تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک ، مراحل اجرا و کاربردهای آن

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک ، مراحل اجرا و کاربردهای آن

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک ، مراحل اجرا و کاربردهای آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک یک ماده ی رنگی بسیار با کیفیت برای پوشش دهی سطوح کف می باشند. این کفپوش ها مانند سایر اپوکسی های کف دو جزئی تهیه می شوند که لازم است قبل از اجرا با یکدیگر ترکیب شوند. پس از خشک شدن مقاومت بسیار بالایی دارند و در بسیاری از مراکز صنعتی و تولیدی کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک ، ضد الکتریسیته ساکن بوده و این ویژگی باعث می شود تا یک شرایط ایمن و مناسبی در محیط کار شما فراهم شود. در ادامه ی این مقاله با نحوه ی اجرا و کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

مرحله ی تمیزکاری و حذف آلاینده های سطحی

قبل از آنکه بخواهید به اعمال پرایمر و سپس کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک بپردازید باید سطح کف را آماده سازی کنید. مرحله ی اول باید هرگونه نقص سطحی اعم از ترک خوردگی، وجود چاله های ریز و درشت، خورد شدگی بخشی از بتن کف و از این قبیل موارد را کاملا اصلاح و برطرف کنید. برای هموار کردن هر چه بیشتر کف سازه استفاده از دستگاه های ساب زنی بهترین روش خواهد بود. این تجهیزات ماشینی هر گونه ناهمواری و وجود ناخالصی های سطحی را کاملاً برطرف می کنند.

بعد از آنکه مراحل کفسابی به اتمام رسید به دلیل وجود گرد و غبار ناشی از فرآیند ساب زنی بهتر است کف را پاکسازی مجدد و یا حتی شست و شو دهید. تمامی مواد روغنی چسبنده و آلودگی های کف باید پاکسازی شوند. از طرفی خشک بودن کف برای اعمال پرایمر و کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک بسیار با اهمیت است. شما نمی توانید در سطح مرطوب از کفپوش اپوکسی استفاده کنید. در این مورد حداکثر رطوبت تعريف شده ۵ درصد است.

نقش پرایمر در افزایش مقاومت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

پرایمر یک ماده ی رنگی حیاتی برای رنگ آمیزی کف می باشد. این ماده مزایای فراوانی برای رنگ رویه اپوکسی دارد. با استفاده از پرایمر می توانید قدرت پوشش دهی رنگ رویه اپوکسی کف آنتی استاتیک را به مراتب افزایش دهید. یعنی کفپوش اپوکسی بر روی سطوح صافی که پرایمرها ایجاد می کنند دارای نرخ گسترش بالایی هستند.

با بکارگيري صحیح از پرایمر اپوکسی یک صرفه جویی اساسی در مصرف کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک خواهد شد زیرا مواد رنگی آغازین کلیه ی منافذ سطح بتن را پر می کند و این ویژگی تاثیر مستقیمی بر روی کفپوش ها دارند و باعث می شوند کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در حجم کم یک مساحت بسیار وسیع را پوشش دهی کنند. مهمتر از همه اینکه پرایمرهای رنگ نقش یک لایه ی حمایت کننده را بر عهده دارند بطوریکه منجر به افزایش استحکام لایه های رویه یا بالاتر می شوند.

قرار دادن نوار مسی قبل از اجرای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

قرار دادن نوار مسی قبل از اجرای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

همان طور که می دانید کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک با هدف تخلیه ی مداوم الکتریسیته ساکن از سطح کف اجرا می شود. برای آنکه این خاصیت کفپوش به بهترین شکل انجام شود در بخش میانی آن یکسری نوارهای مسی را با فصله چند متری از هم قرار می دهند. نحوه ی چسباندن این نوارهای مسی خود نیازمند رعایت تکنیک های خاصی می باشد که برخی از آن عبارتند از فاصله ی ۱ تا ۴ متری نوارها از هم و همچنين فاصله ی ۶ اینچی آن ها در دیوار است.

این لایه های فلزی بار الکتریسیته ساکن را از سطح جذب و به زمین منتقل می کنند. بعد از این مرحله نوبت به اجرای لایه های میانی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک و لایه ی پایانی آن می رسد که هر کدام با فاصله ی زمانی معین اجرا می شوند.

اجرای لایه ی پایه و نهایی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

تا به اینجای کار شما یک بسترسازی اساسی را که شامل آماده سازی سطح ، اجرای پرایمر و قرار دادن نوار مسی است را انجام داده اید. اینها اصلی ترین مراحل مرتبط با آماده سازی یا زیر ساخت کف بودند. از این مرحله به بعد قرار دادن لایه های کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک آغاز می شود که معمولا در دو مرحله ی لایه ی اول و لایه ی دوم اجرا می شود. پس از اجرای لایه ی اول حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت زمان لازم است تا شرایط کامل برای اجرای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک نهایی مهیا شود.

این زمان بستگی به دمای محیط و رطوبت آن دارد. به طور کلی هر چقدر دمای محیط متعادل و حدود ۲۵ درجه سانتیگراد باشد و از طرف دیگر رطوبت نیز بالا نباشد می توان در زمان کوتاه تری به مرحله ی خشکی کامل کفپوش اپوکسی رسید. با اعمال لایه ی نهایی کفپوش تنها کافی است یک فرصت چند روزه به رنگ بدهیم تا به مرحله ی full cure یا خشکی صددرصد برسد.

اجرای لایه ی پایه و نهایی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی در چه مکان هایی قابل استفاده است؟

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک ، تخلیه الکتریسیته ساکن را که ممکن است به صورت جرقه باشد کاملاً از بین می برد. در بسیاری از صنایع بروز این اتفاق چندان مشکل ساز نیست اما بسیاری از مراکز تولیدی که با مواد و متریال پر ریسک سروکار دارند، تخلیه ی الکتریکی هر چند جزئی مشکلات بزرگی اعم از آتش سوزی، انفجار و مواردی از این دست ایجاد می کنند.

به همین دلیل اکثر شرکت ها جهت جلوگيري از هرگونه آسیب به تجهیزات و محیط کار خود سعی می کنند از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک استفاده کنند. مراکزی که به صورت متمرکز از این نوع ترکیبات رنگی کفپوش استفاده می کنند عبارتند از :

  • تولیدکنندگان پنل های خورشیدی
  • کارخانجات مرتبط با تجهیزات و قطعات الکترونیک
  • مراکز تولید مواد شیمیایی اشتعال زا
  • آزمایشگاه ها و صنعت داروسازی
  • صنایع خودروسازی و مهندسی
  • کارخانه های تولید مواد منفجره
  • صنعت هوافضا و تجهیزات نظامی
  • در بیمارستان ها و اتاق عمل
  • اتاق سرور و کامپیوتر

کفپوش اپوکسی در چه مکان هایی قابل استفاده است؟

دلایل انتخاب شرکت رانا کیمیا فام

  • این مجموعه کلیه محصولات رنگی خود را طبق پروتکل های تعیین شده در مرکز استاندارد تولید می کند.
  • تنوع تولید انواع پوشش های کف اعم از کفپوش اپوکسی صنعتی، کفپوش پلی اورتان، کفپوش اپوکسی پارکینگ، کفپوش اپوکسی سه بعدی و بسیار از محصولات دیگر باعث شده است تا پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم.
  • تولید کننده طیف گسترده ای از رنگ ساختمان، رنگ نما، رنگ های روغنی، پرایمرها، رنگ های زینک ریچ مناسب سطوح فلزی ، که همگی در بالاترین سطح کیفیت می باشند.
  • توزیع به موقع رنگ ها به محل پروژه
  • قیمت عالی و مقرون به صرفه
بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.