تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

نکاتی درباره پرایمر اپوکسی کف و مشخصات و طریقه مصرف آن

پرایمر اپوکسی کف

نکاتی درباره پرایمر اپوکسی کف و مشخصات و طریقه مصرف آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

پرایمر اپوکسی کف ، یکی از محصولات شیمیایی است که دارای پایه های رزین اپوکسی و همچنین هاردنر پلی آمید می باشد. این محصول شیمیایی دارای مشخصات عمومی می باشد که باعث شده است این محصول، دارای کاربرد های متنوع در صنایع مختلف باشد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با این محصول شیمیایی بیشتر آشنا کنیم. همچنین به ارائه خصوصیات شیمیایی و مشخصات این ترکیب شیمیایی خواهیم پرداخت. علاوه بر خصوصیات شیمیایی و مشخصات عمومی، درباره خصوصیات فیزیکی این ترکیب شیمیایی موثر و پرکاربرد در صنایع مختلف نیز به بحث خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مشخصات عمومی پرایمر اپوکسی کف

پرایمر اپوکسی کف ، دارای مشخصات عمومی می باشد که باعث منحصر به فرد شدن این ترکیب شیمیایی شده است.

  1. از مهمترین نشانه ها و مشخصات عمومی پرایمر اپوکسی کف ، این است که این محصول شیمیایی پرکاربرد، دارای مقاومت بسیار خوب در مقابل رطوبت، و همچنین آب می باشد. این ترکیب شیمیایی همچنین در برابر عوامل و مواد شیمیایی خورنده بسیار مقاوم می باشد. این موضوع، یکی از مهمترین مشخصات عمومی این ترکیب شیمیایی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و در موارد بسیاری از این پرایمر اپوکسی کف، استفاده می شود.
  2. از دیگر مشخصات عمومی این ترکیب شیمیایی، مقاومت خوب پرایمر اپوکسی کف، در مقابل انواع روغن ها می باشد. این مشخصه عمومی این ترکیب شیمیایی، یکی از مهمترین مشخصه های این ترکیب می باشد که به آن توجه زیادی می شود.
  3. از مشخصات عمومی دیگر پرایمر اپوکسی کف ، مقاومت بسیار خوب این ترکیب شیمیایی، در مقابل سایش و ساییدگی می باشد که باعث مقاومت این کفپوش ها، در دراز مدت در برابر عوامل سایشگر خواهد شد.
  4. همچنین از دیگر مواردی که می توان به عنوان مشخصه عمومی این ترکیب شیمیایی نام برد، دارا بودن مقاومت مکانیکی عالی می باشد که باعث شده است این محصول، به یکی از پرکاربردترین محصولات شیمیایی مورد استفاده در رنگ آمیزی کفپوش ها تبدیل گردد.

جهت مشاهده رنگ های اپوکسی پلی آمید کلیک کنید.

نکاتی درباره پرایمر اپوکسی کف و مشخصات و طریقه مصرف آن

اطلاعات فنی پرایمر اپوکسی کف

  • از لحاظ فام ظاهری دارای سطحی شفاف می باشند اما به صورت نیمه براق نیز ارائه می شوند.
  • نقطه اشتعال رزین اپوکسی کف برابر ۲۴ درجه سانتیگراد می باشد. یعنی در این دما می‌توانند بخارات قابل اشتعال از خود ساطع کنند.
  • بعد از اعمال اولیه حدود ۷۰ درصد از حجم حالت مرطوب آنها کاهش می‌یابد یعنی حجم ماده جامد آنها بعد از خشکی کامل ۳۰ درصد می باشد.
  • حداقل ضخامت قابل اعمال آنها برابر۴۰ میکرون و همچنین حداکثر ضخامتی که می توانند در فیلم رنگ خود داشته باشند ۷۰ میکرون خواهد بود. لذا در زمان رنگ آمیزی باید دقت داشته باشیم که بیش از حد مجاز ضخامت رنگ را افزایش ندهیم.
  • سیلر اپوکسی معمولا جزو رنگ های سبک تلقی می شود به صورتی که به ازای حجم یک سانتی متر مکعب تنها دارای جرم حدوداً یک گرم هستند.
  • در ضخامت حدودا ۵۰ میکرون شما می‌توانید به ازای حجم یک لیتر از پرایمر اپوکسی کف مساحتی بالغ بر ۲۰ تا ۲۳ متر مربع را پوشش دهی کنید.
  • برای اینکه به مرحله خشکی کامل برسند معمولاً بین ۴ تا ۷ روز زمان نیاز دارند. البته این زمان بستگی به دمای محیط نیز دارد به طوری که هر چقدر دمای محیط گرم تر باشد قطعاً پرایمر اپوکسی کف زودتر خشک میشود.

منظور از pot life در پرایمر اپوکسی کف

اصطلاح pot life یا عمر مفید رنگ بیان می کند که چه مدت زمانی بعد از اختلاط کامل رنگ در اختیار داریم تا بتوانیم عملیات رنگ آمیزی را اجرا کنیم. معمولاً پس از آنکه اختلاط دو جز رنگ کفپوش اپوکسی انجام شد، یک محدوده زمانی مشخصی را در اختیار داریم که در این محدوده رنگ قابلیت اجرا دارد و اگر از این زمان بیشتر بگذرد دیگر پرایمر اپوکسی کف و یا به طور کلی رنگ ها قابلیت اعمال ندارند.

تکنسین‌های اجرای رنگ معمولاً به این زمان توجه بسیار زیادی دارند. هر چقدر مدت زمان زیادی از لحظه اختلاط رنگ فاصله می گیریم محلول رنگی به سمت سفت شدن یا سخت تر شدن پیش می رود. نکته مهمی که وجود دارد این است که ما پس از آن که دو جز رنگ را کاملاً مخلوط کردیم باید بلافاصله عملیات رنگ آمیزی را آغاز کنیم تا رنگ با بالاترین کیفیت بر روی سطح قرار بگیرد.

در مورد پرایمر اپوکسی کف مدت زمان عمر مفید برابر ۲۰۰ و ۲۵۰ دقیقه می باشد که در نوع خود یک زمان بسیار زیادی محسوب میشود. با نزدیک شدن به انتهای زمان عمر مفید رنگ عملاً از کیفیت آن کاسته خواهد شد.

منظور از pot life در پرایمر اپوکسی کف

اهمیت استفاده از تجهیزات مناسب در اعمال پرایمر اپوکسی کف

اگر می خواهید کیفیت اجرای پرایمر اپوکسی کف افزایش یابد بهتر است از تجهیزات مناسب استفاده کنید. از اصلی ترین وسایلی که در زمان اعمال پرایمرهای اپوکسی استفاده می‌شود معمولاً غلتک ها، کاردک ماله ها و تیغه های دسته دار بلند هستند. با استفاده از این سه وسیله پرکاربرد شما می‌توانید هم سرعت بیشتری در اجرای پرایمر داشته باشید و هم اینکه به خوبی این رنگ ها را در سطح کف پراکنده کنید. در اجرای هر نوع کفپوش چه ترکیبات پرایمر و یا رنگ رویه اپوکسی از دستگاه های پیستوله استفاده نمی شود زیرا این دستگاه ها در پروژه های اجرای اپوکسی کف کارایی لازم را ندارند.

برای استفاده از قطعات دستی مانند غلتک ها و همچنین کاردک ها، اصول اولیه را باید رعایت کنیم تا از این طریق بتوانیم ضخامت یکسانی را بر روی سطح کف ایجاد کنیم. موضوع ضخامت یکسان در حین اجرای کفپوش فوق العاده اهمیت دارد. زیرا اگر در نقاطی از سطح کف پرایمر اپوکسی کف را بیش از حد مجاز اعمال کنیم باعث ایجاد یک ناهمواری در کل سطح کف خواهد شد. به همین منظور همواره تاکید می شود که با حرکات یکسان غلتک ها بتوانیم ضخامت فیلم رنگ مناسبی را در سطح کف ایجاد کنیم.

رعایت نکات امنیتی در اجرای کفپوش اپوکسی

  • در زمان حمل محفظه های پرایمر اپوکسی کف با احتیاط کامل عمل کنید.
  • با توجه به آنکه این ترکیبات رنگی می توانند یکسری بخارات آسیب زننده ای را از خود متصاعد کنند بنابراین از استنشاق این بخارات در حین رنگ آمیزی دوری کنید.
  • حتما از لباس و تجهیزات حفاظتی استفاده کنید تا این پرایمرها با سطح پوست، چشم و نقاط حساس بدن شما تماس پیدا نکنند.
  • شما تنها مجاز به استفاده از این رنگ ها در مکان های با تهویه مطبوع هستید. به همین دلیل نمی توانید از این پرایمرها در محیط های بسته و بدون جریان هوا استفاده کنید.
  • عوامل آتش زا و احتراقی را از محیط دور کنید. با توجه به نوع هاردنر اپوکسی که در محلول استفاده می شود عملا احتمال آتش سوزی وجود دارد.
  • حدالامکان از ماسک های تنفسی مناسب استفاده کنید.

اعمال پرایمر اپوکسی کف توسط افراد با تجربه و ماهر

اعمال پرایمر اپوکسی کف توسط افراد با تجربه و ماهر

فرایند پوشش دهی سطح کف می تواند حساس و در نوع خود پیچیده باشد. به همین دلیل اگر می خواهید که کیفیت پایان کار رضایت بخش باشد بهتر است از تکنسین های اجرایی با تجربه و ماهر کمک بگیرید. زیرا این افراد با توجه به آن که پروژه‌های مختلفی را انجام داده اند به خوبی می دانند که از چه تکنیک هایی استفاده کنند تا سطحی کاملا یکدست و زیبایی را ایجاد کنند.

موضوع مهم دیگر مرتبط با مراحل آماده سازی سطح می باشد. به طوری که با اجرای زیرسازی های اساسی هم پرایمر اپوکسی کف به خوبی بتواند بر روی سطح کف بنشیند و هم اینکه رنگ رویه اپوکسی یک شدت چسبندگی بالایی را بر روی سطح کف داشته باشد. به همین دلیل همواره پیشنهاد می شود در انتخاب تیم اجرای کفپوش دقت لازم را داشته باشید. زیرا هر چقدر مواد رنگی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند اگر کوچکترین نقصی در مراحل اجرا به وجود آید باز هم نمی توان نتیجه مطلوبی را دریافت کرد.

آماده کردن سطح، برای اجرای پرایمر اپوکسی کف

از جمله مواردی که در طراحی و اجرای پرایمر اپوکسی کف، به عنوان کفپوش بسیار مهم می باشد، آماده سازی و فراهم نمودن شرایط مناسب برای اجرای این پرایمر می باشد.

به این طریق که سطحی را که می خواهیم توسط پرایمر اپوکسی کف، بپوشانیم، باید کاملا از هرگونه گرد و غبار و انواع روغن ها و همچنین گریس پاکسازی شود. به عبارت دیگر، نباید مانعی بین کف و پرایمر اپوکسی باشد. در صورتی که سطح، بطور کامل پاکسازی نشود، پرایمر اپوکسی کف، بصورت تمام و کمال اجرا نخواهد شد و به راحتی آسیب پذیر می باشد.

پرایمر اپوکسی کف

طریقه استفاده از پرایمر اپوکسی کف

برای بکاربردن این محصول شیمیایی، در رنگ کردن سطوح مختلف، می توان از کاردک های مخصوص این کار که برای رنگ آمیزی سطوح به وسیله این پرایمر تعبیه شده اند استفاده کرد. همچنین می توان از غلتک های مخصوص در رنگ آمیزی سطح مورد نظر استفاده کرد.

مشخصات فیزیکی پرایمر اپوکسی کف

پرایمر اپوکسی که برای رنگ آمیزی سطوح و کف ساختمان ها استفاده می شود، دارای مشخصات فیزیکی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • این محصول شیمیایی، حالت مات دارد و روشن نیست.
  • زمان خشک شدن این رنگ در دمای اتاق، یا به عبارتی دمای ۲۵ درجه سانتی گراد، به میزان ۸-۱۶ ساعت، برای خشک شدن سطحی این رنگ، و به میزان ۴ روز برای خشک شدن کامل این رنگ می باشد.
  • مدت زمان عمر مفید این رنگ، پس از مخلوط کردن اجزای آن در دمای اتاق، یا همان دمای ۲۵ درجه سانتی گراد، دو ساعت می باشد.
  • زمان رنگ آمیزی برای لایه بعدی، روی این رنگ، در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد، ۱۰-۲۴ ساعت بعد می باشد.

روش مصرف این رنگ

طریقه مصرف این رنگ، به این شکل است که ابتدا باید دو جزء را به صورت جدا از هم کاملا هم بزنید. سپس هاردنر، یا جزء B  را با توجه به درصد اختلاطی که روی برچسب آن ها ذکر شده است، به جزء A یا رنگ اضافه کنید و کاملا آن ها را مخلوط کنید.

دمای محیط برای رنگ آمیزی توسط پرایمر اپوکسی کف، بایستی حداقل ۱۰ درجه سانتی گراد و حداکثر ۴۰ درجه سانتی گراد باشد تا رنگ آمیزی به صورت موفقیت آمیز صورت پذیرد.

خرید انواع پرایمر از شرکت رانا کیمیا فام

پرایمرها نقش اساسی در پروژه های مرتبط با کفپوش اپوکسی ایفا می کنند. به همین دلیل کارخانجات تولید رنگ برنامه ریزی های ویژه ای را در تولید این ماده ارزشمند تدارک می‌بینند. در شرکت رانا کیمیا فام حجم گسترده‌ای از پرایمر اپوکسی کف تولید می شود تا مشتریان از بابت تهیه این محصولات مشکلی نداشته باشند. لذا اگر سوالی در ارتباط با قیمت محصولات و همچنین نیاز به دریافت مشاوره دارید می توانید با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.