تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی رویه
RANA 133 T

کفپوش اپوکسی رویه
RANA 133 T

  |   رنگهای اپوکسی کف   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

شرح محصول رنگ رویه اپوکسی کف :

این رنگ بعنوان رنگ رویه کف بر پایه رزین اپوکسی بدون حلال و سخت کننده پلـــی آمیـــــن به همــراه پیگمنتهای مقاوم و مناسب تولید و عرضه می شود.

از مشخصات این رنگ سهولت اجــــرا و مقاومـت در برابر مواد شیمیایی و مخرب و مقاومت در برابر نیــروهای مکانیـــــکی و چسبندگـــــی فــــوق العاده به سطوح بتنی و اجرای یکنواخت و بدون درز می باشد.

 موارد استفاده رنگ رویه اپوکسی کف :

از این رنگ به عنوان پرایــــمر جهت پوشش کف بتنــی و یا سطوح سیمـانی کارخانجات و ادارات سالـــن تولید واحدهای تولیدی و آزمایشگاهها و بیمارستانها و سالنهای تولید مواد غذایی و غیــــره و همچنین مواقعی که مقاومت به حلالها و مواد شیمیایی و مکانیکی نیاز است، استفاده گردد.

مشخصات فنی رنگ رویه اپوکسی کف :

کفپوش اپوکسی رویه 

روش مصرف رنگ رویه اپوکسی کف :

ابتدا جز A را بوسیله همزن مخلوط نموده تا بطور کامل یکنواخت گردد سپس جز B را به آن اضافه نموده و بار دیگر بوسیله همزن دو جز را مخلوط نموده و پس از آن حدود ۲۰ دقیقه به مخلوط اجازه داده تا واکنش لازم بین دو جز صورت پذیرد. هم اکنون رنگ آماده اجرا می باشد.

آماده سازی سطح :

سطح مورد نظر باید عــاری از هـــرگونه آلودگـــی از قبیل گـرد و غبار‚ گریــس ‚ روغـــن و غیـره باشد. در صورتیکه از زمان اجرای لایه میانی مدت زمانی بیش از ۷۲ ساعت گذشته باشد میبایست سطح مورد نظر را بعد از تمیزی زبر نمایید .

شرایط آب و هوایی هنگام رنگ آمیزی رنگ رویه اپوکسی کف :

  • دمای محیط می بایست بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باشد.
  • دمای سطح می بایست ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد.
  • رطوبت نسبی می بایست کمتر از ۸۰% باشد.

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای پوشش رنگ رویه اپوکسی کف :

  • میکسر برقی یا بادی
  • غلطک
  • کاردک
  • تی لاستیکی

کفپوش اپوکسی رویه

مقاومت و استحکام مکانیکی کفپوش اپوکسی رویه

کفپوش اپوکسی رویه یا همان رنگ رویه اپوکسی کف آخرین لایه ای است که در پروژه اجرای کفپوش اپوکسی اعمال می شود. در واقع این لایه در تماس مستقیم با تنش های محیطی قرار دارد. در نتیجه باید از لحاظ ساختار، مقاومت و استحکام مکانیکی بسیار بالایی داشته باشد. این لایه می تواند در معرض اعمال نیرو، فشار ناشی از وزن و همچنین تنش های دیگری از قبیل سایش یا ضربه قرار گیرد. لذا اگر مقاومت خوبی نداشته باشند به راحتی و با کوچکترین عامل محیطی دچار شکست، خوردگی و یا تخریب ساختاری میشوند.

اما کفپوش اپوکسی رویه به واسطه نوع متریال ساخت و همچنین روند اجرای استانداردی که دارد عملا می‌تواند در برابر عوامل مذکور و هر آنچه که خاصیت آسیب زایی شدیدی دارند مقاومت کند. در نتیجه ترافیک سنگین یا عبور و مرور ماشین آلات مختلف در محیط های صنعتی بدون مشکل انجام خواهد بود.

این مزیت ارزشمند منجر به آن خواهد شد تا محیط های کاری به واسطه داشتن یک کفپوش سالم و ایده آل بازدهی بالایی داشته باشند. چرا که سطوح کف آسیب دیده تاثیر بسیار مهمی در روند کاری پرسنل و دیگر تجهیزات مکانیکی دارد. با توجه به آنکه اعمال کفپوش یک فرایند لایه می باشد، اجرای آخرین لایه یا رنگ رویه اپوکسی کف فوق العاده حیاتی می باشد.

نفوذ ناپذیر بودن کفپوش اپوکسی رویه در برابر سیالات

از آنجایی که کفپوش اپوکسی رویه به عنوان آخرین لایه ای است که در پروژه های پوشش دهی کف مورد استفاده قرار می گیرد حتما باید ویژگی نفوذ ناپذیر بودن در برابر سیالات مختلف از قبیل آب، روغن و دیگر مواد شیمیایی آسیب زا را داشته باشد. با توجه به اینکه این لایه از رزین های اپوکسی به صورت یکپارچه و از لحاظ شیمیایی کاملاً همگن هستند در نتیجه سیالات مختلف قابلیت نفوذ به بافت داخلی آن را ندارند.

اصولاً رطوبت و به طور کلی سیالات به شکل تدریجی می‌توانند باعث خوردگی سطوح کف بتنی شوند. اما رزین های اپوکسی به واسطه نوع فرمولاسیون منحصر به فردی که دارند می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که شما حتی آنها را در مراحل مختلف شستشو دهید. پس قابل شستشو بودن این کفپوش ها نیز یکی از مزیت های ارزشمند آنها می باشد.

علاوه بر این استفاده از مواد شوینده مختلف از قبیل ترکیبات اسیدی ضعیف و همچنین مواد قلیایی و دیگر عناصر شیمیایی نمی تواند باعث تخریب کفپوش اپوکسی رویه شود. در نتیجه این پوشش ها از لحاظ معیارهای نظافتی و بهداشتی نیز در درجه بسیار بالایی قرار دارند. مواد چسبنده مختلف هیچ گونه آلودگی را در سطح کفپوش اپوکسی ایجاد نمی کند و تا زمانی که شما بخواهید کف را نظافت کنید، آن مواد چسبنده و سایر ناخالصی های قرار گرفته در کف در همان حالت باقی می مانند. به طور کلی خاصیت نفوذ ناپذیری در ارتباط با انواع کفپوش پلی اورتان نیز صدق می کند.

انتخاب یک ضخامت ایده آل برای مصرف متعادل رنگ

انتخاب یک ضخامت ایده آل برای مصرف متعادل رنگ

اگر در قسمت مشخصات فنی کفپوش اپوکسی رویه دقت کرده باشید می بینید که محدوده ضخامتی قابل اجرا توسط این رنگ برابر ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میکرومتر می باشد. طبیعتا هر چقدر میزان ضخامت کفپوش اپوکسی رویه افزایش یابد حجمی مصرفی رنگ نیز افزایش پیدا می کند. اما موضوع اصلی انتخاب یک ضخامت ایده آل و مناسب برای رسیدن به بالاترین سطح کیفیت در پروژه پوشش دهی می باشد.

محدوده ضخامت مذکور یک حد استاندارد می باشد که  نباید در فرایند اجرا بالاتر یا پایین تر از این مقدار را داشته باشیم. ممکن است تصور کنید افزایش ضخامت بی رویه می تواند باعث ازدیاد مقاومت کفپوش شود. اما این موضوع درست نیست زیرا اعمال ضخامت‌های بیش از حد استاندارد شرایطی را فراهم می کند تا با کمترین اعمال نیرو لایه کفپوش دچار تخریب شود. کمتر از حد تعیین شده نیز دقیقا همین اتفاق را رقم خواهد زد. پس ما با انتخاب یک حد متوسط از ضخامت هم به مقاومت و استحکام مطلوب سطح کف رسیده ایم و همین که توانستیم مقدار مصرف رنگ را تا حد مطلوبی کنترل کنیم.

رنگبندی های متعدد کفپوش اپوکسی رویه

کفپوش اپوکسی رویه از لحاظ فام ظاهری بدون محدودیت می باشد. یعنی شما می توانید رنگبندی های متعددی را از این محصول خریداری کنید. بسیاری از افراد ممکن است متناسب با محیط خود و یا برخی عقاید شخصی رنگ خاصی را سفارش دهند. از لحاظ نوع ساختار، رزین های اپوکسی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و می توان گفت تمام رنگ بندی های آن یک عملکرد را در سطح کف از لحاظ مقاومت ،زمان خشکی و دیگر المان های مرتبط با رنگ ارائه می دهند. تنها تفاوتی که میتوان برای کفپوش اپوکسی رویه در نظر گرفت فام های ظاهری متعدد می باشد. همچنین این قابلیت وجود دارد که از چندین رنگ مختلف در کفپوش خود استفاده کنید. این اقدام هوشمندانه منجر به آن خواهد شد تا زیبایی بسیار بالایی در محیط های بسته ایجاد شود.

انتخاب یک ضخامت ایده آل برای مصرف متعادل رنگ

رعایت برخی موارد امنیتی در استفاده از این کفپوش ها

تفاوتی ندارد که شما از کفپوش اپوکسی رویه یا سایر ترکیبات رنگی استفاده میکنید. در واقع در هر زمانی که با این پوشش های شیمیایی رنگی سر و کار دارید احتیاط را جزو اصول کاری قرار دهید. در زمان اختلاط از استنشاق بخارات خودداری کنید. حدالمقدور سعی کنید با استفاده از لباس و دستکش مخصوص از تماس مستقیم این رنگ به پوست خود خودداری کنید. در محیط های بسته از تهویه مناسب استفاده کنید. المان ها و عوامل احتراقی محیط را از محل رنگ آمیزی خارج کنید. ماسک تنفسی همواره توصیه می شود. بنابراین با اجرای این اقدامات به نسبت ساده یک پروژه پوشش دهی موفق و رضایت بخش را تجربه کنید.

خرید انواع کفپوشهای اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

 شرکت رانا کیمیا فام به عنوان تولید کننده پرایمر، پوشش میانی و همچنین پوشش رویه اپوکسی با کیفیت ترین محصولات رنگی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. علاوه بر این کفپوش ها طیف گسترده ای از انواع رنگ ساختمان، رنگ نما و دیگر رنگ های صنعتی نیز در این شرکت فرآوری میشود. شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت هر کدام از این محصولات و همچنین کسب مشاوره تخصصی با کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.