تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق استخر سیمانی؛ مشخصات فنی و فواید آن ها

عایق استخر سیمانی؛ مشخصات فنی و فواید آن ها

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق استخر سیمانی یک نوع ماده رنگی می باشد که بر اساس رزین های آکریلیک پایه آب فرموله و ساخته شده است. اصولاً رزین های آکریلیک قدرت بسیار بالایی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و سیالات دارند. به همین دلیل علاوه بر پوشش دهی استخرهای مملو از آب در پروژه های عایق کاری ساختمان نیز به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از رنگ استخری قابلیت آن را دارد که تمامی ترک های ریز را در استخر پر کند. از طرفی پس از خشکی کامل یک سطح صاف و یکنواختی را به وجود می آورند و در مجاورت آب و هوای محیط و همچنین رطوبت بالای استخر دچار تخریب ساختاری نمی شوند.

با چسبندگی و مقاومت فوق العاده بالای خود می توانند یک عایق ضد آب مطمئن برای استخر شما باشند. از لحاظ بهداشتی در یک رده بسیار بالایی قرار دارند و به عنوان یک رنگ استخری ضدجلبک نیز شناخته شده اند. شما نباید نگران انتشار مواد سمی شیمیایی از این رنگها به داخل آب باشید. چرا که این رنگ ها زمانی که خشک می شوند هیچ نوع ماده سمی داخل آب منتشر نمی کنند. عایق استخر سیمانی از جهاتی می توانند جایگزین انواع عایق های قیری قدیمی باشند. در واقع این مواد رنگی بر اساس تکنولوژی نانو ساخته شده اند که برای رفع نشتی بهترین عملکرد را دارند. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری از این رنگ ها ارائه می دهیم پس حتما به ادامه مقاله توجه فرمایید.

برخی از مشخصات فنی عایق استخر سیمانی

  • عایق استخر سیمانی از لحاظ ساختاری به صورت مایع روان می باشند و در رنگ بندی های آبی و سفید در دسترس هستند.
  • مدت زمان خشک شدن آنها بستگی به شرایط آب و هوای محیط دارد. لذا هر چقدر هوا آفتابی باشد زودتر خشک خواهند شد. اما در شرایط معمولی لازم است که دو الی سه روز به رنگ فرصت دهید.
  • این رنگ ها ماندگاری به نسبت بالایی دارند و اگر شرایط نگهداری آنها رعایت شود و در ظرف کاملاً در بسته قرار گیرند می توانند تا یک سال نیز دوام بیاورد.
  • مقدار مصرف آنها بستگی به ضخامت اعمالی شما دارد. هر چقدر ضخامت را افزایش دهید طبیعتاً حجم رنگ مصرفی بیشتر خواهد شد. اما در یک حالت استاندارد به ازای هر کیلو میتوانید مساحت یک متر مربع را پوشش دهی کنید.

برخی از مشخصات فنی عایق استخر سیمانی

تفاوت میان عایق استخر سیمانی و سایر پوشش های سنتی

عایق استخر سیمانی همان طور که گفته شد بر اساس فرمولاسیون نانو ساخته شده است. لذا تفاوت بسیار زیادی با مواد قیری قدیمی که با حرارت آماده‌سازی می شوند دارد. به همین دلیل برای اجرای این رنگ ها شما نیازی به هیچ گونه حرارتی ندارید. فرمولاسیون جدیدی که برای این رنگ استخری پایه آب در نظر گرفته شده است کاربری آن را بسیار فراتر می برد. به طوری که علاوه بر استخرهای کوچک قابلیت استفاده در مخازن بزرگ ذخیره آب در حوزه کشاورزی و همچنین مخزن هایی که برای پرورش ماهی استفاده می‌شوند دارد.

انعطاف پذیری رنگ استخری باعث می شود تا یک پوشش نسبتاً لاستیکی را به وجود آورد. در نتیجه شما نباید شاهد شکنندگی و پوسته شدن رنگ ها باشید. این رنگ ها در برابر نور مستقیم خورشید کاملا خنثی هستند. حال آنکه پوشش های قیری سنتی قدیمی در برابر نور آفتاب کاملاً شل می‌شوند و در بلند مدت حتی ممکن است نفوذ ناپذیری خود را از دست بدهند. علاوه بر سطوح سیمانی استخر ها قابلیت اجرا بر روی سطح های آجری و حتی فلزی را نیز دارند. لذا چسبندگی آنها برای این گونه سطوح نیز حفظ خواهد شد.

فواید و مزایای آن ها

  • عدم تاثیر در برابر کاهش و افزایش دما

در استخرهای روباز اولین موضوعی که بر روی پوشش های رنگی می تواند تاثیرگذار باشد نوسانات دمایی است. کاهش دما در شب و همچنین افزایش بیش از حد دما در اثر تابش مستقیم نور خورشید در طی روز جزو همین نوسانات است. اما عایق استخر سیمانی در برابر این نوسانات دمایی مقاوم است.

  • سازگار با محیط زیست

این ماده رنگی هیچ نوع ترکیبات شیمیایی آسیب‌زننده در داخل خود ندارد. لذا تمامی عوامل اجرایی باید در مجاورت این رنگ ها احساس امنیت کامل داشته باشند. البته بدان معنا نیست که شما این رنگ ها را با پوست بدن تماس دهید. منظور از سازگار بودن این پوشش با محیط زیست عدم انتشار مواد سمی می باشد.

  • اجرای بسیار سریع

عایق استخر سیمانی با توجه به انعطاف پذیری بالایی که دارد فوق العاده سریع اجرا می شود. اجرای سریع آنها در بالاترین سطح کیفیت انجام میشود. در نتیجه شما زودتر می توانید از استخر خود البته پس از خشکی کامل رنگ استفاده کنید

  • قیمت مناسب

اگرچه این رنگ ها جزو مواد جدید تلقی می شوند اما با توجه به افزایش شرکتهای تولید کننده غالباً یک قیمت رقابتی برای آن لحاظ میشود.

  • عمر طولانی مدت

اولین موضوعی که باعث صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری این پوشش ها می شود. عمر طولانی مدت آنها است. لذا با یکبار پوشش دهی سالیان طولانی کار خواهند کرد.

تفاوت میان عایق استخر سیمانی و سایر پوشش های سنتی

چگونه میتوانیم بهترین کیفیت را در اجرای رنگ داشته باشیم؟

اگر می خواهید که یک کیفیت بالایی در اجرای عایق استخر سیمانی داشته باشید لازم است یکسری نکات را رعایت کنید. اولین موضوعی که باید مد نظر قرار دهید این است که آیا استخر شما جدیدا طراحی شده و یا اینکه یک استخر قدیمی می باشد. برای استخرهایی که بتن ریزی شده اند حتماً باید حدود ۳۰ روز صبر کنید تا این بتن ها کاملاً خشک شوند. بعد از آن می توانید فرایند اجرای عایق رطوبتی را پیش بگیرید.

در طرف مقابل اگر استخر شما قدیمی باشد حتماً باید با یک آب فشار قوی سطوح کثیف استخر را از هرگونه گرد و غبار پاک کنید. بعد از عملیات شستشو نیز باید تا خشکی کامل آن منتظر بمانید. شما می‌توانید از تجهیزاتی مانند قلم مو، غلطک و یا دستگاه اسپری برای پروژه پوشش دهی خود استفاده کنید. مراحل اجرای عایق استخر سیمانی را بر روی سطوح کاملا خشک اجرا کنید. اگرچه رنگ ها بر پایه آب هستند و حساسیت بالایی در برابر رطوبت ندارند اما ما همواره حالت ایده‌آل سطوح را در نظر میگیریم.

مشاوره قیمت و خرید پوشش های ضد رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

مشاوره قیمت و خرید پوشش های ضد رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند با تماس با شرکت رانا کیمیا فام علاوه بر دریافت قیمت انواع عایق رطوبتی، در ارتباط با پروژه خود نیز یک مشاوره تخصصی دریافت کنند. کارشناسان ما همواره در تلاش هستند تا در حوزه فروش محصولات و همچنین تامین مواد رنگی، شما را تا پایان پروژه همراهی کنند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.