تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

استفاده از رنگ نسوز برای شومینه

استفاده از رنگ نسوز برای شومینه

استفاده از رنگ نسوز برای شومینه

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

شومینه‌ها نقش بسیار مهمی در ارتقاء دکوراسیون محیط مخصوصاً منازل دارند. بنابراین باید اقداماتی اساسی برای زیبایی آن‌ها انجام دهیم. اولین اقدام مهم رنگ آمیزی شومینه‌ها است. شما می‌توانید از نمونه های رنگ نسوز برای شومینه استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند در بخش داخلی و همچنین در قسمت بیرونی نیز مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به خاصیت ضد حرارتی که این رنگ نسوز دارد در تماس با حریق دچار تخریب ساختاری و پوسته شدن نمی شود.

به همین دلیل افرادی که قصد دارند یک ترمیم و نوسازی ایده آلی را برای این عناصر گرمایشی انجام دهند، بهترین گزینه برای آن‌ها رنگ ضد حریق است. پس پیشنهاد می‌کنیم هیچ وقت از رنگ های معمولی استفاده نکنید. چرا که در همان مراحل اولیه که می‌خواهید شومینه را روشن کنید بلافاصله این رنگ‌ها از سطح کار جدا می‌شوند. در این مقاله جزئیات بیشتری را برای این رنگ های نسوز ارائه می‌دهیم.

رنگ نسوز برای بخاری هیزمی

از آنجایی که بخاری های هیزمی به عنوان یک عنصر بسیار زیبا در محیط های خانگی تلقی می‌شوند اکثر افراد تمایل دارند این وسایل گرمایشی را در منزل خود داشته باشند. بخاری های هیزمی از گاز شهری برای ایجاد اشتعال استفاده می‌کنند. بنابراین گرمای زیادی را در محفظه خود ایجاد می‌کنند. لذا استفاده از رنگ نسوز سیلیکونی که می‌تواند روی دیوارهای آجری و همچنین سطوح فلزی بچسبد گزینه مناسبی است. رنگ نسوز برای شومینه در بخش کف، دیواره‌ها و به طور کلی سطوح داخلی شومینه قابل استفاده است.

تنها نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که یک آماده سازی اولیه انجام دهید. ممکن است لازم باشد از بتونه های مخصوص برای پر کردن خوردگی‌ها استفاده کنید. با توجه به مکانیزمی که این نوع از رنگ های نسوز دارند از لحاظ فام ظاهری محدود هستند. رنگدانه هایی که برای آن موجود است معمولاً آلومینیومی و مشکی است. شما می‌توانید از رنگ های مشکی برای ایجاد جلوه زیبا در شومینه خود استفاده کنید.

 

رنگ نسوز برای بخاری هیزمی

 

رنگ شومینه آجری

با توجه به آنکه برخی شومینه‌ها به صورت آجری ساخته شده اند لذا برای نوسازی آن و همچنین تغییر ظاهر از رنگ ضد حرارت استفاده می‌کنیم. همانطور که گفته شد رنگ نسوز برای شومینه برای طیف گسترده ای از وسایل گرمایشی قابل استفاده است. برخی از شومینه‌ها از جنس چدن هستند که در عصر حاضر طرح های زیبایی از آن تولید شده است. برخی دیگر نیز از مصالح ساختمانی مانند آجر ساخته شدند که معمولاً جزو شومینه های قدیمی تلقی می‌شوند. اگرچه آجرها مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند.

اما اجرای یک لایه رنگ می‌تواند تمام نقایص ساختاری، خوردگی‌ها و مواردی از این قبیل را پنهان کند. رنگ مقاوم حرارتی هم به صورت مایع و هم به صورت اسپری عرضه می‌شود. معمولاً تفاوت چندانی میان آنها وجود ندارد. بلکه روند اجرای آنها با یکدیگر فرق دارد. اسپری‌ها کاربری سهل و آسانی دارند و فقط شما کافی است بدون هیچگونه مراحل آماده سازی رنگ آنها را اجرا کنید. اما رنگ های نسوز سیلیکونی مایع نیاز به رقیق سازی و ترکیب با تینرها را دارند.

خرید رنگ نسوز شومینه

برای خرید رنگ نسوز مخصوص شومینه المان های مختلفی را باید در نظر بگیریم. اولین موضوع میزان دمایی است که به عنوان حد تحمل برای رنگ‌ها لحاظ می‌شود. رنگ های نسوز می‌توانند تحمل دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد را داشته باشند. البته نمونه های ۶۰۰ درجه و ۸۰۰ درجه و بیش از اینها نیز فرموله و تولید شده است. همانطور که از نام آن مشخص است، محدوده دمای معینی را می‌توانند تحمل کنند. بیشتر از این دما عملاً باعث تخریب رنگ خواهد شد.

پس شما باید ببینید که حدود دمای داخلی و بدنه شومینه تا چه حد است. استفاده مستمر باعث افزایش بیش از حد دمای محفظه داخلی شومینه می‌شود. به همین دلیل باید از رنگهای با حد تحمل دمای بالا استفاده کنید. در مجموعه توجه به دمای اثر گذار بر روی رنگ معمولاً در پروژه های صنعتی صورت می‌گیرد، مانند رنگ آمیزی کوره‌ها، لوله های صنعتی که حامله سیالات پر حرارت هستند و غیره. البته کارشناسان فروش رنگ نسوز اطلاعات بیشتر و با جزئیات کامل تر به شما ارائه می‌دهند تا بهتر بتوانید برای خرید تصمیم گیری کنید.

 

خرید رنگ نسوز شومینه

 

بدون بو بودن رنگ نسوز برای شومینه

رنگ نسوز برای شومینه اگرچه از ترکیبات شیمیایی ساخته و پرداخته شده است و همچنین در تماس مستقیم با حرارت قرار دارند. اما این بدان معنا نیست که تماس با حریق باعث پخش شدن عناصر سمی در محیط می‌شود. زمانی که این رنگ شومینه به مرحله خشکی کامل می‌رسد حتی هیچ گونه بویی را نیز به محیط ساطع نمی کند. به همین دلیل اگر می‌خواهید این رنگ را در محیط های بسته خانگی یا محل کار استفاده کنید نباید نگرانی خاصی از این بابت داشته باشید. پس از خشکی کامل یک لایه بسیار سخت و مقاومی را ایجاد می‌کنند که هم از بستر کار محافظت می‌کند و همین که باعث براق تر شدن ظاهر شومینه می‌شود.

عدم ترک خوردگی رنگ نسوز برای شومینه

مهمترین موضوعی که در فرایند اجرای رنگ نسوز برای شومینه اهمیت دارد این است که بتوانیم رنگ‌ها را با حداکثر چسبندگی و طول عمر بالا روی سطح اجرا کنیم. ترک خوردگی و پوسته شدن رنگ از جمله معضلاتی است که در برخی مواقع ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی شما باید هزینه های مضاعفی برای ترمیم و یا حتی اجرای لایه بعدی رنگ صرف کنید.

اما رنگ نسوز برای شومینه به واسطه کیفیت بالایی که دارد در کنار اجرای صحیح لایه ای مستحکم و با ضخامت استاندارد را ایجاد می‌کند. لذا شما شاهد ترک خوردگی رنگ نخواهید بود. البته شما نیز باید یکسری زیرسازی های اساسی را در روند کار انجام دهید. زیرسازی‌ها شامل پاک کردن گرد و غبار، برطرف کردن خوردگی‌ها و پر کردن ترک های عمیق می‌باشد. هرچقدر فرایند زیرسازی شما با کیفیت بیشتری انجام شود در مقابل رنگ رویه دوام بیشتری خواهد داشت.

 

عدم ترک خوردگی رنگ نسوز برای شومینه

 

تولید رنگ نسوز برای شومینه در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام نمونه های مختلفی از پوشش های ضد حرارتی را تولید می‌کند. برخی از پرفروش ترین محصولات شامل رنگ نسوز و مقاوم به حرارت ۲۰۰ درجه، رنگ نسوز و مقاوم به حرارت ۴۰۰ درجه و ۶۰۰ درجه است. شما می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات فنی رنگ های مذکور در صفحات مربوطه به دست آورید. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در حوزه خرید رنگ نسوز با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.