تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

برای اجرای رنگ اپوکسی در هر محیطی نیاز به تجهیزات مختلفی است. دقت کنید که می‌توان این رنگ‌ها را به همراه قلمو و تجهیزات مشابه غلطک اجرا کرد؛ اما برای افزایش دقت اجرای رنگ، بهتر است که پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی استفاده شود. این نوع پیستوله با قدرت بسیار زیادی رنگ را روی دیوار می‌زند و باعث می‌شود تا رنگ نفوذپذیری بسیار بالایی داشته باشد. افرادی که به تازگی قصد استفاده از رنگ اپوکسی برای اجرا در محیط‌های مختلف را دارند و در این زمینه مبتدی هستند، با ما همراه باشند تا بیشتر در مورد پیستوله رنگ اپوکسی صحبت کنیم.

پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی چیست؟

پیستوله یکی از ابزارهای رنگ کاری است که می‌تواند برای انواع رنگ از جمله رنگ‌های اپوکسی استر، رنگ‌های پلی آمید و هر نوع رنگ دیگری که قابلیت رقیق شدن دارد، مورد استفاده قرار گیرد. اجرای رنگ اپوکسی با کفپوش اپوکسی متفاوت است. برای نصب کفپوش‌های اپوکسی، ماده اپوکسی به صورت رقیق کف زمین ریخته می‌شود و سپس با غلطک صاف می‌گردد. اما زمانی که نیاز به اجرای رنگ اپوکسی روی دیوار یا هر سطح دیگری است، باید به دقت اجرای رنگ توجه زیادی داشت.

پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی یکی از ابزارهایی است که می‌تواند برای اجرای رنگ اپوکسی با دقت زیاد مورد استفاده قرار گیرد. پیستوله‌ها دارای یک مخزن و یک ورودی برای باد هستند. به طوری که مخزن با رنگ پر می‌شود و باد می‌تواند رنگ را به صورت پاششی روی دیوار اجرا کند. دقتی که در اجرای رنگ اپوکسی با پیستوله وجود دارد، در اجرای این نوع رنگ با قلمو وجود نخواهد داشت.

انواع پیستوله رنگ اپوکسی

اگر نیاز به خرید پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی دارید، در ابتدا باید مشخص کنید که این پیستوله‌ها چه انواعی دارند. به طور کلی، پیستوله‌های موجود در بازار به دو دسته مخزن بالا و مخزن پایین تقسیم بندی می‌شوند. نوع مخزن به کار رفته در این پیستوله‌ها می‌تواند از جنس پلاستیک یا فلز باشد که هر کدام کاربرد خاصی دارند.

پیستوله رنگ اپوکسی با مخزن بالا

پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی با مخزن بالا یکی دیگر از پیستوله‌های موجود در بازار است. در این نوع پیستوله مخزن بالای نازل قرار گرفته است و رنگ راحت‌تر از مخزن خارج می‌شود. اساس کار این پیستوله با مخزن پایین یکسان است، اما چون جاذبه نیز در آن دخیل می‌باشد؛ عملکرد بهتری را به ارمغان دارد و کل رنگ از داخل مخزن خارج می‌شود. پیستوله‌های رنگ اپوکسی با مخزن بالا تنوع بیشتری در بازار دارند و می‌توان آن‌ها را با سایز و عملکرد متفاوت سفارش داد.

پیستوله رنگ اپوکسی با مخزن پایین

یکی از انواع پیستوله‌های موجود در بازار که کمتر شاهد فروش آن هستیم، پیستوله رنگ اپوکسی با مخزن پایین است. در این نوع پیستوله همانطور که از نامش مشخص است، مخزن رنگ اپوکسی در پایین آن قرار می‌گیرد. به طوری که فشار باد باید کل مخزن را بدون در نظر گرفتن جاذبه خالی کند. دلیل اینکه پیستوله رنگ اپوکسی با مخزن پایین چندان پرطرفدار نیست برای این است که بخشی از رنگ معمولا در مخزن پایین می‌ماند. به همین خاطر افرادی که می‌خواهند از کل رنگ اپوکسی موجود در مخزن استفاده کنند، پیستوله‌های مخزن بالا را ترجیح می‌دهند.

پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی چیست؟

نحوه استفاده از پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی

برای اجرای هر نوع رنگ مانند رنگ مخصوص مخازن و لوله‌های آب آشامیدنی و رنگ‌های اپوکسی با پیستوله، باید حتما با روش کار پیستوله آشنایی داشته باشید. دقت کنید که پیستوله‌ها تنوع زیادی دارند و باید با توجه به نیاز سفارش داده شوند. برای کار کردن با پیستوله رنگ اپوکسی، لازم است که ابتدا سر شلنگی که به پمپ باد وصل شده است را به پیستوله متصل کنیم. با متصل کردن پمپ باد به برق، پمپ باد شروع به باد شدن می‌کند و وقتی پر از باد شد، به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود و نیازی به انجام کاری از سوی شما نیست.

حال باید فلکه پیستوله را باز کنید تا باد وارد پیستوله شود. با فشار دادن ماشه پیستوله رنگ موجود در مخزن روی سطح مورد نظر پاشیده می‌شود. می‌توان با حرکت دادن دست، رنگ را به صورت یکنواخت و با سرعت بالایی روی سطح اجرا کرد.

نکات مهم برای استفاده از پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی

در صورت نیاز به استفاده از پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی لازم است که در اولین قدم با توجه به دستورالعمل توضیح داده شده از این پیستوله‌ها استفاده کنید. همچنین در نظر گرفتن نکات زیر برای استفاده از این محصولات اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • رنگ اپوکسی که قرار است برای اجرا با پیستوله مورد استفاده قرار گیرد، باید رقیق باشد. از این رو معمولا حدود ۳۰ درصد از حجم رنگ با حلال رقیق می‌شود تا بتوان رنگ را به صورت پاششی و با عملکرد بهتر روی سطح اجرا کرد.
  • یک پیچ در پشت پیستوله رنگ وجود دارد که میزان خروجی آن را مشخص می‌کند. بسته به نیاز و ضخامت مورد نظر رنگ اپوکسی، می‌توانید میزان چرخش پیچ را تغییر دهید.
  • یک پیچ در کنار دستگاه وجود دارد که شعاع پخش رنگ را مشخص می‌کند و می‌توانید آن را تنظیم کنید.
  • با عوض کردن سوزن پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی، می‌توانید این پیستوله را برای رنگ‌های دیگری مانند رنگ روغنی نیز استفاده کنید.
  • پیستوله بسیار سبک و خوش دست است و می‌توانید در هر فضایی از آن استفاده کنید.
  • در هر مکانی می‌توان از پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی استفاده کرد، چرا که این پیستوله‌ها نیاز به جریان برق ندارند و فقط به صورت بادی کار می‌کنند.
  • حتما قبل از اینکه یک سطح بزرگ را با پیستوله رنگ آمیزی کنید، فن استفاده از پیستوله را یاد بگیرید.

نکات مهم برای استفاده از پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی

خرید بهترین رنگ اپوکسی از رانا کیمیا فام

اجرای رنگ اپوکسی با پیستوله مخصوص رنگ اپوکسی نیازمند تخصص و تجربه بسیار زیادی است. اگر نیاز به رنگ اپوکسی با مقاومت بالا دارید و می‌خواهید از حداکثر کیفیت این رنگ‌ها بهره مند شوید، کافیست که برای خرید بهترین نوع رنگ اپوکسی به سایت رانا کیمیا فام مراجعه کنید. این سایت مرجع اصلی فروش و تولید رنگ‌های اپوکسی و پوشش اپوکسی با بهترین کیفیت است و از آخرین دانش روز دنیا برای تولید این محصولات استفاده می‌کند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.