تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

معرفی رنگ زرد صنعتی

رنگ زرد صنعتی

معرفی رنگ زرد صنعتی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ زرد صنعتی یکی از رنگ های به کار رفته به عنوان پوششی برای تاسیسات صنعتی است. رنگ ها انواع مختلف دارند که هرکدام از رنگ دانه های مختلف و یا مواد شیمیایی مختلف تشکیل شده اند.

استفاده از آن ها ما را قادر ساخته است به برخی از ابزار های تولیدی زیبایی خاصی دهیم و یا به برخی از ابزارهای تولیدی مقاومت بالایی در برابر برخی از شرایط آب و هوایی القا کنیم.

به عنوان مثال اگر فلزی در برابر خوردگی مقاومت خوبی ندارد به آسانی می توان از انواع رنگ ها به این منظور برای ایجاد یک پوشش مقاوم در برابر خوردگی استفاده کرد. این اتفاق ما را قادر ساخته است با به کارگیری یک ماده ی شیمیایی ارزان و مطلوب به طور قابل ملاحظه ای طول عمر مفید سایر محصولات را افزایش دهیم.

بازار تولید و فروش انواع رنگ های صنعتی بسیار داغ است و روز به روز هم به تنوع این محصولات اضافه میشود هم مصرف کنندگان این نوع مواد شیمیایی افزایش می یابد. در این قسمت از مقاله به طور اختصاصی اطلاعاتی در مورد رنگ زرد صنعتی ارائه شده است. با ما همراه باشید تا کاربرد این نوع رنگ ها در صنعت را بیشتر بدانید.

رنگ زرد صنعتی

کاربرد رنگ زرد صنعتی

رنگ صنعتی دارای انواع مختلف می باشد که هر کدام از آن ها به منظور جداگانه ای به کار گرفته می شود در صنعت و بخش تولیدات از ترکیب رنگ زرد با سایر رنگ ها به طور قابل ملاحظه ای استفاده می شود.

رنگهای اپوکسی پلی آمین آداکت یکی از انواع رنگ زرد صنعتی می باشد که کاربرد وسیعی برای رنگ آمیزی قطعات مختلف در صنعت داد.

رنگ های آلکیدی از دیگر رنگ صنعتی زرد است که برای رنگ کردن قطعات به کار می رود.

ترکیب رنگ زرد با سایر رنگ ها :

  • استفاده از رنگ های زرد، کرمی و صورتی باعث ایجاد فضایی شاد و روشن خواهد شد.
  • استفاده از رنگ زرد تیره در کنار چوب طبیعی حسی از طبیعت در خانه القا می کند.

ترکیب رنگ ها در این حالت تنوع بسیاری را در اختیار کاربر قرار می دهد. البته باور بر این است که در حضور سایر رنگ ها زیبایی رنگ زرد بسیار مطلوب تر است.

رنگدانه ی رنگ زرد صنعتی در بسته بندی های مختلف تولید و تهیه می شود. از آن می توان به عنوان یک رنگ تزیینی نیز استفاده کرد به همین دلیل بیشتر در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها و منازل این رنگ کاربرد فراوانی دارد.

استفاده از آن ها به عنوان یک عامل پوشش دهنده و البته مقاوم به ندرت صورت می گیرد زیرا رنگ زرد صنعتی قابلیت لازم را ندارد و همین عامل سبب شده است که فروش این محصولات بیشتر در صنایع و تاسیساتی مورد توجه باشد که زیبایی و ایجاد تنوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

بررسی رنگ زرد صنعتی

برای تهیه ی همه ی رنگ ها همواره از رنگدانه های مختلف استفاده می شود. مهم ترین این رنگدانه‌ها ، کرومات روی و کرومات سرب است. از قطران زغال سنگ نیز رنگدانه‌های الوانی بصورت نمکهای نامحلول فلزات بدست می‌آید که در هیدروکسید آلومینیم به صورت ژله می‌بندد.

این ژله را پس از خشک کردن به‌ صورت پودر با رنگدانه‌هایی نظیر کربنات کلسیم و سیلیس مخلوط می‌کنند و در انواع رنگهای مورد نیاز بکار می‌برند

رنگدانه ها البته تنها اجزای تولیدی رنگ ها نیستند بلکه در تهیه ی انواع رنگ ها از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می شود که قابلیت آنها را ارتقا می دهد. انواع رزین ها ، براق کننده ها و… می تواند به طور گسترده در رنگ زرد صنعتی استفاده شود.

وجود عامل های شیمیایی مختلف در رنگ ها سبب شده است قابلیت آن ها به عنوان پوشش افزایش یابد ولی در مورد رنگ زرد صنعتی بیشتر آنچه اهمیت دارد استفاده ی آن به عنوان یک پوشش تزیینی است. البته در صورت ادغام شدن مواد شیمیایی مختلف در آن به آسانی می توان مزیت این نوع رنگ ها را ارتقا داد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.