تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

آشنایی با رنگ اپوکسی ضد خش ، کاربرد و مزایای استفاده از آن

آشنایی با رنگ اپوکسی ضد خش ، کاربرد و مزایای استفاده از آن

آشنایی با رنگ اپوکسی ضد خش ، کاربرد و مزایای استفاده از آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید رنگ اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

رنگ اپوکسی یکی از رنگ‌های مقاوم و پرکاربرد است که امکان پوشش دهی سطوح مختلف، از جمله بتن، چوب، فلز و … را فراهم می‌کند. امروزه در صنایع مختلف از این رنگ برای جلوگیری از آسیب دیدن لوله‌ها، مخازن، سطوح کف و … استفاده می‌کنند. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های رنگ اپوکسی ضد خش و موارد کاربرد آن، آشنا شوید.

رنگ اپوکسی چیست؟

رنگ اپوکسی یک پوشش بسیار قوی و دو جزئی است که از ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمیدی به دست می‌آید. استفاده از این رنگ بر روی سطوح مختلف، لایه‌ای مقاوم در برابر ضربه، خش، رطوبت، مواد شیمیایی متوسط و … ایجاد می‌کند. به همین دلیل می‌توان از این رنگ برای پوشش دهی موتورخانه، اتاق تاسیسات، زیر زمین‌های مرطوب و تمام مکان‌هایی که به پوششی مقاوم و ماندگار نیازمندند، استفاده کرد. هدف اصلی بهره گیری از این رنگ، پیشگیری از خوردگی، از بین بردن یا کم کردن سرعت واکنش‌های شیمیایی می‌باشد. بنابراین با استفاده از رنگ اپوکسی ضد خش ، لوازمی که تحت تاثیر شرایط جوی و صدمات خارجی قرار دارند، دچار آسیب نخواهند شد. به طور کلی رنگ اپوکسی در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر یک از آنها، برای مصارف گوناگونی کاربرد خواهد داشت.

آیا رنگ اپوکسی ضد خش وجود دارد؟

در واقع رزین که یکی از ترکیبات اصلی رنگ اپوکسی است، در برابر ایجاد خش بسیار مقاوم است اما نمی‌توان ادعا کرد رنگ اپوکسی ضد خش (۱۰۰ درصد مقاوم در برابر خراش) وجود دارد. با این حال، میزان استقامت این رنگ در برابر خراش، به مواردی مانند: نوع رزین و هاردنر، طریقه استفاده از رزین، شرایط محیطی، رسیدن رزین اپوکسی به درجه سختی مورد نیاز و مراقبت‌های پس از انجام کار بستگی خواهد داشت. به بیانی دیگر، رزین استفاده شده در رنگ اپوکسی به تنهایی ضد خش نیست؛ بلکه با استفاده از فرمولهایی، می‌توان مقاومت رزین را در برابر تشکیل خش افزایش داد. بنابراین رنگ اپوکسی ضد خش مصداقی از رنگ مقاوم در برابر ایجاد خش می‌باشد.

چگونه از ایجاد خش بر روی رنگ اپوکسی جلوگیری کنیم؟

روش اول: ماشین‌های شستشو به طور مداوم کفپوش اپوکسی به کار رفته در کف مراکز خرید، تجاری و ورزشی را طی کشی کرده و پولیش (جلادهی) می‌کنند. این کار باعث از بین رفتن خش‌های سطحی ایجاد شده بر روی کفپوش اپوکسی می‌شود. بنابراین با پولیش مداوم کف‌ها می‌توان سطحی براق و شیشه‌ای، با کمترین میزان خش ایجاد کرد.

روش دوم: در صورتی که رنگ اپوکسی دچار خراش شد، می‌توان با ترمیم این ایراد را برطرف نمود. برای ترمیم رنگ اپوکسی لازم است از رزینی مشابه رزین به کار رفته در رنگ استفاده کرد و پس از آن، با ساب زنی و پولیش سطحی یکدست و بدون خش ایجاد کرد.

نکته: لازم است بدانید لاک پلی یورتان و لاک اکریلیک مقاومت رنگ اپوکسی را در برابر خراش افزایش داده و به نوعی رنگ اپوکسی ضد خش ایجاد می‌کنند.

چگونه از ایجاد خش بر روی رنگ اپوکسی جلوگیری کنیم؟

مزایای استفاده از رنگ اپوکسی ضد خش چیست؟

آشنایی با مزایای رنگ اپوکسی ضد خش به شما کمک می‌کند تا برای مصارف مختلف، به جای استفاده از رنگ‌های بی‌کیفیت یا نامتناسب با نوع کاربری، این محصول را انتخاب نمایید. این مزایا عبارتند از:

  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوا، رطوبت و مواد شیمیایی متوسط
  • مقاوم در برابر ایجاد خراش و ساییدگی
  • محافظ زیرسازی در برابر نفوذ رطوبت و آب
  • امکان استفاده در سطح‌های داخلی و خارجی
  • مقاوم در برابر ضربه، سقوط اجسام و خوردگی
  • قابلیت شستشو و استفاده از مواد شوینده بدون تغییر ماهیت
  • تمیز کردن آسان
  • منعطف در برابر تغییر شکل سطحی سازه
  • تشکیل سطحی براق و درخشان و افزایش روشنایی فضاهای داخلی
  • نصب و اجرای آسان
  • مقاوم در برابر لکه آب و روغن
  • تشکیل سطحی بدون درز و بادام
  • جلوگیری از فرسایش کف‌های بتنی
  • قابل استفاده در بتن‌های جدید و قدیمی
  • امکان ترکیب با رنگ
  • نیاز کم به نگهداری و تعویض
  • مقرون به صرفه

موارد استفاده از رنگ اپوکسی

با توجه به خصوصیات ایده‌‌آل رنگ اپوکسی، از این محصول در صنایع زیر استفاده می‌کنند:

  • ساختمان سازی: در صنعت ساخت و ساز، رنگ اپوکسی گزینه ثابتی برای پوشش دهی سطوح بتنی، ازجمله ستون، سقف، کف، دیوار و پل‌ها می‌باشد. رنگ اپوکسی یک لایه محافظتی بر روی سطح ایجاد کرده و آن را در برابر خش، ساییدگی، ضربه و رطوبت مقاوم می‌سازد.
  • صنایع شیمیایی: مقاومت بالای رنگ اپوکسی در برابر مواد شیمیایی و خاصیت ضدعفونی کنندگی آن باعث شده تا از این محصول برای پوشش دهی سطوح کارخانجات شیمیایی، صنایع پتروشیمی، نفت و گاز استفاده نمایند.
  • صنایع غذایی: رنگ اپوکسی ضد خش در برابر خوردگی مقاوم بوده و خاصیت ضدعفونی دارد؛ از این رو برای مقاوم سازی سطوح در صنایع غذایی، از جمله یخچال‌ها و کارخانجات آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مکان‌های عمومی: از رنگ اپوکسی برای پوشش کف مکان‌های عمومی، از جمله بیمارستان، مراکز ورزشی، مدارس، مراکز خرید، پارکینگ و فرودگاه استفاده می‌کنند: زیرا در برابر فشار، رفت و آمد و لغزش استقامت زیادی داشته و به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن خواهد بود.
  • خودروسازی: از این رنگ برای پوشش دهی اجزای مختلف خودرو، از جمله سقف، کف، درب‌ها و کاپوت استفاده می‌کنند. امکان شستشو و مقاومت رنگ اپوکسی باعث شده تا این محصول به یکی از پرکاربردترین موارد در صنعت خودروسازی تبدیل شود.

موارد استفاده از رنگ اپوکسی

قیمت رنگ اپوکسی مقاوم در برابر خش

در حال حاضر تولیدکنندگان مختلفی در زمینه ساخت رنگ اپوکسی فعالیت می‌کنند که بسته به مواد اولیه، روش ساخت و فرمول‌های استفاده شده، رنگ‌هایی با کیفیت متفاوت تولید می‌نمایند. طبیعی است که هرچه مقاومت رنگ اپوکسی در برابر عوامل مخرب خارجی بیشتر باشد، قیمت بیشتری نسبت به محصولات متوسط خواهد داشت. بنابراین به جای خرید رنگ اپوکسی بی‌کیفیت، با انتخاب برند معتبر و باسابقه، محصولات خود را در برابر صدمات خارجی مقاوم کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ اپوکسی با رزین مقاوم، نیاز شما را به تعویض یا تعمیر زودهنگام رنگ برطرف کرده و در واقع هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد.

خرید رنگ اپوکسی ضد خش از رانا کیمیا فام

مجموعه رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ و پوشش صنعتی باکیفیت می‌باشد. این مجموعه با استفاده از مواد اولیه مرغوب و فناوری نوین، انواع رنگ اپوکسی ضد خش را با مقاومت بالا و ماندگاری طولانی مدت تولید می‌کند. شما با خرید اپوکسی ضد خش از رانا کیمیا فام، می‌توانید سطوح مورد نظر خود را تا سالهای طولانی در برابر ایجاد خراش، ضربه، رطوبت، مواد شیمیایی و … مقاوم نمایید. برای آشنایی با ویژگی‌های این محصول و ثبت سفارش، به سایت مجموعه مراجعه کنید.

سخن آخر

در صورتی که رزین استفاده شده در رنگ اپوکسی از نوع مقاوم در برابر خش انتخاب شود، می‌توان رنگی با مقاومت بالا ایجاد کرد. با این حال، انجام مراقبت‌های لازم و پولیش مداوم به شما کمک می‌کند تا سطحی بدون خش و غیر قابل نفوذ داشته باشید. برای اطمینان از کیفیت رنگ اپوکسی، لازم است این محصول را از برندهای معتبر خریداری نمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.