تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ رویه اکریلیک ؛ پوشش های عالی و زیبا

رنگ رویه اکریلیک

رنگ رویه اکریلیک ؛ پوشش های عالی و زیبا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ رویه اکریلیک همانطور که از نام آن مشخص است، رنگ هایی هستند که بر روی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگ ها در انواع مختلفی تولید شده، و هر کدام دارای ویژگی ها و کاربرد های مختلفی هستند.

عنصر اصلی رنگ های اکریلیک، رزین اکریلیک می باشد. پوشش های تک جزئی که با استفاده از رنگ دانه های مختلف عرضه و تولید می شوند. این رنگ ها را می توان بر روی رنگ های میانی اپوکسی پلی آمین نیز استفاده نمود. زیرا حالت چسبندگی بالایی دارند، و قادر هستند به خوبی بر روی این رنگ های میانی قرار گیرند.

پوشش دهی بالایی دارند، و بر روی سازه های بتنی و فلزی که در مجاورت خورشید و رطوبت قرار می گیرند استفاده می شود. رنگ رویه اکریلیک یک پوشش عالی و مقاوم، برای قطعات خودرو نیز به شمار می رود. این رنگ دارای فام ظاهری بدون محدودیت می باشد. اما تنها می توان آنها را به مدت ۶ ماه در انبارها نگهداری نمود.

این رنگ ها باید حتما در ظروف در بسته، و در جای خشک و خنک نگهداری شوند. تقریبا ۱ ساعت زمان لازم است تا رنگ های اکریلیک استفاده شده بر روی سطح، خشک شوند.

رنگ رویه اکریلیک

روش استفاده از رنگ رویه اکریلیک و آماده سازی سطح مورد نظر

این رنگ در اصل جزو دسته رنگ های تک جزئی می باشد. به همین دلیل باید در حین استفاده از انها، کاملا همزده شوند. پس از آن به میزانی که لازم دارد، به آن تینر اضافه کنید. تا ویسکوزیته رنگ برای استفاده و اجرا، مناسب شود.

جهت استفاده از رنگ های اکریلیک نیز همچون دیگر رنگ های صنعتی، باید سطح مورد نظر، از هرگونه آلودگی تمیز باشد. به همین دلیل پیش از استفاده از رنگ های رویه، محل مورد نظر را از گرد و غبار، روغن، گریس و … پاک نمایید. اگر این عمل را انجام ندهید، مسلما محل مورد نظر رنگ را به خوبی به خود جذب نخواهد کرد.

اگر ۷۲ ساعت زمان از رنگ آمیزی میانی سطح مورد نظر گذشته باشد، باید پیش از استفاده از رنگ رویه اکریلیک سطح را بعد از تمیز نمودن، زبر کنید. تا رنگ بهتر بر روی محل مورد نظر قرار گیرد.

بهترین شرایط آب و هوایی برای استفاده از رنگ های رویه اکریلیک

زمانی که قصد استفاده از این رنگ ها را دارید، باید این نکته را  به خاطر داشته باشید، که دمای محیط باید مناسب باشد. در هنگام رنگ آمیزی نیاز است دمای محیط بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باشد. از طرف دیگر دمای سطح باید ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد.

در انتها نیز لازم است میزان رطوبت محل رنگ آمیزی، کمتر از ۸۰ درصد باشد. در غیر این صورت استفاده از رنگ رویه اکریلیک می تواند به خوبی عمل نکرده و بر سطح به درستی نچسبد. برای استفاده از این رنگ نیاز به استفاده از دستگاه های اسپری بدون هوا، دستگاه های اسپری هوا، قلم مو و غلطک، و میکسر برقی یا بادی خواهید داشت.

رنگ رویه اکریلیک

رنگ اکریلیک بر روی سطوح فلزی

یکی از نمونه های رنگ اکریلیک، رنگ هایی هستند که بر روی سطوح فلزی استفاده می شوند. البته باید بگوییم در اصل رنگ های رویه اکریلیک، به هیچ عنوان مناسب برای سطوح فلزی نیستند. زیرا این رنگ ها بیشتر برای سطوح غیر فلزی ساخته شده و استفاده می شوند.

اما اگر قصد دارید از این رنگ ها،  بر روی سطوح فلزی استفاده نمایید، باید از پوشش های ضد زنگ و روغنی به عنوان آستری برای رنگ استفاده نمایید. پس از آن می توانید از رنگ رویه اکریلیک به عنوان رنگ نهایی بهره مند شوید.

از جمله موارد استفاده از این رنگ های اکریلیک، می توانیم به سطوح سیمانی، گچی، چوبی و هر محیطی که غیر فلزی باشد نام ببریم. این رنگ ها در اصل پوشش های مقاوم هستند، که از دوام بالا و قیمت مناسب برخوردار هستند.

تا جایی که می توانید باید این رنگ ها را کم رقیق کنید، و به هیچ عنوان بر روی سطوح حاصل فلزی از آنها استفاده نکنید. برای استفاده بر روی سطوح فلزی باید حتما از پوشش های روغنی یا استری ضد زنگ پیش از استفاده از رنگ های اکریلیک، بهره مند شوید.

این رنگ ها دارای کیفیت بالایی بوده و می توان از آنها با غلطک و پیستوله استفاده نمود. البته بهتر است کمتر از قلم مو برای استفاده از رنگ رویه اکریلیک استفاده شود. زیرا این رنگ ها به سرعت بر روی سطح خشک می شوند و فرصت کافی برای این که اثر باقی مانده قلمو را از سطح جدا کنید، نخواهید داشت.


مقالات زیر میتواند برای شما مفید باشد :

    بدون دیدگاه

    متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.