی ورزشی را استفاده کنید تا یک روحیه و انرژی بالایی را در ورزشکاران به وجود آورید.

امتیازات ویژه اپوکسی کف سه بعدی

ایجاد یک دکوراسیون جدید و خاص با استفاده از کفپوش اپوکسی سه بعدی

اگر قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید بهترین گزینه استفاده از کفپوش اپوکسی سه بعدی می باشد. این کفپوش ها با توجه به تصاویر سه بعدی و با عمق بالایی که دارند قطعاً یک نمای خارق العاده و جالبی را به محیط خانه شما می بخشند. از لحاظ موقعیت بکارگیری محدودیتی برای این کفپوش ها وجود ندارد. چرا که در سرویس های بهداشتی، بخش پذیرایی و اتاق خواب ها قابلیت اجرا دارند.  در واقع کفپوش های اپوکسی سه بعدی نسل جدیدی از پوشش های کف می باشند که به جهت زیبایی و مقاومت خود در عصر حاضر توانسته اند نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کنند.

نظافت سهل و آسان این کفپوش ها

بعد از آنکه کفپوش اپوکسی به طور کامل به مرحله سختی رسید عملاً جذب کننده رطوبت نیست. به همین دلیل شما میتوانید هر نوع ماده شوینده ای را که می خواهید برای پاکسازی سطح و براق کردن آن استفاده کنید. شفافیت کفپوش های اپوکسی انقدر بالا می باشد که بعد از هر بار شستشو مانند روز اول  پاکیزه می شوند. تنها نکته ای که در مراحل شستشوی آن ها باید مد نظر قرار دهید این است که نباید اجسام بسیار تیز را با شدت بالا به سطح کف بکوبید. د این شرایط با توجه به نیروی فوق العاده بالایی که در یک سطح مقطع کم سطح ایجاد می شود بروز آسیب محتمل خواهد بود.

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوشهای اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به عنوان یک تولید کننده مطرح در سطح کشور طیف گسترده ای از انواع کفپوشهای اپوکسی را در کاربری های گوناگون فرآوری و تولید می کند. این کفپوش ها در نوع خود کیفیت ساخت ایده آلی دارند و قطعاً در پایان پروژه رضایت بالایی از نتیجه کار خواهید داشت. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد قیمت و همچنین کسب مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

راهنمای گام به گام اعمال کفپوش اپوکسی

 

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع قیمت کفپوش اپوکسی و جزئیات مرتبط با فروش كفپوش اپوكسی در تهران و سایر استانها با شرکت رانا کیمیا فام به شماره تلفن (۳۰ خط) ۸۷۷۰۰۶۲۷ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی تا چند سال دوام و پایداری لازم را دارد؟

این کفپوش ها به جهت چند لایه بودن معمولاً  ۱۰ تا ۲۰ سال عمر مفید دارند. البته این مقدار منوط به آن است که این کفپوش ها تحت تنش های مخرب محیط قرار نگیرند.

ضخامت کفپوش اپوکسی معمولاً چقدر است؟

با توجه به آنکه کفپوش اپوکسی مخصوص سطح کف می باشد در نتیجه ضخامت آنها با رنگ هایی که بر روی دیوارها اعمال می شود بسیار متفاوت می باشد. این ضخامت برای کفپوش اپوکسی میانی برابر ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میکرون می باشد. حال آنکه برای کفپوش رویه یا top coat این ضخامت برابر ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میکرون است.

کفپوش اپوکسی به ازای یک لیتر چه مساحتی را پوشش میدهد؟

این متغیر برای کفپوش های اپوکسی موجود متفاوت می باشد. برای کفپوش اپوکسی میانی در ضخامت ۱۵۰۰ میکرومتر شما می توانید به ازای حجم یک لیتر مساحتی بالغ بر ۰.۶۲ متر مربع را پوشش دهی کنید. در صورتی که برای کفپوش اپوکسی نوع رویه به ازای ضخامت ۵۰۰ میکرومتر شما می توانید ۱.۹۲ متر مربع را پوشش دهی کنید.

مدت زمان خشکی کامل کفپوش اپوکسی چقدر است؟

برای اینکه کفپوش اپوکسی به سختی صددرصد و یا خشکی کامل برسد نیاز به ۷ روز کامل زمان دارد.

بعد از اختلاط دو جزء کفپوش اپوکسی چقدر فرصت برای اعمال آن داریم؟

بعد از آنکه اختلاط کامل دو جزء رنگ انجام شد نمی‌توانید اجرای آن را به تعویق بیندازید به همین دلیل شما حداکثر ۳۰ تا ۳۵ دقیقه فرصت اعمال رنگ را دارید.

تجهیزات مورد استفاده برای اعمال کفپوش اپوکسی چیست؟

برای اعمال کفپوش اپوکسی نیاز به تجهیزات مکانیزه و پیشرفته خاصی نیست. به همین دلیل شما میتوانید این کفپوش ها را با استفاده از غلتک ها، کاردک ماله ها و یا تیغه های سر پلاستیکی که معمولاً با عنوان اسکوئیجی معروف هستند، روی سطح کف اجرا کنید.

آیا کفپوش اپوکسی قابلیت انبارداری طولانی مدت را دارد؟

اگر شما بتوانید این ترکیبات رنگی را در شرایط دمایی مساعد و معتدل نگهداری کنید می توانید آن‌ها را حداکثر تا ۱۲ ماه انبار کنید.

آیا کفپوش اپوکسی قابلیت ترک خوردن دارد؟

کفپوش های اپوکسی بعد از آنکه به مرحله خشکی کامل رسیدند دارای فیلم رنگ بسیار سخت و محکمی هستند. به همین دلیل معمولاً دچار ترک نمی شوند مگر آنکه در فوندانسیون سازه یکسری تغییرات به وجود آید.

میتوان از کفپوش اپوکسی در منزل نیز استفاده کرد؟

بله شما میتوانید این کفپوش ها را در نقاط مختلف خانه خود استفاده کنید. یکی از این کفپوش ها که معمولا به عنوان کفپوش اپوکسی سه بعدی معروف هستند معمولاً به جهت جلوه های بصری زیبا در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کفپوش اپوکسی تا چند سال دوام و پایداری لازم را دارد؟

این کفپوش ها به جهت چند لایه بودن معمولاً ۱۰ تا ۲۰ سال عمر مفید دارند. البته این مقدار منوط به آن است که این کفپوش ها تحت تنش های مخرب محیط قرار نگیرند.

آیا کفپوش اپوکسی قابلیت شستشو را دارد؟

به جهت وجود گرد و غبار در محیط که عاملی اجتناب ناپذیر می باشد می‌توانید به صورت دوره‌ای به شستشوی این کفپوش ها بپردازید. البته اگر در حال اجرای کفپوش هستید بهتر است که ابتدا صبر کنید تا کاملاً خشک شوند تا بتواند در برابر سیالات آبی نفوذ ناپذیر باشد.

کفپوش اپوکسی معمولا روی چه سطوحی اجرا میشود؟

برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از کفپوش خود داشته باشید بهتر است آنها را بر روی سطوح سیمانی یا بتنی اعمال کنید. زیرا این ترکیبات شدت چسبندگی بالایی بر روی این گونه سطوح دارد.

20 دیدگاه ها
  • آرش | 6 اسفند 1400 at 12:46 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    مقاله خیلی کاملی بود ممنون از شما
    فقط آیا در حوزه اجرا نیز خدماتی را به مشتریان ارائه می دهید؟

    • رانا کیمیا فام | 6 اسفند 1400 at 12:47 ق.ظ

      سلام و وقت بخیر مجموعه ما یک شرکت تولیدی و صنعتی می باشد اما در حوزه اجرا می توانیم تکنسین های مجرب و با تجربه ای را به شما معرفی کنیم.

  • رضا جم | 7 اسفند 1400 at 12:41 ق.ظ

    سلام آیا کفپوش اپوکسی ضد آب هست و من میتونم در سرویس های بهداشتی از اون استفاده کنم؟

    • رانا کیمیا فام | 7 اسفند 1400 at 12:42 ق.ظ

      سلام بله این کفپوش ها قابلیت استفاده در سرویس های بهداشتی را نیز دارند.

  • مینایی | 9 اسفند 1400 at 6:03 ب.ظ

    سلام من می خواستم کفپوش اپوکسی سه بعدی برای منزل خودم استفاده کنم
    اما نمیدونم چه طرح هایی موجود هست؟

    • رانا کیمیا فام | 9 اسفند 1400 at 6:03 ب.ظ

      سلام برای انتخاب طرح ها هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید طرح های مختلفی را انتخاب کنید.

  • رضایی | 11 اسفند 1400 at 10:51 ق.ظ

    سلام واقعیتش من بین استفاده از کفپوش پارکت و کفپوش اپوکسی نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم
    به نظرتون کدوم یکی از اینها بهتره؟

    • رانا کیمیا فام | 11 اسفند 1400 at 10:51 ق.ظ

      سلام هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند اما کفپوش اپوکسی به دلیل زیبایی و جلوه های بصری خاصی که دارند معمولاً طرفداران بسیاری را دارند.

  • afrashi | 11 اسفند 1400 at 10:53 ق.ظ

    سلام ممنون از سایت خیلی خوبتون. اگر من بخوام کفپوش اپوکسی را برای منزل استفاده کنم آیا این رنگ ها سمی اند؟ چون من فکر می کنم به خاطر اینکه رنگ شیمیایی هستند شاید یه خاصیت سمی برای محیط داشته باشند؟

    • رانا کیمیا فام | 11 اسفند 1400 at 10:54 ق.ظ

      سلام کفپوش اپوکسی بعد از آنکه کاملاً روی سطح خشک شد هیچگونه ماده سمی را به محیط متصاعد نمیکنه. شما با خیال راحت میتونید در منزل از این رنگ ها استفاده کنید.

  • رضا | 16 اسفند 1400 at 8:47 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر یه سوال دارم من میخواستم برای سالن ورزشی از کفپوش اپوکسی استفاده کنم اما می خوام بدونم که آیا این کفپوش ها لیز هستند؟ چون تو سالن ورزشی جنب و جوش زیاد هست از این بابت می پرسم.

    • رانا کیمیا فام | 16 اسفند 1400 at 8:50 ب.ظ

      سلام وقت بخیر. خیر فرمولاسیون رنگ ها به گونه ای در نظر گرفته شده که دارای یک اصطکاک کنترل شده هستند یعنی با استفاده از آن‌ها تو سالن های ورزشی هیچگونه لیز خوردگی اتفاق نمی افتد.

  • کیان افراشی | 16 اسفند 1400 at 8:50 ب.ظ

    سلام من کفپوش اپوکسی برای پارکینگ میخواستم
    آیا میشه روی این کفپوش ها علامت گذاری کرد؟ که یکجوری برای رانندگان راهنما باشه تا بدونن که توی پارکینگ چه قواعد و اصولی را رعایت کنند؟ ممنون از پاسخگوییتون

    • رانا کیمیا فام | 16 اسفند 1400 at 8:51 ب.ظ

      سلام بله این قابلیت وجود داره ما می تونیم علائم و راهنماهای مختلفی را با رنگ های متفاوت روی کفپوش اجرا کنیم تا برای رانندگان یک راهنمای بصری ایجاد کنیم

  • ابوالفضل | 17 اسفند 1400 at 7:08 ب.ظ

    سلام قربان وقتتون بخیر برای گاراژ یا مکانیکی میتونیم از این کفپوش ها استفاده کنیم؟ رنگ به خودش نمیگیره؟ و اینکه آیا راحت میتونیم سیاهی و آلودگی را از روش پاک کنیم؟

    • رانا کیمیا فام | 17 اسفند 1400 at 8:08 ب.ظ

      سلام بله شما می تونید برای مکانیکی یا گاراژها از کفپوش اپوکسی استفاده کنید. این رنگها به راحتی قابلیت شستشو دارند و میتونید در صورت بروز آلودگی در سطح، یک شست و شو را روی آنها انجام دهید.

  • رضا خالصی | 17 اسفند 1400 at 7:10 ب.ظ

    سلام من میخواستم بدونم که کفپوش اپوکسی قابل اشتعال هست چون بالاخره مواد شیمیایی رنگی هستند؟

    • رانا کیمیا فام | 17 اسفند 1400 at 8:08 ب.ظ

      سلام خیر زمانی که این رنگ ها کاملا خشک می شوند به هیچ عنوان قابل اشتعال نیستند بنابراین شما می توانید آن ها را با اطمینان خاطر در منزل و یا محیط های صنعتی استفاده کنید.

  • علیرضا افشان | 17 اسفند 1400 at 7:11 ب.ظ

    سلام جناب میخواستم بپرسم داخل انبار صنعتی هم میتونیم از این کفپوش اپوکسی استفاده کنیم چون داخل انبار ماشین آلات سنگین مثل لیفتراک دائم در رفت و آمد هستن. این کفپوش ها در این وضعیت خراب نمیشن؟

    • رانا کیمیا فام | 17 اسفند 1400 at 8:08 ب.ظ

      سلام بله می تونید استفاده کنید چون ساختار کفپوش اپوکسی دارای مقاومت فیزیکی بالایی است و مناطقی که ماشین آلات سنگین در رفت و آمد هستند هیچ گونه تغییری در ساختار این رنگها ایجاد نمیشه.