تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

راهنمای استفاده از کفپوش کف سوله های صنعتی

راهنمای استفاده از کفپوش کف سوله های صنعتی

راهنمای استفاده از کفپوش کف سوله های صنعتی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

سوله های صنعتی به دلیل تحمل تنش های بالا نیاز به مراقبت ویژه ای دارند. بخش کف این گونه سازه‌ها با توجه به رفت و آمد ماشین آلات سنگین مستعد خوردگی و تخریب ساختاری خواهد بود. در نتیجه ما باید از کفپوش هایی استفاده کنیم که بروز آسیب به کف سازه را به حداقل برساند. کفپوش کف سوله های صنعتی از نوع رزین های اپوکسی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

این رزین‌ها به صورت دو جزئی تهیه می‌شوند و پس از رسیدن به مرحله خشکی کامل یک لایه بسیار سخت و غیرقابل نفوذ را ایجاد می‌کنند. یکسری مراحل خاص برای اجرای کفپوش اپوکسی در محیط های صنعتی وجود دارد. از زیر سازی سوله گرفته تا اعمال لایه های رزین همگی باید به طور اصولی دنبال شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد نکات مرتبط با اجرا صحبت کنیم. البته اطلاعاتی در مورد مشخصات و ویژگی های عمومی رزین های اپوکسی نیز ذکر خواهیم کرد.

مراحل کف سازی سوله پیش از اجرای رزین‌ها

برای کف سازی سوله های بتنی المان های متعددی را باید مد نظر قرار دهیم. در وهله اول بهتر است تمام ترک‌ها، خوردگی‌ها و تخریب های موجود در بتن برطرف شوند. استفاده از دستگاه سنگ زنی الماسه در صورت ناهموار بودن سطح کف بسیار حائز اهمیت است. این دستگاه‌ها می‌توانند یکسری ساییدگی یا خراشیدگی هایی را بر روی بتن ایجاد کنند. بنابراین میزان چسبندگی رزین های اپوکسی افزایش پیدا می‌کند.

هدف اصلی سنگ زنی افزایش اصطکاک و ارتقاء میزان گیرایی کفپوش است. مراحل پیش از اجرای کفپوش کف سوله های صنعتی حذف گرد و غبارها و آلاینده های چسبیده به کف است. می‌توان از دستگاه های وکیوم یا جاروبرقی برای این منظور استفاده کرد. حتما مراقب باشید که باعث مرطوب شدن بتن کف نشوید. زیرا رزین اپوکسی تنها می‌تواند چسبندگی بالای خود را بر روی سطوح خشک حفظ کند.

 

مراحل کف سازی سوله پیش از اجرای رزین‌ها

 

کفپوش سوله صنعتی در چند لایه اجرا می‌شود؟

برای اجرای کفپوش کف سوله های صنعتی نیاز به سه لایه است. این لایه‌ها به طور منظم بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و پوشش بسیار سخت و محکمی را ایجاد می‌کنند. نکته مهمی که وجود دارد این است که در محیط های صنعتی نیروی وزن بالایی به کف سازه وارد می‌شود. پس کاملاً منطقی است که روند پوشش دهی به شکل لایه ای باشد. بعد از اجرای اولین لایه لازم است که یک مدت زمان مشخصی سپری شود تا پوشش آغازین به مرحله خشکی نسبی برسد.

در ارتباط با لایه دوم و سوم نیز دقیقا به همین صورت عمل می‌شود. اصولاً رزین های اپوکسی روی بسترهایی می‌چسبند که یک خشکی سطحی را داشته باشند. پس ما نمی توانیم لایه‌ها را به صورت مرطوب یکی پس از دیگری روی یکدیگر قرار دهیم. این اقدام مهم جزو نکات فنی در پوشش دهی کف سازه است.

استفاده از پرایمر در فرایند اجرای کفپوش کف سوله های صنعتی

با اجرای پرایمر می‌توانیم ضخامت کفپوش اپوکسی را در مجموع افزایش دهیم. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد روند پوشش دهی به صورت لایه ای است. بنابراین اگر یک لایه به عنوان پوشش آغازین اعمال شود می‌توان ضخامت کار را تا یک مقدار هر چند جزئی ارتقاء داد. پرایمرهای اپوکسی فواید و مزیت های بسیار زیادی را دارند. اولین موضوع مهم کاهش مصرف رنگ یا رزین اپوکسی است.

روزنه‌ها و ترک های بسیار ریزی که در سطح کف سازه وجود دارند می‌تواند باعث ناهموار شدن کفپوش اپوکسی شود. لذا بعد از زیر سازی اولیه و همچنین اجرای پرایمر می‌توانید خاصیت پشتیبان را برای لایه های میانی و رویه اپوکسی به وجود آورید.

 

استفاده از پرایمر در فرایند اجرای کفپوش کف سوله های صنعتی

 

لایه میانی در کفپوش کف سوله های صنعتی

در پروژه های متعددی مانند اجرای کفپوش اپوکسی کف گاراژ، سالن های صنعتی، کارخانجات و غیره نیاز اساسی به لایه میانی اپوکسی داریم. این لایه‌ها بعد از پرایمرها اجرا می‌شوند و زمانی باید آن‌ها را در کف سازه قرار داد که پوشش اولیه به خشکی نسبی رسیده باشد. لایه میانی اپوکسی می‌تواند از ضخامت ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میکرومتر نیز اجرا شود.

بنابراین بخش زیادی از نیروهای محیطی را تحمل خواهد کرد. روش مصرف لایه میانی کفپوش کف سوله های صنعتی به این صورت است که شما باید جزء دوم را با یک حجم کنترل شده به جزء اول اضافه کنید. بعد از میکس کردن کامل محلول باید قبل از اتمام عمر مفید رنگ حجم آماده شده را مصرف کنید.

لایه نهایی در کفپوش کف سوله های صنعتی

لایه نهایی همان topcoat با پوشش رویه است. مقدار ضخامتی که برای لایه نهایی کفپوش کف سوله های صنعتی در نظر می‌گیرند ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میکرومتر است. لایه میانی غالبا ضخامت بیشتری را نسبت به لایه نهایی دارد. دلیل این موضوع نیز المان های مرتبط با مهندسی رنگ آمیزی و پوشش دهی کف سازه است. خوشبختانه فام های ظاهری متعددی برای کفپوش اپوکسی وجود دارد. در نتیجه اگر قصد زیباسازی نمای داخلی یک محیط صنعتی را دارید.

استفاده از رنگ بندی های مختلف برای کفپوش کف سوله های صنعتی کاملاً مقدور است. این کفپوش های اپوکسی نیز به صورت دو جزئی ارائه می‌شوند و نیاز به اختلاط صحیح میان اجزای آن‌ها وجود دارد. در مجموع هر چقدر روند اختلاط رزین های اپوکسی با هاردنرها کاملا دقیق انجام شود می‌توانیم امیدوار باشیم که یک فرآیند پوشش دهی موفق و ایده آلی را خواهیم داشت. پس با خرید کفپوش اپوکسی تنها مرحله اول را طی کردیم. زیرا مراحل اجرای کار تعیین کننده نهایی خواهد بود.

 

لایه نهایی در کفپوش کف سوله های صنعتی

 

فرصت لازم برای خشکی کفپوش اپوکسی

پس از آنکه مراحل اجرای کفپوش کف سوله های صنعتی تکمیل شد لازم است یک مدت زمان مشخصی را صبر کنیم تا این لایه‌ها کاملاً به مرحله خشکی برسند. دمای محیط نقش موثری در افزایش و کاهش زمان خشکی دارد. اما به عنوان یک قاعده کلی در دمای متعادل محیط یعنی دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد به ۷ روز کامل زمان احتیاج داریم تا مطمئن شویم که کفپوش های اپوکسی از حالت مرطوب خارج شده و خشک شدند.

تا تکمیل این مدت بهتر است هیچ گونه رفت و آمدی در سازه نداشته باشیم . انجام مراقبت های اولیه بعد از اتمام کار بسیار حائز اهمیت است. البته تکنسین های اجرایی سعی می‌کنند نکات مهمی را در پایان کار به شما ارائه دهند تا کف سازه دچار آسیب نشود.

تولید و فروش کفپوش کف سوله های صنعتی در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به عنوان تولید کننده برتر انواع رنگ های ساختمانی و صنعتی، مسئولیت فروش کفپوش اپوکسی را نیز در حجم گسترده بر عهده دارد. کارشناسان ما در حوزه فروش سعی می‌کنند اطلاعات فنی کامل و مناسبی را به شما ارائه دهند. از طرفی نوع پروژه شما نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد تا مناسب ترین پوشش های کف معرفی شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.