تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ پلی اورتان کابینت چیست؟ + انواع و نحوه اجرای آن در کابینت

رنگ پلی اورتان کابینت چیست؟ + انواع و نحوه اجرای آن در کابینت

رنگ پلی اورتان کابینت چیست؟ + انواع و نحوه اجرای آن در کابینت

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید رنگ پلی اورتان کلیک کنید   فروشگاه

احتمالا تا به حال نام کابینت پلی اورتان را شنیده‌اید. کابینتی که با وجود جدید بودن، توانسته محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کند. واقعیت این است که کابینت‌های پلی اورتان به طور کامل از این ماده ساخته نمی‌شوند. بلکه پلی اورتان یک نوع رنگ است که روی بدنه چوبی و یا‌ام دی اف کابینت قرار می‌گیرد و به آن جلا و زیبایی خاصی می‌بخشد. رنگ پلی اورتان کابینت به دلیل داشتن استحکام بسیار بالا، عایق کاری عالی و همچنین زیبایی فوق العاده، توانسته به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اجرا در کابینت تبدیل شود.

رنگ پلی اورتان کابینت چیست؟

رنگ پلی اورتان یکی از انواع رنگ‌های صنعتی است که به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت و انتقال دما، برای عایق کاری نیز در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این رنگ می‌تواند بر پایه آب و روغن در ساختمان‌های مختلف نیز اجرا گردد. از رنگ پلی اورتان کابینت برای طراحی و ساخت کابینت‌های امروزی استفاده می‌شود تا بتوان علاوه بر تامین زیبایی کابینت‌ها، کیفیت و کارایی آن‌ها را بهبود بخشید.

انواع رنگ پلی اورتان برای کابینت

رنگ پلی اورتان برای کابینت را می‌توان از نظر نوع حلال به دو دسته بر پایه آب و روغن تقسیم بندی کرد. هر کدام از این رنگ‌ها، دارای تنوع رنگی زیادی‌اند؛ اما طبیعتا انتخاب آن‌ها می‌تواند مزایا و معایب مختلفی را به همراه داشته باشد.

رنگ پلی اورتان بر پایه آب

رنگ پلی اورتان بر پایه آب یکی از انواع رنگ‌های پلی اورتان موجود در بازار است که می‌تواند برای اجرا روی کابینت استفاده شود. این رنگ کاملا بدون بو بوده و سرعت خشک شدن آن زیاد است. با این حال به دلیل اینکه بر پایه آب تولید می‌شود، استحکام زیادی در برابر رطوبت ندارد. علاوه بر این، عمر مفید رنگ‌های پلی اورتان بر پایه آب نسبت به رنگ‌های پلی اورتان بر پایه روغن کمتر است. از رنگ‌های پلی اورتان بر پایه آب در زمانی که نیازی به توجه به کیفیت نیست و بیشتر قیمت در اولویت است، استفاده می‌گردد.

رنگ پلی اورتان بر پایه روغن

رنگ پلی اورتان کابینت بر پایه روغن نوع دیگری از رنگ‌های پلی اورتان کابینت است. همانطور که از نام این رنگ مشخص است، بر پایه روغن تولید شده و کاملا ضد آب است. مانند رنگ‌های روغنی ساختمانی که می‌توانند به راحتی تمیز و شسته شوند، رنگ پلی اورتان روغنی نیز قابل شستشو است. این رنگ‌ها اگرچه قیمت بالاتری نسبت به رنگ پلی اورتان بر پایه آب دارند، اما کیفیت و طول عمر بیشتری نیز دارند. سطح نهایی رنگ‌های پلی اورتان روغنی روی کابینت معمولا براق است که این موضوع زیبایی این رنگ‌ها را چندین برابر می‌کند.

رنگ پلی اورتان کابینت چیست؟

رنگ بندی رنگ‌های کابینت پلی اورتان

رنگ پلی اورتان کابینت جزء رنگ‌های بسیار باکیفیت با تنوع بالاست. این نوع رنگ نه تنها تاثیر زیادی روی زیبایی دکوراسیون داخلی دارد، بلکه می‌تواند با تنوع رنگی بسیار بالای خود با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد. رنگ بندی کابینت‌های پلی اورتان را می‌توان نامحدود بیان کرد. اگرچه پرطرفدارترین رنگ‌ها برای کابینت‌ها، رنگ سفید است؛ اما می‌توان این رنگ را با رنگ سبز، زرد، صورتی، آبی، طوسی و رنگ‌های ترکیبی دیگر روی کابینت اجرا کرد.

تنوع رنگی کابینت‌های پلی اورتان باعث شده تا این کابینت‌ها بتوانند برای دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک انتخاب بسیار خوبی باشند. بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی، می‌توان هر یک از رنگ‌های کابینت‌ها را سفارش داد.

رنگ کابینت پلی اورتان مات است یا براق؟

رنگ کابینت پلی اورتان می‌تواند مات یا براق باشد. این موضوع باعث شده تا افراد بسته به سلیقه شخصی خود بتوانند رنگ‌های براق، نیمه براق و مات را روی کابینت‌های خودشان به اجرا آورند. رنگ‌های براق کابینت زیبایی خاصی به آن‌ها می‌دهند. با انعکاس نور در این کابینت‌ها، می‌توان شاهد روشنایی بیشتر آشپزخانه بود. علاوه بر این موضوع، کابینت‌های پلی اورتان براق می‌توانند فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان دهند. با این حال باید بدانید که جای لکه و اثر انگشت روی این کابینت‌ها بیشتر نمایان است.

کابینت پلی اورتان مات نیز از جمله کابینت‌های جذاب و خیره کننده برای دکوراسیون داخلی مدرن است. همانطور که استفاده از رنگ آلکیدی مات در دیوار می‌تواند زیبایی فوق العاده‌ای به آن بدهد، استفاده از کابینت پلی اورتان مات بسیار جذاب خواهد بود. رنگ‌های مات استفاده شده در کابینت لکه پذیری کمتری دارند و جلوه‌ای مدرن به محیط می‌دهند. با وجود اینکه آن‌ها انعکاس نور ندارند، اما باز هم مزایای آن‌ها بیشتر از معایبشان است.

رنگ بندی رنگ‌های کابینت پلی اورتان

نحوه اجرای رنگ برای کابینت پلی اورتان

برای اجرای رنگ پلی اورتان کابینت، در ابتدا لازم است که خود کابینت به صورت اصولی ساخته شود. در صورت نیاز منبت کاری و اقدامات مختلف روی کابینت انجام شوند تا بتوان رنگ کاری کابینت را در مرحله نهایی انجام داد. در صورت نیاز باید سمباده زنی و پرداخت نیز روی سطح چوب انجام شود. هر چقدر سطح چوب صاف‌تر و یکدست‌تر باشد، رنگ پلی اورتان کابینت نیز با سطح صاف‌تر اجرا خواهد شد.

پس از اینکه مراحل آماده سازی سطح انجام شد، نوبت به اجرای رنگ روی کابینت می‌رسد. برای این کار می‌بایست رنگ را به صورت لایه لایه و در چندین لایه اجرا کرد. برای اجرای رنگ‌های پلی اورتان بر پایه روغن به صورت لایه لایه، باید در ابتدا اجازه دهید تا لایه اول خشک شود. سپس لایه‌های بعدی را روی کابینت اجرا نمایید.

رانا کیمیا فام؛ ارائه دهنده بهترین رنگ پلی اورتان برای اجرا روی کابینت

کیفیت رنگ پلی اورتان استفاده شده روی کابینت تاثیر بسیار زیادی روی دوام و عملکرد کابینت خواهد داشت. رانا کیمیا فام ارائه دهنده بهترین رنگ پلی اورتان برای اجرا در کابینت‌ام دی اف و چوبی است. همانطور که امکان اجرای کفپوش‌های اپوکسی و پلی اورتان با وجود محصولات موجود در سایت رانا کیمیا فام وجود دارد، می‌توان رنگ‌های پلی اورتان را نیز برای اجرا روی کابینت از طریق سایت این شرکت خریداری کرد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره برای خرید انواع رنگ پلی اورتان، کافیست که با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.