تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگهای ساختمانی پایه آب

رنگهای ساختمانی

رنگهای ساختمانی پایه آب

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

شدت چسبندگی بالای رنگهای ساختمانی پایه آب

یکی از ویژگی ها و خواص ارزشمند رنگهای ساختمانی پایه آب اکریلیک این است که شدت چسبندگی بسیار بالایی دارند. این ویژگی بسیار مهم شرایطی را فراهم می‌کند تا طول عمر این رنگ ها در یک بازه زمانی بلند مدت افزایش پیدا کند. هر چقدر چسبندگی میان سطح دیوار و رنگ بیشتر باشد عملاً با کوچکترین تنش پس از خشکی کامل از سطح دیوار جدا نخواهند شد.

همچنین وجود رطوبت نیز نمی‌تواند فیلم رنگ مورد نظر را تخریب کند. البته افزایش چسبندگی این رنگ ها بستگی به میزان آمادگی سطح و همچنین انجام فرایند اصلاح نقایص دیوار دارد. هرچقدر که شما مرحله آماده سازی سطح را بهتر و با کیفیت بالاتری انجام دهید طبیعتا بر روی چسبندگی رنگ های ساختمانی تاثیر می گذارد. البته انجام این مراحل آماده سازی منحصر به رنگهای ساختمانی پایه آب نیست. چرا که شما باید در اجرای انواع رنگ پایه حلال مانند رنگ روغنی نیز ابتدا به رفع نقایص سطح بپردازید.

زیبایی و شفافیت رنگهای ساختمانی پایه آب

رنگهای ساختمانی پایه آب از زمانی که به مرحله خشکی کامل می رسند دارای یک سطح بسیار زیبا و شفاف هستند. رنگدانه مورد نظر تفاوتی ندارد که از چه نوع باشد. چرا که تیره ترین رنگدانه این رنگ ها نیز دارای سطح شفاف و خیره کننده ای هستند. ممکن است براقیت و شفافیت انواع رنگ ساختمانی را تنها منحصر به رنگ روغنی ساختمان بدانید اما رنگ های اکریلیک پایه آب نیز درجه شفافیت قابل قبولی دارند. اگرچه از لحاظ براق بودن قدری از انواع رنگ روغنی ساختمان پایین تر هستند. ولی این موضوع بستگی به میزان نور محیط دارد.

معمولا در سازه های ساختمانی که کاملاً نورگیر هستند رنگهای ساختمانی پایه آب آکریلیک می توانند یک تعادل بسیار خوبی از لحاظ انعکاس نور در محیط های بسته ایجاد کنند. در صورتی که رنگ های روغنی اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرند انعکاس نور به نسبت بالاتری را دارد. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم علاوه بر رنگ های پایه آب می توانید از انواع رنگ روغنی مات برای اتاق های دارای نورگیر بالا استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: کفپوش اپوکسی آنتی داست + ویژگی ها، کاربردها و مزایا

رنگهای ساختمانی پایه آب

عدم وجود ترکیبات سمی در رنگهای ساختمانی پایه آب آکریلیک

بسیاری از تکنسین های اجرایی رنگ زمانی که با انواع رنگهای ساختمانی پایه حلال کار می کنند همواره این شکایت را دارند که استنشاق آلاینده های پراکنده این رنگ ها در محیط می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. اما رنگهای ساختمانی پایه آب اگرچه به عنوان یک ماده شیمیایی رنگی تلقی می شود و در برخورد با آنها باید کلیه اقدامات ایمنی را رعایت کنیم، اما در قیاس با پوشش های پایه حلال ترکیبات سمی و آسیب زننده فوق‌العاده کمتر و ناچیزی دارند. به همین دلیل عوامل اجرایی رنگ آمیزی ساختمان روند سهل و آسانی را در استفاده از این رنگ ها خواهند داشت.

آماده سازی سریع رنگ آکریلیک

زمانی که درب قوطی رنگهای ساختمانی پایه آب اکریلیک را باز می‌کنید با یک ماده رنگی به نسبت غلیظی روبرو خواهید شد. شما باید این رنگها را با سیالات روان از قبیل آب رقیق سازی کنید. هیچ نوع سیال دیگری به اندازه آب نمی تواند کیفیت پایانی رنگ های اکریلیک پایه آب را بهبود ببخشید. چرا که نوع فرمولاسیون آنها دقیقاً به همین صورت می باشد.

دقت داشته باشید که نسبت اضافه کردن آب به رنگهای ساختمانی پایه آب حتما باید بر اساس حجم رنگ باشد. شما نمی توانید هر مقدار سیال آب را به این رنگ ها اضافه کنید. چرا که رقیق کردن بیش از حد آنها قطعاً نمی‌تواند کیفیت قابل قبولی را ارائه دهد. این موارد فنی معمولاً در درب یا بدنه قوطی با عنوان طریقه استفاده آورده شده است. لذا شما باید بر اساس حجم رنگ مقدار اضافه کردن آب را مشخص کنید.

مقاله پیشنهادی: عایق رطوبتی پایه سیمان؛ کاربردها، اجرا و مزیت ها

آماده سازی سریع رنگ آکریلیک

سختی بسیار بالای فیلم رنگ اکریلیک

رنگهای ساختمانی پایه آب اکریلیک در یک مدت زمان کوتاه پس از اجرای اولیه به مرحله خشکی کامل می رسد. شما تنها کافی است جریان هوای متعادلی را در محیط خانه خود پس از رنگ آمیزی برقرار کنید. خواهید دید که تنها پس از چند ساعت سطح رویه رنگ کاملاً خشک خواهد شد. عمق رنگ نیز بین ۲ تا ۳ روز بر اساس مقدار دمای محیط به مرحله خشکی می رسد. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که فیلم رنگ اکریلیک شدت سختی بسیار بالایی دارد. این رنگ ها اگر با یک ضخامت یکسان در یک سطح اجرا شوند دچار ترک خوردگی و پوسته شدن نمی شوند.

قابل اجرا بر روی سطوح مختلف

معمولاً زمانی که شما می خواهید فضای خانه خود را رنگ آمیزی کنید علاوه بر سطوح دیواری گچی با سطوح مختلف از قبیل چوب و فلز نیز مواجه خواهید شد. بله درست حدس زدید درب های که در اتاق ها و سرویس های بهداشتی و بخش ورودی خانه وجود دارند همگی از چوب ساخته شده اند. خوشبختانه رنگهای ساختمانی پایه آب آکریلیک بر روی سطوح چوبی نیز قابل اجرا می باشند. با توجه به رنگ بندی های مختلفی که در مورد رنگ های ساختمانی پایه آب آکریلیک وجود دارد می توانید یک رنگ متضادی را برای درب های چوبی خود انتخاب کنید.

قطعاً این کار جلوه‌گری محیط خانه شما را بیشتر خواهد کرد. در کنار اینها چارچوب های موجود در کنار درب ها همگی از فلز ساخته شدند. باز هم در اینجا رنگ های آکریلیک قابلیت اجرا روی سطوح فلزی را نیز دارند. این نوع کاربرد همه جانبه منجر به آن خواهد شد تا شما با خرید یک نوع رنگ کلیه سطوح خانه خود را از قبیل سطح گچی، بتنی، سطوح چوبی و فلزی رنگ آمیزی کنید. بنابراین سرعت اجرای رنگ فوق العاده افزایش پیدا خواهد کرد و از همه مهمتر نیاز به خرید رنگ های متنوع دیگر ندارید.

خرید انواع رنگ ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

خرید انواع رنگ ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به عنوان یک تولید کننده صنعتی برتر در سطح کشور همواره توانسته است در این سال‌های طولانی با فروش با کیفیت ترین رنگ های ساختمانی، سیل عظیمی از رضایت مشتریان را جلب کند. کارشناسان و متخصصین ما همواره در تلاش هستند که در حوزه مشاوره و ارائه اطلاعات تخصصی شما را در جهت خرید مناسب ترین رنگ ساختمان راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.